اعزام بزرگترین کاروان علمی آموزشی فرهنگیان کشور از استان فارس به مشهد مقدس
04 تیر 1403 - 22:41
شناسه : 21179
رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: بزرگترین کاروان علمی آموزشی فرهنگیان کشور از استان فارس به مشهد مقدس اعزام شدند.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

ایمان ایمانی فر در مراسم اعزام بیش از یک هزار معلم استان فارسی به مشهد مقدس در شیراز گفت: این معلمان عضو تشکل معلمان ایران قوی هستند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، گفت: این اردوی آموزشی زیارتی با هدف آموزش سندتحول بنیادین انجام می شود و نکته بارز آن این است که کلاس آموزشی ویژه معلمان علاوه بر اینکه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد از ابتدای حرکت و در طول مسیر در اتوبوس نیز برگزار می شود.

ایمانی فر گفت: این اردوی بزرگ پنج روزه خواهد بود و معلمان شرکت کننده در این اردو به مدت سه روز در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) مشهد مقدس مستقر شده و در کلاس مختلف حول محور اموزش سند تحول بنیادین شرکت می کنند.

او، گفت:سرفصل های این اردوی بزرگ آموزشی فرهنگی شامل: ضروت و‌معنای تحول، چیستی و چگونگی تربیت، الگوی مفهومی مدرسه تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی معلم می باشد و معلمان شرکت کننده در این اردوی بزرگ علاوه بر حضور در کلاس ها با تشکیل جمع های چند نفره، فرصتی را برای تبادل تجارب تربیتی خود پیدا می کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه این هزار معلم بوسیله ۲۳ دستگاه اتوبوس به این اردو اعزام شدند گفت: اعتبار این اردو توسط سازمان بسیج فرهنگیان فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان تامین شده است.

ایمانی فر، گفت: این بزرگترین عملیات استانی و ملی علمی آموزشی فرهنگیان حول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بارمز مقدس یا علی بن ابی طالب (ع) آغاز شد.

او، گفت: مراسم بدرقه از این معلمان علاوه بر شیراز از همه نقاط استان باحضور ائمه جمعه ، فرمانداران، نماینگان مردم در مجلس و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: اسفندماه سال گذشته نیز بزرگترین کاروان معلمان کشور از استان فارس به اردوهای راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند که این کار نیز در نوع خود بی سابقه بود.

ایمانی فر، گفت: در آن برنامه نیز اولین یادواره معلمان شهید استان کنگره ملی پانزده هزار شهید فارس در منطقه اروندرود در آبادان برگزار شد.

این مقام مسئول، گفت: به برگزاری رویداد بزرگ سومین یادواره شهدای معلم استان فارس کنگره ملی پانزده هزار شهید استان باحضور یک هزار و دویست معلم استان در محل باشگاه فرهنگیان شیراز اشاره کرد.

او، گفت: معلمان شرکت کننده در این رویداد علاوه بر معلمان شرکت کننده در این اردوی بزرگ هستند.

ایمانی فر همچنین به دیگر برنامه فرهنگی هفته پیش رو اشاره کرد وگفت: موکب شهدای معلم استان توسط معلمان جوان تشکل مدرسه انقلاب فارس در برنامه مهمانی کیلومتری غدیر شیراز که قرار است روز چهارم تیرماه از محل پل باغ صفا تا میدان آزادی شیراز برگزار شود ایجاد می شود.

دیدار رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با مدیر کل آموزش و پرورش فارس

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، گفت: درس تربیت بدنی خود یک کارگاه تعلیم و تربیت است و دانش آموز بسیاری از مهارت های زندگی را در ساعت زنگ ورزش فرا می گیرد.

حسین بابویی در سفر یک روزه به استان فارس، در دیدار با مدیرکل اموزش و پرورش استان، گفت: میزبانی استان فارس در رشته های مختلف ورزش دانش آموزی قابل تقدیر و تحسین است.

بابونی، گفت: از مسابقات ورزشی دوره ابتدایی که در شیراز برگزار می شود استقبال خوبی شده و همه استان ها برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسئول، گفت: میزبانی خوب فارس باعث شده تا استان ها از مسابقاتی که در استان فارس برگزار می شود استقبال خوبی داشته باشند و با علاقه در این رقابت ها حضور یابند.

او، گفت: تقسیم فارس به هشت قطب ورزشی در دوره ابتدایی کار ارزشمند و خلاقانه ای است که این استان پهناور انجام داده است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، گفت:درس تربیت بدنی خود یک کارگاه تعلیم و تربیت است و دانش آموز بسیاری از مهارت های زندگی را در ساعت زنگ ورزش فرا می گیرد.

او، گفت: دانش آموزان امروز نسبت به سال های گذشته رغبت کمتری به حضور در مدرسه دارند لذا در دنیا برای تقویت علاقمندی دانش آموزان به حضور در مدرسه از دو درس هنر و ورزش استفاده می شود.

مدیرکل دفترتربیت بدنی و فعالیت های ورزشی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش ، گفت: اگر دانش آموز علاقه ای به مدرسه نداشته باشد کار تربیتی بر او تاثیر گذار نیست.

بابویی، گفت: هر چند چهره مدارس در نگاه متربیان مطلوب تر باشد کار تربیتی اثر گذار تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: دو درسی که دانش آموزان با علاقه در آن فعال هستند درس های ورزش و هنر است.

فرشید قاسمی، گفت: با توجه به استقبال دانش آموزان از این دو درس نیازمند برنامه ریزی دقیق تری هستیم.

او، گفت: امروزه در دنیا آزمون های جدیدی با عنوان علوم، فلسفه و ورزش در مدارس برگزار می‌شود و دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند و این نشان از اهمیت ورزش دارد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور قرار است در سفر یک‌روزه خود به شیراز در مجمع انتخاباتی رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان شرکت کرده و همچنین یک زمین چمن ورزش مدرسه ای را نیز افتتاح کند.

در این سفر مهدی ابراهیم بای سلامی مدیر تیم های ملی دانش آموزی و زاهد محمدی کارشناس مسئول ورزش دانش آموزی فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز بابویی را همراهی می کنند.

اطلاعیه
راه اندازی موکب دانش آموزی در مهمانی بزرگ کیلومتری غدیر شیراز

مکان:
از پل باغ صفا تا میدان آزادی شیراز
زمان:
دوشنبه ۴تیرماه از ساعت ۱۶عصر

منتظر حضور گرم فرهنگیان و دانش اموزان به اتفاق خانواده محترم هستیم

معلم فرهیخته گرامی؛
از شما دعوت می شود تا با حضور در موکب شهدای معلم استان فارس، در جشن بزرگ عیدغدیر، شرکت نمایید.

شیراز؛ پل باغ صفا تا میدان آزادی
⏰ دوشنبه ۴ تیر ازساعت ۱۷ تا پاسی از شب

مدرسه معلمان انقلاب فارس
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
اداره کل آموزش و پرورش فارس

اطلاعیه

از معلمان عزیز دعوت به عمل می آید؛

بازدید از موکب شهدای معلم در غرفه های 171و 136 و 137 در مهمونی کیلومتری غدیر شیراز.

مکان پل باغ صفا تا میدان آزادی

۴ تیرماه ساعت ۱۷ تا پاسی از شب

افتتاح ۲ هزار و ششصد و پنجاه و یکمین فضای ورزشی طرح ملی شهید سلیمانی در شیراز

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: طرح شهید سلیمانی که از یادگارهای دولت شهید رئیسی همچنان در کشور در حال اجرا است که امروز دو هزار و ششصد و پنجاه و یکمین فضای ورزشی طرح کشوری شهید سلیمانی در شیراز به بهره برداری رسید.

حسین بابویی در آئین بهره برداری از زمین چمن مصنوعی ورزشی مدرسه امین امام جواد (ع) ناحیه یک شیراز، گفت:به برکت نام شهید سلیمانی و با همت دولت مردمی سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و مشارکت خانواده ها، نهضتی در بحث ایجاد فضاهای ورزشی دانش آموزی انجام شد که در تاریخ انقلاب بی سابقه است.

بابویی، از استمرار اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: استان فارس در اجرای طرح شهید سلیمانی پیشرو و جز پنج استان برتر کشور است.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی، امروز یکصد و نود و یکمین چمن مصنوعی ورزشی مدرسه ای استان فارس در مدرسه امین امام جواد علیه السلام ناحیه یک شیراز به بهره برداری رسید.

ابوذر زیدآیادی نژاد، گفت: زمین چمن مصنوعی مدرسه امین امام جواد (ع) ناحیه یک شیراز با متراژ ۶۷۰ متر مربع و با اعتباری به میزان ۳ میلیارد ریال و به صورت مشارکتی ساخته شده است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور قرار است در سفر یک‌ روزه خود به شیراز در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش دانش آموزی استان شرکت کند.

در این سفر مهدی ابراهیم بای سلامی مدیر تیم های ملی دانش آموزی و زاهد محمدی کارشناس مسئول ورزش دانش آموزی فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز دکتر بابویی را همراهی می کنند.

انتخاب رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان فارس

با رای اعضای مجمع انتخاباتی هیئت ورزش دانش آموزی استان فارس، رییس هیات ورزش دانش آموزی استان برای مدت چهار سال انتخاب شد.

نشست مجمع انتخاباتی هیأت ورزش دانش آموزی استان فارس در سالن شهید دستغیب در جوار حرم حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در این مراسم گفت: آموزش و پرورش فارس بواسطه برخورداری از نیروهای متخصص و فعال جز سرآمد های کشور است.

حسین بابویی، گفت: اخلاق مداری مهمترین اتفاق خوب امروز در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش دانش آموزی استان بود.

سرپرست دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، گفت: بخش مهمی از ورزش و تعدادی از مسئولین ورزش کشوری در استان فارس قرار دارد.

او، گفت: در سال ۹۶ در اساس نامه فدراسیون ها، هیچ اشاره ای به ورزش دانش آموزی نشده بود اما در سال های اخیر، به همت مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم این فدراسیون به ورزش کشور اضافه شد و این کار بزرگی بود که انجام شد.

بابویی، گفت: با نگاه ویژه ای که شهید جمهور به ورزش دانش آموزی داشتند در برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش و پرورش به تامین نیروی انسانی و منابع مالی فدراسیون ورزش دانش آموزی و انجمن های ورزشی، مکلف شده است.

این مقام مسئول، گفت: فدراسیون ورزش دانش آموزی از سال جاری دارای ردیف بودجه ای شد این در حالی است که تا سال قبل هیچ بودجه مستقلی نداشت.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، گفت: تنها معلمی که در برنامه هفتم توسعه آمده است، دبیر تربیت بدنی است و این قانون دولت را مکلف کرده به جبران خدمات معلمان تربیت بدنی کرده است.

او، گفت: در هرم ورزش دنیا، ورزش دانش آموزی قرار دارد لذا تقسیم کار در عرصه ورزش دانش آموزی تقسیم کار وجود دارد.شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آنها در دستور کار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: تربیت زیستی و بدنی از ساحت های ششگانه سند تحول است.

فرشید قاسمی، گفت: اغلب دانش آموزان استقبال بیشتری از این ساحت تربیت بدنی دارند لذا شادابی ناشی از اجرای ساحت تربیت زیستی و بدنی بسیار بیشتر است.

قاسمی، گفت: فدراسیون ورزش دانش آموزی سهم قابل توجهی در تحقق ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان دارند لذا افرادی باید در این مجمع انتخاب شوند که برای تحقق ساحت زیستی بدنی دارای برنامه باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این نشست گفت: با تعامل و همکاری بین دو دستگاه تلاش خواهیم کرد استان فارس را به جایگاه واقعی خود در عرصه ورزش برسانیم.

عبدالرحیم خداجو، گفت: استان فارس دارای استعدادهای فراوانی در رشته های مختلف ورزشی است و همواره در در رقابت های ملی بیشترین برگزیدگان را داشته است.

او، گفت: پایه گذاری اغلب فعالیت های ورزشی در آموزش و پرورش است و سواد حرکتی در حوزه ورزش دانش آموزی شکل می گیرد.

خداجو، گفت: باید بیش از پیش به حوزه آموزش و پرورش توجه کرد چرا که تمام افتخارات و قهرمانی ها در ورزش دانش آموزی پایه گذاری می شود.

این مقام مسئول، گفت: هر چه بیشتر از فرهنگیان در بدنه ورزشی استان استفاده کنیم قطعا موفقیت های بیشتری در عرصه ملی خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: با تعامل و همکاری نزدیک و متفاوت تر از گذشته، قطعا می توانیم همچون گذشته برای استان فارس افتخار آفرینی کنیم.

در این مجمع انتخاباتی، ابوذر زیدآبادی نژاد و غلامعلی لطفی دو کاندیدای ریاست هیات ورزش دانش آموزی استان به ارائه برنامه های خود پرداختند وانتخابات برگزار شد که ابوذر زیدآبادی نژاد با رأی قاطع و با کسب ۴۸ رای از مجموع ۵۰ رای مجمع برای دومین بار و به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان فارس انتخاب شد.

افتتاح بزرگترین و مدرن‌ترین استخر روباز ۴ فصل آب گرم دانش اموزی جنوب کشور در شیراز

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، گفت: طرح مهارت آموزی ورزشی با آموزش رشته های شنا، فوتبال، طناب زنی، تنیس روی میز و دومیدانی ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در سراسر کشور آغاز شده است.

حسین بابویی در آیین افتتاح بزرگترین و مدرن‌ترین استخر روباز چهار فصل دانش اموزی آب گرم جنوب کشور در مجموعه ورزشی شهید حمزه ناحیه سه شیراز، گفت: این استخر یکی از مجهزترین و مدرن ترین استخر های آب گرم متعلق به اموزش و پرورش کشور است و دارای امکاناتی از جمله؛ جکوزی، سونا خشک، پارک کودک و کافه است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی رشته شنا در این استخر، گفت: یکی از طرح های مورد توجه دولت مردمی شهید رئیسی، طرح مهارت آموزی دانش آموزان است.

او، گفت: مهارت آموزی موضوعی عام و شامل آنچه در هنرستان ها به هنر آموزان ارائه می شود و در حیطه ورزشی نیز شامل آموزش تخصصی رشته های مختلف ورزشی است.

بابویی، گفت: طرح مهارت آموزی ورزشی با آموزش رشته های شنا، فوتبال، طناب زنی، تنیس روی میز و دومیدانی ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در سراسر کشور آغاز شده است.

سرپرست اداره کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در پایان این دوره ها که در تابستان برگزار می شود در پایان پس از موفقیت دانش آموزان در آزمون پایانی گواهینامه درجه سه به آنها اعطا می شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور ، گفت: در سال تحصیلی آینده، آموزش این مهارت از ابتدای سال آغاز و در پایان هر دوره گواهینامه های درجه یک و دو به دانش آموزان موفق داده می شود.

برگزاری مسابقات ورزشی دانش اموزان ناشنوای کشور به میزبانی آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات ورزشی دانش اموزان ناشنوای کشور از هفتم الی هفدهم تیرماه در شیراز برگزار می شود.

فرشید قاسمی درجلسه ستاد عالی برگزاری مسابقات دانش آموزان ناشنوای کشور درشیراز گفت:باید برای این دانش آموزان وقت و توجه بیشتری گذاشته شود.

قاسمی، گفت: این مسابقات فرصت مناسبی برای پیوست فرهنگی و مذهبی داشتن برنامه ها است و حتما هم لازم است باگل و شیرینی از این دانش آموزان استقبال شود.

این مقام مسئول، گفت: تصاویر و فیلم های این دانش آموزان نمایش گذاشته شود تا احساس ارزشمندی این دانش آموزان بالاتر رود.

او، گفت: اخبار روزانه مسابقات منتشر شود و جلوه های بصری فعالیت ها منتشر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسئولان مختلف استانی برای تماشای این مسابقات دعوت شوند تا با توانمندی های این دانش اموزان بیشتر آشنا شوند.

قاسمی گفت:این مسابقات از هفتم الی هفدهم تیرماه در شیراز برگزار می شود.

این مقام مسئول، گفت: در این مسابقات حدود ششصد دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم ناشنوای کشور حضور دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در این جلسه گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر ناشنوا از هفتم لغایت یازدهم تیرماه در رشته های تنیس روی میز، دومیدانی و آمادگی جسمانی برگزار می شود.

خلیل عابدی گفت: مسابقات دانش آموزان پسر ناشنوا نیز از دوازدهم لغایت هفدهم تیرماه در رشته های فوتسال، دومیدانی و آمادگی جسمانی برگزار می شود.

عابدی، گفت: تلاش شده تا دانش آموزان ناشنوا درمدت حضور خود در شیراز علاوه بر شرکت در مسابقات در برنامه های فوق برنامه مانند حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بازدید از اماکن فرهنگی همچون حافظیه و سعدیه نیز شرکت کنند.

او، گفت: کمیته های مختلف برای برگزاری این مسابقات شامل: کمیته های حراست، فرهنگی و تبلیغات، روابط عمومی و رسانه، افتتاحیه، اختتامیه، اعلام نتایج، برگزاری مسابقات، فوق برنامه، اسکان و سلامت پیش بینی شده است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.