منتخبان محترم مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی
03 خرداد 1403 - 15:34
شناسه : 17248
احتراما"ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محترم دکتر رئیسی و همراهان شهیدش، بدون اشاره به سلامت انتخابات در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و با توجه به سوابق ذیل الذکر درخواست رد اعتبارنامه جناب آقای اسفندیار عبداللهی را دارم.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

1-مستحضرید که برابر بند 5 ماده 31 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل باشند، این در حالی است که آقای عبداللهی به دلیل نداشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل، در هیئت های نظارت شهرستان و استان رد صلاحیت می شود.

2-برابر «ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه بند 2 ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد مناطق امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس، ماده 18 قانون تسهیلات استخدامی ایثارگران و جانبازان، تبصره ماده 21 قانون حمایت از آزادگان، بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 88 بند ث جز 6 قانون برنامه ششم توسعه، «حداقل 6 ماه حضور در مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس و یا 6ماه حضور در مناطق امنیتی در گیر در دوران دفاع مقدس» امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

3-آقای عبداللهی پس از رد صلاحیت،یک برگ گواهی مبنی بر اینکه از تاریخ 1393.03.07 تا 1395.11.26 در منطقه عملیاتی شرق کشور بوده دریافت و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارائه و کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در تاریخ 1402.09.13 برابر نامه شماره 191720، بدون توجه به ماهیت گواهی صادره و قوانین فوق الاشاره در بند 2، سابقه رزمندگی معادل کارشناسی ارشد را بر خلاف قانون برای نامبرده مورد تایید قرار می دهند.

4-بر فرض صحت گواهی مذکور که قابل بررسی میباشد مبنی بر حضور ایشان در سیستان و بلوچستان:

4-1-حضور آقای عبداللهی از تاریخ 1393.03.07 تا 1395.11.26 هیچگونه ارتباطی با حضور ایشان در مناطق درگیر در دوران دفاع مقدس نداشته و ندارد.

4-2-آقای عبداللهی از سال 1392 تا 1395 در مقطع کارشناسی بطور تمام وقت در دانشگاه آزاد لار مشغول به تحصیل بوده و نمی توانسته همزمان هم در دانشگاه باشد و هم در منطقه سیستان و بلوچستان. علیهذا با توجه به گواهی غیر واقعی، تاییدیه خلاف قانون و سلامت انتخابات با آن شرایط ناپسند، چگونه می توان سرنوشت چند صدهزار نفر در حوزه انتخابیه را به دست افرادی داد که غیر قانونی منصبی را غصب کنند، فلذا با عنایت به موارد معنونه، ضمن تاکید مجدد بر رد اعتبارنامه جناب آقای اسفندیار عبداللهی، خواهشمندم نظارت بر اجرای قانون را از هم اکنون اِعمال، تا در آتی شاهد مفاسد اداری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و سیاسی در سطح کشور و حوزه انتخابیه نباشیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.