برای شکوفایی میمند باید برنامه ریزی مدون داشته باشیم
09 اردیبهشت 1403 - 14:18
شناسه : 13727
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: میمند مستعد سرمایه گذاری است و برای شکوفایی استعدادهای این منطقه باید برنامه ریزی مدونی را در دستور کار قرار دهیم.
نویسنده : مریم توانا
پ
پ

محمد فرخ زاده «روز میمند» را فرصتی برای پرداختن به توانمندی های این منطقه دانست و اظهار داشت: میمند در مسیر پیشرفت قرار دارد و طی 18 ماه گذشته با دستاوردهای مثبتی روبرو شده که حاصل هم افزایی، تلاش و خرد جمعی بوده است.
او خواستار تمرکز بر پروژه های نیمه تمام این منطقه مستعد از استان فارس شد و بیان داشت: صنعت شیشه گری میمند قدمت طولانی دارد و برای احیای آن می توان از پتانسیل کارگاه های کوچک و حضور سرمایه گذاران بهره مند شد.
وی پیشنهاد راه اندازی رویداد ملی شیشه گران را در میمند مطرح کرد و افزود: شهر میمند با توجه به پیشینه تاریخی گرانبهایی که از آن برخوردار است به یک ناحیه صنعتی شیشه گری نیاز دارد.
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: فارس قطب سلامت و درمان کشور است و یکی از اضلاع موضوع سلامت بر رعایت مبانی پیشگیری و تغذیه سالم استوار است.
به گفته این مقام مسئول شهر میمند می تواند در زمینه تولید محصولات سلامت محور نقش ارزنده ای ایفا کند.
فرخ زاده در ادامه اظهار داشت: برای معرفی شهر میمند در سطح کشور باید از برنامه های مناسبتی بهره بیشتری ببریم.
وی با تقدیر از تلاش های عملگرایانه برخی از مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: جشنواره ملی سردنوش ها، دم نوش ها و جشنواره حجاران در شهر میمند برگزار شود.
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس بیان داشت: شهر میمند برای معرفی نیاز به المان دارد که با توجه قدمت تاریخی آن می توان از این ظرفیت بهره مند شد.
او در ادامه پیشنهاد گردشگری کشاورزی را برای میمند مطرح کرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان با بهره گیری از منابع طبیعی توانسته اند به اعتبار و درآمدزایی چشمگیری در این حوزه دست یابند.
فرخ زاده با بیان اینکه تاسیسات گردشگری میمند برای میزبانی از گردشگران نیاز به تقویت دارد، عنوان کرد: هم اکنون واردات عطر و ادکلن از کشورهای خارجی در مقیاس وسیعی صورت می گیرد و این در حالی است که میمند می تواند قطب تولید اسانس در منطقه باشد.
فرخ زاده در بخش پایانی سخنانش خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان در راستای توسعه زیرساخت های میمند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.