تحقق رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی تنها در سایه همافزایی اعتماد متقابل و شفافیت انجام می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، در جلسه شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در استان فارس ضمن تشریح تازهترین آمار و عملکرد این ادارهکل گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام حکمرانی اجتماعی، نقشی حساس در تضمین آینده رفاه و معیشت میلیونها نفر از بیمهشدگان و بازنشستگان دارد.
ایرج نادری، گفت: در استان فارس با همدلی دستگاههای اجرایی ، شرکای اجتماعی و اهتمام کارکنان سازمان و با برنامهریزی های انجام شده به خصوص در ایام جنگ تحمیلی سوم ، استمرار روند ارائه خدمات بیمهای، درمانی و حمایتی با رویکردی اطمینانبخش و پایدار برای ذینفعان دنبال میشود.
نادری، گفت: در حال حاضر ۸۰۶ هزار و ۷۷۵ نفر از بیمهشدگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان فارس هستند که با احتساب افراد تحت تکفل ایشان یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۰۸ نفر از بیمه شدگان اصلی و تبعی از خدمات این سازمان بهرهمند میشوند.
او، گفت: بیش از ۲۸۵ هزار نفر از مستمریبگیران اصلی و ۲۲۱ هزار نفر از افراد تبعی آنان از خدمات مستمری برخوردار هستند که تنها در ماه پایانی سال و علیرغم مشکلات ناشی از جنگ ، مبلغی بالغ بر ۴۰۸۰ میلیارد تومان بابت حقوق مستمریبگیران و ۲۱۰۰ میلیارد تومان در قالب پرداخت عیدی به آنان اختصاص یافته است.
این مقام مسئول، با اشاره به جایگاه استان فارس در میان استانهای بزرگ کشور از نظر میزان جمعیت تحت پوشش گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۴۹۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته و از خدمات سازمان بهره مند هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، گفت: در اسفند ماه ۱۲۶ میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری بیش از ۸،۹۱۸ مقرری بگیر اختصاص یافت و حدود ۴۸ میلیارد تومان نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت نظیر کمک هزینه ازدواج، غرامت ایام بیماری و کمکهزینه لوازم پزشکی پرداخت شد.
ایرج نادری، گفت: منابع مالی سازمان تامین اجتماعی در واقع حقالناس است و پاسداری از آن، پاسداری از حقوق میلیونها نفر از بیمهشدگان و بازنشستگان است. هر تصمیم مالی در این مجموعه با نگاه به امانتداری کامل و حفظ منافع جامعه تحت پوشش اتخاذ میشود.
نادری، گفت: هرگونه حمایت از کسبوکارها و بخش تولید باید همزمان با حفظ کیفیت و استمرار خدمات به جامعه بیمه شده انجام شود.
او، گفت: تامین اجتماعی استان فارس با برنامهریزی منسجم توانسته است ضمن تسهیل تعامل با کارفرمایان و صاحبان صنایع، مانع هرگونه خللی در ارائه خدمات بیمهای و درمانی به جمعیت تحت پوشش ایجاد شود.
این مقام مسئول، در تلاقی میان حمایت از تولید و حفظ کیفیت ارائه خدمات بیمهای، هدف ما این است که ضمن همراهی با کارفرمایان در مسیر اشتغالزایی، تعهدات قانونی سازمان و امنیت معیشتی کارگران و بیمهشدگان نیز تضمین شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، گفت: تحقق رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی تنها در سایه همافزایی اعتماد متقابل و شفافیت انجام می شود.
نادری، گفت: با توجه به لزوم بهینه سازی منابع سازمان در سطح کشور و به منظور کوچکسازی و چابکسازی مراکز سازمانی در جهت تسریع ارائه خدمات و به جهت مدیریت هرچه بیشتر منابع انسانی و مالی ، در ماه پایانی سال گذشته دو شعبه شش و یک شیراز تجمیع گردیده و ادغام دو شعبه سه و پنج شیراز نیز در دستور کار قرار دارد.
او، گفت: هدف نهایی ما در استان فارس، تحقق آرامش خاطر جامعه هدف ، پایداری خدمات و اعتماد هرچه بیشتر مردم به سازمان تأمین اجتماعی است.
این مقام مسئول، گفت: این سازمان خانه امن و پشتوانه مطمئن برای میلیونها نفر از مردم شریف استان فارس و ایران عزیز است.
- نویسنده : مریم توانا
































