آماده‌سازی مجموعه جهانی تخت جمشید برای اجرای کنسرت موسیقی
08 تیر 1403 - 0:08
شناسه : 21358
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس روند آماده‌سازی مجموعه جهانی تخت جمشید برای اجرای کنسرت موسیقی علیرضا قربانی در هفته آتی را مثبت ارزیابی کرد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدیدش از نحوه آماده‌سازی محوطه بیرونی مجموعه جهاتی تخت جمشید برای برگزاری کنسرت پیش رو در این مجموعه گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ضمن آنکه نشاط اجتماعی را به همراه دارد موجب رونق و توسعه گردشگری هم می‌شود.

ثابت اقلیدی، گفت: تعریف و اجرای رویدادهای گردشگری یک ضرورت است.

این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که تخت جمشید در زمان پادشاهان جبار ساخته‌شده است ولی ما باید از این منظر نگاه کنیم که از دسترنج هنرمند ایرانی است اشاره کرد و گفت: دشمن به منعانی واقعی ناراحت است که این اتفاق بیفتد و ما باید یک تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب و صحیح داشته باشیم و تمامی احتمالات پیش رو را پیش‌بینی کنیم و یک برنامه در شأن د آبروی استان اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید بر ارائه خدمات ویژه به‌تمامی بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در کنسرت موسیقی گفت: باید تدابیر لازم برای رفاه حال انبوه شرکت‌کنندگان در این مراسم و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها لحاظ شود.

بنابراین گزارش امروز جلسه‌ای نیز در هتل آپادانا در نزدیکی مجموعه جهانی تخت جمشید در خصوص نحوه برگزاری این کنسرت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت و جمعی از مجریان برگزارکننده کنسرت موسیقی باهدف چگونگی برگزاری این برنامه و رفع مشکلات همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای هر چه‌بهتر اجرا کردن این رویداد بزرگ برگزار شد.

امید است با مشارکت بالا شاهد برگزاری بهترین دوره جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز باشیم /فارس ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت بالا شاهد برگزاری بهترین دوره جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز باشیم.

علیرضا تابش در آیین افتتاح دبیرخانه سومین دوره جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در محل خانه نصیرالملک گفت: فارس ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد و هنرمندان و مردم فرهنگ‌پروری در این خطه زیست می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بالا شاهد برگزاری بهترین دوره جشنواره باشیم و پیام خودمان را در حوزه حفظ میراث فرهنگی و پاسداشت هویت ملی به جهانیان برسانیم.

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ،گفت: اردیبهشت‌ماه امسال با حضور استاندار فارس در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه میزبانی سومین دوره از جشنواره در شیراز امضا شد.

تابشف گفت: یکی از مصوبات این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی دبیرخانه استانی جشنواره بود که با حضور مسئولان استان هم‌اکنون آغاز به کارکرد.

دبیر سومین جشنواره بین‌‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، گفت: ترغیب هنرمندان و صاحبان آثار برای مشارکت بیشتر، مردمی سازی و رویکردهای بین‌المللی این دوره از جشنواره از نکات مهمی بود که موردبررسی قرارگرفته است.

او، گفت: جلسه‌ای با استاندار فارس در این رابطه نیز برگزار و ایشان بر برگزاری جلسات منظم این دبیرخانه با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطلاع‌رسانی مطلوب از سوی رسانه‌ها و صداوسیما تأکید کردند.

مراسم افتتاح دبیرخانه سومین دوره جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با حضور علیرضا تابش مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، محمدباقر کشفی رئیس گروه مشاوران و دستیاران استاندار فارس، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و تنی چند از مدیران و فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

این مراسم در خانه تاریخی نصیرالمللک یکی از بناهای فاخر و ارزشمند دوره قاجار در بافت تاریخی شیراز برگزار شد.

در این مراسم مقرر شد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی مشخص شود و تمامی فعالیت‌ها در خصوص اجرای این رويداد بین المللی در این دبیرخانه انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.