زنده گیری و تیمار خرس قهوه ای در شهرستان اقلید، فرصت دوباره برای احیای حیات وحش
14 تیر 1403 - 1:11
شناسه : 21924
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از زنده گیری و تیمار یک خرس قهوه ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصت دوباره برای احیای حیات وحش دانست.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

علی بخش نجاتی با بیان اینکه یک خرس قهوه ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود گفت: این خرس در قسمت کوههای بکان بخش حسن آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان در اثر برخورد خودرو آسیب دیده بود و توسط کارشناسان بخش اداره حیات وحش اداره کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید به وسیله تور زنده گیری شد.

نجاتی، گفت: این گونه حیات وحش پس از زنده گیری جهت تیمار بیشتر و مدوا به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس انتفال یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده های روستای بکان و امام زاده اسماعیل را دارند خواست، موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط زیست با کمترین خسارت در جاده های یاد شده آمد و شد کنند تا به این گونه جانوری خسارت وارد نشود.

او، با بیان اینکه روزانه دهها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف قربانی تصادفات جاده ای می شوند گفت: تصادفاتی که برای این مخلوقات بی زبان ناگزیر است اما انسانها می توانند راهکارهایی برای کاهش آن بیابند.

شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودروهای مختلف حداقل یک بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده ها و خیابانها رو به رو شده اند. در خیابانها و بزرگراه های شهری سگها و گربه ها و در جاده های برون شهری، گونه های متنوع جانوری قربانی خودروهایی بوده اند که با سرعت زیاد آنها را یا ندیده، زیر گرفتند و یا نجات خود و خودروی شان را بر جان آنها مقدم دانستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.