بهزاد مریدی، گفت: اقلید با داشتن آثاری چون کتیبه پهلوی تنگ براق و جاذبههای طبیعی منحصربهفرد، شایسته توجهی مضاعف است.
مریدی، گفت: یکی از اولویتهای اصلی ما، ساماندهی و توجه ویژه به قدمگاه امام رضا (ع) است.
او، گفت: این نقطه نه تنها یک اثر تاریخی، بلکه یکی از ایستگاههای مهم جاده ولایت است که باید با زیرساختهای مناسب به قطب گردشگری مذهبی شمال استان تبدیل شود.
این مقام مسئول، گفت: اداره کل آمادگی کامل دارد تا از طرحهای گردشگری و هنرمندان منطقه حمایت کند، اما کلید جهش اقلید، ورود جدی بخش خصوصی و سرمایهگذاران به این حوزه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، گفت: ما بستههای حمایتی و تسهیلاتی ویژهای را برای کسانی که در زیرساختهای گردشگری اقلید سرمایهگذاری کنند، در نظر گرفتهایم.»
در ادامه این دیدار، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از رویکرد جدید اداره کل، خواستار نگاه حمایتی ویژه به قطبهای تولیدی منطقه شد و گفت: اقلید نباید در بنبست گردشگری بماند؛ این شهرستان باید به صورت رسمی در محورهای اصلی تورهای گردشگری استان تعریف شود.
مسلم صالحی، گفت: حسنآباد اقلید که به عنوان “شهر ملی قالیبافی” نامگذاری شد، نیازمند حمایتهای جدی در بخش آموزش، برندینگ و ایجاد بازارهای فروش برای هنرمندان است.
صالحی، گفت: انتظار می رود میراث فرهنگی با نگاهی حمایتی، این هنر اصیل را به یک چرخه اقتصادی پایدار برای مردم منطقه تبدیل کند.
- نویسنده : مریم توانا

































