مرمت بازار وکیل شیراز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان
23 اردیبهشت 1403 - 23:32
شناسه : 15681
مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: مرمت بازار وکیل از محل مسئولیت اجتماعی نفت و با اعتبار یک‌صد میلیارد تومان به‌زودی انجام می‌شود.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید از بازار وکیل با بیان اینکه هم‌اکنون مقدمات پروژه بزرگ مرمتی بازار وکیل در حال انجام است، گفت: با توجه به گستردگی پروژه و حساسیت‌های موجود مرمت بازار وکیل شیراز با سرعت و دقت در دستور کار قرار دارد و با الهام از ۱۴ ائمه معصوم در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: هم‌اکنون مرمت اردو بازار، بازار حاجی، بازار نو (وکیل شمالی)، سرای گمرک، سرای احمدی، سرای روغنی و سرای فیل در این پروژه مرمتی در نظر گرفته‌شده است.

ثابت اقلیدی گفت: برای مرمت اماکن مذکور مناقصه انجام‌شده و برخی پروژه‌ها در شرف انعقاد قرارداد و برخی هم منعقدشده است و به‌زودی مرمت این آثار صورت می‌گیرد و مناقصه ۷ پروژه بعدی هم به‌زودی انجام خواهد شد.

بازار وکیل در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۳۵۱ به شماره ۹۲۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آغاز عملیات مرمت و بازسازی کاخ کیومرث فورگ داراب

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داراب از آغاز عملیات مرمت و بازسازی کاخ کیومرث فورگ در شهرستان داراب خبر داد.

علیرضا پرویزی در حاشیه بازدید از وضعیت مرمت کاخ کیومرث این شهرستان گفت: کاخ کیومرث فرگ یکی از بنا‌های ملی در شهرستان داراب است که پیشینه آن به دوره قاجار می‌رسد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان داراب افزود: طرح اولیه مرمتی این بنای تاریخی تهیه‌شده است و در حال حاضر آواربرداری و حمل نخاله‌ها به فضای بیرون از بنا انجام‌شده است.

پرویزی گفت: استحکام‌بخشی و مرمت پایه ستون‌ها، دیواره‌ها و تثبیت بنا، آواربرداری و سبک‌سازی سقف، استحکام‌بخشی و تثبیت طاق‌ها و گنبدها، مرمت قسمت‌های، چون تویزه‌های آسیب‌دیده، کاربندی‌ها، طاق‌ها، گنبد‌ها و شیب بندی سقف، تراشیدن اندود گچ موجود و اجرای اندود نهایی در حال انجام است.

او ادامه داد: طرح مرمت این بنا با مبلغ اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز شهرستان در حال انجام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.