مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک
09 تیر 1403 - 16:30
شناسه : 21518
آتش‌سوزی که روز های گذشته در حاشیه بهشت گمشده و منطقه تنگ بستانک شهرستان مرودشت رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، نیروهای منابع طبیعی وآبخیزداری ،آتش‌نشانی بسبجیان، پایگاه مقاومت وسمن های محلی بخش کامفیروز جنوبی مهار شد.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت، گفت: این آتش‌سوزی در حاشیه تنگ بستانک، معروف به مور سیرک رخ داد و به سرعت در حال گسترش بود و با تلاش نیروهای دوستدار محیط زیست مهار شد.

یوسف حسنی، گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی برآتش سوزی در منطقه تنگ بستانک نیروهای یگان این اداره بانیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری، آتشنشاتی ،بسیجیان وسمن ها در محل حاضرشده وبا تجهیزات در اختیار مانع گسترش آتش به محدوده با پوشش درختی شدند.

این مقام مسئول گفت : در این رخداد بخش کوچکی از محل که دارای پوشش علفی بود طعمه حریق شد، با توجه به بارندگی فصلی پوشش گیاهی افزایش یافته وپس از خشک شدن با کوچکترین سهل انگاری دچار حریق شده وکنترل آن در مناطق صعب العبور سخت می‌شود که این امر می‌تواند باعث آسیب به زیستگاه حیات وحش شود.

او، خواستار دقت بیشتر گردشگران در عبور از مناطق شد و گفت: عرصه های طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل ها از جمله مناطقی هستند که طی سال های اخیر از تیغ سهل انگاری انسانی زخم های زیادی خورده که شاید درمان آن سال ها و قرن ها زمان ببرد.

شناسایی شکارچیان متخلف در شهرستان فسا

شکارچی متخلف در دام قانون بدنبال تعقیب دو نفر شکارچی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا دو نفر شکارچی متخلف در این شهرستان شناسایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فسا با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: ماموران محیط زیست با تعقیب این شکارچیان مقداری گوشت قوچ و میش وحشی از دو نفر متخلف کشف کردند که شکارچیان پس از درگیری مسلحانه با استفاده از تاریکی شب متواری شدند اما همچنان تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

علیرضا محمدی فارسی، گفت: شکارچی اصلی که مسلح به یک قبضه سلاح غیر مجاز سیمینوف بود شناسایی و تحت تعقیب قانونی قرار گرفت و بزودی دستگیر می شوند.

او، از شکارچیان خواست تا سلاح بر زمین بگذارند.

شهرستان بیضاء کانون تعامل محیط زیست و دستگاه قضایی

رئیس و کارکنان محیط زیست شهرستان بیضاء همزمان با هفته قوه قضاییه با رییس دادگستری و کارمندان این نهاد قضایی دیدار و گفتگو کردند.

سعید دهقان دراین دیدار از زحمات و تلاش های مسئولان قضایی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: قانون خط قرمز حفاظت از محیط زیست است، برخورد قاطع دستگاه قضایی با سودجویان و زیاده خواهان سبب شده است که ضریب حفاظت در مناطق تحت مدیریت این شهرستان افزایش یابد.

دهقان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطرات شهید بهشتی و 72 تن از یارانش از زحمات و تلاشهای رئیس دادگستری و قضات شهرستان قدردانی و تجلیل کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیضاء، گفت: نقش دستگاه قضایی در حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست بسیار موثر و کلیدی است.

او، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید برای حفاظت پایدار از محیط زیست به یک نظر جامع برسیم و نظرات را هم جهت کنیم گفت: بدون تردید تفکر غیر منسجم و جزیره ای نمی تواند ما را در حفاظت از محیط زیست یاری کند، هم افزایی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های حقوقی و مسوول در این عرصه شرایط مطمئن و پایداری برای حفاظت بهتر از عرصه های طبیعی فراهم می کند.

رئیس دادگستری شهرستان بیضاء نیز با تقدیر از حضور مسئولان محیط زیست با اعلام آمادگی برای برخورد قاطع با سودجویان و زیاده خواهان گفت: در این زمینه از همه ظرفیت های قانونی بهره گیری می شود.

تعامل و هم افزایی محیط زیست و دستگاه قضایی، افزایش دوچندان ضریب حفاظت در عرصه های طبیعی لامرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد و دبیران انجمن های زیست محیط این شهرستان همزمان با هفته قوه قضاییه با حقایقی رئیس دادگستری لامرد دیدار کردند.

حمزه برومند فر، گفت: در این سال‌ها اثبات شده که دستگاه قضایی در کنار محیط زیست بوده و تعامل و هم افزایی محیط زیست و دستگاه قضایی موجب افزایش دوچندان ضریب حفاظت در عرصه های طبیعی شهرستان لامرد شده است.

برومند فر، گفت: دادگستری شهرستان لامرد با صدور حکم های سبز و حبس های جایگزین وتشویق مردم به حفاظت و وادار کردن شکارچیان به ساخت آبشخور کمک بزرگی در ایجاد فرهنگ حفاظت مشارکتی در این شهرستان داشته است.

او، گفت: شهرستان لامرد به عنوان نگین حیات وحش جنوب فارس با سه منطقه عالی دارای حیات وحش و مردمان طبیعت دوست باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد، گفت: این شهرستان از لحاظ نیروی محیط زیست چندان امکاناتی ندارد ، هزینه های گشت و پایش بسیار زیاد است که به همین منظور انجمن های محیط زیست برای حفاظت تلاش کرده اند.

حقایقی رئیس دادگستری شهرستان لامرد نیز ضمن تشکر از حضور مسوولان محیط زیست با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای دولت و شهدای دستگاه قضایی گفت: دستگاه قضایی در راستای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش و کمک به انجمن ها از هیچ کمک و یاری برای اعتلای محیط زیست دریغ نخواهد کرد و طبق اصل ۵۰قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و دادگستری در این امر پیشرو است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.