تعامل و هم افزایی دستگاه قضایی و محیط زیست ، زمینه ساز توسعه ضریب حفاظت از مناطق طبیعی کازرون و کوهچنار
11 تیر 1403 - 21:16
شناسه : 21600
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون و کوهچنار و جمعی از محیط بانان و کارکنان محیط زیست این شهرستان همزمان با هفته قوه قضاییه با رییس دادگستری و مسوولان قضایی کازرون و کوهچنار دیدار کردند.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمدامین بیرامی، در دیدار با ریاست دادگستری شهرستان های تابعه و دادگاه های بخش به مناسبت هفته قوه قضاییه بر تداوم ایجاد تعامل بخصوص در بحث احکام جایگزین حبث تاکید شد.

بیرامی، در این دیدار با بیان اینکه قانون خط قرمز محیط زیست و دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات است از حسن نیت مسئولان قضایی این شهرستان در صدور احکام قاطع قضایی تقدیر کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نقش دستگاه قضایی در حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست بسیار موثر و کلیدی بوده، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است.

او، گفت: مردم بدون تردید به اهمیت محیط زیست بها می‌دهند و آن را درک می کنند، مشارکت همه ذینفعان و جوامع محلی برای حفظ محیط زیست الزامی است، برخی اراضی کاربری لازم برای محیط زیست ندارد حفظ محیط زیست به این است که از این اراضی هم استفاده کاربردی شود و مشکل جوامع محلی هم رفع شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون و کوهچنار، گفت: قضات نقش فراگیر در تصمیم گیری و اجرای قانون و حفظ تالاب ها دارند، پرونده های مختلفی رسیدگی می شود و باید قاطع برخورد کرد، ترحم دراین حوزه ظلم به جامعه است، چیزی که باید دنبال شود مردمی سازی و همگانی سازی محیط زیست است.

مسوولان قضایی شهرستان کازرون نیز با تقدیر از تلا شهای مدیران محیط زیست و محیط بانان در این شهرستان قانون را خط قرمز برخورد با تخلفات دانستند.

مشارکت فعال نیروهای نظامی تیپ 37 زرهی شیراز در مهار آتش سوزی های ماله گاله

مسئول مرکز مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با تقدیر از مشارکت فعال نیروهای نظامی تیپ 37 زرهی شیراز در مهار آتش سوزی های منطقه ماله گاله گفت: یک فقره آتش سوزی در منطقه ماله گاله شیراز رخ داد و با ورود نیروهای مردمی، تشکل های مردم نهاد، یگان منابع طبیعی و بسیچ و اعزام نیرو به منطقه این آتش سوزی در کوتاه ترین زمان مهار شد.

مجید خانبازی، با تقدیر از فرمانده تیپ ۳۷ شیراز، گفت: مشارکت نیروهای نظامی در قالب یک اتوبوس نیروی ورزیده موجب شد که با تجهیزات کامل این نیروها در اطفای آتش حضور داشته باشند.

خانبازی، گفت: فصل گرما که می‌رسد، آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل ها به دغدغه‌ای برای کشاورزان، محیط بانان و دوستداران و فعالان محیط زیست تبدیل می شود، امسال نیز با شروع تابستان موارد متعددی از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش شده است.

او، خواستار مشارکت بیشتر نیروها و جوامع محلی و پایش مناطق طبیعی شد و از گردشگران نیز خواست تا موازین ایمنی را در طبیعت گردی رعایت کنند.

مسئول مرکز مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، گفت: مناطق طبیعی سرمایه ای بی نظیر است که حفاظت از آن مسئولیتی بزرگ محسوب می‌شود، فعالان این عرصه در عین حال که بر پیشگیری از آتش سوزی و به کارگیری نیروهای بومی و محلی تاکید می کنند و از صرف بودجه، اعتبار و تامین تجهیزات مورد نیاز هم غافل نیستند، زنجیره ای که هر کدام باید به درستی در موقعیت مناسب استفاده شده تا این سرمایه به خوبی حفظ شود.

خانبازی، گفت: سال های پرباران پوشش گیاهی خوب را به همراه دارد و مراتع پربار می شوند و این روی خوش ماجراست که نیاز به مدیریت دارد زیرا با رسیدن فصل گرما، پوشش گیاهی بالا خطر آتش سوزی را بیشتر می کند و این نکته به ما یادآوری می کند، تغییر اقلیم مخاطره ای جدی است که اگر به هوش نباشیم هم خشکسالی و هم ترسالی اش می‌تواند موجب آسیب و خطر باشد.

مهار آتش‌سوزی در پارک ملی بمو

آتش‌سوزی که در حاشیه پارک ملی بمو رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، آتش‌نشانی بسبجیان، پایگاه مقاومت و اهالی روستای باجگاه مهار شد.

مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس این آتش‌سوزی در محدوده حوزه استحفاظی محیط‌بانی شهید سهراب زارع آغاز شده بود و به سرعت در حال گسترش بود.

خانبازی، گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، آتش‌نشانی بسبجیان، پایگاه مقاومت و اهالی روستای باجگاه، حریق به طور کامل مهار و از سرایت آن به پارک ملی بمو جلوگیری به عمل آمد.

او، ضمن قدردانی از تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها و افراد دخیل در مهار این آتش‌سوزی، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مراتب را به سرعت به نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

این مقام مسئول، گفت: در آتش سوزی دیگری که در باغات روستای بردج رخ داد و آتش به حاشیه حفاظتی پارک بمو رسیده بود با حضور به موقع محیط بان و جوامع محلی، آتش در زمان مناسب در مرز اصلی پارک بمو مهار شد.

خانبازی، گفت: حفظ و نگهداری از عرصه‌های طبیعی، به حفظ تنوع زیستی و زیبایی‌های استان فارس کمک کنند.

دلاوری و فداکاری در قلب طبیعت

نیروهای نظامی تیپ 37 زرهی شیراز در کنار نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس و نیروهای مردمی، دوشادوش مردان طبیعت ایستادند و با رشادت و فداکاری، آتش‌سوزی‌های منطقه ماله گاله را مهار کردند.

این کلیپ، گوشه‌ای از تلاش بی‌وقفه این عزیزان برای مشارکت در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را به تصویر می‌کشد.

به پاس قدردانی از زحمات این دلاورمردان، این کلیپ را به اشتراک بگذارید.

#تیپ_37_زرهی_شیراز #آتش_سوزی #ماله_گاله #محیط_زیست #منابع_طبیعی #ایران #شیراز

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.