مصطفی فاطمی، در مراسم اختتامیه جشنواره طعم امید ۶ که ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۵ با حضور برگزیدگان مراحل استانی استانهای فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در شهر صدرا برگزار شد، با اشاره به دو رویکرد اصلی این جشنواره گفت: معرفی خوراکهای ایرانی به عنوان یک جاذبه مغفولمانده و همچنین ارتقای دسترسپذیری اماکن گردشگری برای افراد دارای معلولیت، دو اولویت اساسی ما است که در قالب میزهای تخصصی با مشارکت فعال بخش خصوصی و تشکلها دنبال میشود.
فاطمی، گفت: ما به دنبال تحقق مفهوم شهر گردشگری دسترسپذیر هستیم که گامی فراتر از مناسبسازی شهری است.
او، گفت: در این طرح، یک محور کامل گردشگری شامل تمامی تأسیسات، مغازهها و مسیرهای پیاده برای معلولان استانداردسازی میشود.
این مقام مسئول، گفت: از مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس، شهردار محترم شیراز و استانداری فارس تقاضا دارم با همکاری ستاد مناسبسازی، شرایطی را فراهم کنند تا شیراز پس از توقفی که در این مسیر داشت، به عنوان سومین شهر ایران در این حوزه معرفی شود.
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گفت: بسیاری از پیشرانان حوزه خوراک در ایران، از چهرههای شاخص استان فارس هستند.
فاطمی، گفت: در حال حاضر جشنواره نوادار در ارمنستان با حضور پررنگ فعالان این استان در حال برگزاری بوده و پیشنهاد مشخص ما این است که رویداد برگشت این جشنواره بینالمللی، به میزبانی شهر شیراز یا صدرا برگزار شود.
او، گفت: هدف ما در میزهای گردشگری، واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی است. حضور تیمهای تخصصی در حوزه خوراکهای ملل و ایرانی و همچنین تشکلهای حوزه معلولان در این جشنواره، نشاندهنده مسیر درست ما در مردمیسازی گردشگری است.
تجلیل مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اسطورههای زنده اراده و توانمندی

مراسم اختتامیه جشنواره و مسابقه آشپزی طعم امید منطقه ۶ کشور با حضور هنرمندان و شرکتکنندگانی از استانهای فارس، خوزستان و بوشهر به میزبانی شهر صدرا برگزار شد.
بهزاد مریدی، در این مراسم با قرائت اشعاری در ستایش کلام و اراده، شرکتکنندگان این جشنواره رامعماران امید خطاب کرد و گفت: خدا اراده را بر هر محدودیتی برتری بخشید؛ امروز در این محفل، امید نه یک رویا، بلکه اسطورهای زنده است که در جان و خاک ما کیمیا شده است.
مریدی، با اشاره به حضور برگزیدگان استانهای همسایه در این رویداد، با بیانی شاعرانه افزود: میهمانانی از بوشهر آمدند با نفس دریا و مروارید تا در ساحل ایمان، اسطورهای نو پدید آید.
او، با ادای احترام به توانمندان و معلولان شرکتکننده در این مسابقه، آنان را قهرمانان واقعی توصیف کرد و گفت: ببینید که معلولان این سرزمین چه معماران امیدی هستند که با هر گام دشوار، زمین را به لرزه درآوردهاند.
این مقام مسئول، گفت: این پنج گنج و این ارادههای برتر، در جام طعم امید به یک حقیقت ابدی تبدیل شدند.
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گفت: امروز طعم امید، کیمیایی است که قلبهای ما را به هم پیوند میزند و از شهر استقامت و عزت، بوی خوش آینده را به مشام میرساند.
در این مراسم که با هدف نمایش توانمندیهای جامعه معلولان و بازتولید میراث خوراک در منطقه جنوب کشور و مشخص شدن برگزیدگان منطقه ۶ شامل استانهای فارس، بوشهر و خوزستان برگزار شد، برگزیدگان این منطقه جهت اعزام به مرحله نهایی و کشوری در تهران معرفی شدند.
معرفی برگزیدگان جشنواره طعم امید ۶ راه یافته به مرحله کشوری

با برگزاری رقابت نهایی در شهر صدرا، اسامی برگزیدگان چهار استان جنوب کشور در جشنواره منطقهای طعم امید ۶ اعلام شد و برترینهای هر گروه، جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.
حیدرعلی زاهدیان نژاد، گفت: مسابقه نهایی این جشنواره منطقهای، امروز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۵ به میزبانی هتل رز شهر صدرا و با رقابت فشرده هنرمندان استانهای فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
زاهدیان نژاد، با اشاره به سطح بالای کیفی مسابقات و دقت نظر هیئت داوران، نتایج نهایی را اعلام کرد و گفت: در گروه نابینایان فاطمه همایون از استان فارس، در گروه جسمی – حرکتی؛ فریده شعیبی از استان خوزستان و در گروه سندروم داون؛ فاطمه ذاکری از استان بوشهر عناوین برتر را به خود اختصاص دادند و به مرحله کشوری راه یافتند.
او، گفت: ۳ برگزیده این مرحله، ضمن دریافت جوایز نفیس، به عنوان نمایندگان منطقه ۶ کشور به مرحله نهایی و کشوری مسابقات طعم امید راه یافتند تا برای کسب عنوان قهرمانی ایران با برگزیدگان سایر مناطق به رقابت بپردازند.
این مقام مسئول، گفت: علاوه بر نفرات برتر، با نظر هیئت داوران، ساناز نویدفر از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل مهارت چشمگیر، شایسته دریافت جایزه ویژه جشنواره شناخته شد.
- نویسنده : مریم توانا

































