استاندار فارس به بخش داریون سفر کرد
04 تیر 1403 - 15:01
شناسه : 21147
ایمانیه به منظور بازدید از روند اجرایی پروژه نهضت ملی جهش مسکن به بخش داریون سفر کرد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمد هادی ایمانیه به بخش داریون شهرستان شیراز سفر کرده بود دقایقی پیش وارد این بخش شد و مورد استقبال رسمی شیبانی فرماندار شیراز، بخشدار این بخش و سایر مسئولین قرار گرفت.

استاندار فارس در بدو ورود به این بخش با حضور در گلزار شهدای داریون ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از طرح نهضت ملی جهش مسکن، بازدید از زمین ورزشی و تصفیه خانه داریون و افتتاح زمین ورزشی دیندارلو ازمهم‌ترین برنامه‌های سفر نماینده عالی دولت در فارس به بخش داریون شهرستان شیراز است.

ساخت شهرک صنایع دستی شیراز با جدیت پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از نشست کارگروه پیگیری ساخت شهرک صنایع دستی شیراز خبر داد و افزود: با حضور مدیران ارشد استان تک تک مصوبات بررسی و دستورات لازم صادر شد.

محمد فرخ زاده با بیان اینکه احداث این شهرک مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات وزیران بوده است، اظهار داشت: پس از ۱۶ سال وقفه در آخرین سفر ریاست جمهوری ساخت این شهرک وارد فاز اجرایی شد.

او، گفت: کمیسیون مربوطه تشکیل و اداره کل راه و شهرسازی صورتجلسه تحویل زمین را تحویل شهرک‌های صنعتی کرده و مقرر شد ظرف دو هفته کاری مصوبه تثبیت و نسبت به طی مراحل واگذاری قطعی و صدور سند اقدام شود.

فرخ زاده، گفت: به منظور تسریع در پیگیری اجرای این طرح کارگروهی تحت نظارت این معاونت و با حضور اداره کل میراث فرهنگی و شرکت شهرک های صنعتی برای طراحی شهرک تشکیل شد تا با معماری متفاوت این شهرک خود به عنوان یک جاذبه گردشگری در استان ایفای نقش کند.

میراث فرهنگی کار طراحی این شهرک را برعهده گرفت و مقرر شد طرف دو ماه طراحی ها در کارگروه بررسی و نهایی شود.

معاون استاندار فارس از تامین آب توسط آبفای شیراز در محیطی با وسعت ۱/۵ هکتار در دل پروژه (توسعه مخزن آبرسانی فعلی) و تعهد تامین برق این طرح نیز خبر داد.

او، گفت: هزینه های آماده سازی پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی در ۳ سال و از سال ۱۴۰۳ و با دیوارگذاری شهرک آغاز می شود.

رئیس کارگروه صنایع دستی و فرش دستبافت استان فارس هدف از ساخت این شهرک را توسعه زنجیره ارزش صنایع دستی و راه اندازی خطوط تولید انبوه برخی آثار و ایجاد مراکز فروش تولید به مصرف عنوان کرد و افزود: توجه به تبلیغات، تجاری سازی و فروش در این صنعت گام مهمی برای صادرات و رشد اقتصادی استان در این حوزه است.

این شهرک در کنار نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در زمینی مرغوب و شیب دار با چشم اندازی زیبا شکل می کیرد.

استان فارس با دارا بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی و ۸۵ رشته نسبتاً فعال در کشور است که نیازمند تقویت و شکوفایی بیشتر در زمینه صادرات است.

 

طرح باغ موزه های مشاهیر و منطقه ای تعیین تکلیف شد/ ابلاغ اعتبارات ملی و استانی برای اتمام موزه منطقه ای

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از تعیین تکلیف طرح موزه منطقه ای خبر داد و گفت: در نشستی با حضور استاندار فارس و مدیران ارشد استان موانع اجرایی این پروژه بررسی و دستورات لازم صادر شد.

محمد فرخ زاده با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی پروژه باغ موزه مشاهیر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به دلیل اهمال پیمانکار مدتها است بصورت جدی دنبال نمی شود که قرار بر تعیین تکلیف فوری توسط میراث فرهنگی استان شود.

این مقام مسئول، گفت: گنجینه امن اشیا تاریخی در زمینی به مساحت ۲۹ هزار متر مربع و موزه منطقه ایی فارس با وسعت ۲۰ هزار متر مربع از سال ۸۹ شروع شده و قرار بر تملک زمین توسط راه و شهرسازی استان بوده که بخشی انجام و در این جلسه مقرر گردید ۶ پلاک ضروری دیگر آن با پیگیری میراث و تملک راه و شهرسازی در اسرع وقت تملک و تحویل طرح شود.

او، گفت: از سال ۹۷ محدوده پروژه باغ موزه مشاهیر که آن زمان ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه گذار برای اجرای طرح اقدام کرد که در حال حاضر ۷۵ درصد و البته با مشکل عدیده عدم انجام تعهدات پیمانکار مطابق قرارداد و عدم تعیین تکلیف در سال های گذشته توسط میراث فرهنگی استان مواجه شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه هم اکنون موضوع اصلی، عدم تملک باقی مانده پلاکهای معارض طرح است از تصمیم‌گیری برای تهاتر ۶ قطعه زمین خبر داد و مقرر شد میراث فرهنگی استان در کمترین زمان ممکن پلاک های معوض را تعیین و پس از تملک تحویل گیرد.

فرخ زاده، با اشاره به عزم استان بر اتمام پروژه های نیمه تمام افزود: این جلسات به صورت مستمر و دوره ای برگزار تا روند مشکلات موجود در مسیر طرح ها برطرف و در اجرای آن تسریع و خبرهای خوبی در این باره به مردم شریف فارس اعلام شود.

از افتتاح دو زمین چمن تا جانمایی محل ساخت تصفیه خانه
استاندار فارس در سفر به داریون ضمن بهره‌برداری از دو زمین چمن مصنوعی، با حضور در سایت تصفیه فاضلاب از نزدیک در جریان برنامه ریزی های صورت گرفته برای احداث این مجموعه قرار گرفت.

 محمدهادی ایمانیه صبح شنبه ۲ تیرماه در هشتادودومین سفر رسمی خود به بخش داریون شهرستان شیراز سفر کرد.
استاندار فارس در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن قرائت فاتحه، به روح شهیدان نظام جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.
ایمانیه سپس با حضور در مکان پیش بینی شده برای ساخت تصفیه خانه این شهر از نزدیک محل مورد نظر را ارزیابی کرد و با اشاره به نزدیکی این تصفیه خانه به شهرک جدید مسکونی شیراز گفت: با هم افزایی وزارت نیرو، شهرداری داریون، نهضت ملی مسکن و پیش خرید متقاضیان ایجاد گلخانه این تصفیه خانه ساخته می شود.
او، گفت: با اجرا و تکمیل این تصفیه خانه می بایست سیستم آبیاری فضای سبز شهری و آرامستان بهشت احمدی از این مجموعه تامین شود.
نماینده عالی دولت در فارس سپس در سایت نهضت ملی مسکن این بخش حاضر شد و گزارشات میدانی مدیرکل بنیاد مسکن استان را شنید و در ادامه به ضرورت چهار خطه شدن راه ارتباطی این شهر تا بهشت احمدی تاکید کرد و خواستار تسریع درآغاز عملیات احداث ۲۷۳ واحد مسکونی تایید شده در این شهر شد.
ایمانیه در سفر چند ساعته خود به بخش داریون زمین چمن مصنوعی شهر داریون و محله دیندارلو را که با اعتبارات استانی تکمیل شده بود را افتتاح کرد.
این مقام مسئول، گفت: هدف از احداث دو زمین چمن در این بخش را افزایش سرانه ورزشی این بخش و تقویت زیرساخت های ورزشی داریون عنوان کرد و افزود: معتقدیم که از این زمین های ورزشی باید بصورت شبانه روزی استفاده شود.
ایمانیه از شهرداری داریون خواست تا در محوطه سازی و آسفالت فضای پیرامون زمین چمن شهر داریون اقدام کند و در خصوص آسفالت مسیر ارتباطی به زمین چمن محله دیندارلو، خود، قول مساعد داد.
استاندار فارس بر ضرورت ایجاد ورزشگاه ویژه بانوان نیز تاکید و به زمینی که برای احداث این مجموعه ورزشی اختصاص دارد هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد وضعیت فعلی زمین مشخص شده بصورت کارشناسی بررسی شود، اگر قابل استفاده است نسبت به تکمیل آن اقدام می شود  که در غیر این صورت با اختصاص زمین مناسب و استفاده از سایر ظرفیت های موجود برای بانوان نیز مجموعه ورزشی مناسب اختصاص می یابد
ایمانیه در مسیر خود از محل جمع آوری فاضلاب محله دیندارلو بازدید کرد و اداره آبفای شیراز را مکلف کرد با هماهنگی فرمانداری شیراز و سازمان برنامه و بودجه حداکثر طی دوماه آینده وضعیف فعلی را سامان بخشند تا طرح اصلی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
اختصاص اعتبار برای تکمیل کتابخانه عمومی شهر داریون
استاندار فارس با بیان اینکه طرح کتابخانه عمومی شهر داریون در مساحت ۱۶۰۰ متر مربع توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ساخته شده و به تازگی برای تجهیز و بهره‌برداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است، از اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی برای تکمیل کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه داریون خبر داد و خواستار افتتاح این کتابخانه تا هفته دولت سال جاری شد.

با مشارکت مردم و انتخاب صحیح، راهِ خدمت به مردم و ایران عزیز ادامه می یابد

محمد هادی ایمانیه با اشاره به اقدامات متعدد انجام شده در دوران ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب صحیح، راهِ خدمت به مردم و ایران عزیز ادامه می یابد.

استاندار فارس، در پایان جلسه گزارش اقدامات انجام شده برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی گفت: مدیران برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در تلاش هستند تا شبیه آنچه در ایام منتهی به انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس انجام شد .

او، گفت: تاکید مدیران برگزار کننده انتخابات این است که امنیت انتخابات و امنیت صندوق ها کاملا تامین شود؛ با جدیتی که عزیزان حوزه امنیتی استان دارند ان شاءالله این مُهِم محقق می شود.

استاندار فارس ، گفت: در سلامت انتخابات شبیه اقدامات انجام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تلاش می کنیم نهایت دقت انجام شود تا آنچه مردم انتخاب می کنند به درستی بیان شود؛ نظام ما به صندوق های رای به عنوان صندوق های امانتی که در اختیار برگزار کنندگان قرار گرفته، نگاه می کند و برنامه ریزی ها در استان به این سمت است تا این اصل اساسی به درستی محقق شود.

ایمانیه، گفت: حاصل مشارکت مردم، طبیعتا فعالیت ها و اقداماتی خواهد بود که دولت سیزدهم و تلاش های شهید عزیز ما و شخص حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دولت خدمتگزار در مدت سه ساله خود انجام داده است؛ با انتخاب صحیح مردم، این راه، که راهِ خدمت به مردم و خدمت به ایران سرافراز است ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه ظرفیت و توان مجموعه روابط عمومی های استان بالا و قابل توجه است، خواستار حضور بیش ازپیش این مجموعه ها در حوزه اطلاع رسانی و تبیین اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت های انجام شده‌ی دولت سیزدهم شد و در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش های ادارات و سازمان ها که در تکمیل شده و قابل تقدیم به مردم بزرگوار استان است در عید سعید غدیر که مناسبت مبارکی است به مردم شریف فارس تقدیم خواهد شد.

استاندار فارس ، از هواداران نامزدها هم خواست تا ضمن رعایت اخلاق نسبت به رعایت احترام نسبت به هواداران سایر نامزدها اهتمام ویژه داشته باشند.

محمد هادی ایمانیه در پایان سخنان خود با بیان اینکه در آستانه چهلمین روز از شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان وی قرار داریم، نیز گفت: بزرگداشت چهلمین روز شهادت خادم الرضا و همراهان ایشان، ششم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امین ولایت حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع )با حضور مردم قدرشناس شیراز برگزار می شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.