ویژه برنامه های محیط زیستی سازمان مدیریت پسماند همزمان با هفته محیط زیست
ویژه برنامه های محیط زیستی سازمان مدیریت پسماند همزمان با هفته محیط زیست
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری از اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته محیط زیست خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدا و ضرورت کاهش مصرف پلاستیک‌ها گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همزمان با هفته محیط زیست ، با همکاری سازمان‌های مرتبط، برنامه‌های متنوعی را با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی و جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست به اجرا درآورده است.

صمد پناهیان، گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های بادوام و پارچه ای به عنوان جایگزین‌ برای کیسه‌های پلاستیکی در تعدادی از فروشگاه های سطح شهر کیسه های پارچه ای توزیع شد.

پناهیان، گفت: این اقدام که همراه با آموزش در خصوص معضلات کیسه های پلاستیکی همراه بود، با هدف کاهش مصرف پلاستیک، کاهش تولید پسماند و ترویج سبک زندگی سازگار با محیط زیست انجام شد.

او، از اهدای گلدان‌های حاوی بذر گیاهان به شهروندان و کارکنان ادارات خبر داد و گفت: این اقدام افزون بر ترویج فضای سبز پایدار،باعث افزایش مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست و افزایش حس مسئولیت پذیری آن ها می شود.

این مقام مسئول، گفت: با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس دوره‌های آموزشی ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی با موضوع تفکیک پسماند از مبدأ، کاهش تولیدپسماند و راهکارهای حفاظت از محیط برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند، گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت و همراهی همه شهروندان است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ترویجی در این حوزه را به صورت مستمر دنبال می کند.

  • نویسنده : مریم توانا