متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش
03 خرداد 1403 - 15:28
شناسه : 17246
رهبر معظم انقلاب در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ
متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.
این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.
رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.
در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.
در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.

مردم انقلابی شیراز خواستار تشییع پیکر رئیس جمهور در شاهچراغ شدند

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تشییع پیکر شهید جمهور در صورت صلاحدید مسئولان در حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهید جمهور و هیئت همراه در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: بسیاری از مردم متدین و انقلابی شیراز نیز درخواست دارند تا تشییع این شهید والا مقام در سومین حرم اهل بیت(ع) نیز صورت پذیرد.

وی در ادامه با تصریح اینکه همه ایران عزادار شهید جمهور و هیئت همراه هستند، اضافه کرد: مردم ولایتمدار استان فارس و شیراز تقاضامند هستند در صورت صلاحدید مسئولان، تشییع پیکر شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در حرم احمد بن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهلبیت در ایران اسلامی(ع) هم صورت گیرد.

تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) گفت: درخواست مردم استان فارس مبنی بر تشییع پیکر شهید جمهور در حرم شاهچراغ(ع) از سوی بنده نیز ارسال شده است که در صورت صلاح دید مسئولان موجب برکات بسیاری برای استان فارس و مردم شیراز خواهد بود.

تسلیت تولیت آستان سیدعلاالدین حسین(ع) در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان
تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) شیراز در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت.
تولیت حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) شیراز در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

چه سخت است باور اینکه خدمت گذارترین رئیس جمهور ایران بدین غریبانگی، در شب میلاد مراد خود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عیدی خویش را با شهادت گرفت و همراه با وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان به سوی جایگاه امام انقلاب و شهیدان والا مقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پر کشید.

شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله علیه) جزو خادمان و ارادتمندان ویژه حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام قرار داشت و مقید بود تا همواره با حضور در شیراز به زیارت این امامزاده عظیم الشأن نائل آید و سنگ ضریح جدید حرم مطهر در سال گذشته به دست ایشان رونمایی شد.

اکنون حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام به منظور گرامیداشت مقام این خادم شهید و مخلص، سراسر سیاه پوش گردیده و به نشانه ی عزای عمومی مردم قدر دان شهر شیراز، پرچم متبرک حرم به رنگ سیاه در آمده تا نسبت به یک عمر مجاهدت خالصانه، دیانت و تواضع این شهید خستگی ناپذیر ادای احترام نماید.

این ضایعه دردناک را بار دیگر خدمت ملت صبور و استوار ایران و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) تسلیت عرض نموده و تمنای علو درجات و حشر این شهیدان پاکنهاد با شهدای والا مقام کربلای حسینی را داریم.

آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع)

پیام مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

پوَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا

سلام و صلوات خدا بر روح مجاهد خستگی ناپذیر، رئیس جمهور مخلص و پرتلاش، حضرت آیت الله رئیسی که پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه خدمت به مردم، به شهادت رسید و اجر و مزد خدمت خالصانه اش را با مدال پر افتخار شهادت دریافت کرد.

حضرت امام خمینی(ره) فرمود: فتح‌الفتوح این انقلاب تربیت جوانها و رشد دادن این نهالهای بالنده است؛ و ما امروز هر چند در غم از دست دادن این مجاهد بزرگ، غصه داریم، اما مفتخریم که پیرو مکتبی هستیم که چنین انسانهای طرازی را تربیت می کند که سراپای وجودشان خدمت به مردم و تلاش مخلصانه در جهت رشد و تعالی مادی و معنوی انسانهاست.

اینجانب شهادت این مجاهد بزرگ را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفدا و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی و خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمند حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه طراز انقلاب اسلامی، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مردمی و مخلص تبریز و استاندار جوان و انقلابی آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض کرده ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و حشر با اولیاءلله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب دارم و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواهانم. و نحن ان شاءالله بهم لاحقون.

سید ابراهیم افتخاری

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس

زندگی شهید جمهور مصداق بارز جهاد فی‌سبیل الله در همه عرصه‌های قضایی و اجرایی کشور بود
رئیس کل دادستری فارس گفت: زندگی پربار شهید عرصه خدمت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی مصداق بارز جهاد فی سبیل الله در همه عرصه های قضایی و اجرایی کشور به خصوص خدمت به محرومان جامعه بود و بی تردید شهادت در روز ولادت ولی نعمتش حضرت امام رضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ)، پاداشی شایسته برای چنین مجاهدت هایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی طی پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است؛

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
« وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ »

شهادت در تفکر شیعی برترین کامیابی، والاترین مقام و رفیع ترین مرتبت است؛ آنجا که مأمن حقیـقی انسـان و مأوای جانهای آگاه است و اینک جانهایی پاک، آراسته با نور قرآن و عشق به اهل بیت (علیهم الاسلام) و خادمینی از جان گذشته در راه خدمت به مردم و آبادانی میهن اسلامی روی از سـرای خاکدان برگرفتند و به سرچمشه فیض رحمانی دیده برگشودند و به وصال حقیقت پیوستند.

زندگی پربار شهید عرصه خدمت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی مصداق بارز جهاد فی سبیل الله در همه عرصه های قضایی و اجرایی کشور به خصوص خدمت به محرومان جامعه بود و بی تردید شهادت در روز ولادت ولی نعمتش حضرت امام رضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ)، پاداشی شایسته برای چنین مجاهدتهایی است.

اینجانب شـهادت خـادم الرضـا، خادم جمهور ایــران اسلامی، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکترحسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی استاندار و همراهان گرانقدرشان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)، ریاست معزز قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

از خداوند جلّ شأنه می خواهم تحمل این مصیبت عظیم و اندوهناک را بر مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی آسان گرداند و به مصداق کلام وحیانی: « إِنَّمَا یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ» به بیت مکرم آن شهدای معزز صبری جمیل و اجری جزیل عنایت فرماید.

سید کاظم موسوی

رئیس کل دادگستری استان فارس

شهید ابراهیم رئیسی اسوه ایمان و مقاومت بود
آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز طی پیامی شهادت رئیس جمهوری و هیئت همراه را تسلیت گفت.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز طی پیامی شهادت رئیس جمهوری و هیئت همراه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

عروج ملکوتیِ اسوه ایمان و مقاومت، شیفته تلاش و خدمت و رئیس جمهور محبوبِ ملت، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی(قدس سره) و همراهان گرامی ایشان، هر چند مصیبتی بزرگ برای آحاد ملت است اما بی‌تردید لقاء الله منتهای آرزویِ آن عبد صالح خدا بود که زندگی او در اوجِ صداقتِ در گفتار و امانتداری به نحو احسن سپری گردید و همانگونه که حیات و زندگی ایشان برای مردمِ فداکار ایران پر خیر و برکت بود، شهادت ایشان هم تضمینی بر دوام ایده و اهداف آن راحل بزرگوار خواهد بود.

اینجانب این ضایعه اسفناک را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه) و عموم بازماندگان و ملت قدرشناس ایران تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن خادم الرّضا(ع) را از خداوند منان مسئلت دارم.

سید علی اصغر دستغیب

رئیس جامعه روحانیت شیراز

پیام تسلیت تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

در پی شهادت رئیس محترم جمهور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، پیام تسلیتی صادر کرد.

درپی شهادت رئیس محترم جمهور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انالله و انا الیه راجعون

در روز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَالثَّناء) خبر شهادت فرزند ملت، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از خدمتگزاران مخلص و جهادگر میهن اسلامی، عموم مردم مومن و انقلابی ایران را عزادار کرد.

این ضایعه دردناک را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر فرزانه و حکیم، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دامت برکاته)، ملت بزرگ ایران اسلامی و همه شیفتگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان تسلیت می گویم.

شهادت در راه خدا و خدمت به خلق خدا که آرزوی دیرینه مجاهدان راستین در همه تاریخ بوده است، فوز عظما و مدال پر افتخاری است که خداوند کریم به بندگان خالص اعطا می کند و اینگونه بر مجاهدت‌های خالصانه‌ی آنان مهر تایید می زند.

بی گمان شجره طیبه انقلاب اسلامی که همواره با مجاهدت‌ها و خون پاک اولیاء، شهدا و مجاهدین راستین آبیاری شده است به مسیر بالنده خود ادامه خواهد داد و قله های سربلندی و پیروزی را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

از پیشگاه خداوند متعال، علو درجات و حشر با نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین(علیهم السلام) را برای رییس جمهور شهید و همراهان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای مردم غیور ایران و عموم بازماندگان مسألت دارم.

خادم سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام در ایران اسلامی

ابراهیم کلانتری

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز در پی شهادت شهدای خدمت

دبیر جامعه روحانیت شیراز شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز طی پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت که متن پیام به این شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

حادثه غم بار و دردناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور که منجر به شهادت دوست دیرین ۴۵ ساله ام رئیس جمهور مردمی و ولایت مدار، خادم امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (علیهما آلاف التحیه و الثنا) و خادم مخلص ملت بزرگ ایران و یار و پیرو وفادار امامین انقلاب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گردید را به محضر ولی الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و ملت ولایت مدار و قهرمان ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض مینمایم ،تبریک از این جهت که در شب میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) به خادمی حقیقی آن حضرت نائل گردید و تسلیت از این جهت که ملت ایران خادمی پرشور و وفادار و صادق را از دست داد.

مصیبتی که دلهای عاشقان نظام اسلامی در عالم را سوزاند و رژیم صهیونیستی و خودفروختگان وابسته را خوشحال کرد اما جنایتکاران تاریخ بدانند براساس آیه شریفه مَا نَنسَخ مِن ءَایَةٍ أَو نُنسِهَا نَأتِ بِخَیر مِّنهَا أَو مِثلِهَا أَلَم تَعلَم أَنَّ ٱللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیء قَدِیرٌ (بقره۱۰۶) این مسیر پربرکت ان شاءالله با تدبیر رهبری حکیم نظام اسلامی و عنایات امام زمان(عج) همچون گذشته پرشورتر طی و این انقلاب به دست مبارک صاحب اصلی آن تقدیم خواهد گردید.

العبد سیدمحی الدین طاهری

دبیر جامعه روحانیت شیراز

شهید رئیسی از هیچ خدمتی در مناطق محروم دریغ نکرد

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در طول دوران ریاست جمهوری چنانچه بر همگان مکشوف است از هیچ خدمتی در جهت رشد و پیشرفت کشور خصوصاً در مناطق محروم دریغ نکرده و همین امر فقدان ایشان را بیش از هر چیزی سخت و دشوار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

«الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ
وَلَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَحْمَةٌ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ»

شهادت آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور، خادم الرضا (ع) و خدمت‌گذار مخلص مردم ایران و همراهانش که در حین خدمت‌رسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور طی سانحه‌ سقوط بالگرد رخ داد، ضایعه‌ای است که قلب آحاد جامعه و دلسوزان این نظام و میهن را به درد آورد.

شهادت آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و برادر ارجمند جناب آقای امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه که به همراه رئیس‌جمهور خدوم کشورمان دچار سانحه شدند، ضایعه‌ دیگری بود که بر حجم و شدت حزن این واقعه افزود.

مرحوم آیت‌الله رئیسی که مفتخر به خادمی امام رضا علیه‌السلام و ملت شریف ایران بودند در طول دوران ریاست جمهوری چنانچه بر همگان مکشوف است از هیچ خدمتی در جهت رشد و پیشرفت کشور خصوصاً در مناطق محروم دریغ نکرده و همین امر فقدان ایشان را بیش از هر چیزی سخت و دشوار می‌کند.

این‌جانب شهادت ایشان و همراهانشان را به محضر مقام معظم رهبری و همه مردم ایران و خانواده محترمشان تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید و همراهان خدومش، آیت‌الله آل هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان و سایر همراهان، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواهانم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
علیرضا حدائق
مسئول مدرسه منصوریه
31 اردیبهشت 1403

 

پیام تسلیت عضو خبرگان رهبری در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

عضو مجلس خبرگان رهبری طی پیامی رحلت شهادت گونه رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت.

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت ارتحال شهادت گونه رئیس جمهور محبوب و خدوم و هیئت همراه پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسمه تعالی
قال رسول الله(ص):
مَنْ ماتَ مُدَارِیاً مَاتَ شَهِیداً
(بحارالانوار ج۲۷ص۵۶)
نمی دانم در سالروز تولد هشتمین خورشید امامت و ولایت به ملت عزیز ایران و مردم شریف استان فارس تبریک بگویم یا به مناسبت سانحه دلخراش پروازی و شهادت رئیس جمهور پر تلاش و عاشق خدمت و همراهان عرض تسلیت داشته باشم.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی(قدس سره) هم اهل رفق و مدارا و مشمول حدیث فوق بود و هم انگیزه خدمت داشت و می کوشید که طی دو دوره ریاست جمهوری نامی نیکو از خود به یادگار گذارد.

لکن در دفتر قضا و قدر چیز دیگری ثبت شده بود و ما به قضای الهی خشنودیم.

اکنون ضمن طلب مغفرت برای او و همراهانش و عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج) و نائب برحقش،پایداری ملت عزیز را از خدا خواهانیم و امیدواریم مسئول بعدی راه رئیسی را ادامه دهد و در حل و رفع مشکلات پیروز گردد.

 

تسلیت امام جمعه شیراز و استاندار فارس در پی شهادت رئیس جمهور

امام جمعه شیراز و استاندار فارس طی پیامی مشترک شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام و محمد هادی ایمانیه در پی شهادت خادم الرضا شهید جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت صادر کردند.

در این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی
شهادت رئیس جمهور مردمی، خادم الرضا و سیدالشهداء خدمت، شهید حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جناب آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، جناب آقای مالک رحمتی استاندار مردمی و جهادی آذربایجان شرقی و دیگر همراهان شهید را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه)، نائب بر حق ایشان رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله العالی) و مردم ولایت مدار و بصیر ایران و خانواده های آن شهیدان وارسته تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

عروج دردناک این یاران دیرین و خدمت گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقدانی بزرگ و سانحه ای سنگین و توان فرسا برای نظام جمهوری اسلامی است.

امید آنکه رنج مدبرانه، کوشش خالصانه و خدمات صادقانه آن عزیزان جهت احیای آرمان های اصیل امام و شهدا مورد قبول حق تعالی و دودمان طه و یاسین(علیهم افضل صلوات المصلین) و ره توشه خوبی برای لقای خدای سبحان باشد.

انشاالله ملت عزیز و همیشه در صحنه ایران، با حضور آگاهانه و پرشور خود در مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک شهدا جلوه های به یاد ماندنی از دلدادگی به آرمان های انقلاب خواهند آفرید.

لطف اله دژکام
نماینده مقام معظم رهبری
در استان فارس و امام جمعه شیراز
محمد هادی ایمانیه
استاندار فارس

 

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی طی پیامی رحلت شهادت گونه رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بعد الحمد و الصلواة
فقدان شهادت گونه رئیس جمهور محترم، خادم آستان ملک پاسبان علی ابن موسی الرضا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم و گرانقدرش مایه تالم و تاثر مردم انقلابی گردید.

سال‌ها خدمت ایشان در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، خصوصاً عضویت همراه با نیابت ریاست خبرگان و ریاست جمهوری هماره در خاطر همگان خواهد ماند. حادثه تلخ و اسف بار هوایی، آخرین میدان گاه خدمت آن فقید و عزیزانی بود که در کنار وی به فیض لقای پروردگار نائل آمدند.

از دست دادن امام جمعه مکرم و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و وزیر جوان و پرتلاش وزارت خارجه جمهوری اسلامی و استاندار محترم آن استان غیور درد جانکاهی بود که شهادت گونه بودن در مسیر خدمت و مردم از آلام آن می‌کاهد.
برای شهدا راه خدمت رحمت و رضوان الهی طلب می‌کنم و اجر مضاعف برایشان از باری تعالی مسئلت دارم و این ضایعه مولمه را به مردم انقلابی و رهبر معظم انقلاب اسلامی دام مجده و سایر کارگزاران نظام تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و آرامش قلوب همگان را از خداوند سبحان خواستارم.
سید شرف الدین ملک حسینی
۳۱ اردیبهشت 1403

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.