دیدار امام جمعه شیراز با سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان فارس
دیدار امام جمعه شیراز با سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان فارس
 نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، عبدالمجید دوراندیش، سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به اتفاق جمعی از همکاران این اداره کل در استان فارس با آیت الله دژکام دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله دژکام، در دیدار با  سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: به نظر می‌رسد در برهه‌ای حساس مسئولیت را بر عهده گرفته‌اید؛ برهه‌ای که با توجه به فشارهای مالی موجود، شرایط دشواری نیز دارد و انتظار می رود در این زمینه استاندار فارس حمایت بیشتری از این سازمان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: مدیریت دوره‌ای دارد و وقتی کسی در عرصه‌ای وارد می‌شود، طبیعت کارهای اجرایی و مدیریتی این است که تغییراتی  نیز ایجاد شود.

امام جمعه شیراز، گفت: در باب ورزش استان دو موضوع یادآور می شود نخست اینکه هرچند ورزش ارزشمند بوده اما نگاه بخش‌های اقتصادی به ورزش بیشتر نگاهی تبلیغی و مبتنی بر بهره‌برداری است و ذهنیت بسیاری از افراد خیلی زود به سمت مسئله اقتصادی می‌رود، در حالی که بُعد اجتماعی و حتی سیاسی آن اهمیت بیشتری دارد و کسانی که از ورزش حمایت می‌کنند، نگاهی اجتماعی و سیاسی نیز دارند.

آیت الله دژکام، گفت: اگر باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه کنید، می‌بینید کسانی که در پشت صحنه از ورزش حمایت می‌کنند، به نوعی از آن بهره‌برداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: اما در استان ما به نظر می‌رسد شیرازی‌ها می‌توانستند منابع خود را از جای دیگری تأمین کنند و به همین دلیل ارتباط چندان قوی میان بخش اقتصادی و ورزش شکل نگرفته است.

امام جمعه شیراز، گفت: این مسئله‌ای است که اگر بخواهیم آن را حل کنیم، هر دو طرف -بخش اقتصادی و بخش ورزشی- باید احساس کنند که برای یکدیگر مفید هستند زیرا هرچقدر نیز سخنان اخلاقی گفته شود، تنها تا حدی اثر و کاربرد دارد و نمی‌توان واقعیت را انکار کرد.

آیت الله دژکام، گفت: از این جهت انتظار می رود نوع ارتباط‌گیری با همکاری مجموعه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی استان به گونه‌ای باشد که شرایط بهتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: ظرفیت وجود دارد. زمانی گفته می‌شد استان فارس، مانند برخی استان‌ها از جمله اصفهان، چنین ظرفیتی ندارد، چون صنعت چندانی ندارد؛ اما امروز در بخش صنعت و معدن امکاناتی وجود دارد که می‌تواند از ورزش حمایت کند.

آیت الله دژکام، گفت: با این حال، طرفین باید یاد بگیرند و احساس کنند که این همکاری به نفع هر دو طرف است که با کمک خداوند این امر محقق می شود.

امام جمعه شیراز، گفت: اما کاری که از شما درخواست داریم که به ما کمک کنید؛ واقعیت این است که از تهران نگاهی وجود داشت مبنی بر اینکه رویدادهایی در حوزه فرهنگی و ورزشی با هدف‌گذاری دقیق فرهنگی طراحی شود تا بتوان چنین برنامه‌هایی را برگزار کرد.

آیت الله دژکام، گفت: یکی از رویدادهایی که برای استان فارس پیشنهاد شد و اکنون به نوعی مصوب نیز شده، موضوع «ورزش‌های زمستانی حرم سوم اهل بیت(ع)» در سپیدان است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: هدف این است که از ظرفیت زیبایی‌ها و زمینه گردشگری آن منطقه استفاده کنیم و رویدادی در سطح ملی و حتی فراملی طراحی و برگزار کنیم.

امام جمعه شیراز، گفت: برای این کار تاکنون دو جلسه برگزار شده است. نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان نیز پای کار هستند.

آیت الله دژکام، گفت: با حضور مدیرکل سابق، جناب آقای دکتر خداجو، در پیست پولادکف نیز جلسه‌ای برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: بنده احساس می‌کنم اگر این رویداد به‌خوبی برگزار شود، می‌تواند نقطه‌ای برای تحول در ورزش استان باشد.

امام جمعه شیراز، گفت: ذهنیت ما این بود که برای افتتاحیه این رویداد چند برنامه شاخص و پرسر‌وصدا تدارک دیده شود؛ برای مثال، در سطح وزیر ورزش و حتی معاون رئیس‌جمهور دعوت به عمل آید.

آیت الله دژکام، گفت: همچنین قطاری به نام «المصطفی» وجود دارد که از قم حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: در شهر قم حدود ۱۷۰ کشور طلبه دارند و مجموعه دانشگاه المصطفی چنین ظرفیت بین‌المللی‌ای دارد.

امام جمعه شیراز، گفت: اگر قطاری راه‌اندازی شود که شرکت‌کنندگان جشنواره زمستانی با آن به استان بیایند و افرادی از این کشورها حضور داشته باشند و این موضوع در رسانه‌ها و اخبار بازتاب پیدا کند، تأثیر تبلیغی بسیار خوبی برای معرفی این رویداد و استان فارس دارد.

آیت الله دژکام، گفت: در کنار این موارد، خود برنامه‌های بازی‌های زمستانی نیز باید به‌خوبی طراحی شود و در تهران نیز زمینه‌سازی لازم انجام گیرد و جنابعالی نیز در این زمینه عنایت ویژه داشته باشید.

دبیر این رویداد در شهرستان سپیدان، با توجه به اینکه ایده اولیه از سوی امام جمعه شهر مطرح شد، خود ایشان تعیین شده‌اند و نماینده شهرستان نیز بسیار جدی پای کار هستند.

امام جمعه شیراز، گفت: جلسه‌ای با حضرت‌عالی هماهنگ شود، برنامه‌ریزی انجام شود و تقویم زمان‌بندی مشخص شود تا بتوانیم در دی و بهمن سال آینده این رویداد را برگزار کنیم.

آیت الله دژکام، گفت: فاصله ما با برخی کشورهای ثروتمند جنوب خلیج فارس کمتر از یک ساعت پرواز است.

دبیر این رویداد در شهرستان سپیدان، گفت: از ابتدا سپیدان به عنوان یک مرکز گردشگری طراحی شده است و اگر بتوانیم ظرفیتی ایجاد کنیم و چند دوره از این رویداد را برگزار کنیم، هر هزینه‌ای که انجام شود جبران می شود.

در واقع می‌تواند به مرکزی برای ارتباط میان ما و کشورهای همسایه تبدیل شود.

حتی در شرایط فعلی منطقه نیز این بحث مطرح است که اگر آن کشورها به سمت ما بیایند، متضرر نمی شود.

تا جایی که به یاد داریم، کشورهایی مانند کویت، قطر و امارات هم برای امور درمانی و هم برای ییلاق همواره به شیراز رفت‌وآمد داشته‌اند.

در سال‌های اخیر این ارتباطات تا حدی آسیب دیده است، اما رفت‌وآمد همچنان وجود دارد.

اگر بتوانیم این بستر را تقویت کنیم، با تحولاتی که در آینده رخ می دهد، ایران می‌تواند با قدرت بیشتری در منطقه خلیج فارس حضور داشته باشد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اگر این ارتباطات را تقویت کنند، هم برای آن‌ها و هم برای ما سودمند خواهد بود.

در زمینه «گردشگری حلال» نیز کارهایی انجام شده و اگر بتوانیم ذهنیت فرهنگی مناسبی ایجاد کنیم، این اقدام ارزش تجربه کردن را دارد.

یکی از افرادی که در این زمینه می‌توانند بسیار کمک کنند، حضرت‌عالی هستید که با پیگیری می‌توانید نقش مؤثری ایفا کنید.

همچنین خبرنگاران و نویسندگان حوزه ورزش نیز می‌توانند با ایجاد فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی، به معرفی و برجسته شدن این رویداد کمک کنند.

دیدار مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان فارس با آیت الله دژکام

شیروانی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس همراه با جمعی از معاونان این مجموعه در نشستی صمیمی با آیت الله دژکام دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در این دیدار با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی برای نظام آموزشی کشور گفت: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نسل آینده است؛ به گونه‌ای که جامعه اطمینان داشته باشد فرزندان خود را برای آموزش و پرورش به دست افراد شایسته و اهل می‌سپارد.

آیت الله دژکام، گفت: این کاستی‌ها هرگز نتوانسته بر اصل ارادت مردم به دین تاثیر جدی بگذارد و با وجود تلاش‌های تبلیغاتی دشمنان، مردم همچنان پای کار ایستاده‌اند و به ارزش‌های خود پایبند مانده‌اند.

امام جمعه شیراز، گفت: اکنون که مردم با این انگیزه در صحنه حضور دارند، وظیفه ما این است که این ظرفیت و سرمایه اجتماعی را تقویت و رشد دهیم و دانشگاه فرهنگیان در این مسیر جایگاه مهمی دارد، زیرا این ارزش‌ها باید از طریق تربیت معلمان به نسل‌های بعد منتقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، گفت: کارهای خوبی در حال انجام است، اما مهم آن است که هر دانشجویی که وارد این مجموعه می‌شود، باید این رسالت و مسئولیت را به‌خوبی درک و احساس کند.

برگزاری همایش بعثت مردم و گردهمایی موکب داران فعال جنگ تحمیلی سوم در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین 

همایش بعثت مردم و گردهمایی موکب داران فعال جنگ تحمیلی سوم در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین بن موسی الکاظم(ع) با حضور آیت الله دژکام برگزار شد.

متن کامل سخنان آیت الله دژکام در این دیدار به شرح زیر است :

“وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْیَهِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ ، إِذْ أَرْسَلْنَا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَکَذَّبُوهُمَا فَعَزَّزْنَا بِثَالِثٍ فَقَالُوا إِنَّا إِلَیْکُمْ مُرْسَلُونَ”(آیات ۱۳ و ۱۴ سوره یس)

مجلسى که بزرگواران در آن تشریف فرما هستید، چند مناسبت در آن جمع است. یکى از این مناسبت‌ها استقبال از ماه محرم است که امشب آغاز ماه محرم‌الحرام است.

همه ما امسال، مانند سال‌هاى قبل، بلکه با جدیت بیشتر، باید براى مراسم عزاى اباعبدالله الحسین(ع) برنامه‌ریزى کنیم، حضور داشته باشیم و دیگران را نیز به شرکت در این مراسم که دنیا و آخرت ما را آباد مى‌کند، تشویق نماییم.

مسئله دیگر، آمادگى براى تشییع جنازه تاریخى قائد شهید امت است که اطلاعیه ستاد بزرگداشت ایشان صادر شده و بناست پس از ایام عاشورا برگزار شود.

عده زیادى در مراسم تهران، قم و مشهد شرکت خواهند کرد؛ طبیعى است که شمار کسانى که نمى‌توانند حضور داشته باشند بیشتر است.

از این رو باید ستاد بزرگداشت تشکیل شود.

چهارشنبه نیز نخستین جلسه مدیران استان برگزار می شود.

قرارگاه بعثت مردم نیز از جمله مجموعه‌هایى است که این وظیفه را بر عهده دارد؛ اما این کارى نیست که تنها مدیران آن را انجام دهند.

همان‌گونه که در بسیارى از کارهاى بزرگ، مردم کار را سامان داده‌اند، براى مراسم تشییع نیز باید برنامه‌ریزى ویژه‌اى انجام می شود.

ما دوست داشتیم، به عنوان حرم سوم اهل‌بیت در ایران اسلامى، جنازه مطهر رهبر شهید انقلاب به شیراز آورده شود و در این شهر تشییع شود.

از دو ماه پیش نامه‌اى مفصل تنظیم شد و درخواست خود را ارسال کردیم.

بنده نیز در سفرى که داشتم، خدمت مسئولان عرض کردم که این امر را حق خود مى‌دانیم.

با این حال مى‌دانید که حتى براى تشییع در کربلا و حرم امام حسین(ع) نیز این امکان فراهم نمی شود.

در سطح ملى محدودیت‌هایى وجود دارد و گفته‌اند مردم شیراز درک مى‌کنند.

ویژگى مردم شیراز لطافت و آرامش است که به سراسر کشور القا مى‌کنند.

از این جهت اقدام کردیم، اما تصمیمى را که ستاد تشییع گرفته است پذیرفته‌ایم و امیدواریم دعاى قائد شهید پشت سر شهر شیراز و مردم آن باشد.

ان‌شاءالله مجالس عزا را نیز با برنامه‌ریزى جدى برگزار کنیم تا به بهترین شکل انجام شود.

هدف دیگر از برگزارى این جلسه آن است که از همه بزرگوارانى که در طول این ۱۱۰ روز به استقبال محرم رفتند، موکب‌دارى کردند و مردم را به خیابان‌ها آوردند تشکر کنیم؛ البته نه به عنوان پایان کار، بلکه به عنوان آغاز فصلى جدید از فعالیت.

وظیفه ماست که از زحمات شما در این شب‌ها قدردانى کنیم.

قدردان و متشکر هستیم. طبق آمار سازمان تبلیغات، شهردارى و هیئت‌هاى مذهبى، نزدیک به ۲۰۰ موکب فعال بوده است که از زحمات همه آنان سپاسگزاریم.

این قدرشناسى وظیفه‌اى است که همه ما نسبت به یکدیگر داریم. امام زمان(عج) صاحب ماست و نائب ایشان شهید شده است.

اگر کسى زحمتى مى‌کشد، باید از او تشکر کرد؛ این یک وظیفه اخلاقى است و بنا بود در این جلسه این تقدیر انجام شود.

در ایام محرم نیز تا سیزدهم این ماه، مجلس متعلق به امام حسین(ع) است و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

پس از آن نیز هرچه رهبر معظم انقلاب بفرمایند، ما حضور خواهیم داشت.

همچنین به طور ویژه از عزیزانى که از این مواکب حمایت کردند، از جمله سازمان تبلیغات اسلامى، شهردارى، هیئت‌هاى مذهبى استان و اداره اوقاف، تشکر مى‌کنیم و امیدواریم در دهه محرم نیز این فعالیت‌ها را ادامه دهند.

نکته دیگر اینکه هر هفته روز دوشنبه در حرم مطهر برنامه تفسیر قرآن داشتیم. در ابتداى سخنانم نیز دو آیه از سوره مبارکه «یس» را تلاوت کردم که مناسب این جلسه است.

بنده همواره مقید بوده‌ام که برداشت‌ها و تحلیل‌هاى خود را به متون دینى بازگردانیم؛ چرا که از قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) نیز همین استفاده مى‌شود.

خداى متعال در سوره «یس» مى‌فرماید: «وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْیَهِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ»؛ اى رسول، براى مردم مثالى بزن از شهرى که فرستادگان براى هدایت مردم آن آمدند.

در تفسیر ملاصدرا مطلبى نقل شده است. بحث بر سر این است که این شهر کدام بوده است که خداوند پیامبرانى را براى آن فرستاده است.

گفته مى‌شود منظور شهر انطاکیه است.

این پرسش مطرح است که آیا کسانى که به انطاکیه آمدند، پیامبران مستقیم از جانب خدا بودند یا فرستادگان پیامبرى دیگر؟ بیشتر مفسران گفته‌اند که آنان نمایندگان حضرت عیسى(ع) بودند؛ یعنى حضرت عیسى، که پیامبر خدا بود، دو نفر را براى تبلیغ به انطاکیه فرستاد.

در روایت آمده است که دو نفر آمدند و مردم شهر انطاکیه گفتند شما دروغ مى‌گویید و به آنان بى‌احترامى کردند.

سپس پیامبر خدا نفر سومى را براى یارى آنان فرستاد.

برادران و خواهران، اگر طلبه‌اى براى سخنرانى مى‌آید، بى‌احترامى نکنید؛ زیرا او فرستاده پیامبر شما است.

پیش از انقلاب، یکى از بزرگان براى تبلیغ به شهرى رفته بود و چند شب جایى براى استراحت نداشت، تا اینکه مغازه‌دارى اجازه داد شب‌ها در مغازه او بخوابد. تبلیغ زحمت دارد و علماى دین زحمات بسیارى کشیده‌اند تا سخن پیامبر به گوش مردم برسد.

امروز وظیفه روحانیت تبلیغ است و وظیفه موکب‌ها و هیئت‌ها آن است که زمینه این تبلیغ را فراهم کنند.

بنابراین همان کارى که پیامبران از جانب خدا انجام مى‌دادند، امروز روحانیت به نمایندگى از آنان باید انجام دهد.

روحانیت باید آماده باشد و مردم نیز حمایت کنند. کوتاهى نکنید که خداى ناکرده ماه محرم بگذرد و سخن پیامبر به گوش مردم نرسد.

مداحى و سینه‌زنى خوب و ارزشمند است و مراسم عزادارى حسینى به آن نیاز دارد، اما پیش از آن روحانى باید سخن بگوید و تبلیغ را انجام دهد.

موکب‌ها و پاتوق‌هاى خود را براى امام حسین(ع) مجهز کنید.

نکته دوم: در این آیه آن است که این افراد نمایندگان حضرت عیسى بودند، اما خداوند مى‌فرماید آنان فرستادگان من هستند.

تکذیب آنان، تکذیب حضرت عیسى بود و همین تکذیب سبب عذاب آنان شد.

برادران، امروز نیز تکذیب یا تضعیف رهبرى در دستور کار دشمن قرار دارد. دشمن مى‌خواهد حتى گاهى از نیروهاى حزب‌اللهى سوءاستفاده کند و به نتیجه برسد.

هر نوع تضعیف رهبر، در حقیقت تضعیف پیامبر است. این سخن من نیست؛ سخن امام صادق(ع) است. رد کردن یا تخطئه رهبر و اینکه بگوییم چرا فلان کار را مى‌کند یا چرا نمى‌کند، اشتباه است؛ او مصالح را مى‌داند.

برخى مى‌گویند رهبرى باید آنچه ما مى‌گوییم انجام دهد؛ در حالى که این‌گونه نیست.

ما در خدمت رهبرى هستیم و افتخار مى‌کنیم که از نائب امام زمان(عج) اطاعت مى‌کنیم و از این آیه نیز مى‌توان این معنا را استفاده کرد.

امروز نائب امام زمان(عج) شخص باکفایت حضرت آیت‌الله سید مجتبى خامنه‌اى (دام ظله العالى) است و او مصالح را مى‌داند.

بنده در خطبه‌هاى نماز جمعه سوره حجرات را تلاوت کردم. خداى متعال مى‌فرماید مردم، رسول خدا در میان شماست؛ امروز نیز نائب ایشان، رهبر معظم انقلاب است. اگر قرار باشد او مطیع خواسته‌هاى ما باشد، خود ما دچار مشکل می شویم.

برخى سخنان نادرست مطرح مى‌کنند؛ از جمله اینکه مى‌گویند رهبرى در محاصره است، در حالى که اگر ایشان اشاره‌اى کنند، میلیون‌ها نفر جان‌فدا دارند.

اگر مطلبى بخواهند بگویند، آیا نمى‌توانند؟ پس چرا چنین ذهنیتى ایجاد مى‌شود؟ جایى لازم است سکوت کنیم و وقتى رهبرى سکوت کرده است، ما نیز سکوت کنیم؛ و جایى که ایشان دستور مى‌دهند، کار انجام مى‌شود. او نائب امام زمان(عج) است و باید از او اطاعت کنیم؛ در غیر این صورت، زیان آن به خود ما بازخواهد گشت.

از سوى دیگر، در مسئله مذاکره و صلح، گاهى هر دو طرف داراى زیان است. در چنین شرایطى وظیفه ولىّ امر چیست؟ اینکه کمترین ضرر را براى مردم انتخاب کند.

برخى گمان مى‌کنند یک طرف بدون ضرر و طرف دیگر سراسر ضرر است، در حالى که چنین نیست.

در فقه ما این موارد مطرح شده است و گفته‌اند باید اصلح و کم‌ضررترین گزینه انتخاب شود.

یک هزار و صد سال پیش نیز شیخ طوسى و دیگر فقهاى بزرگ به این مسئله اشاره کرده‌اند.

گاهى برخى مطالب را مى‌خوانم که انسان تعجب مى‌کند؛ گفته مى‌شود هر کارى قرار است انجام شود، ابتدا مردم امضا کنند و سپس رهبر! ما با کسى دعوا نداریم، اما در مسئله جنگ و صلح این سخن نادرست است و کشور را نمى‌توان با این شیوه اداره کرد. به همین دلیل است که وجود رهبر ضرورت دارد.

همه باید مطیع رهبر باشند و رهبر نیز مطابق مصالح الهى و وظیفه شرعى خود عمل کند و همه آن را بپذیرند. مردم نقش‌آفرین هستند، اما در نهایت آنچه رهبر مى‌گوید ملاک است.

مسئله اطاعت از رهبرى براى همه روشن است و آن را دنبال مى‌کنیم.

اگر شوراى عالى امنیت ملى تصمیمى بگیرد و لازم باشد رهبرى ورود کند، ایشان هم قدرت و هم اختیار این کار را دارد.

بنده نمى‌گویم هر تصمیمى که گرفته مى‌شود مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است؛ اما اگر جایى لازم باشد، ایشان هم قدرت و هم ابزار لازم را در اختیار دارد.

بنابراین باید در صدد اطاعت از رهبرى باشیم و مدیران نیز وظایف خود را به‌خوبى انجام دهند و در نهایت هرچه در سطح عالى نظام تصویب شد، همگى آن را بپذیریم.

امروز همان شکل که امام خمینی(ره) و رهبر شهید انقلاب بودند، جایگاه همان است و هرچه رهبر بگوید. در ماجراى قطعنامه پایان جنگ تحمیلى هشت‌ساله نیز همین‌گونه بود.

امام خمینى(ره) آن را پذیرفتند و فرمودند «فرزندان عزیز، جام زهر را به من نوشاندند.

این سخن به معناى تحمیل بر امام نبود، بلکه ایشان با در نظر گرفتن مصالح اسلام و کشور آن را پذیرفتند.

گاهى در اداره کشور شرایطى پیش مى‌آید که تصمیم‌هاى دشوارى لازم است. بنده سال‌ها نمى‌دانستم چرا امام خمینى(ره) آن تعبیر را به کار بردند، تا زمانى که براى اربعین به زیارت امام حسین(ع) رفتم و به دوستان گفتم اگر ما با اسلحه وارد کربلا شده بودیم، آیا مردم این‌گونه از ما استقبال مى‌کردند؟ سال‌ها گذشت، اما نتیجه آن خون‌دل‌ها بهتر آشکار شد. امام حسن(ع) نیز خون دل خورد و با معاویه صلح کرد، اما نتیجه آن در نهایت به سود امت اسلامى بود.

ما نه حکم به صلح مى‌دهیم و نه حکم به جنگ؛ چیزى را هم تحمیل نمى‌کنیم. ما مطیع رهبر هستیم و هرچه ایشان بفرمایند، همان را مى‌پذیریم؛ زیرا او مصلحت را بهتر مى‌داند و گوشش به فرمان امام زمان(عج) است و محال است که امام زمان(عج) مراقب نائب خود و امت اسلامى نباشد.

امروز رهبرى در جایگاه هدایت امت قرار دارد و هرچه ایشان بفرمایند، همه ما مى‌گوییم چشم و مطیع خواهیم بود.

  • نویسنده : مریم توانا