بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
 مدیریت شهری شیراز با حضور نماینده عالی دولت در فارس و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهری و اصحاب رسانه از روند اجرای نوبت شب طرح های عمرانی بزرگ‌ مقیاس  تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی بازدید کردند.

 

استاندار فارس در این بازدید شبانه گفت: شاهد کار شبانه‌روزی شهرداری شیراز در طرح ها هستیم و این در حالی است که زمانی فعالیت نوبت دوم به یک آرزو تبدیل شده که شهرداری شیراز کار در طرح ها را به‌صورت سه نوبت کرده و این کار جهادی که در حال انجام است.

 

محمدهادی ایمانیه، گفت: انتظار می رود با این کارهای جهادی، نواقص شیراز رضایت شهروندان را افزایش دهد.

 

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با وزیر نیرو در مورد شرایط طرح و مساعدت مقام عالی وزارت به منظور انجام این طرح خبر داد.

 

نماینده عالی دولت در فارس یکی از فواید طرح غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی را دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) دانست و گفت: این طرح فواید و توانمندی‌های دیگری نیز دارد.

ایمانیه، گفت: در استان فارس طرح های بزرگی مانند مترو و انتقال آب در حال اجرا است.

 

استاندار فارس، گفت: با حفظ محیط زیست و هوای پاک شیراز باید به ارتقای جایگاه شیراز کمک کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامی شیراز نیز در این بازدید گفت: کارهایی که در مدیریت شهری شیراز اتفاق می‌افتد در کشور بی‌نظیر است.

 

سید ابراهیم حسینی، گفت: این موضوع حاصل همکاری‌های استانداری و سایر دستگاه‌ها است که هرکجا دوستی باشد خدای متعال نیز برکتش را نثار می‌کند که از این همراهی سپاسگزاریم.

 

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در بازدید از طرح های بزرگ‌مقیاس شهرداری منطقه ۵ با تشکر از حضور استاندار فارس و سایر مدیران استانی و شهری، ضمن گرامیداشت هفته شیراز، گفت: هرکجا نیاز شد، مدیران استانی با ما همراه شدند، مشکل جابجایی دکل‌های فشار قوی نیز با ورود شما و دیگر مدیران استانی رفع شد.

 

محمدحسن اسدی، گفت: شهرداری شیراز نوبت شب در پروژه‌ها را راه‌اندازی کرده و رسانه‌ها نیز این موضوع را رصد می‌کنند، شنبه‌های هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رسانه‌ها و یاوران شورا از نوبت شب بازدید می‌شود که این پنجمین بازدید است.

 

این مقام مسئول، گفت: ما هیچ طرح تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم و در هر طرح مشکلاتی مانند تملک، جابجایی تاسیسات و غیره وجود دارد که تلاش می شود طرح زودتر پیش رود و مردم دچار مشکل نشوند.

 

شهردار شیراز با بیان اینکه طرح تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی دسترسی به بافت تاریخی و حرم مطهر را تسریع می‌بخشد، گفت: تقاطع سفیر-رحمت را کمی جلوتر در محدوده شهرداری منطقه ۴ داریم که باز با مشکل جابجایی تاسیسات مانند برق فشار قوی هستیم و امیدواریم قول همکاری برای حل این معضل را بتوانیم بگیریم.

 

اسدی، گفت: امروز سخت‌ترین ایستگاه مترو زیر رودخانه در تفاطع بصیرت(پل معالی‌آباد) توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز در حال انجام و تعداد طرح های توسط این سازمان چندین برابر تعداد طرح های معاونت فنی و عمرانی است.

 

او، در بازدید از تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن گفت: تعیین تکلیف کمربندی یکی از تأکیدات استاندار بود که ۱۸ کیلومتر آن را ما تحویل گرفتیم و در این مسافت ما دیگر حادثه فوتی نداریم و این نتیجه همت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.

اسدی با تشکر از همراهی تمامی دستگاه‌ها در پیشبرد طرح ها، از پلیس راهور برای اجرای طرح ترافیک قول مساعدت گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز با اشاره به جابجایی برق در این بخش از شهر که مرکز مشاغل مهم بود، گفت: در شرکت توزیع برق همکاری تمام جانبه را شاهد بودیم، موضوع افزایش ارتفاع دکل‌ها که برای ادامه مسیر این طرح لازم بود، انجام شد که کار بزرگ و بی‌نظیری بود که در مدت‌زمان کم چند ساعت انجام شد، ما خطوطی را از ایستگاه ولی‌عصر(عج) و فردوسی را ایجاد کردیم، ۳۰ ساعت خاموشی در این بخش مهم شهری کار سختی بود و ما با شرایط جوی خاصی روبه‌رو بودیم.

 

یدالله حقیقی، گفت:  امیدواریم زودتر این مسئله حل شود و بتوانیم برقی پایدار و مطمئن را به مردم برسانیم.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید شبانه گفت: تقاطع قائم-رحمت قرار است به‌گونه‌ای باشد که حرکت شمال با جنوب و جنوب و شمال بر روی بلوار رحمت انجام شود.

 

محمد امین با بیان اینکه این تقاطع باهدف کنترل ترافیک بلوار رحمت ساختن می‌شود، افزود: با ساخت این تقاطع عبور‌ومرور به‌خوبی انجام می‌شود و دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر نظیر حرم مطهر شاهچراغ(ع) راحت‌تر می‌شود و یکی از گره‌های پروژه‌های ترافیک در بافت تاریخی تکمیل می‌شود و این تقاطع به تسهیل حرکت از شمال به جنوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: پروژه ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در خارج تکمیل ستون‌ها و شمع‌ها هستیم، علاوه بر تأسیسات مانند آب، برق و گاز یا معارض‌های دیگری مانند جابجایی دکل‌های فشارقوی روبرو بودیم و دیگری جانمایی شمع‌ها بود، جابجایی دکل‌ها امری پیچیده بود که با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و پلیس در حال انجام است که بعد از هفت ماه تصمیم‌گیری شد که در هوایی مناسب در یک تعطیلی انجام شود.

 

امین گفت: یک هزار و یک‌صد میلیارد تومان هزینه این پروژه همراه با تکمیل خواهد بود.

 

وی همچنین با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی(ع) ادامه داد: این عملیات بزرگترین عملیات پل‌سازی است که تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

این مقام مدیریت شهری شیراز در عرصه عمرانی بیان کرد: این پروژه چند هدف دارد که یکی از این اهداف آن، ایمن‌سازی کمربندی و کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از تصادفات است.

 

امین افزود: در این مرحله دو دورگرد پروانه‌ای و گرد حذف خواهد شد و همچنین شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بازهم یکی از طرح‌های ترافیک بزرگ حدود دو تا سه ماه آینده به اجرا درخواهد آمد.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: ۶ دوربین سنجش ترافیک را داریم که سه دوربین در مسیر رفت و سه دوربین در مسیر برگشت قرار دارد.

 

هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره با نصب بیش از یک هزار تابلو علایم ترافیکی از جنس کامپوزیت در کمربندی، ادامه داد: این تابلو از جنس خاصی بوده که قابلیت تعمیر در محل را دارد و از سرقت آن‌ها به خاطر جنس آن جلوگیری می‌شود و همگی در استان فارس تولیدشده است.

  • نویسنده : مریم توانا