شتاب در ساخت و ساز و تكميل طرح های توليدی ناحیه صنعتی چنارشاهيجان نويد دهنده توسعه صنعتی و ايجاد اشتغال پايدار در شهرستان كوهچنا
08 تیر 1403 - 1:44
شناسه : 21388
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس به صورت ميدانی از ناحیه صنعتی چنارشاهيجان شهرستان كوهچنار بازديد و ضمن بررسی زيرساخت های اين ناحيه صنعتی دستوراتی به منظور تسريع در تکمیل زیرساخت ها صادر کرد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

سید مسعود عظیمی، گفت:در مقايسه با 5ماه گذشته شاهد شتاب در ساخت وساز و تكميل طرح هاي صنعتي هستيم كه اين موضوع نويد دهنده توسعه صنعتي و ايجاد اشتغال پايدار در اين شهرستان است.

عظیمی، گفت: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان به علت موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار، از ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری برخوردار بوده و به همين علت نيز مورد اقبال سرمايه گذاران قرار گرفته و بخش زيادی از اراضی آن واگذارشده است.

او، با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان گفت: 10 طرح به ارزش 25میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در دو سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته و در حال انجام است.

این مقام مسئول، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰میلیارد تومان آغازو خريد تجهيزات نيرورساني طرح نيز انجام شده كه انتظار می رود با رفع معارضين و موانع اجرایطرح شتاب گيرد.

عظیمی، گفت: با بهره‌برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات، بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، از پایان عملیات اجرایی طرح پل ورودی و آسفالت جاده دسترس به این ناحیه صنعتی با اعتبار 3.5 ميليارد تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در ایمن سازی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.

او، با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش میزان آب چاه این ناحیه صنعتی و نیاز واحدهای تولیدی به آب، گفت: برنامه ريزی به منظور تامین آب پايدار واحد هاي صنعتی مستقر شهرک صنعتی انجام و با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری و به شبكه داخلی آب ناحيه صنعتی وصل شد.

عظیمی، گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۶ واحد با اشتغال ۱۲۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، از اجرای طرح توسعه به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و گفت: باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی، اجرای طرح توسعه با اولویت در دستور کار قرار گرفته كه در حال انجام است.

عظیمی، گفت: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر رادارد.

او، گفت: در اين برنامه از عملیات اجرایی طرح‌های تولید موتورسیکلت ورزشی، موتورسیکلت چهارچرخ جاده ای، موتور سیکلت دنده‌ای ،اسکوتر چهار زمانه و موتورسیکلت برقی كه اجرای آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بازديد و ميزان پيشرفت طرح در 5ماه اخير را مناسب ارزيابی كرد.

این مقام مسئول، گفت: اين طرح توليدی و صنعتی در زمینی به مساحت ۱۱هزارمترمربع و با سرمایه گذاری افزون بر ۲۸۰۰میلیارد ریال در حال انجام است كه با بهره برداری از مرحله نخست آن ا، برای ۱۰۰نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

ضمن اینکه در این طرح‌ها ظرفیت تولید هزار دستگاه موتور چهارچرخ دنده ای، ۲۵۰۰ دستگاه اسکوتر چهارزمانه، ۲۵۰۰دستگاه موتورسیکلت دنده ای و ۱۰۰۰دستگاه موتورسیکلت برقی اسکوتر فراهم می‌شود.

 

تور صنعتی راهیان پیشرفت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز/ تحقق جهش توليد با مشاركت مردم در شهرک های صنعتی با حمايت از صنايع كوچک و متوسط /شهرک های صنعتی مهمترين زيرساخت استقرار و فعاليت صنايع كوچک و متوسط

همزمان با دهه تولید و تجارت ،تور صنعتی راهیان پیشرفت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز برگزار شد.

در این تور صنعتی که با حضور 35 نفر و به منظور آشنایی اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز با توانمندی ها ،ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نيز گسترش و تقويت ارتباط بين دانشگاه و صنعت برگزار شد شرکت کنندگان از بخش های مختلف مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک فناوری صنایع شیمیایی و نیز ۴واحد تولیدی و صنعتی و دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين تور صنعتي با بيان اينكه يكي از موثرين ترين راه هاي تحقق جهش توليد با مشاركت مردم در شهرك هاي صنعتي حمايت از صنايع كوچك و متوسط است با اشاره به سهم بيش از 90درصدي صنايع كوچك در توليد و اشتغال گفت:شهرک های صنعتی مهمترين زيرساخت استقرار و فعاليت صنايع كوچك و متوسط محسوب مي شوند.

سيد مسعود عظيمی با بيان اينكه ظرفيت و بسترلازم براي جذب سرمايه گذار در ۶4شهرك و ناحيه صنعتي در استان فراهم شده است گفت: تاكنون افزون بر 7670قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتي استان با متقاضيان منعقدشده كه از اين تعداد 3481واحد با اشتغالزايی افزون بر43500نفر در مرحله بهره برداری قرار گرفته اند.

عظیمی، گفت:حدود 4هزار و 190طرح تولیدی،صنعتی،صنفی،خدماتی وکارگاهی در شهرک های نواحی صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قراردارند که از این تعداد افزون بر ۵۵۰طرح در مرحله تكميل سالن تولید ، حدود 500طرح نیز در مرحله نصب ماشین آلات و 600طرح در مرحله تكميل اسكلت هستند که شتاب بخشیدن به بهره برداری از آنها سبب جهش در تولید و اشتغال می شود.

عظيمی، با بيان اينكه در بخش توسعه و تكميل زيرساخت هاي شهرک های صنعتی در دولت سيزدهم شاهد شتاب در اجرا و بهره برداري از طرح های عمرانی بوديم گفت: در اين مدت 282 طرح با اعتبار 750ميليارد تومان آغاز و 325طرح با اعتبار 305ميليارد تومان نيز اجرا و به بهره برداری رسيد.

مديرعامل شركت شهرک های صنعتی فارس تامين 90ليتر بر ثانيه آب و 40مگاوات برق را از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه تامين زيرساخت های توليد در شهرک های صنعتي اعلام كرد.

او، با بيان اينكه ، علاوه بر حوزه زیرساختی، تقویت وحمایت از صنایع کوچک نیز از رسالت های مهم این شرکت است به نحوی که ۲۵عنوان برنامه با بیش از ۱۰۰ خدمت گوناگون به این صنایع ارائه می شود.

عظیمی، گفت: فن بازار منطقه ای فارس زیر نظر شرکت شهرکهای صنعتی فارس توانسته است ارتباط خوبی را بین شرکت های دانش بنیان،دانشگاهها و جامعه و صنعت برقرار كند ، به طوری که در یک سال اخير ٣ تور بازدید و ۵ رویداد ارایه نیاز فناورانه را برگزار كرده كه اين برنامه ها امسال نيز استمرار دارد.

در اين برنامه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز از شرکت دانش بنیان دانش سلامت کوثر، شرکت دانش بنیان افزار کیمیا، شرکت نوید صنعت پلاست و گلدیلا بازديد كردند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.