توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری برای ارائه خدمت به توانخواهان
04 تیر 1403 - 21:03
شناسه : 21159
جلسه حمایت از افراد دارای معلولیت و بررسی پیشرفت فیزیکی بوستان ویژه افراد توان خواه در فرهنگسرای یاران برگزار شد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

این جلسه با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان منطقه دو، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز، تعدادی از مدیران شهری و دستگاه های متولی به میزبانی شهرداری منطقه دو در فرهنگسرای یاران واقع در بوستان جوان برگزار شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت از دغدغه مدیریت شهری برای خدمت رسانی به توان خواهان خبر داد.

مسعود زارعی، شمار توانخواهان شیراز را بیش از 63هزار نفر اعلام کرد و از تلاش های انجام شده در راستای خدمترسانی به آنها قدردانی کرد.

زارعی، گفت: برپایی جلسات هفتگی و تشکیل کارگروه مناسب سازی معابر با حضور نماینده تام الاختیار استانداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و حوزه های متولی نقش مهمی در خدمت رسانی به جامعه توان خواهان دارد.

این مقام مسئول، خواستار ارائه گزارش پیشرفت پروژه های توانخواهان به شهردار کلانشهر شیراز شد و بر آسیب شناسی محورهای شهری برای تردد معلولان تاکید کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: با تنظیم یک صورت جلسه باید وظایف همه دستگاه ها برای خدمت رسانی به توانخواهان روشن شود.

او تلاش های شهرداری منطقه 2 در حوزه ارایه خدمات به معلولان را شایسته قدردانی دانست و خواستار ارایه گزارش کاملی از روند پیشرفت مجموعه پارک ویژه توانخواهان شد.

این مقام مسئول، گفت: تشکیل دبیرخانه برای آسیب شناسی نقاظ ضعف و بررسی مناسب سازی معابر در مناطق یازدگانه شهرداری شیراز ضروری است.

زارعی، گفت: هم اکنون ۹۰۹۰ نقطه برای مناسب سازی تردد معلولان شناسایی شده که تا پایان بهار ۱۴۰۳ باید به تمامی آنها رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه در راستای مناسب سازی معابر باید از ظرفیت مشاوران خبره بهره مند شد، گفت: رسیدگی به مشکلات معلولان در اولویت های مدیریت شهری قرار دارد.

او، گفت: ارائه خدمات حضوری و مجازی برای توانخواهان باید به شکل ویژه باید در دستور کار قرار گیرد.

زارعی، گفت: ارائه خدمات آموزشی، تفریحی، ورزشی، طرح های توانمندسازی و پرداختن به سایر نیازهای معلولان ضروری است.

این مقام مسئول، گفت: در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط خوب بهزیستی با مدیریت شهری اشاره کرد و خواستار تقویت رویدادهای سلامت محور در جامعه شد. در ادامه این جلسه، شهردار منطقه دو شیراز از مناسب سازی معابر و گسترش زیرساخت ها به منظور ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و جامعه توانخواهان خبر داد.

محمد مقدس زاده فرارسیدن دهه امامت و ولایت را فرصت گرانبهایی برای پاسداشت ارزش های فاخر دینی برشمرد و گفت: با هم افزایی سایر دستگاه ها در مدت زمان کمتری می توانیم پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

او با ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرح ها، گفت: مجموعه پارک ویژه توانخواهان با اعتباری معادل ۱۵۲ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۳۵هزار متر مربع در حال احداث است و 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این جلسه پیشرفت فیزیکی بوستان ویژه افراد توان خواه، نهضت مناسب سازی معابر، روند پیشرفت فرهنگسرای ویژه توان خواهان واقع در بوستان بررسی شد و پیشرفت طرح ها مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.