برداشتن گیت فروش بلیت در مسجد وکیل شیراز برای رفاه حال مردم
15 تیر 1403 - 0:50
شناسه : 21965
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: برای رفاه حال مردم‌ باید گیت فروش بلیت برداشته و نیمکت و سایه‌بان گذاشته شود تا مردمی که به بازار می‌آیند برای استراحت و نماز وارد مسجد شوند.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

سید عزت‌ الله ضرغامی، گفت: موضوع پول برای مرمت رفع می شود اما فلسفه مسجد این نیست که پولی از مردم دریافت شود که رسانه این مورد را باید پیگیری کنند.

ضرغامی، در خصوص هنر خاتم گفت: هفته قبل سفری به فیلیپین داشتیم که نشست سازمان گردشگری جهانی در منطقه شرق آسیا بود و سال‌ها این کشور به دنبال مرکزی بود تا موضوع گردشگری و صنایع دستی را به هم پیوند بزند و چند کشور به طور جدی نامزد این کار بودند و با پیگیری‌هایی که انجام شد، کشور ایران رتبه نخست صنایع دستی در جهان را دریافت کرد.

او، گفت: در اصفهان کارخانه ریسباف را از دولت و وزارت اقتصاد گرفتیم تا مردم به وسیله صنایع دستی با ریشه‌های خود آشنا شوند و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی یادگار شهید رئیسی بود که با پیگیری‌ها و توجه ویژه ایشان هنرمندان بیمه شدند.

این مقام مسئول، گفت: ارگ کریم خان موقعیت خوبی برای حضور اساتید صنایع دستی دارد. غرفه‌های متعددی در این فضای تاریخی در اختیار آن‌ها قرار دادیم که کار کردن این اساتید یک نوع جاذبه گردشگری است و گردشگران خارجی که می‌خواهند با صنایع دستی آشنا شوند.

او، گفت: اساتید برجسته صنایع دستی در استان فارس و شیراز جزء برجسته‌ترین اساتید صنایع دستی هستند می‌توانند در محل مناسب و محیط تاریخی میراث فرهنگی مثل ارگ کریم خان کارهای آموزشی انجام دهند که به نوعی ترویج صنایع دستی است.

ضرغامی، گفت: تمام پایگاه‌های میراث فرهنگی به جز بخش کوچکی که مشکل دارند تبدیل به نمایشگاه، فروشگاه یا کارگاه آموزشی به طور کامل در اختیار صنایع دستی قرار می‌گیرد که این عمل از جمله اقدامات دولت شهید رئیسی بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در خصوص بازار وکیل که معماری کم نظیری از نظر بنا و ستون دارد، گفت: این بنا بیش از ۲۵۰ سال پابرجا مانده است. استمرار و مرمت این آثار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد که از اعتبارات وزارت نفت برآورده و مرمت این آثار آرام آرام انجام می‌شود.

در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شیراز مواردی به تصویب رسید.

برای مرمت بازار وکیل با کمک استانداری فارس ۱۰۰ میلیون تومان سهم از مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تامین اعتبار شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.