اعلام زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در فارس
09 تیر 1403 - 17:05
شناسه : 21531
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس زمان آغاز ثبت‌ نام دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ۱۸ اعلام کرد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

علیرضا شجاعی‌پور گفت: یکی از خروجی‌های خوب دوره اول متوسطه، فرم هدایت تحصیلی است، لذا اگر این فرآیند به خوبی انجام شود دانش‌آموزان به رشته‌های مورد علاقه شان در دوره دوم متوسطه هدایت می‌شوند.

شجاعی پور، گفت: ثبت‌نام پایه دهم دوره دوم متوسطه از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۴ مرداد ادامه دارد و دانش‌آموزان پایه دهم در این بازه زمانی می‌توانند بر اساس اولویت «الف» فرم هدایت تحصیلی خود ثبت‌نام کنند.

او، گفت: از ۶ تا ۲۵ مرداد نیز دانش‌آموزان برای اساس اولویت «ب» فرم هدایت تحصیلی می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند و پذیرش در این رشته مربوط به اولویت دوم بستگی به ظرفیت پذیرش مدارس دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بیان اینکه فرم ۶ امضایی مربوط به دانش‌آموزانی است که مجاز به انتخاب رشته‌ای هستند که در محله آنها وجود ندارد، گفت: تلاش ما بر این است که شرایط به گونه‌ای باشد که فرم‌های ۶ امضایی به کمترین حد خود برسد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، تقویت رشته‌های ریاضی و معارف اسلامی را از اهداف درونی حوزه نظری برشمرد و گفت: هر گونه تصمیم‌گیری در خصوص هدایت تحصیلی تنها در کمیته هدایت تحصیلی استان انجام می شود.

شجاعی‌پور با اشاره به پذیرش دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، گفت: در آزمون سمپاد و نمونه دولتی اگر دانش‌آموز اولویتی را انتخاب کند تنها در همان اولویت پذیرفته می‌شود و اولویت دیگری برای او لحاظ نمی‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.