بازدید از طرح باغ ایلخانی و موردستان
بازدید از طرح باغ ایلخانی و موردستان
معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، به همراه دکتر روستا عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، و عبدالهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهر شیراز بازدید کردند.

موسوی، گفت: در جریان این بازدید، روند اجرایی طرح ها مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع عملیات اجرایی، رعایت استانداردهای فنی، و توجه به مشارکت و نیازهای ساکنان تأکید شد.

او، گفت: طرح بازآفرینی شهری در این محلات، با هدف ارتقاء کیفیت زندگی، بهبود زیرساخت‌های شهری، و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان بافت‌های فرسوده، در حال اجرا است

 فناوری نوین قیر PG پلاس، راه‌های فارس را وارد عصر جدید می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در همایش تخصصی قیر و آسفالت در شیراز با اشاره به نیاز بیش از ۵۰ هزار تنی استان به قیر، استفاده از فناوری‌های نوین را راهکار اساسی ارتقاء دوام راه‌ها در اقلیم‌های متنوع فارس عنوان کرد

محمد مهدی عبدالهی، در نخستین همایش تخصصی رده‌بندی عملکردی پیشرفته قیر PG پلاس که به همت شرکت نفت پاسارگاد در شیراز برگزار شد، با اشاره به وسعت شبکه راهی استان فارس گفت:استان فارس با بیش از ۲۳ هزار کیلومتر راه، بیشترین طول راه‌های کشور را دارا است.

عبدالهی،  گفت: به همین دلیل، بخش عظیمی از منابع عمرانی استان صرف احداث، بهسازی و نگهداری این شبکه گسترده می‌شود.

او، گفت: برای کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش دوام آسفالت در برابر شرایط اقلیمی مختلف، ضروری است که از مصالح با فناوری‌های نوین استفاده شود.

این مقام مسئول، گفت: یکی از این راهکارهای مؤثر، قیر PG پلاس است که توسط شرکت نفت پاسارگاد طراحی شده و با استانداردهای روز دنیا همخوانی دارد.

عبدالهی، گفت: این نوع قیر با عملکرد بالا و مقاومت بیشتر در برابر تغییرات دما، رطوبت و فشارهای ترافیکی، می‌تواند عمر مفید راه‌ها را افزایش داده و از آسیب‌های زودهنگام جلوگیری کند.

او، گفت: استفاده از قیرهای سنتی، به‌ویژه در محورهایی مانند کمربندی خان‌زنیان، موجب بروز مشکلاتی شده که تکرار آن در طرح های جدید قابل قبول نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اعلام اینکه بیش از ۵۰ هزار تن قیر برای طرح های راهسازی و فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها در سطح استان مورد نیاز است، گفت:این میزان قابل توجه، ما را ملزم می‌کند که در انتخاب نوع قیر و کیفیت زیرسازی دقت ویژه‌ای داشته باشیم.

عبدالهی، گفت: قیر PG پلاس می‌تواند نقش مهمی در این مسیر ایفا کند.

او، در پایان ضمن قدردانی از تلاش متخصصان شرکت نفت پاسارگاد برای توسعه فناوری‌های روز در صنعت قیر و آسفالت، گفت: برگزاری مستمر این‌گونه همایش‌ها موجب تبادل تجربیات، ارتقاء دانش فنی، و افزایش بهره‌وری در حوزه اجرای طرح های زیرساختی شود.

  • نویسنده : مریم توانا