رئیس سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدا و ضرورت کاهش مصرف پلاستیکها گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همزمان با هفته محیط زیست ، با همکاری سازمانهای مرتبط، برنامههای متنوعی را با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی و جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست به اجرا درآورده است.
صمد پناهیان، گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های بادوام و پارچه ای به عنوان جایگزین برای کیسههای پلاستیکی در تعدادی از فروشگاه های سطح شهر کیسه های پارچه ای توزیع شد.
پناهیان، گفت: این اقدام که همراه با آموزش در خصوص معضلات کیسه های پلاستیکی همراه بود، با هدف کاهش مصرف پلاستیک، کاهش تولید پسماند و ترویج سبک زندگی سازگار با محیط زیست انجام شد.
او، از اهدای گلدانهای حاوی بذر گیاهان به شهروندان و کارکنان ادارات خبر داد و گفت: این اقدام افزون بر ترویج فضای سبز پایدار،باعث افزایش مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست و افزایش حس مسئولیت پذیری آن ها می شود.
این مقام مسئول، گفت: با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس دورههای آموزشی ویژه بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی با موضوع تفکیک پسماند از مبدأ، کاهش تولیدپسماند و راهکارهای حفاظت از محیط برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند، گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت و همراهی همه شهروندان است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اجرای برنامههای آموزشی، فرهنگی و ترویجی در این حوزه را به صورت مستمر دنبال می کند.
- نویسنده : مریم توانا

































