مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در اردکان فارس
03 خرداد 1403 - 16:17
شناسه : 17251
بزرگداشت شهدای خدمت در اردکان فارس برگزار می شود.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین افروغی

قاریان: آقایان دهدشتی و غازی

مداح: جناب آقای احمد پور

روضه خوانی: حجت الاسلام روحانی

سه شنبه 1 خرداد ساعت 10 صبح

مسجد جامع عقیق شهر اردکان

(ستاد مردمی برگزاری بزرگداشت شهدای خدمت)

آیین بزرگداشت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت در شهرستان سپیدان

به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی، سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، در مسجد جامع شهر اردکان تجمع و به سوگواری پرداختند.

مراسم بزرگداشت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت با حضور علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان ،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان ،اردوان اکبر پور منتخب مردم شریف شهرستانهای سپیدان و بیضا در مجلس دوازدهم،اعضای شورای تامین ،معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری ،بخشداران تابعه و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم شریف و ولایی شهرستان در محل مسجد جامع شهر اردکان برگزار شد.

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در این مراسم ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه اخیر سقوط بالگرد و با ابراز تأسف نسبت به این اتفاق حزن انگیز گفت: آیت الله رئیسی در دوران سه سال خدمت خود به عنوان رئیس جمهور از تمام لحظه‌ها در جهت خدمت به مردم استفاده کرد و با مردمی سازی و با مردم بودن برای بازگشت گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرد.

علیرضا سامری در ادامه با اشاره به واکنش رهبر معظم انقلاب به وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیسی در دیدار با خانواده سپاهیان، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ خللی در خدمت گذاری به مردم پیش نمی‎آید، ما نیز به عنوان خادمان مردم در شهرستان بیش از پیش تلاش می کنیم و خالصانه و بی منت کار خواهیم کرد تا هیچ اختلالی در سیستم مدیریتی و اداری شهرستان احساس نشود. نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری طبق اصل 131 قانون اساسی اشاره کرد و گفت:بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی و با موافقت رهبری معاون اول رئیس جمهور اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهور شهید را برعهده گرفته اند و شورای متشکل از معاون ایشان، رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که ظرف مدت زمانی حداکثر ۵۰ روزه رئيس جمهور جدید انتخاب شود لذا نیاز است زمینه حضور حداکثری مردم ولایت مدار شهرستان در انتخابات پیش رو فراهم شود.

این مقام مسئول در پایان از تمامی مردم ولایت مدار شهرستان،امام جمعه ،اعضای شورای تامین،بخشداران و شهرداران و سایر مسئولین، جریان های سیاسی،بازاریان،اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برای حضور گسترده و مشارکت در این مراسم تقدیر کرد.

امام جمعه سپیدان نیز در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت خادم رضا حضرت آیت الله رئیسی و همراهان گرامی ایشان ،با بیان اینکه آیت الله رییسی مرد خستگی ناپذر بود که در خدمتگزاری سراز پا نمی نمی شناخت،گفت: ما هم باید تلاش کتیم با همان انگیزه و قدرت ایشان به مردم خدمت کنیم و با خدمت به مردم به ایشان که و همراهانشان که شهدای خدمت نام گرفتند احترام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی در ادامه ولایت پذیری از خصلت بزرگ ایت الله رئیسی و شهدای خدمت برشمرد و گفت: اگر میخواهیم که علمی که به بدست حضرت آیت الله رییسی و یاران صدیقشان حمل می شد را تا انتها حمل کنیم و علمدار ولایت فقیه باشیم اولین شرط داشتن ایمان و اعتقاد به خداوند و پر کردن مساجد است.

امام جمعه سپیدان همچنین با بیان اینکه در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ما الگوهای بی بدیلی و نخبه های زیادی را با شهادت از دست دادیم، گفت:ما در این مملکت شخصیت های مهمی را از دست داده ایم اما خللی در سرعت حرکت این انقلاب ایجاد نشده و ان شالله همچنان پرچم این انقلاب روی زمین نخواهد ماند و این نظام مقدس همواره پیروز میدان خواهد بود.

قرائت قرآن کریم ،مداحی و عزاداری از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

 

تجلیل از کارشناسان و رابطین روابط عمومی ادارات ،نهادها و ارگان های شهرستان سپیدان/نقش و جایگاه ویژه روابط عمومی ها در کاهش چالش های شهرستان و تقویت مشارکت مردمی در امور /ضرورت حمایت مدیران دستگاه ها از فعالان حوزه روابط عمومی

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در آیین تجلیل از فعالان حوزه روابط عمومی شهرستان با اشاره به نقش و جایگاه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در انعکاس اقدامات و کاهش چالش های پیش رو شهرستان و تقویت مشارکت مردمی در امور مختلف بر ضرورت حمایت مدیران دستگاه ها از فعالان این حوزه تاکید کرد.

تجلیل از کارشناسان و رابطین روابط عمومی ادارات ،نهادها و ارگان های شهرستان به ریاست علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان و با حضور محمد زارع معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ،مهدی مصطفایی بخشدار مرکزی،کارشناسان و رابطین روابط عمومی ادارات،نهادها و ارگان‌ها و شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سپیدان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات و تقدیر از عملکرد فعالان این حوزه گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده، دوچندان شده، به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

علیرضا سامری در ادامه تلاش‌ها و اقدامات روابط عمومی‌ها را در انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی اثر گذار برشمرد و گفت: روابط عمومی‌ها اصلی‌ترین حلقه ارتباطی بین مدیران و مردم هستند و می‌توانند نقش مهمی در انعکاس اقدامات صورت گرفته در دستگاهها و همچنین کاهش چالش های موجود در شهرستان داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت حمایت مدیران دستگاه‌ها از بخش روابط عمومی ادارات تاکید کرد و گفت: نتیجه این امر در عملکرد و‌ موفقیت روابط‌ عمومی های شهرستان که به نوعی بیان دستاوردهای دولت و انعکاس خدمات مدیران در شهرستان است، عیان می شود.

در این نشست رابطان و مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان، به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پیرامون حرفه روابط عمومی و مشکلات این حوزه پرداختند و وظایف و فعالیت‌های روابط عمومی، ضرورت تقویت جایگاه روابط عمومی ادارات و تعامل بیش از پیش آنها، دوره آموزشی ، نحوه ارتباط و تعامل بیشتر اعضا و انعکاس عملکرد و خدمات دستگاه‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.

از سوی فرماندار شهرستان و مدیران ادارات،جهاد کشاورزی،منابع طبیعی ،شبکه بهداشت و درمان، تعاون کارو رفاه اجتماعی ،آبفا،بهزیستی،کتابخانه های عمومی،محیط زیست،هلال احمر،مجتمع باقرالعلوم ،دامپزشکی و اوقاف از کارشناسان و رابطین روابط عمومی این ادارات با اهدا شاخه گل،لوح و هدایا تقدیر شد.

همچنین از سوی فرماندار ،بخشدار همایجان و ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان از مسئول روابط عمومی فرمانداری و از سوی ادره منابع طبیعی از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای فارس نیز با اهدا لوح و هدایا تقدیر شد.

بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستای رودشیر بکر در برنامه میز خدمت فرماندار و مسئولان سپیدان

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در برنامه میزخدمت در روستای رودشیر بکر رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، را تکلیف مهم مدیران در شهرستان برشمرد و گفت: تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ ربط در روستاها و نیز مشارکت مردم، دهیاری‌ها و شوراها برای تسریع در توسعه زیر ساخت ها ضروری بوده و پیشرفت فعالیت‌های عمرانی و رفاهی در روستاها را به همراه دارد.

سیاست های دولت مردمی ایران قوی، حضور میدانی مدیران در روستاها و رسیدگی مشکلات مردم از نزدیک، علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان با همراهی روح الله رزاقی بخشدار مرکزی ،علی شیروانی دوست مدیر بنیاد مسکن ،شهاب الدین صالحی مدیر جهاد کشاورزی ،سعید جمشیدی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان،حمید بهمنی رییس اداره برق شهرستان و یزدان ذولفقاری رییس اداره راهداری شهرستان با حضور در روستای رودشیر بکر از از توابع بخش مرکزی ضمن دیدار چهره به چهره با مردم از نزدیک مشکلات این روستا را مورد بررسی قرار داد.

پیام تسلیت فرماندار شهرستان سپیدان در پی شهادت شهید جمهور خادم رضا آیت الله رئیسی و همراهان ایشان

در پی شهادت رییس جمهوری و هیات همراه ،علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان صدور پیامی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و  اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود.

همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست. اینجانب شهادت عالم برجسته  آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران  تسلیت می‌گویم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم  و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال  آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

علیرضا سامری

فرماندار شهرستان سپیدان

 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی در شهرستان سپیدان

به مناسبت دهه سراسر نور کرامت، محفل انس با قرآن کریم با حضور علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان ،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان ،سرهنگ روح الله شکوهی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان ،روح الله رزاقی بخشدار مرکزی،مهدی مصطفایی بخشدارهمایجان،حجت الاسلام والمسلمین علی نظری رئیس اداره تبلیغات اسلامی ،جمعی از مسئولین،اقشار مختلف مردم و قاریان برجسته و بین المللی در جوار آستان مقدس امامزاده سید نورالدین علوی(ع) شهر اردکان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سپیدان در حاشیه برگزاری این برنامه معنوی ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر درآیات الهی مهم‌ترین برکات و اهداف برگزاری محافل قرانی برشمرد و اظهار داشت:برگزاری اینگونه محافل با حضور قاریان بین‌المللی حرکتی بسیار ارزشمند در راستای انس با قرآن به عنوان مقدمه شناخت و عمل به قرآن است.

علیرضا سامری با اشاره به اینکه براساس سفارش‌های مقام معظم رهبری قرائت قرآن كریم باید به عنوان یك اصل در جامعه فراگیر شود،تصریح کرد:برگزاری این محافل می تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.

در این محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت گرامیداشت دهه سراسر نور کرامت و با همکاری نهاد امام جمعه ،سپاه و ادارات تبلیغات اسلامی ،اوقاف ،آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی برگزار شد تعدادی از قاریان ممتاز بین المللی و شهرستانی از جمله آقایان حمید شاکر نژاد( قاری بین المللی)،سید عبدالخالق غازی ،مسلم صالحی زاده و موسی اسفندیاری به تلاوت آیات نورانی وحی پرداختند و علاقه‌مندان به ساحت کلام وحی و حاضرین در این مراسم به فیض رسیدند.

 

روابط عمومی فرمانداری سپیدان به عنوان روابط عمومی برتر استان فارس معرفی شد
سهیلا برومند روابط عمومی فرمانداری شهرستان سپیدان بعنوان یکی از روابط عمومی های برتر فرمانداری های استان انتخاب و تجلیل شد.

در آیین تجلیل از روابط عمومی دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی ها و با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و دکتر فرج زاده مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، از سهیلا برومند مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان سپیدان بعنوان روابط عمومی برتر استان توسط استاندار فارس تجلیل شد .

 

پیام تبریک فرماندار شهرستان سپیدان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

لیرضا سامری فرماندار سپیدان در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، این روز را به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی شهرستان تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی
بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی “روابط عمومی و ارتباطات” صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر است.

بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

روز جهانی “روابط عمومی و ارتباطات”فرصت مغتنمی برای یادآوری تلاش‌ها و زحمات کارشناسان و فعالان این عرصه و همچنین بازنگری در عرصه روابط انسانی و تحکیم پایه‌های ارتباطات در گستره فردی، سازمانی و اجتماعی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ، این روز را به تمامی فعالان و تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومی در شهرستان سپیدان تبریک عرض می نمایم و بر این باورم که در سایه ارتباط مستمر روابط عمومی ها با مخاطبان و همچنین مدیران دستگاه ها می توانیم آینده ای روشن را برای شهرستان پرپتانسیل سپیدان تصویر کنیم.

علیرضا سامری
فرماندار شهرستان سپیدان

 

پیام تبریک فرماندار شهرستان سپیدان به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه كرامت

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان با صدور پیامی میلاد فرخنده و سراسر نور حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی
دهه اول ذیقعده به یمن میلاد فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد فرخنده و پر نور و سرور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع ) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است و این دهه تجلی تداعی کننده رحمت و کرامت پروردگار متعال به مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

بدون تردید، دهه مبارک کرامت، فرصت مغتمی است تا با اهتمامی ویژه، آن را به بستری برای انتقال و نهادینه کردن سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در زندگی مردم بدل سازیم. این ایام نیکو، بزنگاه مهمی برای ترویج شادی مومنانه در روزمرگی شهروندان و تعمیق بخشیدن به معنویت و معارف الهی در زندگی همه ما خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن اول ذیقعده میلاد بانوی کرامت، کوثر فاطمی حضرت فاطمه معصومه(س) ، آغاز دهه کرامت و یازدهم ذیعقده میلاد فرخنده و پرنور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عموم مسلمانان و تشنگان کرامت اهل بیت (ع)،بر خود لازم می‌دانم تا تقارن این ایام را که به یمن ولادت مسعود حضرت معصومه(س) با عنوان روز دختر مزین شده، به محضر فرد به فرد دختران فرهیخته ایران عزیز اسلامی بویژه دختران شهرستان سپیدان تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم خداوند متعال توفیق معرفت اهل بیت سلام الله علیها و بهره مندی از شفاعت این گوهر های زیبای هدایت و سعادت را به همه ما مسلمانان، عنایت فرماید.

علیرضا سامری
فرماندار شهرستان سپیدان

 

آیین تکریم و معارفه رئیس و دادستان دستگاه قضایی سپیدان با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس

در آیین تکریم و معارفه رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان سپیدان امین احمدی بعنوان رئیس دادگستری و سید علی محمودیان بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سپیدان معارفه و از زحمات ۷ ساله سید عبدی محمودی اطهر ریاست پیشین دادگستری شهرستان تجلیل شد.

جلسه شورای اداری شهرستان به منظور تکریم و معارفه رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان به ریاست علیرضا سامری فرماندار سپیدان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ،مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان ،اردوان اکبرپور منتخب مردم شریف شهرستانهای سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی ،معاونین اداره کل دادگستری،اعضای شورای تامین و تعدادی از مسئولان استانی دستگاه قضا و‌ اعضا شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این آئین ضمن تبریک دهه سراسر نور کرامت،انتخابات گذشته در استان را یکی از انتخابات سالم از حیث برگزاری برشمرد و اظهار داشت:بنده بعنوان رئیس هیات نظارت استان در روند برگزاری انتخابات خطایی در کار برگزارکنندگان انتخابات ندیدم و در ارزیابی کلی یکی از سالمترین کشور بود .

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در ادامه با اشاره به تلاش و اقدامات رئیس و دادستان پیشین دادگستری شهرستان سپیدان ،بیان داشت:بنده سال ها مسئولیت ارزیابی قضات در استان را یرعهده داشتم که انصافا در طول این مدت از آقای محمودی اطهر که از قضات خوش برخورد ،عادل و بی ریا هستند هیچ گزارش بدی دریافت نکردم و ایشان در طول مدت هفت ساله حضور خود در این شهرستان نیز زحمات زیادی در حوزه قضایی و حتی عمرانی کشیدند و آقای احمدی نیز که از قضات با دانش قضایی خیلی مطلوب ،خوش برخورد و عادل هستند که در مورد ایشان نیز هیچ موردی از سوی دستگاههای نظارتی منعکس نشده است و همچنین آقای محمودیان که از خانواده اصیل و ریشه دار،طلبه هستند که برای همه این عزیزان در سمت های جدید آرزوی توفیق دارم.

بالاترین مقام قضایی استان فارس در ادامه با با تاکید براینکه یاد خدا ، قدردانی از نظام و مردمداری باید سرلوحه کار همه مسئولین قضایی و قضات باشد،تصریح کرد: حفظ کرامت و آبروی مردم باید اولویت اول همه مسئولین دستگاه قضا و قضات باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر ضرورت تلاش مسئولان استانی و شهرستانی در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری شهرستان سپیدان تاکید کرد و بیان داشت: اگر مسئولین دلسوز استان فارس هستند باید برای تقویت ظرفیت گردشگری در شهرستان سپیدان تلاش کنند و ظرفیت گردشگری این شهرستان به صورت یک ظرفیت استانی دیده شود.

فرماندار سپیدان نیز در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و با تقدیر از زحمات آقایان محمودی اطهر و احمدی در دوران تصدی در سمت های رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ،بیان داشت: این عزیزان در مسائل بعد قضایی و همچنین بعد همدلی با اعضای شورای تامین در همه عرصه نقش خود در شهرستان را به نحو احسن ایفا کردند و باسعه صدر و جسارت خود اعضای شورای اداری شهرستان را کمک می کردند که بنده نیز برای این عزیزان و همچنین آقای محمودیان دادستان جدید شهرستان که از قضات خوشنام شهرستان هستند آرزوی توفیق دارم.

علیرضا سامری در ادامه بر تعامل هر چه بیشتر بین دستگاه های قضایی ،نظامی ،انتظامی و اداری شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: شهرستان سپیدان در سفر اخیر دولت به استان فارس به عنوان اولین شهرستان ویژه گردشگری معرفی شد که امید است با تلاش همه عزیزان در حوزه قضایی. نظامی ،انتظامی و اداری این شهرستان به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری برسد.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از از زحمات ۷ ساله آقای سید عبدی محمودی اطهر ریاست پیشین دادگستری شهرستان،آقایان امین احمدی و سید علی محمودیان به ترتیب بعنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سپیدان معارفه شدند.

دیدار فرماندار سپیدان با مدیر و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان

فرماندار شهرستان سپیدان در دیدار با مدیر و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان :داوطلبان و کارکنان هلال احمر شهرستان سپیدان همواره در حوادث و بحران های مختلف جلوه ای بی بدیل از ایثار و شهامت را به تصویر کشیده اند و در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم خدمت به مردم هستند.

 

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان به همراه محمد زارع معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ،روح الله رزاقی بخشدار مرکزی و مهدی مصطفایی بخشدار همایجان با حضور در جمعيت هلال احمر شهرستان با مدیر و كاركنان اين جمعیت ديدار كرد .

فرماندار شهرستان سپیدان در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته صلیب سرخ و هلال احمر به همه کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان،اظهار داشت:خدمت در جمعیت هلال احمر، نماد نوع‌دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز است و جمعیت هلال احمر، پیام‌آور این الگوی ارزشمند در عرصه بین‌المللی و گویای حقّ حیات قائل شدن برای هر ایده و عقیده‌ای است.

علیرضا سامری در ادامه از پرسنل، کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان خدمتگزاران واقعی نام برد که با تمام وجود در جهت خدمت به همنوعان خود تلاش و مجاهدت می‌نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان همچنین افزود:جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان در همه شرایط سخت، سرما و گرما و… با موفقیت و به خوبی پای کار بوده و این تلاش بی وقفه قابل تقدیر است.

به اطلاع مردم فهیم و شریف شهرستان سپیدان می رساند

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) از طریق خط ارتباطی 111 پاسخگوی تماس های مردمی خواهد بود.

شهروندان گرامی می توانند از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح فردا سه شنبه با شماره گیری ۱۱۱ مسائل و مشکلات خود، شهر و شهرستان را مطرح نمایند.

برگزاری مراسم تجلیل از مقام معلم در سپیدان

فرماندار شهرستان سپیدان در آیین تجلیل از مقام معلمان شهرستان با تاکید بر اینکه آموزش های دوران کرونا نقش فیزیکی معلمان در حوزه پرورش دانش آموزان را برجسته تر کرد ،اظهار داشت: شیوع کرونا علی رغم مشکلات و آسیب های جدی که بر جامعه داشت اما نگاه حکمرانی به اهمیت و نقش معلمان در حوزه مهم پرورش را تغییر داد و جایگاه غیر قابل انکار این عزیزان در پرورش دانش آموزان را به تمامی افراد جامعه ثابت کرد.

مراسم تجلیل از مقام معلمان شهرستان با حضور علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان،پرفسور عزت اله رئیسی پدر علم هیدروژئولوژی ایران،سرهنگ روح الله شکوهی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان، سرهنگ احمد فداکار فرمانده فراجا شهرستان سپیدان ،علیرضاشجاعی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ،علیرضا امیری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مدیران ،معلمان و فرهنگیان در محل سالن شهید قنوتی شهر اردکان برگزار شد.

فرماندار سپیدان در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و با تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم،اظهار داشت: مسئله تربیت اولویت اول ما در نظام آموزش و پرورش است و رکن اصلی تعلیم و تربیت نیز معلمان هستند که باید به گونه‌ای دانش آموزان را پرورش دهند که دانش آموزان در آینده با افتخار بیان کنند که پرورش یافته مکتب شما معلمان هستند.

علیرضا سامری در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به امر گسترش عدالت در جامعه جهانی ،بیان داشت: بحث عدالت علاوه براینکه از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز در همه ادیان الهی به بحث عدالت توجه شده و در تمامی این ادیان به حضور منجی قبل از قیامت برای برپایی اصل عدالت اشاره شده است لذا معلمان عزیز باید تلاش کنند دانش آموزانی عدالتخواه و طرفدار عدالت پرورش دهند تا در زندگی اجتماعی خود نقش مهمی در راستای برپایی عدالت در جامعه ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: در دنیای امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات است دو فرهنگ غنی و فرهنگ قوی در جوامع امروز وجود دارد که فرهنگی غنی است که ارزش‌های آن مشخص و سابقه دینی و تاریخی دارد اما فرهنگ قوی در جامعه امروز فرهنگی است که رسانه را در اختیار خود دارد و می‌تواند جنگ رسانه‌ای را به طور کامل انجام دهد لذا ضروری است در جامعه ایرانی و اسلامی ما که دارای سبقه تاریخی و دینی بسیار زیادی است و و در بحث علم و ادب نیز سرآمد در دنیا هستیم در حوزه افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان می بایست بیشتر تلاش کنیم.

در این مراسم که به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان سپیدان برگزار گردید و از مقام والای تعداد ۳۰ نفر از معلمان فرهنگیان شهرستان با اهدا لوح و هدایا تقدیر شد.

پیام فرماندار شهرستان سپیدان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان طی پیامی فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ ، آغاز هفته هلال احمر را به تلاشگران عرصه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه و بشردوستانه این نهاد تبریک گفت
متن پیام فرماندار شهرستان سپیدان به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر فرصت ارزشمندی است برای پاسداشت خدمات انسان دوستانه و داوطلبانه طلایه داران مهرورزی و پرچمداران نوعدوستی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که همه توان خود را در خدمت به ایران اسلامی بسیج کرده و همواره در صف مقدم مقابله با حوادث و بحران ها پیشتاز بودند.

انسان‌های وارسته‌ای که در عین گمنامی با اراده‌ای پولادین وعزمی راسخ برای نجات جان هم‌نوع خویش سر از پای نمی‌شناسند و به راستی که اینان از مصادیق بارز آیه‌ی شریف “وَ مَنْ أَحْیاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعا” در قرآن کریم هستند.

سال‌ها و دهه‌ها مجاهدت فرزندان ایران اسلامی در لباس امدادگری و داوطلبی، امروز به بار نشسته و جمعیت هلال احمر ایران به‌ عنوان یکی از باتجربه‌ترین و برترین جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا، با کارنامه‌ای درخشان، مایه فخر همه ایرانیان از بزرگ و کوچک گرفته تا پیر و جوان شده است. جایگاهی که بی‌شک جز با همت، رشادت، همدلی و هم‌زبانی همه اعضای این خانواده بزرگ محقق نمی‌شد.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای امدادگر به عنوان پیام آوران راستین عرصه خدمت، هیجدهم اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را صمیمانه به رئیس محترم، کارکنان، نجاتگران و داوطلبان پرتلاش جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان تبریک عرض نموده و امیدوارم همواره در پیشبرد اهداف متعالی و بشردوستانه این نهاد مقدس سربلند و موفق باشید و امیدوارم در سایه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان شاهد کمترین آسیب در حوادث و سوانح به شهروندان فهیم و شریف سپیدان باشیم و همه در صحت و سلامت مسیر رشد و پیشرفت این شهرستان را با سرعتی مضاعف بپیماییم.

علیرضا سامری
فرماندار شهرستان سپیدان

شوراها زمینه مردمی سازی امور شهر و روستا را فراهم کنند/شناسایی هویت شهید گمنام شهر اردکان سپیدان

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در نشست با اعضای شورای های اسلامی شهر ،روستا،بخش و شهرستان ،مردمی سازی کارها و مشارکت های مردمی را زمینه ساز کار و توسعه پایدار شهرها و روستاها دانست و اظهار داشت:اعتبارات دولتی محدود است اما وقتی این اعتبارات با مشارکت مردمی همراه باشند گام های بزرگی برداشته خواهد شد همانگونه که در سال گذشته توانستیم با مشارکت مردمی و اعتبارات بخش ارزش افزوده شهرستان در روستاهای فاقد دهیاری در دو بخش شهرستان کار های موثری با مشارکت مردم انجام دهیم.

به منظور منظور گرامی داشت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها،جلسه ای به ریاست علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان ،سرهنگ روح الله شکوهی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان،رئیس اداره اطلاعات شهرستان ،مهدی عباسی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سپیدان ،بخشداران تابعه، رئیس شورای اسلامی شهرستان ،اعضای شورای اسلامی دو شهر اردکان و هماشهر، روسای شوراهای اسلامی دو بخش مرکزی و همایجان و تعدادی از روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد ‌.

فرماندار سپیدان در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز ملی شوراها،با اشاره به اینکه شورا مظهر مشارکت و مظهر حاکمیت مردم است،اظهار داشت: شورای های اسلامی در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که این عزیزان با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

علیرضا سامری در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و هم افزایی اعضای شورای اسلامی و دهیاران شهرستان در امر برگزاری انتخابات گذشته،تصریح کرد:به حمدالله انتخابات سال گذشته با امنیت و مشارکت حداکثری مردم برگزار شد که جا دارد از تعامل و همکاری تمام اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان و همچنین دهیاران عزیز تقدیر و تشکر کنم و امید است این تعامل و همکاری در مناسبت ها و رویدادهای پیش رو همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به زمان برگزاری کنگره ملی سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید استان فارس،بیان داشت:در راستای برگزاری کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس،یادواره شهدای والامقام مقام شهرستان نیز سیزدهم تیرماه در شهرستان برگزار می شود که انتظار میرود دهیاران عزیز و شورای های محترم با همکاری فرماندهان محترم پایگاههای مقاومت در شهرها و روستاهای خود تلاش نمایند که یک مراسم درخور و شان شهدای والامقام در شهرستان برگزار شود.

توجه ویژه اعضای شوراهای اسلامی به مسائل حووزه آسیب های اجتماعی در شهر و روستا،ایجاد رضایت مندی بیشتر بین مردم با وحدت رویه بین اعضای شورای های اسلامی و مسئولان ،برپایی میز خدمت ویژه اعضای شورای های اسلامی در فرمانداری با حضور تمامی مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان ،تلاش اعضای شورای اسلامی در معرفی و جذب جوانان به حوزه های علمیه در شهرستان و… از دیگر موارد مهمی بود که فرماندار شهرستان سپیدان در این جلسه به آنها اشاره کرد.

امام جمعه سپیدان نیز در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها،اعضای شورای اسلامی را به عنوان لایه میانی بین مردم و مسئولین معرفی و اظهار کرد: اعضای محترم شورای اسلامی شأنیت اجرایی ندارند و دارای شأنیت نظارتی هستند به گونه‌ای که چکیده و شیرازه درخواست ها و مطالبات مردم از زبان شوراها جمع‌بندی و به گوش مسئولین رسانده می‌شود لذا این عزیزان دارای جایگاه ویژه ای هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی میزان قدرت شوراها را به اندازه ارتباط آنها با مردم و به میزان مطالبه‌گری آنها برای مردم دانست و افزود: قانون ،قدرت و میدان برای شوراها وجود دارد اما آنها باید بیشتر، از این ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان نیز در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به زمان برگزاری یادواره شهدای والامقام شهرستان در سیزدهم تیرماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای محترم شورای اسلامی و دهیاران و شهرداران عزیز با همکاری فرماندهان پایگاه مقاومت شهر و روستای خود رنگ و بوی شهدایی به شهرها و روستاها دهند.

سرهنگ روح الله شکوهی در ادامه از شناسایی هویت پیکر مقدس شهید گمنام که در شهر اردکان به خاک سپرده شده خبر داد و بیان داشت:پارسال از ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در فارس نمونه دی ان ای، گرفته شد که پس از تطبیق دی.ان.ای این عزیزان با خانواده معظم شهدای مفقودالاثر هویت این شهید والامقام مشخص شد .
*پیام تسلیت فرماندار شهرستان سپیدان در پی درگذشت مادر شهید والامقام شهید کنعانی*

*علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در پیامی درگذشت مادر گرامی شهید والامقام اسماعیل کنعانی را تسلیت گفت.*

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سپیدان ،متن این پیام به این شرح است:

خانواده محترم شهید والامقام کنعانی
سلام علیکم

«درگذشت بانوی مومنه و فداکار، مرحومه فاطمه خاکسار مادر بزرگوار شهید والامقام اسماعیل کنعانی موجب تالم و تاثر فراوان شد.

مادران شهدا که عزیزترین سرمایه زندگی خود را در راه پاسداری از ارزش‌های والای دینی و انقلابی فدا کرده‌اند، اسوه‌های صبر، ایثار، ایمان و مقاومت هستند و نام و یاد آنها تا ابد زینت‌بخش دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران است.

اینجانب ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام،درگذشت این مادر صبور و فداکار را به مردم شهیدپرور شهرستان سپیدان به ویژه خانواده محترم این شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه، علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.
علیرضا سامری
فرماندار شهرستان سپیدان

 

شوراها زمینه مردمی سازی امور شهر و روستا را فراهم کنند/شناسایی هویت شهید گمنام شهر اردکان سپیدان

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در نشست با اعضای شورای های اسلامی شهر ،روستا،بخش و شهرستان ،مردمی سازی کارها و مشارکت های مردمی را زمینه ساز کار و توسعه پایدار شهرها و روستاها دانست و اظهار داشت:اعتبارات دولتی محدود است اما وقتی این اعتبارات با مشارکت مردمی همراه باشند گام های بزرگی برداشته خواهد شد همانگونه که در سال گذشته توانستیم با مشارکت مردمی و اعتبارات بخش ارزش افزوده شهرستان در روستاهای فاقد دهیاری در دو بخش شهرستان کار های موثری با مشارکت مردم انجام دهیم.

به منظور منظور گرامی داشت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها،جلسه ای به ریاست علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان ،سرهنگ روح الله شکوهی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان،رئیس اداره اطلاعات شهرستان ،مهدی عباسی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سپیدان ،بخشداران تابعه، رئیس شورای اسلامی شهرستان ،اعضای شورای اسلامی دو شهر اردکان و هماشهر، روسای شوراهای اسلامی دو بخش مرکزی و همایجان و تعدادی از روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد ‌.

فرماندار سپیدان در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز ملی شوراها،با اشاره به اینکه شورا مظهر مشارکت و مظهر حاکمیت مردم است،اظهار داشت: شورای های اسلامی در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که این عزیزان با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

علیرضا سامری در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و هم افزایی اعضای شورای اسلامی و دهیاران شهرستان در امر برگزاری انتخابات گذشته،تصریح کرد:به حمدالله انتخابات سال گذشته با امنیت و مشارکت حداکثری مردم برگزار شد که جا دارد از تعامل و همکاری تمام اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان و همچنین دهیاران عزیز تقدیر و تشکر کنم و امید است این تعامل و همکاری در مناسبت ها و رویدادهای پیش رو همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به زمان برگزاری کنگره ملی سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید استان فارس،بیان داشت:در راستای برگزاری کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس،یادواره شهدای والامقام مقام شهرستان نیز سیزدهم تیرماه در شهرستان برگزار می شود که انتظار میرود دهیاران عزیز و شورای های محترم با همکاری فرماندهان محترم پایگاههای مقاومت در شهرها و روستاهای خود تلاش نمایند که یک مراسم درخور و شان شهدای والامقام در شهرستان برگزار شود.

توجه ویژه اعضای شوراهای اسلامی به مسائل حووزه آسیب های اجتماعی در شهر و روستا،ایجاد رضایت مندی بیشتر بین مردم با وحدت رویه بین اعضای شورای های اسلامی و مسئولان ،برپایی میز خدمت ویژه اعضای شورای های اسلامی در فرمانداری با حضور تمامی مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان ،تلاش اعضای شورای اسلامی در معرفی و جذب جوانان به حوزه های علمیه در شهرستان و… از دیگر موارد مهمی بود که فرماندار شهرستان سپیدان در این جلسه به آنها اشاره کرد.

امام جمعه سپیدان نیز در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها،اعضای شورای اسلامی را به عنوان لایه میانی بین مردم و مسئولین معرفی و اظهار کرد: اعضای محترم شورای اسلامی شأنیت اجرایی ندارند و دارای شأنیت نظارتی هستند به گونه‌ای که چکیده و شیرازه درخواست ها و مطالبات مردم از زبان شوراها جمع‌بندی و به گوش مسئولین رسانده می‌شود لذا این عزیزان دارای جایگاه ویژه ای هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی میزان قدرت شوراها را به اندازه ارتباط آنها با مردم و به میزان مطالبه‌گری آنها برای مردم دانست و افزود: قانون ،قدرت و میدان برای شوراها وجود دارد اما آنها باید بیشتر، از این ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان نیز در این جلسه ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به زمان برگزاری یادواره شهدای والامقام شهرستان در سیزدهم تیرماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای محترم شورای اسلامی و دهیاران و شهرداران عزیز با همکاری فرماندهان پایگاه مقاومت شهر و روستای خود رنگ و بوی شهدایی به شهرها و روستاها دهند.

سرهنگ روح الله شکوهی در ادامه از شناسایی هویت پیکر مقدس شهید گمنام که در شهر اردکان به خاک سپرده شده خبر داد و بیان داشت:پارسال از ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در فارس نمونه دی ان ای، گرفته شد که پس از تطبیق دی.ان.ای این عزیزان با خانواده معظم شهدای مفقودالاثر هویت این شهید والامقام مشخص شد .

پیام تبریک فرماندار شهرستان سپیدان به مناسبت آغاز هفته بسیج سازندگی

علیرضا سامری فرماندار و رئیس مجمع بسیج شهرستان سپیدان در پیامی هفته بسیج سازندگی را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ یادآور یکی از تدابیر تاریخی، آینده ساز و دوراندیشانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بوده که بر تارک آن نام بسیج و بسیج سازندگی درخشنده و الهام‌بخش است.امروز که به برکت نگاه بلند رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه از غرس نهال بسیج سازندگی می‌گذرد، آن نهال تبدیل به درختی سترگ شده که سایه‌سار وجودش در میدان‌های مقابله با محرومیت‌ها، کم برخورداری‌ها، حوادث غیرمترقبه و تهدیدات سخت مبدل به مأمن و قرارگاهی شده که گره‌گشای ملت و کشور در عرصه‌های رویارویی با مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

تردیدی نیست که بسیج سازندگی با بهره گیری از ظرفیت جوانان مستعد و توانمند در زمینه های مختلف توانسته است منشأ خیر و برکت و بنوعی الگوی کار و تلاش برای همه ی مدیران و خادمان ملت در دستگاه ها باشد.

اینجانب ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌های مجاهدانه و مخلصامه نیروهای جهادگر بسیجی در عرصه بسیج سازندگی، سالروز تأسیس این نهاد مردمی، جهادی و مخلص را به همه جهادگران و بسیجیان عرصه سازندگی به ویژه بسیجیان شهرستان سپیدان تبریک می گویم و توفیق روزافزون این عزیزان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه مردم لایق و مومن ایران اسلامی در سایه سار منویات داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آستان خداوند متعال خواهانم.

علیرضا سامری
فرماندار و رئیس مجمع بسیج شهرستان سپیدان

پیام تبریک فرماندار سپیدان به مناسبت فرارسیدن روز معلم

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری،روز معلم را به همه معلمين ،اساتید ، فرهنگیان و فرهیختگان و صاحبان علم و اندیشه در شهرستان سپیدان تبریک گفت

در متن این پیام آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم سلام
دوازدهم اردیبهشت یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سالروز شهادت معلمی متفکر و دلسوز استاد علامه مرتضی مطهری است که تأثیر بسزایی در جریان پیروزی انقلاب داشت.

در اندیشه ناب و اصيل اسلامی، معلمان و اساتيد به عنوان سرمایه های عظيم اجتماعی، با تلاشی دلسوزانه ، خالصانه و سرشار از حس وظيفه شناسي، تمام همت خويش را در مسیر ترویج ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) ، اشاعه کرامت انسانی و گسترش فرهنگ دینی می کنند و از همین روست که تعلیم و تعلم از شئونات الهی محسوب مي شود، به گونه اي كه معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) درباره جايگاه الهي و انسان ساز تعليم و تعلم فرمودند:«تعلیم و تعلم عبادت است» از سوي ديگر، در جهان امروز از علم آموزي و دانش اندوزي به عنوان معياري موثر و مهم در توسعه همه جانبه یاد می شود.

بی شک لازمه داشتن ایران قوی دارا بودن دانش و علم است تا بتوانیم در همه جبهه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم به عنوان ابرقدرت نقش ایفا نماییم که در این میان نقش معلمان و اساتید گرامی برای رسیدن به این هدف مهم نقشی قابل انکار است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به فرهنگیان،معمان، استادان حوزه و دانشگاه، فرهیختگان و صاحبان علم و اندیشه شهرستان سپیدان تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم با همت والای این عزیزان به سوی جامعه‌ای پویا و بانشاط گام برداریم.

علیرضا سامری
فرماندار شهرستان سپیدان

تکمیل پروژه مجموعه اقامتی تفریحی ورزشی بام کارگران سپیدان یکی از اولویت های شهرستان/تزریق اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به پروژه بام کارگران سپیدان در سال ۱۴۰۲/کارگران سرمایه و عزت ملی هستند

علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان در نشست با جامعه کارگری شهرستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان به پروژه مجموعه اقامتی تفریحی ورزشی بام کارگران تزریق شده است، بیان داشت: این پروژه به جهت اینکه یکی از پروژه های مهم و مطالبه جامعه کارگری است از پروژه های اولویت دار شهرستان محسوب می شود که امید است با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار مورد نیاز،هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر،ابراهیم هوشمندی رییس اداره تعاون کار و اجتماعی شهرستان به اتفاق روسای ادارات صمت،تامین اجتماعی ،اتاق اصناف، مرکز فنی حرفه‌ای ،رییس صندوق کارآفرینی ،مسئول بسیج جامعه کارگری ،رییس درمانگاه شهدای سپیدان ،رئیس صنف کارگری شهرستان و تعدادی کثیری از جامعه توانمند و زحمتکش کارگری شهرستان و فعالان عرصه تولید با حضور در محل فرمانداری با علیرضا سامری فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار شهرستان سپیدان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر این هفته را فرصت مناسبی برای ارج نهادن به مقام کارگران و احیا و ترویج فرهنگ کار در کشور برشمرد و اظهار داشت:تقدیر از زحمات قشر پرتلاش و زحمتکش کارگران بعنوان سرمایه های ملی و عزت ملی کشور وظیفه همه ما مسئولین است.

علیرضا سامری در ادامه به نقش مهم کارگران در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردمی نیز اشاره کرد و افزود :براساس منویات مقام معظم رهبری کارگران در راستای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش بی بدیلی دارند لذا توجه به این قشر تاثیر گذار موفقیت در تولید و در نهایت جهش تولید را رقم خواهد زد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپیدان همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان به پروژه مجموعه اقامتی تفریحی ورزشی بام کارگران تزریق شده است، بیان داشت: این پروژه به جهت اینکه یکی از پروژه های مهم و مطالبه جامعه کارگری است از پروژه های اولویت دار شهرستان محسوب می شود که امید است با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار مورد نیاز،هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

برگزاری نشست مستمر به صورت ماهانه با جامعه کارگری شهرستان در جهت رفع مسایل و مشکلات این قشر تاثیر گذار جامعه از دیگر موارد مهمی بود که فرماندار شهرستان سپیدان در این دیدار بر آن تاکید کرد

امام جمعه شهرستان سپیدان نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر این قشر از جامعه را قشری مقدس و باارزش جامعه دانست و اظهار داشت:در دین مبین اسلام فردی که در راه کسب روزی حلال تلاش می کند مجاهد فی سبیل الله محسوب می شود که روزی که کارگران کسب می کنند جز حلال ترین روزی ها است و خود این عزیزان نیز مصداق بارز مجاهدان فی سبیل الله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی در ادامه با اشاره به آلایندگی برخی واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان ،بیان داشت:برخی از واحدهای صنعتی از ابتدا بعنوان صنعت پاک اعلام شده اند اما در واقع آلایندگی دارند لذا در این واحدها حق کارگران تضعیف می شود که نیاز است این مورد مهم توسط دستگاههای متولی پیگیری و بررسی شود.

گفتنی است در این دیدار از دو بازنشسته حاضر در جلسه به نمایندگی از قشر توانمند کارگر شهرستان و از آقای ابراهیم هوشند رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان به جهت خدمت به این قشر عزیز با اهدا دسته گل و لوح تقدیر تحلیل شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.