صدور بیش از ۶ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی در فارس
صدور بیش از ۶ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از صدور ۶ هزار و ۸۶ فقره مجوز کسب‌ وکار الکترونیکی خبر داد.

محمد مهدی عبدالهی، گفت: این اقدام با هدف تسهیل‌گری، حذف بروکراسی و ایجاد شفافیت کامل در روند پاسخگویی به مهندسان و شرکت‌های ساختمانی انجام شده است

گذر از فرآیندهای سنتی به سامانه هوشمند سپامک

عبدالهی، گفت: با هدف تسهیل در مراحل صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان و ایجاد شفافیت برای متقاضیان، تمامی مجوزهای کسب‌وکار این حوزه به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سامانه «سپامک» صادر می‌شود.

او، گفت: این اقدام علاوه بر سرعت بخشیدن به امور، نقش کلیدی در کاهش مراجعات حضوری و ارتقای رضایت ذینفعان ایفا کرده است.

 کارنامه درخشان صدور مجوزها در سال ۱۴۰۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، در تشریح آمار عملکرد این اداره کل گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۶ فقره مجوز الکترونیکی در سطح استان صادر شده است.

عبدالهی، گفت: تنها در سال ۱۴۰۴، موفق به صدور ۶ هزار و ۵۲ فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی شدیم.

او، گفت: در بخش اشخاص حقوقی که شامل دفاتر و شرکت‌های مهندسی است، ۶۳۴ فقره پروانه صادر و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

استمرار خدمت‌رسانی در سال ۱۴۰۵

این مقام مسئول، با بیان اینکه روند خدمت‌رسانی در سال جدید نیز با قدرت ادامه دارد، گفت: در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۵، تعداد ۱,۲۳۴ فقره پروانه برای اشخاص حقیقی و ۱۴۵ فقره پروانه برای اشخاص حقوقی از طریق بستر الکترونیکی سامانه سپامک صادر شد که نشان‌دهنده پویایی حوزه مهندسی در استان است.

 شفافیت؛ اولویت راهبردی دولت چهاردهم

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، گفت: این اقدامات با رویکرد افزایش شفافیت، تسهیل‌گری و تسریع در روند پاسخگویی به درخواست‌های مردمی انجام می شود.

عبدالهی، گفت: تحقق کامل دولت الکترونیک یکی از اهداف کلیدی دولت چهاردهم است و اداره کل راه و شهرسازی فارس با جدیت این مسیر را برای حمایت از نخبگان و فعالان حوزه مسکن و شهرسازی دنبال می‌کند.

تصویب ۳۲ درصدی افزایش نرخ اجاره‌بها در شیراز و صدرا

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از تصویب ۳۲ درصدی افزایش نرخ اجاره‌بها و قرض الحسنه در شیراز و صدرا خبر داد.

محمد مهدی عبدالهی، با اشاره به برگزاری دویست و سی و نهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار فارس گفت: با هدف کنترل بازار و حمایت از حقوق خانواده‌ها، پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و پایش‌های میدانی، نرخ افزایش اجاره‌بها و قرض الحسنه در سال ۱۴۰۵ نسبت به سال قبل برای شهر شیراز و شهر جدید صدرا ۳۲ درصد مصوب شد.

عبدالهی، گفت: رعایت این سقف قانونی برای تمامی فعالان حوزه مسکن و مشاورین املاک الزامی است.

او، گفت: نظارت مستمر بر بنگاه های املاک با حضور اتحادیه اصناف و املاک، تعزیرات انجام می شود.

دبیر شورای مسکن استان فارس، در خصوص جزئیات وام ودیعه مسکن گفت: به منظور توانمندسازی مالی مستأجران، مبلغ این تسهیلات در شهر شیراز ۲۸۰ میلیون تومان تعیین شده است.

عبدالهی، گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و این مبالغ را از طریق بانک‌های عامل دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، یکی از بخش‌های کلیدی جلسه را رفع موانع اجرایی پیمانکاران دانست و گفت: در این نشست، میزان و شیوه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و ارزش افزوده پیمانکاران نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.

او، گفت: همچنین با حضور نمایندگان بانک‌های عامل، گزارش‌هایی در خصوص شیوه پرداخت پیش‌پرداخت به پروژه‌ها ارائه و تصمیمات لازم جهت تسریع در تزریق نقدینگی اتخاذ شد.

این مقام مسئول، از مصوبه مهم دیگری برای سرعت بخشیدن به خانه‌دار شدن مردم خبر داد و گفت: مقرر شد بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن که پیش از این به صورت انبوه‌سازی تعریف شده بودند، به شیوه «گروه‌ساخت» تغییر یافته و جهت تکمیل به خود متقاضیان تحویل داده شود.

دبیر شورای مسکن استان فارس، گفت: این اقدام با هدف مشارکت مستقیم مردم و کاهش زمان انتظار برای بهره‌برداری از واحدها انجام می شود.

  • نویسنده : مریم توانا