معرفی رئیس انجمن صنفی مرمتگران استان فارس به عنوان مرمت گر و حفاظت گر برتر کشور
30 اردیبهشت 1403 - 10:54
شناسه : 16631
سحر فروزان پور،رییس انجمن صنفی مرمتگران استان فارس و مدیر و مرمتگر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور به عنوان مرمتگر و حفاظتگر برتر کشور معرفی شد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها همزمان با فرارسیدن ۲۹ اردیبهشت، در محل سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار و به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی از برترین های حوزه میراث فرهنگی کشور تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور برگزار شد ، سحر فروزان پور به عنوان مرمتگر و حفاظت گر برتر کشورمعرفی و تجلیل شد .

بنابر این گزارش فروزان پور به مدت 20 سال در حوزه مرمت آثار و اشیای تاریخی فعالیت دارد و هم اکنون عهده دارریاست انجمن صنفی مرمتگران استان فارس است.

سحر فروزان پور، در سال گذشته نیز به عنوان مدیر برتر موزه های کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان مرودشت

 

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان مرودشت و دستگیری یک متهم بومی خبر داد.

سرهنگ مسعود رزمجویی گفت: با گزارش یگان حفاظت شهرستان مرودشت، دربی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی به هویت معلوم واقع در روستای شهرک ابرج بلافاصله عوامل این یگان ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ مجوز ورود با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه برای بررسی صحت‌وسقم موضوع به محل موردنظر رفتند.

سرهنگ رزمجویی، گفت: ماموران پس از بررسی‌ها حفاری غیرمجازی به عمق تقریبی چهار متر را در درون سالن ساختمان مشاهده و ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه پیکور شارژی، یک دستگاه فلزیاب  را کشف و ضبط کردند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه متهم دستگیر و همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: هم‌اکنون مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس، گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است و فروشندگان مکلف‌اند دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور رادارند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.