در این نشست، بر همراستایی و تعامل مؤثر میان شهرداری و پلیس راهور در حل مشکلات ترافیکی شهر تأکید شد.
سرهنگ کریمی، با اشاره به اهمیت همافزایی نهادها گفت:
«در بسیاری از موضوعات شهری، شهرداری و پلیس در کنار هم بودهاند و این همکاری باید با هدف کاهش تلفات جادهای، ارتقای نظم ترافیکی و بهبود رضایت شهروندان ادامه یابد.
کریمی، گفت: بیش از نیمی از تصادفات درونشهری مربوط به موتورسیکلتسواران و عابران پیاده است.
همچنین بر اساس بررسیهای انجامشده، میزان استفاده از کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت بسیار پایین است که این موضوع نیازمند ورود جدی و فرهنگسازی مستمر است.»
فرخزاده با تأکید بر نقش آموزش، فرهنگسازی و استفاده از فناوریهای هوشمند، از آغاز کمپین کلاه ایمنی و همچنین اجرای طرح مطالعات جامع ایمنی شهری با همکاری دانشگاه خبر داد.
استفاده از دوربینهای کنترل سرعت و ثبت تخلفات، هوشمندسازی معابر و تقاطعها، و طراحی نظاممند اقدامات پیشگیرانه از مهمترین محورهای مطرحشده در این دیدار بود.
تأکید بر همافزایی، اختیارات تخصصی و آموزش فراگیر در نظام خدماترسانی شهری
برگزاری جلسه معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با شورای هماهنگی رؤسای سازمانهای تابعه
جلسهای با حضور مهندس محمد فرخزاده، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، و اعضای شورای هماهنگی رؤسای سازمانهای تابعه شهرداری برگزار شد.
در این نشست، موضوعاتی کلیدی در راستای ارتقاء عملکرد، رفع موانع اجرایی، تقویت مشارکت عمومی و توسعه زیرساختهای هوشمند شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهمترین محورهای مورد تأکید در این جلسه:
اشتراکگذاری امکانات میان سازمانها برای بهینهسازی منابع و ظرفیتها
برونسپاری خدمات و الگوبرداری از تجربههای موفق کلانشهری
آموزش فراگیر؛ بهعنوان یکی از وظایف اصلی شهرداری برای تبیین حقوق و اطلاعرسانی مؤثر به شهروندان
رفع موانع قانونی در مسیر عملکرد یکپارچه کیف پول شهروندی برای تسریع در پرداخت کرایه به حساب رانندگان تاکسی
بررسی چالشهای برونسپاری در حوزه حملونقل بهدلیل کمبود پیمانکاران تخصصی، ناهماهنگی در سطحبندیها و ابهام در قوانین معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات سازمانها در چارچوب ماده ۸۴ و بازنگری در مأموریتهای تخصصی آنها، خواستار استفاده از ظرفیتهای قانونی شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی برای توسعه اختیارات، نظارت، ساماندهی و ارتقاء سطح خدماترسانی شد.
فرخزاده در ادامه با تأکید بر ضرورت عبور از رویکرد هزینهمحور و حرکت به سوی مدلهای درآمدمحور و جذب سرمایه، این تغییر نگاه را رمز موفقیت و نقطه اتکای آینده سازمانهای تخصصی حوزه حمل و نقل شهری دانست.
- نویسنده : مریم توانا