زنجیره ارزش در کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد
07 اردیبهشت 1403 - 21:09
شناسه : 13408
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار بهره مندی از تجارب علمی و پتانسیل شرکت های دانش بنیان در عرصه علم کشاورزی شد و بر اجرای زنجیره ارزش در زمینه کشاورزی استان تاکید کرد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

 

حسن شیخ نیا با اشاره به ظرفیت ارزشمند استان در عرصه های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می کند.

شیخ نیا، گفت: شرکت های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت های بی بدیلی هستند که باید از قابلیت های آن‌ها بهره برد.

او گفت:  شماری از بهترین شرکت های دانش بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره وری باشد.

معاون استاندار فارس، با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصادملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

این مقام مسئول، گفت: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت های علمی و تجربی آنها در مقیاس وسیع تری بهره مند شویم به افزایش بهره وری دست خواهیم یافت.

شیخ نیا،گفت: با اصلاح بذر می توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود.

او، گفت:  در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت.

معاون استاندار فارس، گفت: می توان با بهره مندی از روش های حرفه ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره وری را به عنوان یکی از مولفه های اصلی قلمداد کرد و گفت: دولت با تمام توان به منظور افزایش بهره وری به میدان آمده است.

او، گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه ای داریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.