نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به تفاهم اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل، گفت: هرگونه توافق و مذاکره زمانی پذیرفتنی است که حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت حفظ شده و هیچگونه زیادهخواهی از سوی آمریکا مورد پذیرش قرار نگیرد.
آیتالله لطفالله دژکام، در خطبههای نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ملت ایران نسبت به سرنوشت انقلاب و کشور خود حساسیت ویژهای دارد، گفت: مردمی که بیش از صد شب برای دفاع از انقلاب اسلامی، آرمانهای نظام و حمایت از کشور در صحنه حضور داشتهاند، طبیعی است که نسبت به تصمیمات مهم سیاسی و امنیتی مطالبهگر باشند و حق دارند روند تحولات را با دقت دنبال کنند.
آیت الله دژکام، گفت: مطالبهگری حق مردم است، اما باید در چارچوب تقوا، اخلاق و حفظ حرمت افراد انجام شود و نباید به بهانه نقد و اظهار نظر، آبروی مؤمنان و خدمتگزاران نظام مورد خدشه قرار گیرد.
او، با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب درباره روند مذاکرات و تفاهم انجام شده، گفت: رهبر معظم انقلاب در این پیام با بیانی حکیمانه، ضمن احترام به تمامی افرادی که در این مسیر تلاش کردهاند، وظیفه امروز جامعه را تبیین کردند و این شیوه باید الگوی رفتار سیاسی همه ما باشد.
این مقام مسئول، گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف اصل نظام اسلامی هستند، هرگونه دوقطبیسازی، اختلافافکنی و رفتارهای تفرقهانگیز به سود دشمن خواهد بود و همه جریانهای سیاسی باید منافع ملی و وحدت جامعه را در اولویت قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به موضوع ولایتپذیری گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردهاند که مجوز انجام این مذاکرات را صادر کردهاند و هر فرد یا جریانی که خود را پیرو ولایت میداند، باید در همین چارچوب حرکت کند.
آیت الله دژکام، گفت: انقلابیگری و حزباللهی بودن به معنای حرکت در مسیر ولایت است؛ نه جلوتر از رهبری حرکت کردن صحیح است و نه عقب ماندن از مواضع ایشان. وظیفه ما تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
او، با بیان اینکه مجوز صادر شده از سوی رهبر انقلاب دارای شروط مشخصی است، گفت: رئیسجمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی متعهد شدهاند که حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت در هیچ مرحلهای از مذاکرات و توافقات نادیده گرفته نشود و همچنین در برابر هرگونه زیادهخواهی آمریکا ایستادگی کنند.
این مقام مسئول، گفت: این دو شرط، همان مطالبات اصلی ملت ایران است و رهبر معظم انقلاب نیز بر تحقق کامل آنها تأکید کردهاند.
آیت الله دژکام، گفت: از این رو ملت ایران اجرای این تعهدات را با دقت رصد خواهد کرد و انتظار دارد مسئولان به وعدههای خود پایبند باشند.
امام جمعه شیراز، گفت: دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی و همه مسئولان کشور باید برای تحقق اهداف و شروط مورد تأکید رهبر معظم انقلاب تلاش کنند و در این مسیر همگی سرباز ولایت باشند.
او، گفت: در کنار مسائل سیاسی، نباید از مشکلات اقتصادی مردم غفلت کرد و مجموعههای جهادی و اقتصادی کشور باید با روحیه انقلابی و تلاش مضاعف برای بهبود شرایط معیشتی جامعه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، از هیئتهای مذهبی و مردم خواست با حضور گسترده در مراسم عزاداری، فرهنگ ایثار، مقاومت و استقامت را زنده نگه دارند.
آیت الله دژکام، با بیان اینکه مکتب عاشورا، مکتب صبر و ایستادگی در برابر ظلم است، گفت: ملت ایران نیز با الهام از نهضت امام حسین (ع) در برابر فشارها و تهدیدهای دشمنان ایستاده است و همانگونه که شهدای این ملت نشان دادهاند، پیروزی برای مؤمنان یا در قالب غلبه بر دشمن و یا در مسیر شهادت رقم می خورد.
امام جمعه شیراز، گفت: تا زمانی که ملت ایران در مسیر ولایت، وحدت و مقاومت حرکت کند، نصرت الهی همراه این ملت است و دشمنان هرگز نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.
- نویسنده : مریم توانا































