تیم‌های عملیاتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در ارائه خدمت به عزاداران
تیم‌های عملیاتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در ارائه خدمت به عزاداران
همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) این سازمان با اجرای برنامه ای گسترده و منسجم، خدمات ویژه ای را در سطح شهر ارائه داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، گفت: به منظور حفظ بهداشت عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و صیانت از محیط زیست ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اقدام به استقرار ۱۶۰ مخزن ذخیره سازی پسماند عادی به حجم ۶۶۰ لیتری در معابر اصلی ، تکایا و محل های توزیع نذورات کرد.

صمد پناهیان، گفت: این مخازن با استیکرهای فرهنگی مزین شده تا پیام های آموزشی به شهروندان منتقل شود.

پناهیان، گفت: در این ایام ، ۴ دستگاه خودرو ضربت پرس جمع آوری و حمل پسماند عادی تر و ۵ دستگاه خودرو حمل پسماند خشک و ۴ دستگاه خودروی تانکر واتر جت نیز برای شستشوی مخازن و سطوح اطراف مواکب و مسیرهای اصلی به کار گرفته شد و بیش از ۲۰۰ نفر پاکبان در کنار ناظران و کارشناسان سازمان در سه شیفت کاری ،به ویژه در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) ، سید علاء الدین حسین(ع) و دارالرحمه شیراز در روزهای تاسوعا و عاشورا حضور فعال داشتند.

او، گفت: از استقرار تانکر آب مخصوص وضو در پایانه شهید دستغیب (ره) و خیابان ۹ دی در روز عاشورا خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تسهیل در انجام امورعبادی عزاداران حسینی انجام شد.

این مقام مسئول، گفت: مانند سال های گذشته ، نمایش تعزیه در خیابان شهید دستغیب (ره) برگزار شد و غرفه آموزش و فرهنگ سازی شهروندی با حضور کارشناسان آموزش شهروندی ، پذیرای شهروندان بود تا آنان را با خدمات و مأموریت های سازمان آشنا سازد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، گفت: این اقدامات با هدف ایجاد فضایی پاک و مناسب برای عزاداری ، همچنین ترویج فرهنگ استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف در توزیع نذورات انجام شد.

پناهیان، گفت: از شهروندان عزیز نیز قدردانی می کنیم که با همراهی خود ، ما را در اجرای این برنامه ها یاری کردند.

  • نویسنده : مریم توانا