دسته‌روی هیئت‌های قشقایی شیراز از میدان شهدا تا شاهچراغ
دسته‌روی هیئت‌های قشقایی شیراز از میدان شهدا تا شاهچراغ
هیئت‌های مذهبی قشقایی شیراز صبح تاسوعای حسینی از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دسته‌روی می‌کنند؛ آیینی که به گفته برگزارکنندگان، با هدف نمایش وحدت و همدلی جامعه قشقایی و پاسداشت شعائر حسینی برگزار می‌شود.

مسئول موکب قشقایی‌های ایران و مدیر گروه تبلیغ عشایری گفت: با اشاره به سابقه بیش از یک دهه‌ای این برنامه گفت: هر ساله جمع زیادی از عزاداران حسینی از جامعه قشقایی و دیگر ارادتمندان اهل‌بیت(ع) در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و مسیر میدان شهدا (شهرداری) تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را در قالب دسته عزاداری می پیمایند.

شیخ یحیی پروین قشقایی، گفت: عزاداران پیش از آغاز حرکت، در مراسم پرفیض زیارت عاشورا که در مسجد شهدای شیراز و به میزبانی حضرت آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می‌شود، شرکت کردند و پس از عزاداری و صرف صبحانه، ساعت ۹ صبح دسته‌روی خود را آغاز می‌کنند.

او، با اشاره به سابقه بیش از یک دهه‌ای این برنامه گفت: هر ساله جمع زیادی از عزاداران حسینی از جامعه قشقایی و دیگر ارادتمندان اهل‌بیت(ع) در این مراسم معنوی حضور یافته و با برگزاری دسته عزاداری، مسیر میدان شهدا (شهرداری) تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را طی می‌کنند.

این مقام مسئول، گفت: عزاداران پیش از آغاز حرکت در مراسم پرفیض زیارت عاشورا که در مسجد شهدای شیراز و به میزبانی حضرت آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می‌شود، شرکت کرده و پس از عزاداری و صرف صبحانه، ساعت ۹ صبح دسته‌روی خود را آغاز می‌کنند.

مسئول موکب قشقایی‌های ایران با اشاره به فعالیت‌های گروه تبلیغ عشایری گفت: این مجموعه با بهره‌گیری از ظرفیت هیئات مذهبی قشقایی در محلات مختلف کلان‌شهر شیراز، طی سال‌های اخیر برنامه تجمیع هیئات را در مناسبت‌های مختلف مذهبی از جمله ایام فاطمیه، سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، عید سعید غدیر خم و دیگر مناسبت‌های دینی برگزار کرده است.

پروین قشقایی، گفت: هدف از برگزاری این مراسم را نمایش وحدت و همدلی جامعه قشقایی در پاسداشت شعائر حسینی و تجدید عهد با آرمان‌های عاشورا اعلام کرد.

  • نویسنده : مریم توانا