افزایش رضایتمندی ذینفعان شرکت گاز استان فارس در دولت سیزدهم
06 تیر 1403 - 1:22
شناسه : 21297
بررسی و تحلیل نتایج حاصل از داده‌های سنجش رضایتمندی مشترکان شرکت گاز استان فارس در دو سال اخیر در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در کل رضایتمندی ذینفعان شرکت گاز استان فارس 5 درصد رشد مثبت داشته است.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

سرپرست شرکت گاز استان فارس، گفت: مطابق نقشه استراتژی شرکت گاز استان فارس و هدف کلان ارتقای سطح رضایتمندی مشترکان و نمایندگان جامعه، اندازه‌گیری و سنجش میزان رضایتمندی از اقدامات ضروری برای حرکت در مسیر نقشه راه سازمان است.

وحید بهفر، با اشاره به تمدید استانداردهای ایزو ۱۰۰۰۴ ( استاندارد مدیریت رضایتمندی مشتریان ) و ایزو ۱۰۰۰۲ ( استاندارد مدیریت شکایات ) در این شرکت گفت: این طرح هر ساله توسط واحد روابط عمومی با بکارگیری مشاوران خبره در این زمینه و بر اساس خواسته ها و انتظارات ذینفعان در بخش های مشترکین (با بخش بندی های عمده و جزء)، همسایگان، نمایندگان جامعه، مراجعان، پیمانکاران و تامین کنندگان برنامه ریزی و اجرا می‌شود و پس از تحلیل نتایج، اقدامات اصلاحی برای افزایش سطح رضایت‌مندی از ذینفعان تعریف می‌شود.

این مقام مسئول، گفت: روش در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار به کار گرفته‌ شده در آن، پرسشنامه بوده که منطبق با نظام‌نامه ابلاغی به صورت حضوری (در بخش مراجعان و همسایگان تاسیسات) و الکترونیک با استفاده از تبليغات اينترنتي و ارسال پيامک و بر اساس جدول مورگان و بررسی آمار توصیفی و تحلیل‌های استنباطی انجام شده است.

بهفر، گفت: نتایج به دست آمده از تحلیل داده‌های حاصل از 9820 پرسشنامه معتبر تکمیل شده در محدوده استان فارس با جامعه آماری بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مشترک حاکی از آن است که رضایت ذینفعان این شرکت بطور میانگین از 78.32 درصد در سال گذشته به 82.75 درصد امسال افزایش داشته است.

او، گفت: نتایج سنجش رضایتمندی ذینفعان سال 1402 بصورت بخشی نشان می دهد که در بخش مشترکان جزء 85 درصد، در بخش مشترکین عمده 86 درصد، در بخش نمایندگان جامعه 86 درصد، در بخش همسایگان تاسیسات 89 درصد، در بخش مراجعان و متقاضیان مناطق گازرسانی شیراز 83 درصد، در بخش تامین کنندگان و پیمانکاران 66 درصد رضایت بوده که حاکی از رضایت قابل قبول ذی نفعان از عملکرد شرکت گاز استان فارس است.

بهفر، گفت: از اقدامات شاخص این شرکت به منظور افزایش رضایت ذینفعان می توان به پوشش حداکثری گاز رسانی در استان طی سالیان اخیر و توسعه خدمات الکترونیک به منظور کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات نام برد. همچنین راه اندازی سامانه ارسال پیامک قطع گاز به مشترکین با استفاده از اطلاعات منطقه‌ای در شهر شیراز به منظور اطلاع رسانی های عملیات وصل به گاز و تعمیرات و قطعی گاز، نظارت مستمر و واقعی بر عملکرد دفاتر پیشخوان، آموزش دوره‌های حقوق شهروندی به همکاران در بخشهای مرتبط با ارباب رجوع، تلاش برای کاهش مدت زمان از دیگر موارد موثر در ارتقای رضایت مشترکان است که طی فرآیندهای سنجش رضایتمندی مشترکان به عنوان اقدامات اصلاحی پیاده سازی و در شرکت گاز استان فارس اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت ضمن اشاره به اینکه افزایش رضایت مشتریان از عملکرد سازمان از دستاوردهای مهم شرکت گاز استان در دوره دولت سیزدهم است که با درخواست از ذی نفعان شرکت برای مشارکت حداکثری در این طرح ها و ارائه نیازها و انتظارات خود از شرکت در قالب پیشنهادات و انتقادات گفت: شرکت گاز استان فارس در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، افزایش سطح کیفی عملکرد و به تبع آن افزایش رضایتمندی ذینفعان را سرلوحه کار خود قرار داده که به همین منظور طرح مذکور در سطح استان هر ساله اجرا می شود و انتظار می رود با نقد و بررسی نتایج و شناخت نقاط ضعف و قوت و به دنبال آن تعریف و اجرای طرح های بهبود بتوانیم رضایت حداکثری ذینفعان را بدست آورده و شرکت در پیشرفت هر چه بیشتر سوق دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.