شکارچی قوچ وحشی ( خرگوش و کبک و‌تیهو وحشی)راهی زندان شهرستان  قیروکارزین شد
02 خرداد 1403 - 12:23
شناسه : 17046
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین، از دستگیری یک نفر شکارچی قوچ وحشی (یک خرگوش وحشی و ۱۰ کبک و تیهو وحشی ) در این شهرستان خبر داد و گفت : از این فرد با کشف و ضبط مقداری گوشت قوچ وحشی دو قبضه سلاح نیز به دست آمده است.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

عباس قائدی، گفت: یک قبضه سلاح سیمینوف (سلاح جنگی) و‌یک قبضه سلاح ساچمه زنی و تعداد زیادی فشنگ گلوله زنی و ساچمه زنی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین در دهستان هنگام از این شکارچی کشف شد و با دستگیری او، با هماهنگی دادستان شهرستان این شکارچی اکنون در زندان به سر می برد.

قائدی، گفت: با هماهنگی مقام محترم قضایی گوشی موبایل متهم مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شده نامبرده اقدام به شکار یک خرگوش وحشی و ۱۰ کبک و‌تیهو وحشی نیز کرده است و صورت جلسه تنظیم و رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

از مقام قضایی درخواست شد با در نظر گرفتن مجازات برای متهم ، برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد انجام شود که نامبرده باید  مبلغ ۲۸۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان را پرداخت کند.

قائذی، گفت: افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به شکار در مناطق حفاظت شده می‌کنند، به طور قطع با پیگردهای قاطع قانونی و قضایی مواجه شده و هیچ گونه مماشاتی با این افراد متخلف را نخواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: یکی از تهدیدهای مهم حیات وحش تسلط انسان بر زیستگاه های جانوران است که در سال های گذشته تعداد زیادی از افراد بدون مجوزهای لازم اقدام به ورود به زیستگاه های حفاظت شده کردند و حیوانات را شکار می کنند که آثار زیانبار آن متوجه محیط زیست طبیعی می شود.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.