2 خرداد ماه تمامی موزه‌ها و اماکن  تاریخی  فارس تعطیل است
02 خرداد 1403 - 10:45
شناسه : 17034
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس از تعطیلی تمامی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز دوم خرداد ماه ( فردا) خبرداد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمد ثابت اقلیدی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد گفت: تمامی موزه‌ها، بناها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در روز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ تعطیل است.

اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان، عمارت دیوانخانه و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش و اعلام تعطیلی سراسری، ضمن عرض تسلیت مجدد به عموم ملت عزیز ایران، به اطلاع می‌رساند تمامی موزه‌ها، بناها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در سراسر کشور تعطیل است.

برپایی موکب به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در اماکن تاریخی و فرهنگی فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از برپایی موکب و ایستگاههای صلواتی در اماکن تاریخی و فرهنگی این استان درپی شهادت رئیس جمهور و همراهانش خبر داد.
 محمد ثابت اقلیدی ،ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، گفت: با توجه به ایام سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و هیأت همراه ،در تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس موکب و ایستگاههای صلواتی برپا شده است.
ثابت اقلیدی، با اشاره به سیاه‌پوش تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی استان گفت: برپایی موکب عزاداری به مناسبت شهادت ، پخش نواهای مذهبی و مرثیه سرایی، ارائه خدمات پذیرایی به شهروندان در موکب ها، اجرا می‌شود.
این مقام مسئول بر ضرورت برپایی موکب ها تا پایان ایام عزاداری و سوگواری تاکید کرد و گفت: تمام این اماکن مزین به پرچم‌های عزا شده‌اند.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه آیت الله رئیسی شخصیتی والا ،مردمی ومحبوب بودند که تمام زندگی ارزشمند خویش را وقف خدمت به مردم و محرومان وسرافرازی کشور عزیزمان کردند گفت: آیت الله رییسی در این راه تا پای جان ایستادگی ودر نهایت نیز جان عزیزشان را در راه خدمت به مردم وکشور ودر ماموریتی اداری برای آبادانی ایران اسلامی نثار میهن و مردم شریف ایران اسلامی کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.