بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و عضو شورای عالی آموزش و پرورش از حوزه های امتحان نهایی دانش آموزان در شیراز
بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و عضو شورای عالی آموزش و پرورش از حوزه های امتحان نهایی دانش آموزان در شیراز
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: امسال موضوع کیفت تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان مطرح و تاکید شده اوراق امتحانی هر درس به صورت الکترونیکی و توسط دبیر متخصص تصحیح شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی در سفر یک روزه که به نمایندگی از وزیر اموزش و پرورش برای شرکت در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در شیراز حضور یافت در ابتدا از تعدادی از حوزه های امتحان نهایی دانش اموزان در مدارس علامه اقبال لاهوری و نمونه دولتی رازی در ناحیه ۴ شیراز نیز بازدیدکرد.

لطیفی، گفت: برگزاری آزمون های نهایی در فضایی آرام و مطلوب از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

او، گفت: بازدید و بازرسی از حوزه های امتحان نهایی یکی از اهداف سفرم به شیراز است لذا اگر موردی در فرآیند برگزاری مشاهده شود نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام می کنیم.

این مقام مسئول، گفت: در حوزه هایی که مورد بازدید قرار دادیم دانش آموزان در فضایی بسیار آرام و دلنشین در حال پاسخ به سوالات بودند.

لطیفی، گفت: هماهنگی های خوبی میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو انجام شد تا از قطع برق در حوزه های برگزاری امتحان نهایی خودداری شود که در عین حال برخی حوزه ها به ژنراتورهای های تولید برق مجهز هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، گفت: تلاش شده در برگزاری امتحانات از دبیران تخصصی در تصحیح اوراق امتحانی استفاده شود و کارت ورود به جلسه دانش آموزان نیز به موقع صادر شود.

او، گفت: امسال موضوع «کیفت تصحیح اوراق امتحانی» مطرح شد و مقرر شده اوراق امتحانی هر درس به صورت الکترونیکی و توسط دبیر متخصص تصحیح شود.

رحمت الله مرزوقی؛ عضو شورای عالی آموزش و پرورش که در این بازدیدها معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را همراهی می کرد، نیز گفت: تلاش های خوبی از سوی آموزش و پرورش انجام شد تا امتحانات در شرایط مطلوبی برگزار و دانش آموزان نیز در کمال آرامش به پاسخگویی بپردازند.

در این بازدید مهندس کلاری؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز حضور داشت.

طراحی برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان در فارس مناسب با زیست بوم مناطق 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: اوقات فراغت تابستانی همواره فرصتی برای رشد مهارتی و هویتی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

سید خداکرم فلاحی، گفت: امسال در آموزش و پرورش استان با محور قرار دادن زیست‌بوم مناطق مختلف و تمرکز بر گفتمان‌سازی بین نسلی، طرح‌هایی را برای پُرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده است.

فلاحی، گفت: اوقات فراغت تابستانی همواره فرصتی برای رشد مهارتی و هویتی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

او، با اشاره به نزدیکی ایام فراغت تابستان، از فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و تربیتی در سراسر استان خبر داد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی در اموزش و‌پرورش از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرده‌اند و هرکدام با توجه به اطلس جغرافیایی و علایق دانش‌آموزان منطقه خود، در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری فعالیت دارند.

فلاحی، گفت: به محض اتمام امتحانات، کلاس‌های قرآنی و فرهنگی هنری آغاز می شود.

او، گفت: برنامه‌ها در هر منطقه متفاوت است و مربیان بومی متناسب با ظرفیت‌های همان منطقه کلاس‌ها را طراحی می‌کنند.

این مقام مسئول، گفت: همه کانون‌های فرهنگی و تربیتی موظفند لیست کلاس‌هایی را که برنامه‌ریزی کرده‌اند، اعلام و اجرا کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش فارس، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری و اردوگاه‌های ما به این موضوع توجه می کنند که این مسئله در طراحی برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

حذف مدارس سنگی و کانکسی در استان فارس در دستور کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و حمایت های وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح نهضت مدرسه سازی، انتظار می رود در سال ۱۴۰۴ تحولی در امر مدرسه ساز ایجاد شود.

محسن کلاری، در بیست و هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در سالن اجتماعات هتل رز شهر صدرا، گفت: فرآیند مدرسه سازی در سراسر کشور به صورت پیوسته و منسجم انجام می شود که همه فعالیت های عمرانی در قالب طرح نهضت مدرسه سازی دولت وفاق انجام می شود.

کلاری، گفت: حذف مدارس سنگی و کانکسی، تخریب و بازسازی مدارس ناایمن و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد و در همین راستا ۶۵۰ طرح آموزشی و پرورشی در دست احداث است که انتظار می رود تا قبل ازپایان سال به بهره برداری برسد.

او، گفت: خیرین مدرسه ساز نقش بزرگی در امر مدرسه سازی در کشور و به ویژه در استان فارس، ایفا کرده اند که سال تحصیلی مشارکت خیرین در امرمدرسه نسبت به سال های گذشته بسیار پررنگ تر بوده است.

این مقام مسئول، گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و حمایت های وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح نهضت مدرسه سازی، انتظار می رود در سال ۱۴۰۴ تحولی در امر مدرسه ساز ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه پایش مناطق مورد نیاز در خصوص مدرسه سازی امری ضروری است که در دستور کار قرار می گیرد، گفت: اگر پایش مکانی کمبود مدارس در گذشته به خوبی انجام شد که امروز شاهد کمبود فضای آموزشی مدارس در سطح استان نبودیم.

او، گفت: در برخی شهرستان های استان از جمله کلان شهر شیراز به ویژه ناحیه سه و شهر جدید صدرا همچنان با کمبود فضای آموزشی و پرورشی هستیم.

این مقام مسئول، گفت: مدرسه سازی تاثیرمستقیمی بر کیفیت آموزشی دارد و کلاس درسی که با تراکم دانش آموز روبرو است با افت کیفیت آموزشی مواجه می شود.

این مقام مسئول، گفت: با انگیزه ای که در دولت وفاق نسبت به امر مدرسه سازی وجود دارد امیدواریم کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی به سرعت مرتفع شود.

هدف گذاری احداث ۷ هزار فضای آموزشی و پرورشی در کشور تا پایان امسال

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، گفت: در سال ۱۴۰۴ احداث بیش از ۷ هزار فضای آموزشی و پرورشی هدف گذاری شده است که امیدواریم تحولی عظیم در امر مدرسه سازی انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی در بیست و هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در سالن اجتماعات هتل رز شهر صدرا، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر ناصر قفلی؛ رئیس فقید مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: بر اساس روایات دینی، انجام دهنده کار نیک از خود عمل ارزشمندتر است.

او، گفت: جمع خیرین بسیار مبارک و ارزشمند است چون افراد بزرگی که پای کار تعلیم و تربیت هستند در این جمع حضور دارند.

لطیفی، گفت: نگاه و اهتمام ویژه دکتر پزشکیان؛ رییس جمهور نسبت به آموزش و پرورش و به ویژه اجرای نهضت مدرسه سازی فرصت ارزشمند و مغتنمی است که باید قدردان آن باشیم.

این مقام مسئول، گفت: دولت چهاردهم نهضت مدرسه سازی را در اولویت خود قرار دادند که این فرصت بزرگی برای آموزش و پرورش است تا کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، گفت: معلمان آن گونه که تربیت می شوند دانش آموزان را نیز تربیت می کنند که دانشگاه فرهنگیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او، گفت: کار ارزشمندی که خیرین انجام می دهند قبل از اینکه ساخت یک طرح عمرانی باشد ساخت فرهنگ و تمدن جامعه است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، گفت: کسانی که در مسیر کارهای خیر قرار گرفته اند انسان های بزرگی هستند که در پوشش لطف الهی قرار گرفته اند.

لطیفی، گفت: در سال ۱۴۰۴ احداث بیش از ۷هزار فضای آموزشی و پرورشی هدف گذاری شده است که امیدواریم تحولی عظیم در امر مدرسه سازی انجام شود.

 

  • نویسنده : مریم توانا