تشییع و خاکسپاری محیط بان فقید استان فارس
03 خرداد 1403 - 18:45
شناسه : 17255
پیکر "سیدحسین حسینی اژدری" محیط بان نمونه استان فارس، که در روز میلاد امام رضا (ع) ضامن آهو، جان خود را فدای حفظ محیط زیست کرد؛ و در حین انجام وظیفه و ماموریت اداری در سانحه تصادف جان شیرین خود را از دست داد، بر دوش محیط بانان، و با حضور گسترده شهروندان و دوستداران محیط زیست تشییع و سرو بلند قامت او به خاک سپرده شد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

در سالروز ولادت امام رضا (ع) و ضامن آهو، “سیدحسین حسینی” محیط‌بان نمونه استان فارس، در حین انجام ماموریت و در راه صیانت از انفال الهی، جان خود را از دست داد.

گویی در روزی که به نام محیط‌بان نامگذاری شده بود، طبیعت یکی از سبزپوشان فداکار خود را به آغوش کشید.

پیکر پاک این محیط بان والامقام با حضور انبوه مردم، مسئولان و دوستداران محیط زیست در بهشت زهرا، قائمیه، کوهچنار تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم، فرماندار و امام جمعه کوهچنار، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در وصف رشادت‌ها و از خودگذشتگی این محیط بان گرانقدر سخنرانی کرد و پیام تسلیت دکتر سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سرهنگ محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست قرائت شد.

عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این مراسم با عرض تسلیت به همکاران، طبیعت دوستان، خانواده و داغدار جان نثار راه طبیعت، گفت: امروز در این جمع غم‌بار گرد هم آمده‌ایم تا با پیکر پاک و مطهر یکی دیگر از سبزپوشان عرصه طبیعت، همکار عزیزمان سید حسین حسینی وداعی ابدی گوییم.

پورشیرزاد با بیان اینکه مرحوم، یک محیط بان نمونه بود که جان خودش را در راه حفاظت از گوهرهای بی‌بدیل این سرزمین فدا کرد و در حین انجام وظیفه، در تصادفی ناگوار به دیدار حق شتافت، گفت: مرگ او، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه محیط زیست و مردم طبیعت‌دوست فارس است.

سید حسین، نمونه‌ای از فداکاری و از خودگذشتگی بود که در سرمای زمستان و گرمای طاقت‌فرسای تابستان، از هیچ تلاشی برای حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی دریغ نمی‌کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، گفت: او با تعهد و عشقی بی‌نظیر، حافظ جان و مال موجودات زنده بود و در راه حفظ این امانت الهی، جان خود را نثار کرد.

خاطرات رشادت‌ها و فداکاری‌های او در ذهن همکاران و دوستدارانش تا ابد باقی خواهد ماند.

پورشیرزاد، گفت: ما امروز در اینجا سوگوار فقدان یار و هم‌رزمی دلسوز هستیم، اما یاد و خاطره او همواره در قلبمان زنده خواهد ماند. جان باختن محیط بان حسینی، بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد و به ما یادآوری کرد که حافظان طبیعت، در خط مقدم مبارزه با سودجویان و متخلفان قرار دارند و برای انجام وظایف خود، نیازمند حمایت همه‌جانبه ما هستند.

این مقام مسئول، گفت: ما وظیفه داریم یاد و خاطره جان باختگان راه طبیعت را گرامی بداریم و با ادامه راه آن‌ها، در حفظ و حراست از این گنجینه‌های بی‌نظیر بکوشیم.

پور شیرزاد گفت: خون سبز “سید حسین حسینی اژدری” فریاد مظلومیت طبیعت در برابر غارتگران است و باید بیندیشیم که چه بهایی برای حفاظت از طبیعت می پردازیم؟ ”

پور شیرزاد، گفت: برای خانواده داغدار این مرد غیور، صبر و بردباری و برای روح بلند این یار سفر کرده، علو درجات را مسئلت کرد.

حاضران در این مراسم با ادای احترام به مقام شامخ این شهید، یاد و خاطره فداکاری و خدمات ارزشمند او در صیانت از محیط زیست را گرامی داشتند.

شهید سیدحسین حسینی نمونه‌ای از تعهد و رشادت محیط‌بانان در پاسداری از طبیعت بود.

او جان خود را در راه حفظ انفال الهی و صیانت از میراث طبیعی کشور فدا کرد و یاد و خاطره او تا ابد در قلب مردم و دوستداران محیط زیست زنده خواهد ماند.

سیدحسین حسینی در سالروز ولادت امام رضا در حالی که عازم ماموریت بود، در سانحه رانندگی جان خود را شهادت گونه از دست داد.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درگذشت محیط بان فارس را تسلیت گفت


علی سلاجقه در پیامی درگذشت شهادت گونه محیط‌بان سید حسین حسینی را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام علی سلاجقه آمده است : با نهایت اندوه و تأسف، خبر جان باختن شهادت گونه و غم‌انگیز سید حسین حسینی، محیط‌بان خدوم و فداکار، در حین انجام ماموریت، درست در روزی که مزین به نام امام رئوف، ضامن آهو و روز محیط بان بود، قلب تمامی دوستداران طبیعت و همکاران ایشان در سازمان حفاظت محیط زیست را جریحه‌دار کرد.

سید حسین حسینی، نمونه‌ای برجسته از تعهد، فداکاری و جوانمردی بود که در راه پاسداری از عرصه‌های طبیعی و حفظ انفال الهی جان خود را شهادت گونه فدا کرد.

این جوان رعنا در عنفوان جوانی با شجاعت و از خودگذشتگی در برابر متخلفان ایستادگی کرد و نام خود را در زمره ی سربازان صدیق طبیعت ثبت کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه این پیام یاد آور شد : سید حسین حسینی فقط یک محیط‌بان نبود، بلکه نمادی از عشق و تعهد به طبیعت و میراث طبیعی کشورمان بود. تعهد، فداکاری و تلاش‌های بی‌وقفه ایشان در صیانت از محیط زیست، الگویی ارزشمند برای تمامی دوستداران طبیعت و همکاران ایشان در سراسر کشور است.

سلاجقه ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس و تمامی دوستداران طبیعت، از خداوند متعال برای آن سفر کرده رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل مسئلت داشت.

سید حسین حسینی محیط بان شهرستان های کازرون و کوهچنار در روزهای گذشته در حین انجام خدمت بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

خدمات ایثارگرانه این محیط بان نمونه مورد توجه همکاران محیط زیست شهرستان های یاد شده ، مدیر کل استان ، مسئولان کشوری محیط زیست و مسئولان شهرستان های کازرون و کوهچنار بوده است.

پیام فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت جان باختن محیط بان شهرستان های کازرون و کوهچنار

جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پیامی درگذشت محیط بان شهرستان های کازرون و کوهچنار را تسلیت گفت.

در متن پیام سرهنگ جمشید خانی آمده است : با نهایت تأسف و اندوه، در سالروز ولادت امام رضا (ع)، ضامن آهو و همزمان با روز محیط‌بان، شاهد جان‌باختن شهادت‌گونه‌ی یکی از سبزپوشان دلاور عرصه‌ی محیط زیست، سید حسین حسینی، بودیم.

سید حسین، نمونه‌ای برجسته از رشادت و تعهد بود که در راه پاسداری از میراث طبیعی ایران و تاسی به سیره ی امام رضا (ع) جان خود را فدا کرد.

او با شجاعت وصف‌ناپذیری که در طول سال‌های خدمت خود به نمایش گذاشت، به عنوان محیط‌بان نمونه‌ی استان فارس شناخته شده بود.

عشق بی‌حد و مرز او به طبیعت، الهام‌بخش همکارانش بود و تعهد او به حفظ محیط زیست، که برگرفته از آموزه‌های امام رضا (ع) بود، برای همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

جان ‌باختن سید حسین در چنین روزی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه‌ محیط زیست کشورمان است.

فقدان او، اندوهی عمیق در دل همکاران و دوستدارانش برجای گذاشته است. سرهنگ محبت خانی در ادامه این پیام با بیان اینکه : ما در این غم بزرگ، در کنار خانواده‌ی داغدار سید حسین هستیم و از خداوند متعال برای ایشان صبر و بردباری و برای روح بلند آن سفر کرده، علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار (ع) را آرزومندیم ، یاد و خاطره‌ سید حسین حسینی، محیط‌بان نمونه‌ی استان فارس، و تمام مدافعان سبزپوش حریم طبیعت، که در راه حفظ و حراست از انفال الهی جان خود را فدا می‌کنند را گرامی داشت .

سید حسین حسینی محیط بان شهرستان های کازرون و کوهچنار در روزهای گذشته در حین انجام خدمت بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

خدمات ایثارگرانه این محیط بان نمونه مورد توجه همکاران محیط زیست شهرستان های یاد شده ، مدیر کل استان ، مسئولان کشوری محیط زیست و مسئولان شهرستان های کازرون و کوهچنار قرار داشته است.

پیام تسلیت فرماندار شهرستان کوه‌چنار به مناسبت درگذشت محیط بان این شهرستان

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار در پیامی درگذشت محیط بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام فرماندار کوهچنار آمده است : خبر دردناک جان باختن محیط بان فداکار جناب آقای سید حسین حسینی حین انجام وظیفه در اثر سانحه تصادف موجب تاثر و تالم فراوان شد.

بی شک خدمات ارزنده این محیط بان سختکوش در حفظ و نگهداری از محیط زیست شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار، هیچ گاه از یاد و خاطره دوستداران طبیعت و محیط زیست این دیار محو نخواهد شد.

در ادامه این پیام آمده است : این ضایعه دردناک را به خانواده محترم و داغدار این عزیز از دست رفته و خانواده بزرگ محیط زیست شهرستان و کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز از دست رفته، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت مینماییم.

سید حسین حسینی محیط بان شهرستان های کازرون و کوهچنار در روزهای گذشته در حین انجام خدمت بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

خدمات ایثارگرانه این محیط بان نمونه مورد توجه همکاران محیط زیست شهرستان های یاد شده ، مدیر کل استان ، مسوولان کشوری محیط زیست و مسوولان شهرستان های کازرون و کوهچنار قرار داشته است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.