نگاهی بر مهمترین اقدامات فرهنگی ناحیه کوه چنار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
23 اردیبهشت 1403 - 20:29
شناسه : 15646
در راستای کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، برنامه های مختلفی در شهرستان کوه چنار اجرا شده است.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

از مهمترین این اقدامات می‌توان به برگزاری یادمان ها و یادواره های شهداء، همایش های آبروی محله، یادواره های خانگی شهداء، محافل مذهبی و فرهنگی  اشاره کرد.

بررسی مشکلات قضایی 190 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: به منظور تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تاکنون 5 میزخدمت مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با حضور رئیس کل دادگستری و معاونین دادگستری و دادستان مرکز استان در بنیاد فارس برگزار و مشکلات قضایی 190 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی شده است.

ابراهیم بیانی گفت: به منظور تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، برای نخستین بار در کشور، تاکنون 5 میزخدمت مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و دستگاه قضایی استان و شهرستان شیراز، در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزارشده است.

بیانی، گفت: در این میزخدمت که از پارسال تاکنون به صورت منظم هر دوماه یکبار در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار می شود، تلاش شده است خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محیطی آرام و معنوی، ضمن تکریم بتوانند مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را با مسئولان دستگاه قضایی استان مطرح و پیگیری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری و معاونین قضایی استان در برگزاری این میزخدمت مشترک، خواستار تکریم خانواده های معزز شاهد و ایثارگر در همه دستگاهها و نهادها شد.

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری پنجمین میزخدمت مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری و معاونین قضایی، سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، محسن انصاری معاون مدیر کل زندان های فارس، محمد انصاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، حسین سلطانی معاون دادستان و سرپرست اجرای احکام کیفری، علی مومن حسین پور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، مصطفی انصاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شیراز ، برشمرد و گفت: در مجموع برگزاری 5 جلسه میزخدمت مشترک این دو نهاد، تاکنون مشکلات قضایی بیش از 190 نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر استان در این جلسات پیگیری و دستورات لازم صادر شده است نتایج بسیار ارزشمندی دراین دیدارها حاصل شده که منجر به رضایتمندی جامعه ایثارگر شده و مقرر شد استاندار نیز دربنیاد شهید برای رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری حضور یابد.

برگزاری میزخدمت پاسخگویی به مسائل ایثارگران فارس با حضور استاندار

میزخدمت پیگیری مسائل، مشکلات و پاسخگویی به سوالات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برای نخستین بار با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سالن نمازخانه بنیاد استان برگزارشد.

میزخدمت پاسخگویی به مسائل ایثارگران فارس با حضور استاندار در نمازخانه بنیاد برگزار شد.

ایمانیه، گفت: بنا شد هر هفته مدیران ارشد استان میز خدمت پاسخگویی به مراجعه کنندگان برپا کنند که دفتر ارتباط با مردم در ادارات استان باید مستقر شده باشد تا به مطالبات و مشکلات مردم رسیدگی کنند و اگر توانایی حل آن را ندارند به مدیر کل دستگاه ارجاع دهند تا در میز خدمت هفتگی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن در صورت حل نشدن مشکلاتی که دارای چند وجه هستند، در میزخدمت ماهیانه با حضور دیگر مدیران ارشد استانی مورد پیگیری قرار گیرد.

استانتدار فارس، گفت: شهروندان استان فارس این توقع را به حق داشته باشند که مشکلات آن ها توسط دفاتر ارتباط با مردم مستقر در ادارات و مدیران کل برطرف شود جدا از میز خدمت های ماهیانه با حضور مدیران کل در مسجد وکیل شیراز، میز خدمت هر هفته در محل استانداری برگزار می شود که این نشست به احترام خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان استان در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد و افتخار می کنیم که خدمتی به جامعه ایثارگری داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به نامه ها و درخواست های مردمی در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر نبود توجه برخی از مدیران به دستورات صادر شده است، گفت: حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات در سامد استانداری فارس مسئول پیگیری نامه های مردم در سفر هیئت دولت را دارد و اگر از طریق سامانه سامد در خواست هایی به مدیران ارجاع شود و در حل آن سهل انگاری انجام شود با مدیری که توانایی برطرف کردن درخواست های مردم را داشته اما سهل انگاری کرده است، برخورد می شود اما اگر مواردی خارج از توان مدیران باشد جمع بندی خواهد شد که برطرف شود.

ابراهیم بیانی نیز گفت: با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز میز خدمت ویژه رسیدگی به مشکلات و معضلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان مرتبط با دیگر دستگاه های اجرایی غیر از بنیاد شهید برگزار شد که مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و امید داریم با دعوت از دیگر مراجعه کنندگان در جلسات آینده به معضلات و درخواست‌های آن ها رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول، هدف از برگزاری این میز خدمت را تکریم جامعه ایثارگری استان فارس دانست و گفت: سال گذشته میز خدمت مدیران، هر هفته یک نوبت در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد و امسال با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای توجه بیشتر به مردم شریف کشورمان مخصوصا جامعه ایثارگری و تاکیدات رئیس جمهور و رئیس بنیاد، میزهای خدمت مجدانه و با پیگیری بیش از گذشته برپا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس قرار داریم، به تشریح برنامه های این اداره کل به منظور کنگره ملی شهدا پرداخت و گفت: در کنار پاسخگویی روزانه و مراجعات عادی جامعه بزرگ ایثارگری استان، برنامه ریزی کردیم تا مشکلات گوناگون جمعیت بیشتری را در میزهای خدمت پیگیری کنیم.

بیانی از برگزاری میزهای خدمت در مساجد و محلات شهرستان شیراز برای نخستین بار خبر داد و گفت: امسال تدارک دیدیم که علاوه بر میز خدمت هفتگی، میز خدمت های ویژه با حضور معاونین بنیاد در مساجد و حسینیه های شهر شیراز بعد از نماز ظهر یا نماز مغرب و عشا برگزار کنیم که تاکنون طی یک ماه گذشته ۳ میز خدمت در محلات برپا شد تا مدیران با حضور در بین مردم بتوانند خدمت بهتری به جامعه هدف ارائه کنند.

او، گفت: اگر مسائل مراجعه کنندگان در حوزه اختیارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشد پیگیری می‌کنیم و اگر نیاز به ارجاع به رده های بالاتر داشت، تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، با اشاره به اینکه پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی جامعه ایثارگری برای نخستین بار در کشور به صورت ابتکاری توسط بنیاد شهید و امور ایثاگران فارس انجام شده است، گفت: اقدام تازه ای در بین بنیاد های شهید سراسر کشور به صورت ابتکاری با همکاری دادگستری و دادستانی فارس شکل گرفته که با برپایی میز خدمت، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی جامعه ایثارگری پیگیری می شود که روز گذشته پنجمین میز خدمت با حضور معاونان دادگستری و دادستانی استان برگزار و مشکلات قضایی بیش از 190 نفر با بررسی ها بررسی شد.

 

تشییع پیکر پدر شهیدان نعمت اللهی امروز در بهمن

پدر شهیدان سید مهدی و سید محسن نعمت اللهی امروز در شهر بهمن تشییع و به خاک سپرده شد.

مرحوم سید صمد نعمت اللهی پدر شهیدان سید مهدی و سید محسن، امروز بر دستان مردم بهمن تشییع و در قطعه والدین شهدای دارالرحمه امامزادگان احمد و جعفر به خاک سپرده شد.

سید صمد نعمت الهی، در سن ۹۱ سالگی و بر اثر کهولت سن درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

ساخت ساختمان خیریه فاطمیه و اهدا دستگاه فیزیوتراپی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان به مرکز درمانی، از اقدامات خیرانه آن مرحوم بود.

شهید سید محسن نعمت الهی در سن ۱۹ سالگی در منطقه ام الرصاص و شهید سید مهدی نعمت الهی در سن ۲۱ سالگی و در سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.