بازدید آیت‌الله دژکام از طرح اتصال خط ۱ و ۴ قطار شهری شیراز
بازدید آیت‌الله دژکام از طرح اتصال خط ۱ و ۴ قطار شهری شیراز
 آیت الله دژکام به همراه با جمعی از مسئولین از عملیات اجرایی پروژه اتصال خط ١ و ۴ قطار شهری شیراز بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، در این بازدید با اشاره به اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل شهری در شیراز گفت: در ایامی که به نام و یاد امام حسین(ع) مزین است، در جوار حرم حضرت احمدبن‌موسی الکاظم(ع) شاهد حرکت ارزشمندی در زمینه توسعه دسترسی‌ها و سامان‌دهی ترافیک شهری هستیم.

آیت الله دژکام، با اشاره به اتصال خط یک مترو به خط چهار گفت: با توجه به اینکه خط چهار در ادامه به خط دو نیز متصل می شود و آن بخش نیز در حال اجرا است که در نهایت شبکه‌ای به شکل یک مثلث یا «لوپ» در اطراف حرم مطهر شکل می‌گیرد که امکان دسترسی به حرم را از نقاط مختلف شهر فراهم می‌کند و این موضوع جای شکرگزاری دارد.

دژکام ، گفت: همان‌گونه که فرزندان این سرزمین در جزایر، سواحل و خطوط مرزی برای دفاع از کشور تلاش کردند، مجموعه مدیریت شهری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز تلاش کردند تا روند توسعه شهری متوقف نشود.

امام جمعه شیراز، گفت: در سال گذشته طرح های متعددی در سطح شهر به بهره‌برداری رسید و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان فعالیت عمرانی در شیراز انجام شد که این امر نشان‌دهنده به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد شهر، رونق زندگی مردم و تداوم روند توسعه شهری است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: لازم است از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و همچنین پیمانکارانی که در اجرای طرح های مختلف شهری فعالیت دارند قدردانی شود؛ چراکه تلاش‌های آنان در پیشبرد پروژه‌های عمرانی قابل توجه است.

او، با تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: خط اتوبوس برقی زیرزمینی که ارتباط میان دو خط مترو را برقرار می‌کند، می‌تواند نقش مهمی در تسهیل دسترسی به حرم مطهر داشته باشد و شایسته است این پروژه در اولویت قرار گیرد.

آیت الله دژکام، گفت: شهردار شیراز و اعضای شورای شهر نیز بر تسریع در اجرای این طرح تأکید کرده‌اند و امید است مجموعه‌های اجرایی با برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده هماهنگ شوند تا به لطف خداوند متعال و با عنایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، فاز نخست این پروژه در سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد.

  • نویسنده : مریم توانا