اقامه نماز عید سعید فطر در شیراز
اقامه نماز عید سعید فطر در شیراز
نماز عید سعید فطر در شیراز اقامه شد.

نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و با حضور استاندار فارس، مدیران و مسئولان استانی و مردم انقلابی شیراز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ، (ع) برگزار شد.‌

وضعیت پایدار فارس در تأمین کالاهای اساسی و مدیریت بحران

استاندار فارس با اشاره به شرایط کشور پس از تهاجم دشمن در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، تأکید کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در استان، مدیریت بحران و تأمین کالاهای اساسی با آمادگی کامل در حال انجام است.

حسینعلی امیری، در گفت‌وگویی که از شبکه خبر سیما پخش شد، با بیان اینکه در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان کشور مورد «تهاجم ناجوانمردانه» قرار گرفت، گفت: در حالی که کشور در حال مذاکره بود، بدون پایبندی به اصول و قواعد بین‌المللی و بدون رعایت مناسبات انسانی، کشور مورد تجاوز قرار گرفت و در ساعات اولیه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

امیری، گفت: تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و همچنین تعدادی از مردم عزیز و شریف ایران از جمله زنان، کودکان و افراد غیرنظامی به شهادت رسیدند.

او، گفت: تصور دشمن این بود که با به شهادت رساندن رهبر انقلاب و فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، کشور دچار فروپاشی می‌شود و بتوانند در این جنگ نابرابر بر کشور فائق آمده و آن را اشغال کنند، اما اشتباهی که همواره داشته‌اند این است که مردم ایران را نشناخته‌اند و از ویژگی‌های جامعه‌شناختی ملت بزرگ ایران با تمدنی چند هزار ساله اطلاع دقیقی ندارند.

این مقام مسئول، گفت: نیروهای مسلح در همان ساعات اولیه جنگ عملیات دفاع از کشور، دفاع از نظام و دفاع از تمامیت ارضی را آغاز کردند و با ظرفیت‌هایی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، امور کشور نیز در مسیر خود ادامه پیدا کرد.

استاندار فارس، گفت: در همان ساعات اولیه‌ی آگاهی از تعدی و تجاوز به کشور، با این نگاه که حتی پس از جنگ دوازده‌روزه نیز ممکن است کشور مورد تجاوز قرار گیرد، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بدترین شرایط احتمالی در استان انجام شده بود.

امیری، گفت: در این مدت ستاد مدیریت بحران در استان فارس فعال بودند، پدافند غیرعامل فعالیت کامل داشت و مانورهای متعددی نیز برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تامین کالاهای اساسی گفت: در فاصله زمانی میان توقف جنگ دوازده‌روزه تا شروع مجدد درگیری‌ها، از منظر تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان اقدامات قابل توجهی انجام شد و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش‌های اقتصادی استان، تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شد.

او، گفت: در این مدت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، نهاده‌های دامی برای واحدهای تولیدی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان به میزان کافی تامین شد تا در صورت بروز شرایط بحرانی، استان با مشکل جدی در تامین نیازهای اساسی مردم مواجه نشود.

این مقام مسئول، گفت: در حال حاضر تمام انبارهای استان از نظر تأمین کالاهای اساسی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند؛ هم نسبت به جنگ دوازده‌روزه، هم نسبت به پایان سال ۱۴۰۳ و هم نسبت به پاییز همان سال وضعیت مناسب‌تر است.

استاندار فارس، گفت: در استان فارس چه در فروشگاه‌هایی که کالابرگ می‌پذیرند و چه در سایر فروشگاه‌ها، از نظر تامین مایحتاج مورد نیاز مردم شرایط بسیار مطلوب است.

امیری، گفت: بر اساس بازدید از چند فروشگاه‌ بزرگ انجام شد، انواع روغن‌ها، انواع برنج‌ها، لبنیات مورد نیاز مردم، حبوبات و همچنین گوشت مرغ به وفور در بازار موجود است و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

او، گفت: نانوایی‌ها به طور مرتب مورد بازدید قرار می‌گیرند و برای ماه آینده نیز سهمیه آرد نانوایی‌ها که پیش از این به صورت هفتگی توزیع می‌شد، به دلیل فراوانی تا یک ماه آینده در اختیار آنها قرار داده شده است.

این مقام مسئول، گفت: علاوه بر نانوایی‌های سنتی، کارخانه‌های نان صنعتی نیز در استان فعال هستند و در کنار نانوایی‌ها نان مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند.

استاندار فارس، گفت: شبکه‌ای مطمئن برای توزیع کالا در استان تعریف شده که قابل رصد و پایش است و در کنار آن شبکه‌های توزیع موازی نیز پیش‌بینی شده‌اند.

امیری، گفت: در این میان اصناف و بازاریان و اتاق اصناف استان و اتاق اصناف شیراز همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که جای قدردانی دارد.

او، گفت: پیش از شروع جنگ، علاوه بر بازرسان جهاد کشاورزی و سازمان صمت، ۱۲۷ بازرس دیگر از دستگاه‌های مختلف مأمور شدند تا در کنار سایر بازرسان بر بازار نظارت داشته باشند و به این ترتیب شبکه نظارت در استان تقویت شد.

این مقام مسئول، گفت: ۱۳ شهرستان استان مورد حمله و تعدادی از اماکن مسکونی هدف قرار گرفته‌اند که  در این حملات تعدادی از هم‌استانی‌های غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

استاندار فارس، گفت: در چنین شرایطی عملیات امداد و نجات اهمیت زیادی دارد و با آمادگی‌هایی که ستاد مدیریت بحران استان فارس از قبل داشت، عملیات امداد و نجات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

امیری، گفت: در شهرهای بزرگ مانند شیراز تقسیم‌بندی‌های دقیقی انجام شده و هر منطقه دارای فرماندهی مشخص، بیمارستان مشخص، امکانات راهداری، آتش‌نشانی و آمبولانس معین بوده، و این سازماندهی با همکاری محله‌ها، معتمدین و گروه‌های مرجع انجام شده است.

او، گفت: مسائل دفاعی و نحوه عملیات در چارچوب سلسله‌مراتب فرماندهی نیروهای مسلح و تصمیمات فرماندهان عالی‌رتبه کشور انجام می‌شود، اما از منظر پشتیبانی و تامین نیازهای لجستیکی، دستگاه‌های اجرایی استان با تمام توان در حال همکاری هستند.

این مقام مسئول، گفت: حمایت مردم در چنین شرایطی اهمیت بسیار زیادی دارد که لازم است از مردم عزیز و شریف استان فارس، از اقشار گوناگون، اقوام و جریان‌های مختلف سیاسی که در استان حضور دارند صمیمانه قدردانی کرد.

استاندار فارس، گفت: حضور مردم در موکب‌ها، خیابان‌ها، مساجد، تکایا و میادین و حمایت‌های معنوی آنان از نیروهای مسلح بسیار چشمگیر بوده و این حضور موجب دلگرمی نیروهای مسلح شده است.

امیری، گفت: یکی از متغیرهایی که دشمن در محاسبات خود در شرایط جنگی مورد توجه قرار می‌دهد، همین حمایت و پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح است؛ وقتی دشمن می‌بیند مردم در صحنه حضور دارند و از فرزندان خود در نیروهای مسلح حمایت می‌کنند، این موضوع در محاسبات او تأثیرگذار است.

او، گفت: این پشتیبانی مردمی کمتر از سنگری که نیروهای مسلح در آن از کشور دفاع می‌کنند نیست؛ بلکه یک سنگر مستحکم و پولادین است که سایر سنگرها را نیز حمایت می‌کند.

این مقام مشئول، گفت: به همین دلیل باید از این فداکاری، احساس مسئولیت و درک درست مردم عزیز صمیمانه قدردانی کرد.

استاندار فارس،گفت: فرزندان شما در دستگاه اجرایی شبانه‌روز پای کار، در کنار و خدمت شما قرار دارند و با تمام توان، قدرت و با همه ظرفیت‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند تا از این شرایط با سربلندی عبور کنیم؛ این دفاع ملی که با حضور شما عزیزان شکل گرفته است نویدبخش پیروزی و ظفر است.

این بار گنجینه تاریخ آموزش و پرورش فارس هدف قرار گرفت

رژیم سفاک و کودک‌کش و بی هویت آمریکایی-صهیونیستی که دستانش به خون هزاران کودک و نوجوان بی‌گناه در فلسطین، میناب و لامرد آلوده است، این بار نماد هویت علمی و فرهنگی ایران زمین یعنی موزه تاریخ آموزش و پرورش فارس در شیراز را هدف قرار داد؛ گویی این رژیم از هر مکان و نمادی که یادآور دانش، تعلیم و آینده‌سازی است، بیزار است و برای میراث فرهنگی این مرزوبوم هیچ حرمتی قائل نیست.

در ادامه جنایت‌های گسترده رژیم جنایتکار و بی هویت آمریکایی- صهیونیستی علیه ایران، موزه تاریخ آموزش و پرورش فارس در شیراز مورد هدف قرار گرفت؛ مکانی که یادگار نسل‌های معلم و دانش‌آموز این سرزمین است؛ رژیمی که هیچ حرمتی برای انسان و هویت قائل نیست، چگونه می‌توانست در برابر این گنجینه‌ فرهنگی خویشتنداری کند؟

اصابت پرتابه به حیاط موزه تاریخی

در حمله تروریستی رژیم‌های آمریکایی و صهیونیستی به شهر شیراز، محوطه حیاط موزه تاریخ آموزش و پرورش استان که در ساختمانی تاریخی قرار دارد، مورد اصابت یک پرتابه قرار گرفت.

دشمنی با ریشه دانش و فرهنگ

این موزه، گنجینه‌ای از خاطرات، اسناد، تصاویر و مستندات تعلیم و تربیت استان فارس است؛ جایی که نماد هویت علمی و فرهنگی این مرزوبوم محسوب می‌شود؛ اما رژیمی که مدرسه‌ها، کودکان و نوجوانان بی‌گناه را در فلسطین اشغالی و در جنایت اخیر در میناب به خاک و خون می‌کشد، طبیعی است که از هر نماد و مکانی که با دانش‌آموزان و فرهنگ پیوند دارد، بیزار باشد.

آسیب به میراث آموزشی فارس

با توجه به تعطیلی این مجموعه، این حمله تلفات جانی در پی نداشت، اما موج انفجار به بخش‌هایی از این بنای تاریخی شامل درب، پنجره و شیشه‌ها آسیب وارد کرد؛ گویی دشمن حتی از آسیب زدن به میراث آموزشی و فرهنگی کشورمان هم دریغ نمی‌ورزد.

تاریخ جنایت‌کاری تکرار می‌شود

این اقدام بار دیگر ثابت کرد که رژیم کودک‌کش آمریکایی-صهیونیستی نه تنها با مردم ایران، بلکه با هویت، تاریخ و آینده این سرزمین دشمنی آشکار دارد.

این همان رژیم جنایتکاری است که پیش از این نیز در حمله به لامرد، سالن ورزشی دانش‌آموزان را بی‌رحمانه هدف قرار داد و تعدادی از دانش‌آموزان بی‌گناه را به شهادت رساند؛ نشانه‌ای آشکار از دشمنی عمیق این رژیم با هر آنچه نام دانش و کودکی بر آن نهاده شده است.

دیدار نوروزی استاندار فارس با خانواده‌های کارآفرین و نخبه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)

استاندار فارس، در نخستین روز از سال ۱۴۰۵ با حضور در منزل دو تن از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، ضمن تقدیر از ایشان، در جریان فعالیت‌های تولیدی و دستاوردهای علمی و پژوهشی فرزندان این خانواده‌ها قرار گرفت.

حسینعلی امیری، ابتدا مهمان منزل خانم رجبی، بانوی کارآفرین موفق شد.

این مادر سرپرست خانوار با راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی، زمینه اشتغال مستقیم ۲۵ نفر را فراهم کرده است.

او، در این دیدار ضمن تمجید از همت بلند این بانو در عرصه تولید، موفقیت فرزندان وی را که یکی در رشته پزشکی و دیگری در مدارس استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند، الگو و ثمره تلاش صادقانه دانست و اظهار داشت: کارآفرینی در کنار تربیت فرزندانی نخبه، جهادی است که شایسته بیشترین تحسین‌ها و حمایت‌ها است.

این نقام عالی دولت، گفت: سپس با حضور در منزل خانواده براتی، با خانواده‌ای که مصداق عینی نخبگی و پویایی علمی هستند، گفت‌وگو کرد.

خانم براتی که در کنار مدیریت منزل، به فعالیت تولیدی مشغول است، سه فرزند با افتخارات ملی و بین‌المللی تربیت کرده است. فرزند اول این خانواده، دانشجوی زیست‌شناسی و صاحب مقالات بین‌المللی و مدال‌های جهانی در حوزه زیست‌پزشکی است.

فرزند دوم این خانواده نیز که به عنوان سفیر خلاقیت بنیاد نخبگان استان فارس شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از افتخارات از جمله مدال برنز جشنواره جهانی «یک ایده یک دنیا»، مقام اول کشوری در طراحی خودروی هوشمند خورشیدی و پروژه‌های پیچیده کدنویسی و هوش مصنوعی با بیش از ۳۰۰۰ خط کد را در کارنامه دارد.

فرزند سوم این خانواده نیز با کسب مقام‌های اول کشوری در حوزه‌های متنوعی چون رباتیک، دوبلوری، گزارشگری و انشانویسی، بر تنوع استعداد در این خانواده صحه گذاشته است.
استاندار فارس در پایان این دیدارها، با تحسین سطح علمی و پژوهشی این نخبگان، بر ضرورت حمایت

امیری، همه‌جانبه از استعدادهای درخشان در خانواده‌های تحت حمایت تأکید کرد و گفت: موفقیت‌های خیره‌کننده این فرزندان ثابت کرد که محدودیت‌های مالی نمی‌تواند مانعی در برابر هوش و پشتکار ایرانی باشد.

او، گفت: وظیفه دولت و کمیته امداد امام خمینی(ره)، هموار کردن مسیر برای پیشرفت این استعدادها است تا در آینده‌ای نزدیک، پیشران‌های علمی و اقتصادی کشور باشند.

در جریان این دیدارها، محمد موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز استاندار را همراهی و گزارشی از روند حمایت‌ها به منظور توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش ارائه کرد؛ همچینین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز طی تماس تلفنی با استاندار فارس و مدیرکل کمیته امداد استان، ضمن قدردانی از این برنامه نوروزی، بر اهمیت حمایت هدفمند از زنان سرپرست خانوار و نخبگان جوان تأکید کرد.

حضور استاندار فارس در بازارهای سطح شهر و دیدار و گفت و گو با کسبه و مردم

استاندار فارس در ادامه بازدیدهای میدانی خود از بازارهای شیراز با حضور در واحدهای تجاری سطح شهر با کسبه و مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

درهای اماکن گردشگری غیرموزه‌ای فارس به‌روی گردشگران گشوده می‌شود

استاندار فارس، با حضور در مجموعه‌های حافظیه و سعدیه، ضمن بازدید از روند خدمات‌رسانی به زائران و گردشگران، بر لزوم صیانت از آرامش روانی جامعه در شرایط کنونی تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در جریان بازدید میدانی از اماکن فرهنگی و گردشگری شیراز، با آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت و پیروزی برای رزمندگان اسلام، به تشریح الزامات حقوقی و امنیتی حفاظت از ابنیه تاریخی در مواجهه با تهدیدات دشمن پرداخت.

امیری، با اشاره به نقض آشکار قواعد بین‌المللی توسط دشمن صهیونیستی _ آمریکایی گفت: مطابق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در حقوق مخاصمات بین‌المللی، هدف قرار دادن اماکن مذهبی و میراث فرهنگی ممنوع و از قواعد الزام‌آور حقوقی است؛ اما از آنجا که دشمن جنایتکار با حمله به آثاری مانند فلک‌الافلاک و کاخ گلستان ثابت کرده به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست، وزارت میراث فرهنگی جهت حفظ جان مردم و اصالت آثار، تجمعات لحظه تحویل سال را محدود اعلام کرد.

رئیس شورای تامین استان فارس، گفت: در سطح استان فارس نیز با مصوبه اعضای شورای تامین و با هدف اولویت‌بخشی به امنیت جانی شهروندان، محدودیت‌هایی در ساعت تحویل سال اعمال شد.

استاندار فارس،  گفت: اما با توجه به میزبانی استان از هم‌وطنان عزیز، به‌ویژه ساکنان استان‌های جنوبی که به دلیل شرایط جنگی مهمان ما هستند، تصمیمات مقتضی جهت تسهیل تردد گردشگران و بازدید از میراث تاریخی و فرهنگی اتخاذ شده است.

امیری، با تأکید بر ضرورت کاهش فشارهای روحی ناشی از شرایط جنگی بر جامعه، گفت: برای رفاه حال هم‌وطنان، مقرر شد اماکن تاریخی غیرموزه‌ای نظیر مجموعه‌های حافظ، سعدی، باغ ارم، جهان‌نما بازگشایی شوند تا میزبانی شایسته‌ای از گردشگران صورت گیرد.

استاندار فارس، در پایان این بازدید که با همراهی مهدی پارسایی معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس انجام شد، ضمن مطلوب ارزیابی کردن نحوه خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی، ابراز امیدواری کرد با پیروزی رزمندگان اسلام و استقرار امنیت کامل، به‌زودی امکان بازگشایی تمامی اماکن موزه‌ای استان فراهم شود.

بازدید میدانی استاندار فارس از میراث فرهنگی و گردشگری شیراز

استاندار فارس با حضور در حافظیه و سعدیه شیراز، ضمن اعلام خبر بازگشایی اماکن گردشگری غیر موزه ای، روند خدمت رسانی را به گردشگران بررسی کرد.

دیدار با جمعی از فعالان فرهنگ عامه

استاندار فارس، در جریان بازدید از بازار تاریخی وکیل شیراز، در دیداری چهره‌ به‌ چهره با کسبه و جمعی از فعالان فرهنگ عامه که در میان اهالی بافت تاریخی به عیاران معروف شده‌اند، دغدغه‌های آنان را شنید و به آن‌ها پاسخ داد.

حسینعلی امیری، در ادامه برنامه‌های نظارتی خود در ایام نوروز از سراها و راسته‌های بازار وکیل بازدید کرد و با کسبه و بازاریان به گفت‌و گو نشست.

امیری، در حاشیه این بازدید میدانی، استاندار فارس با جمعی از فعالان فرهنگ عامه که در بافت تاریخی و مقابل تیمچه گل و بازار حضور دارند نیز دیداری صمیمانه داشت.

او، در این گفتگوی صمیمی، ضمن تجلیل از منش جوانمردی و پایبندی به سنت‌های نیکوی ایرانی-اسلامی، خطاب به آنان گفت: حفظ مرام و مسلک و صیانت از آیین‌های جوانمردی، در پیوند زنده نگاه داشتن روحِ زندگی در کالبد تاریخی شیراز مؤثر است.

این مقام مسئول، گفت: این شهروندان شیرازی به بیان دیدگاه‌های و دغدغه‌های خود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در دیدار با عموم مردم و گردشگران با آن مواجه هستند، پرداختند.

استاندار فارس، پس از شنیدن مطالبات مطرح شده که بیشتر مربوط به رکود بازار، مسائل اقتصادی و گردشگری بود گفت: رفع بخشی از این دغدغه‌ها در سطوح ملی است که نیازمند پیگیری در سطح دولت و مراجع ملی است؛ اما در بخش‌هایی که به رویکردها و مدیریت داخلی استان بازمی‌گردد، مدیریت ارشد استان با تمام توان برای حل مشکلات و گره‌گشایی از امور صنفی و رفاهی تلاش می کند.

امیری، با اشاره به پایداری مردم در شرایط حساس کنونی و مقابله با فشارهای ناشی از اقدامات خصمانه دشمنان، ابراز امیدواری کرد با پیروزی رزمندگان اسلام و ثبات اقتصادی، شاهد رونق بیش از پیش بازار و رفع نگرانی‌های معیشتی مردم و این عزیزان باشیم.

استاندار فارس در پایان این بازدید، علاوه بر دیدار و گفت و گو با گردشگران و زائرینی که به سومین حرم اهل بیت (ع) سفر کرده‌اند، دستوراتی را به مدیران حوزه‌های ذی‌ربط جهت بهبود خدمات‌رسانی در محدوده بافت تاریخی و بازار وکیل ابلاغ کرد.

استمرار نبض زندگی و رونق کسب‌وکار، پاسخ ملت به تهدیدات دشمن است / بازگشایی تخت‌جمشید و پاسارگاد از سوم فروردین

استاندار فارس، در بازدید از بازارهای تاریخی شیراز،استمرار نبض زندگی و رونق کسب‌ و کار را پاسخ ملت به تهدیدات دشمن دانست.

حسینعلی امیری، به همراه جمعی از مدیران اقتصادی استان، از راسته‌های مختلف بازار وکیل، بازار روح‌الله و اردوبازار بازدید کرد.

او، در حاشیه این بازدید، هدف از این اقدام را نظارت مستقیم بر وضعیت رونق بازار و گفت و گو با کسبه در شرایط حساس کنونی برشمرد.

این مقام مسئول، گفت: علی رغم شرایط جنگی و فشارهای ناشی از خصومت دشمنان، شاهد آرامش و نشاط در بازار هستیم. اگرچه آمارها نشان می‌دهد حجم کسب‌ و کار نسبت به سال گذشته که شرایط صلح برقرار بود، تحت تأثیر اقلیم جنگی کاهش یافته، اما حضور پرشور مسافران و استمرار فعالیت کسبه نشان از اقتدار ملی و عادی بودن جریان زندگی دارد.

استاندار فارس با تقدیر از ایستادگی بازاریان شریف شیراز گفت: این‌که چراغ بازار روشن است و بازاریان با روی گشاده پذیرای مشتریان هستند، پیامی روشن دارد؛ مردم ما تحت تاثیر تهدیدات قرار نمی‌گیرند و این پایداری، مکمل فداکاری رزمندگان اسلام است که در سنگرها در برابر رژیم صهیونیستی و ترامپ جنایتکار از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

امیری، همچنین در خصوص پیگیری مطالبات پیشین بازاریان گفت: در بازدید قبلی تعهداتی برای بهسازی بازار داده شد که امروز بخش عمده آن‌ها اجرایی شده است.

او، در خصوص ترمیم سقف بازار وکیل، بنا به درخواست خود کسبه و برای جلوگیری از اخلال در فروش نوروزی، مقرر شد عملیات پاک‌سازی و تعمیرات از ۲۱ فروردین ماه آغاز شود.

این مقام مسئول، گفت: موضوع نصب دوربین‌های امنیتی با رعایت ملاحظات کارشناسی در حال انجام است و نواقص سقف اردوبازار نیز در دستور کار رفع سریع قرار دارد.

استاندار فارس، گفت: محدودیت تجمعات در لحظه تحویل سال برای صیانت از جان شهروندان در برابر رژیم قانون‌شکن صهیونیستی بود.

امیری، گفت: اما اکنون با تدابیر اتخاذ شده، تمامی اماکن غیرموزه‌ای باز هستند و از سوم فروردین نیز مجموعه‌های جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد آماده میزبانی از هم‌وطنان عزیز از سراسر کشور است.

او، گفت: با پیروزی نهایی رزمندگان و ثبات کامل، رونق بازارهای سنتی شیراز در روزهای آتی شتاب بیشتری بگیرد.

فراوانی کالا و ثبات بازار در فارس محصول هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است

استاندار فارس، با حضور در شهر صدرا، از روند توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازدید کرد.

حسینعلی امیری، در این برنامه نظارتی، ضمن تأکید بر فراوانی مشهود کالاها، از آرامش حاکم بر بازار و رضایت شهروندان از روند تأمین اقلام ضروری خبر داد.

امیری، در ادامه نظارت‌های مستمر بر زنجیره تامین و توزیع کالا، با حضور در یک مجتمع تجاری و فروشگاه مواد غذایی در شهر صدرا از بخش‌های مختلف عرضه مواد غذایی و اقلام پروتئینی بازدید کرد.

او، گفت: بررسی‌های میدانی از بخش‌های حبوبات، روغن، برنج و مواد پروتئینی اعم از گوشت قرمز و مرغ نشان می‌دهد که بازار شرایط بسیار آرامی را تجربه می‌کند و اقلام مورد نیاز مردم به وفور تامین شده است.

این مقام مسئول، گفت: همکاران من در حوزه‌های اقتصادی، صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا در سه حوزه تولید، توزیع و نظارت، خللی در تأمین مایحتاج عمومی ایجاد نشود.

استاندار فارس، گفت: حضور فعال تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های متولی در میدان، ضامن صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

امیری، گفت: ابراز رضایت مدیریت فروشگاه‌ها از حمایت‌های شبکه توزیع و دستگاه‌های اجرایی، نشان‌دهنده تعامل سازنده میان بخش خصوصی و دولت است.

او، گفت: همچنین آرامش خاطری که در چهره شهروندان و نحوه خرید آنان مشاهده می‌شود، گویای ثبات و اعتماد عمومی به وضعیت بازار است.

این مقام مسئول، در پایان این بازدید بر تداوم پایش‌های میدانی در تمامی نقاط استان تأکید کرد و صیانت از معیشت مردم را وظیفه تخطی‌ناپذیر تمامی مدیران اقتصادی برشمرد.

تدوین سناریوهای هشت‌گانه برای پایداری شبکه آب در فارس

استاندار فارس، در جریان بازدید نظارتی از آبفای شیراز، با اشاره به ضرورت صیانت از پایداری شبکه آب و برق، بر مقابله هوشمندانه با هرگونه تهدید علیه آرامش و معیشت مردم تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در جریان بررسی آخرین وضعیت خدمات رسانی آبفای استان، با اشاره به ماهیت خصمانه اقدامات دشمن گفت: رژیم صهیونیستی و ترامپ جنایتکار به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نیستند و تهدید به هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور نشان از خوی غیرانسانی آنان دارد؛ بر همین اساس، ستاد مدیریت بحران استان از زمان نبرد دوازده‌روزه در آمادگی کامل به سر می‌برد و تمامی دستگاه‌های عضو موظف به فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای بدترین شرایط احتمالی شده‌اند.

امیری، استمرار خدمات‌رسانی در حوزه‌های آب، برق و گاز را اولویت راهبردی مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: برای اطمینان از پایداری شبکه آب آشامیدنی، هشت سناریوی عملیاتی تعریف شده است تا در وضعیت‌های مختلف، خللی در دسترسی مردم به آب ایجاد نشود.

او، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اطمینان می‌دهیم که در هر شرایطی، آبرسانی در شهر شیراز پایدار باشد.

این مقام مسئول، گفت: پایش‌های آزمایشگاهی از منظر شاخص‌های میکروبی و میزان کلرزنی با دقتی بسیار فراتر از شرایط عادی در حال انجام است؛ همچنین تجهیزات تخصصی مورد نیاز نیز پس از وقایع اخیر به‌طور کامل تأمین شده و آمادگی لازم برای صیانت از سلامت آب در بالاترین سطح قرار دارد.

رئیس شورای تأمین استان فارس، با اشاره به سرعت عمل نیروهای عملیاتی در ترمیم آسیب‌های اخیر گفت: در پی اصابت‌های دو شب گذشته که منجر به آسیب دیدن بخشی از شبکه آب و فاضلاب در یک منطقه مسکونی شد، همکاران ما بلافاصله پس از رفع محدودیت‌های ایمنی در صحنه حاضر شدند و با تلاشی جهادی، زیرساخت‌ها را در کمترین زمان ممکن بازسازی کردند تا جریان خدمت‌رسانی به وضعیت پایدار باز شود.

امیری، گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکارانه متخصصانی که بدون وقفه پای کار هستند، تضمین‌کننده امنیت خاطر مردم است. این روحیه مسئولانه که تعطیل‌بردار نیست، ارزشمندترین پشتوانه برای عبور از شرایط کنونی و ناکام گذاردن نقشه‌های دشمن است.

در این بازدید که محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و غلامرضا غلامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز حضور داشتند، بهمن بهروزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده ارائه داد.

فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی فارس برای خدمت به مردم

استاندار فارس با تشریح تدابیر نظارتی و پدافندی استان در شرایط موجود کشور، از آمادگی کامل تمامی دستگاه‌های اجرایی برای استمرار خدمات‌رسانی به شهروندان خبر داد.

حسینعلی امیری، که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی با مردم استان فارس سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر پایداری زنجیره تأمین کالاهای اساسی، اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران را در شرایط خاص و اضطراری برای تمامی بخش‌ها ضروری دانست و بر برخورد بدون اغماض با اخلال‌گران نظم اقتصادی تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان با تبیین جایگاه قانونی ستاد مدیریت بحران در شرایط جنگی گفت: طبق قانون، مصوبات این ستاد در شرایط کنونی برای تمام دستگاه‌ها حکم قاعده الزام‌آور را دارد.

او، گفت: تا امروز روحیه بالایی از همدلی و مسئولیت‌پذیری در میان مدیران استان حاکم بوده و تمامی مجموعه‌ها با تمام وجود در کنار هم برای مدیریت شرایط تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول، گفت: شورای تامین استان نیز به صورت مستمر فعال است و تامین نیازمندی‌های لجستیکی نیروهای مسلح را به عنوان یک اولویت در دستور کار دارد.

استاندار فارس، گفت: در بازدیدهای میدانی و غیررسمی که از مجتمع بازرگانان شیراز و فروشگاه‌های سطح شهر انجام شده است، هیچ‌گونه کمبودی در کالاهای اساسی نظیر روغن، برنج، حبوبات و اقلام پروتئینی مشاهده نشده و انبارها نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

امیری، گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که انبارها در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

او، گفت: در سطح استان تولید محصولات کشاورزی و فعالیت کارخانجات با قدرت ادامه دارد و موانع نقدینگی واحدهای تولیدی نیز مرتفع و برای تضمین عدالت در توزیع نیز سیستم‌های موازی و قابل رصد تعریف شده تا کالاها بدون مشکل در سراسر استان توزیع شود.

رئیس شورای تأمین استان فارس با اعلام تقویت شبکه نظارت بر بازار گفت: علاوه بر بازرسان جهاد کشاورزی و اصناف، ۱۲۷ بازرس جدید با تمام امکانات برای پایش بازار بسیج شده‌اند. تعزیرات حکومتی نیز مکلف است با اندک افرادی که مراعات حال مردم را نمی‌کنند قاطعانه برخورد کند زیرا در شرایط جنگی، کسی که به دنبال سود نامشروع، احتکار و گران‌فروشی باشد، با سرباز دشمن که علیه رزمندگان ما می‌جنگد تفاوتی ندارد و دستگاه قضایی در این زمینه هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

استاندار فارس، همچنین به شکست محاسبات دشمن در پی شهادت رهبر معظم انقلاب(قدس‌سره) اشاره کرد و گفت: دشمن گمان می‌کرد با شهادت فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، کشور دچار فروپاشی می‌شود، اما حضور حماسی ملت در خیابان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، سدی پولادین برای حفظ کشور ایجاد کرد و موجب شکل‌گیری دفاع ملی شد که برای دشمن بسیار دردناک است.

امیری، گفت: اگرچه ساعاتی در بهت بودیم، اما نیروهای مسلح مقتدرانه عملیات خود را آغاز کردند و ما نیز امروز با پشتیبانی لجستیکی دولت از نیروهای مسلح و برنامه‌ریزی برای تأمین معیشت و حمایت از مردم، در جبهه دفاع و خدمت‌رسانی با تمام توان ایستاده‌ایم.

استاندار فارس، با ذکر مثالی از سرعت عمل نیروهای عملیاتی در وقایع اخیر گفت: در پی تعدی دشمن به برخی نقاط و آسیب به یکی از پست‌های برق، همکاران ما در بخش برق استان در کمتر از دو ساعت نقیصه را برطرف کردند.

امیری، گفت: در بخش آب نیز بلافاصله پس از رفع محدودیت‌های امنیتی، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شده و پیش از سپیده‌دم، خدمات‌رسانی را به وضعیت عادی بازگرداندند.

او، گفت: با توجه به تهدیدات ترامپ مبنی بر هجوم به زیرساخت‌های انرژی کشور، برای اطمینان بیشتر، هشت سناریوی عملیاتی در شرکت آب و فاضلاب تعریف شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، پایداری شبکه حفظ شود و دشمن هرگز نخواهد توانست به تمام این سناریوها خللی وارد کند.

رئیس شورای تأمین استان فارس با تأکید بر روحیه جهادی مدیران و ضرورت توکل الهی گفت: ما نباید هرگز به توان خود غره شویم، زیرا بزرگترین آسیب، تکیه بر خود است و ما همواره نیازمند لطف خداوند و دعای خیر مردم هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری ابنکه در حال حاضر، رئیس‌جمهور محترم اختیارات هیئت وزیران و نمایندگی ویژه خود را تفویض کرده‌ است خطاب به مردم فارس گفت: فرزندان شما در تمامی دستگاه‌های اجرایی به صورت شبانه‌روزی در خدمت هستند تا بتوانند ذره‌ای پاسخگوی بزرگی این ملت باشند و در این زمینه نیازمند حمایت و دعای خیر شما مردم عزیز و شریف استان هستیم.

فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی فارس برای خدمت به مردم

استاندار فارس، با تشریح تدابیر نظارتی و پدافندی استان در شرایط موجود کشور، از آمادگی کامل تمامی دستگاه‌های اجرایی برای استمرار خدمات‌رسانی به شهروندان خبر داد.

حسینعلی امیری، که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی با مردم استان فارس سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر پایداری زنجیره تأمین کالاهای اساسی، اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران را در شرایط خاص و اضطراری برای تمامی بخش‌ها ضروری دانست و بر برخورد بدون اغماض با اخلال‌گران نظم اقتصادی تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با تبیین جایگاه قانونی ستاد مدیریت بحران در شرایط جنگی گفت: طبق قانون، مصوبات این ستاد در شرایط کنونی برای تمام دستگاه‌ها حکم قاعده الزام‌آور را دارد.

امیری، گفت: تا امروز روحیه بالایی از همدلی و مسئولیت‌پذیری در میان مدیران استان حاکم بوده و تمامی مجموعه‌ها با تمام وجود در کنار هم برای مدیریت شرایط تلاش می‌کنند.

او، گفت: شورای تامین استان نیز به صورت مستمر فعال است و تامین نیازمندی‌های لجستیکی نیروهای مسلح را به عنوان یک اولویت در دستور کار دارد.

این مقام مسئول، گفت: در بازدیدهای میدانی و غیررسمی که از مجتمع بازرگانان شیراز و فروشگاه‌های سطح شهر انجام شده است هیچ‌گونه کمبودی در کالاهای اساسی نظیر روغن، برنج، حبوبات و اقلام پروتئینی مشاهده نشده و انبارها نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

استاندار فارس، گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که انبارها در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

امیری، گفت: در سطح استان تولید محصولات کشاورزی و فعالیت کارخانجات با قدرت ادامه دارد و موانع نقدینگی واحدهای تولیدی نیز مرتفع و برای تضمین عدالت در توزیع نیز سیستم‌های موازی و قابل رصد تعریف شده تا کالاها بدون مشکل در سراسر استان توزیع شود.

رئیس شورای تامین استان فارس با اعلام تقویت شبکه نظارت بر بازار گفت: علاوه بر بازرسان جهاد کشاورزی و اصناف، ۱۲۷ بازرس جدید با تمام امکانات برای پایش بازار بسیج شده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، گفت: تعزیرات حکومتی نیز مکلف است با اندک افرادی که مراعات حال مردم را نمی‌کنند قاطعانه برخورد کند زیرا در شرایط جنگی، کسی که به دنبال سود نامشروع، احتکار و گران‌فروشی باشد، با سرباز دشمن که علیه رزمندگان ما می‌جنگد تفاوتی ندارد و دستگاه قضایی در این زمینه هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

امیری، گفت: دشمن گمان می‌کرد با شهادت فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، کشور دچار فروپاشی می‌شود، اما حضور حماسی ملت در خیابان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، سدی پولادین برای حفظ کشور ایجاد کرد و موجب شکل‌گیری دفاع ملی شد که برای دشمن بسیار دردناک است.

استاندار فارس، گفت: اگرچه ساعاتی در بهت بودیم، اما نیروهای مسلح مقتدرانه عملیات خود را آغاز کردند و ما نیز امروز با پشتیبانی لجستیکی دولت از نیروهای مسلح و برنامه‌ریزی برای تامین معیشت و حمایت از مردم، در جبهه دفاع و خدمت‌رسانی با تمام توان ایستاده‌ایم.

امیری، با ذکر مثالی از سرعت عمل نیروهای عملیاتی در وقایع اخیر گفت: در پی تعدی دشمن به برخی نقاط و آسیب به یکی از پست‌های برق، همکاران ما در بخش برق استان در کمتر از دو ساعت نقیصه را برطرف کردند.

او، گفت: در بخش آب نیز بلافاصله پس از رفع محدودیت‌های امنیتی، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شده و پیش از سپیده‌دم، خدمات‌رسانی را به وضعیت عادی بازگرداندند.

استاندار فارس، گفت: با توجه به تهدیدات ترامپ مبنی بر هجوم به زیرساخت‌های انرژی کشور، برای اطمینان بیشتر، هشت سناریوی عملیاتی در شرکت آب و فاضلاب تعریف شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، پایداری شبکه حفظ شود و دشمن هرگز نخواهد توانست به تمام این سناریوها خللی وارد کند.

رئیس شورای تامین استان فارس، گفت: ما نباید هرگز به توان خود غره شویم زیرا بزرگترین آسیب، تکیه بر خود است و ما همواره نیازمند لطف خداوند و دعای خیر مردم هستیم.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: رئیس‌جمهور اختیارات هیئت وزیران و نمایندگی ویژه خود را تفویض کرده‌ است.

استاندار فارس، خطاب به مردم فارس گفت: فرزندان شما در تمامی دستگاه‌های اجرایی به صورت شبانه‌ روزی در خدمت هستند تا بتوانند ذره‌ای پاسخگوی بزرگی این ملت باشند و در این زمینه نیازمند حمایت و دعای خیر شما مردم عزیز و شریف استان هستیم.

تجلیل مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس از خانواده‌های شهدای «جنگ رمضان» در بختگان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، در سفر به شهرستان بختگان، با خانواده‌های معظم شهدای والامقام «جنگ رمضان» دیدار و گفتگو کرد.

سید محمد حسن موسوی، گفت: در این دیدارها که به مناسبت ایام نوروز و تکریم مقام شامخ شهدا انجام شد، سید محمدحسن موسوی پیام سپاس و تحیت استاندار فارس را به خانواده‌های معزز شهیدان زارعی ابلاغ کرد.

موسوی، به همراه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بختگان، در منزل شهید دانش‌آموز «علیرضا زارعی» و شهید ناو مقتدر دنا «محمد زارعی» حضور یافت و با خانواده‌های این سبک‌بالان جبهه دفاع ملی دیدار کرد.

او، در این دیدارها، ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه استاندار فارس به این خانواده‌های فداکار، از صبر و پایداری آنان تقدیر کرد.

این مقام مسئول، همچنین لوح سپاس سید احمد موسوی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور را به خانواده‌های معزز شهیدان زارعی تقدیم کرد و جایگاه رفیع شهدای «جنگ رمضان» را در حراست از تمامیت ارضی کشور ستود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با اشاره به تقارن مبارک ایام نوروز و اعیاد مذهبی، اقتدار و عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون مجاهدت و ایثارگری شهدای معظم دانست و گفت: تکریم خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان، وظیفه انقلابی مسئولان در پاسداشت سرمایه‌های عظیم معنوی کشور است.

در پایان این برنامه‌ها، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس با حضور بر مزار مطهر این شهدای عالی‌قدر در گلزار شهدای روستای جهان‌آباد، با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ سربازان وطن ادای احترام کرد.

در این دیدارهای نوروزی و معنوی، جمعی از مدیران محلی و مسئولان ایثارگران شهرستان بختگان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری را همراهی کردند.

اطلاعیه؛

با توجه به اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و‌ منابع استانداری فارس و حسب موافقت جناب اقای دکتر امیری، استاندار محترم فارس، روز چهارشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۵ کارکنان همه دستگاه های اجرایی باید فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

فعالیت دستگاه های اجرایی خدمات رسانی ضروری مانند بهداشتی و درمانی اورژانس بیمارستان‌ها، اتفاقات آب برق گاز حمل و نقل ارتباطات، واحدهای عملیاتی دارای نوبت کاری مشمول دورکاری نیستند.

حضور استاندار فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازدید از واحدهای تجاری سطح شهر

استاندار فارس ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) و دیدار با زائران و خادمان، با حضور میدانی در واحدهای تجاری سطح شهر، روند خدمات‌رسانی به شهروندان را پایش و با کسبه و مردم گفت‌وگو کرد.

حضور استاندار فارس در مراسم ترحیم پدر شهید محمدعلی عبداللهی

استاندار فارس، با حضور در مراسم ترحیم مرحوم حاج «کهندل عبداللهی»، پدر والامقام شهید «محمدعلی عبداللهی» و «اسفندیار عبداللهی» نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و خرامه، یاد آن فقید سعید را گرامی داشت.

حسینعلی امیری، پس از شرکت در این مراسم، بر سر مزار آن مرحوم حاضر شد و با قرائت فاتحه به مقام این پدر شهید ادای احترام کرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با حضور در منزل مرحوم عبداللهی، ضمن دیدار با اسفندیار عبداللهی و سایر بازماندگان، این ضایعه را به بیت معزز ایشان تسلیت گفت و برای آن پیشکسوت ایثار، علو درجات مسئلت کرد.

بازدید‌ میدانی استاندار فارس از واحدهای تجاری سطح شهر

استاندار فارس در ادامه بازدیدهای میدانی از سطح شهر شیراز، با حضور در واحدهای تجاری با کسبه و مردم دیدار و گفتگو کرد

او، همچنین ضمن حضور در کنار پرسنل نیروی انتظامی مستقر در شهر، با آنان هم‌صحبت شد و به این حافظان امنیت خداقوت گفت.

حضور استاندار فارس در اماکن فرهنگی و گردشگری شیراز

حسینعلی امیری، استاندار فارس، با حضور در آرامگاه‌های حافظ و سعدی، ضمن بررسی میدانی روند خدمات‌رسانی به مسافران، با گردشگران، نیروهای انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در این مجموعه‌ها گفتگو کرد.

حمل و نقل بی‌وقفه کالاهای اساسی به فارس از مبادی راهبردی کشور

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با استاندار فارس، بر استمرار طرح های زیرساختی، بهسازی محورهای مواصلاتی و تأمین کالاهای اساسی از مبادی راهبردی به استان تأکید شد.

استاندار فارس در این نشست با اعلام ترخیص ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین جدید برای مقابله با بحران‌های احتمالی، بر حفظ روحیه امیدآفرینی در جامعه از طریق فعال نگه‌داشتن کارگاه‌های عمرانی در شرایط کنونی تأکید کردند.

حسینعلی امیری در نشست مشترک با رضا اکبری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور که با حضور مدیرکل راهداری استان برگزار شد، با اشاره به لزوم پویایی طرح های عمرانی در شرایط خاص کشور گفت: مردم شریف استان باید بدانند که فعالیت‌های زیربنایی، به‌ ویژه در حوزه بهسازی راه‌ها، روکش آسفالت و لکه‌گیری محورها، حتی در شرایط جنگی نه تنها متوقف نشده، بلکه با جدیت در حال انجام است.

استاندار فارس، فعال بودن کارگاه‌های جاده‌ای را نماد استقامت و عامل روحیه‌بخشی به جامعه دانست و گفت: تداوم عملیات اجرایی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، پیامی روشن از ثبات و امنیت است.

امیری، گفت: روند حمل کالاهای اساسی از مبادی راهبردی کشور به مقصد استان فارس بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای ادامه دارد و زنجیره تأمین کالا در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد.

رضا اکبری رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست با اشاره به بیشترین گستردگی راه‌های کشور در فارس، روند اجرای پروژه‌های راهداری و همچنین حمل و نقل کالا به این استان را مطلوب توصیف کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی بر آمادگی کامل جهت مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از فعالیت سامانه‌های بارشی بهاری تأکید کرد.

علیرضا امیری، با اشاره به ترخیص و الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین جدید شامل لودر، گریدر و بیل مکانیکی به تجهیزات راهداری فارس گفت: این ماشین‌آلات علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه بارش‌ها و مدیریت حوادث غیرمترقبه، جهت پشتیبانی و فعالیت در شرایط خاص نیز بخشی از تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را تشکیل می دهد.

حضور استاندار فارس در حرم مطهر سید علاء‌الدین (ع) و بازار شیراز

استاندار فارس با حضور در سطح شهر شیراز ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت سید علاء‌الدین حسین (علیه السلام) و دیدار با زوار و خادمان حرم مطهر، از واحدهای تجاری سطح شهر بازدید و با کسبه و مردم گفت و گو کرد.

دستور استاندار فارس برای بازگشایی اماکن تاریخی

اطلاع‌نگاشت:

نقش حضور مردم و گردشگران در امنیت روانی و تاب‌آوری اجتماعی
‌تقویت حس زندگی و جلوگیری از ایجاد فضای اضطراب عمومی
افزایش امید و روحیه از طریق تداوم فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری
نمایش ثبات و آرامش از سوی مدیریت محلی
جلوگیری از شایعات و ترس‌های اجتماعی ناشی از تعطیلی فضاهای عمومی
تقویت هویت فرهنگی با حضور مردم در اماکن تاریخی
ایجاد حس تداوم تاریخ و پایداری فرهنگی در شرایط خاص
کمک به تعاملات اجتماعی و کاهش احساس انزوای روانی
افزایش تاب‌آوری اجتماعی با تجربه همبستگی و حضور جمعی
حمایت از کسب‌وکارهای گردشگری و کاهش فشار اقتصادی
ارسال پیام اطمینان‌بخش درباره امنیت نسبی استان

حضور میدانی استاندار فارس در مناطق سیل‌زده جهرم؛ دستورات ویژه برای امدادرسانی سریع به حادثه‌دیدگان

استاندار فارس، در پی وقوع سیل در شهرستان جهرم، با حضور در مناطق آسیب‌دیده، از نزدیک روند خدمات‌رسانی به مردم و فعالیت گروه‌های امدادی را بررسی کرد.

امیری، بلافاصله پس از بازدید میدانی، ریاست جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان را بر عهده گرفت تا تمهیدات لازم برای مهار خسارات و کمک به سیل‌زدگان اندیشیده و تصمیمات ضروری برای رفع مسائل اتخاذ شود.

او، گفت: با هدف نظارت مستقیم بر عملیات امداد و نجات، راهی مناطق سیل‌زده جهرم شد و با حضور در میان مردم، ابعاد خسارات وارده به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی و مراکز تجاری را ارزیابی کرد.

این مقام مسئول، گفت: در اماکن مسکونی و تجاری که دچار آبگرفتگی شده‌اند نیز حضور یافت و ضمن دلجویی از شهروندان و کسبه، دستورات لازم برای تسریع در روند خدمت‌رسانی و رفع مسائل را صادر کرد.

استاندار فارس در این سفر که با همراهی رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و مدیران محلی و استانی انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای امدادی و مردمی، بر بسیج تمامی امکانات استانی برای رفع مشکلات فوری مردم و بازگشایی مسیرهای مسدود شده تأکید کرد.

در ادامه این سفر، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان جهرم به ریاست استاندار تشکیل و پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های ذیربط تصمیمات لازم در خصوص رفع مسائل موجود اتخاذ شد.

انسداد موقت محور فیروزآباد به قیر و کارزین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، گفت: محور جاده‌ای فیروزآباد به قیر و کارزین تا اطلاع ثانوی مسدود است و در حال حاضر راهداران دستگاه‌های و عمرانی در حال تلاش برای بازگشایی این محور هستند.

محمود رضایی کوچی، در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای جاده‌ای استان گفت: محور فیروزآباد به قیر و کارزین بر اثر شرایط جوی، تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در این محورها در حال حاضر مجاز نیست.

رضایی کوچی، گفت: تیم‌های فنی و عمرانی در محل مستقر شده‌اند و با به‌کارگیری ماشین‌آلات و تجهیزات در حال آماده‌سازی بستر جاده برای بازگشایی سریع این مسیر هستند.

او، از شهروندان و مسافران خواست تا در صورت نیاز به تردد، از مسیرهای جایگزین منتهی به این مناطق استفاده کنند.

این مقام مسئول، گفت: در صورت مساعد شدن شرایط جوی، به زودی خبر بازگشایی این محور به اطلاع عموم می رسد.

اولویت نخست پایداری شبکه برق، آب و لایروبی معابر جهرم است

استاندار فارس، در جلسه مدیریت بحران شهرستان جهرم، دستوراتی را در خصوص مدیریت عملیات امدادی، بازسازی و آسیب‌شناسی شرایط موجود صادر کرد. حسینعلی امیری با اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، خواستار برآورد سریع خسارات و جبران آن از مسیرهای قانونی شد و بر آسیب‌شناسی دقیق و علمی برای مقابله با حوادث آینده تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در جلسه مدیریت بحران جهرم که به ریاست وی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تفکیک وظایف و انسجام عملیاتی دستگاه‌های اجرایی، نقشه راه بازسازی مناطق آسیب‌دیده را تبیین کرد.

امیری، با تشریح تقسیم‌بندی عملیات امدادی و عمرانی گفت: در گام نخست، مهم‌ترین اولویت، برقراری مجدد و پایدار شبکه برق و آب در مناطق آسیب‌دیده است. در گام بعدی، عملیات پاکسازی معابر شهری، تخلیه اماکن مسکونی و تجاری که دچار آب‌گرفتگی شده و لای‌روبی گل‌ولای ناشی از سیلاب در دستور کار فوری قرار دارد.

او، گفت: عملیات سنگین جمع‌آوری گل‌ولای و اعزام تجهیزات فنی و ماشین‌آلات تخصصی بر عهده اداره‌کل راهداری و مجموعه‌های عمرانی استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول، گفت: در گام دوم نیز، مسئولیت تخلیه آب، لای‌روبی معابر و نظافت کلی سطوح شهری به شهرداری جهرم واگذار شده تا با حداکثر توان نسبت به بازگرداندن چهره شهر به حالت عادی اقدام کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان فارس، با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات تخصصی، گفت: با توجه به ابعاد حادثه و ضرورت تسریع در امدادرسانی، مقرر شد شهرداری شیراز با بهره‌گیری از امکانات لجستیکی خود و با توجه به تجربه مدیریت در کلان‌شهر شیراز، مدیریت بخش مرکزی و غربی را بر عهده داشته باشد و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر نیز با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای عملیاتی سایر شهرستان‌های استان با سرعت و دقت بیشتری تداوم یابد.

امیری، گفت: در بخش شرقی، شمالی و جنوبی نیز شهرداری جهرم با توجه به امکانات و تجربه‌ای که در این زمینه دارد مدیریت را بر عهده می گیرند.

او، گفت: شهرداری جهرم و شیراز باید در کنار هم، برخی معابر را بسته و مانع پارک خودرو در خیابان‌های آسیب‌دیده شوند که در این زمینه نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی باید با هماهنگی کامل عمل کنند تا از تشدید مشکلات جلوگیری شود.

این مقام مسئول، گفت: باید در اسرع وقت خسارت بخش‌های کشاورزی، باغات، منازل مسکونی، پاساژها و کالاهای مردم برآورد شود.

استاندار فارس، گفت: خسارات ناشی از سیل تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان توسط بیمه حوادث طبیعی و بنیاد مسکن پوشش داده می‌شود. در خصوص منازل بدون بیمه اما دارای کنتور برق، نیز همین سقف پرداخت می‌شود.

امیری، گفت: در گفت‌وگو با سردار ساجدی‌نیا رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقرر شد که به محض اعلام خسارت، فرآیند پرداخت خسارت توسط سازمان برنامه و بودجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

او، گفت: به تمامی مدیران و متولیان امر توصیه اکید می‌شود که آسیب‌شناسی دقیق، جامع و مبتنی بر موازین علمی در خصوص ریشه‌های وقوع این سیلاب انجام دهند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف در مواجهه با بحران یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: باید به شکلی شفاف و کارشناسی تبیین شود که در کدام بخش‌ها دچار غفلت شده‌ایم؛ خواه این کاستی‌ها مربوط به حوزه تامین تجهیزات و امکانات باشد و خواه ناشی از عدم رعایت اصول علمی و استانداردهای مهندسی در طرح‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و صیانت از حریم مسیل‌ها.

استاندار فارس، گفت: تمامی موارد و شکاف‌های شناسایی‌شده باید با فوریت در دستور کار اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد تا در آینده، ضریب ایمنی شهرها در برابر حوادث طبیعی ارتقا یابد.

بازدید میدانی استاندار فارس از بیمارستان سید الشهداء جهرم

استاندار فارس که در پی وقوع سیلاب در جهرم، به این شهرستان سفر کرده بود، در بازدیدی میدانی در بیمارستان سید الشهداء حضور یافت و از نزدیک در جریان میزان خسارات وارد شده به این واحد درمانی قرار گرفت.

استاندار فارس با غلامرضا صحراییان، استاندار اسبق دیدار کرد

استاندار فارس، در جریان سفر عملیاتی خود به شهرستان جهرم، با حضور در منزل غلامرضا صحرائیان، استاندار اسبق فارس، ضمن ادای احترام به پیشکسوتان عرصه مدیریت، بر ضرورت بهره‌گیری از تجارب ارزنده مدیران باسابقه برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان تأکید کرد.

حسینعلی امیری در حاشیه سفر به جهرم، که در پی وقوع سیلاب در این شهرستان صورت گرفت، با هدف تکریم سرمایه‌های انسانی و مدیریتی، به دیدار غلامرضا صحرائیان، استاندار اسبق فارس رفت.

امیری، در این دیدار صمیمانه، با اشاره به جایگاه رفیع پیشکسوتان در نظام مدیریتی کشور، گفت: احترام به مدیران گذشته و بهره‌مندی از تجربیات انباشته آنان، نه تنها یک وظیفه اخلاقی، بلکه ضرورتی استراتژیک برای عبور از چالش‌های جاری است.

او، گفت: پیشرفت امروز استان فارس، مدیون تلاش‌های خالصانه مدیرانی است که در برهه‌های حساس، خشت اول توسعه را آگاهانه بنا نهادند.

این مقام مسئول، گفت: پیوند میان نسل جدید مدیران و پیشکسوتان، راهگشای مسیر تعالی و شکوفایی بیش از پیش سرزمین کهن فارس باشد.

غلامرضا صحرائیان در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ استاندار این استان بوده است.

حضور استاندار فارس در سطح شهر و بازدید میدانی از واحدهای تجاری

استاندار فارس با حضور در سطح شهر و بازدید میدانی از واحدهای تجاری با کسبه و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کرد.

ادامه خدمات‌ رسانی تمام‌ عیار به گردشگران و مهمانان نوروزی فارس

استاندار فارس، در جریان بازدید میدانی از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، ضمن تأکید بر استمرار خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی با وجود شرایط حساس ویژه ناشی از تجاوزات اخیر دشمن، تسریع در تعیین تکلیف طرح بازنگری این مجموعه میراث جهانی را ضروری دانست.

حسینعلی امیری، در نهمین روز از فروردین ۱۴۰۵، با حضور در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، از نزدیک روند میزبانی از گردشگران نوروزی را ارزیابی کرد.

امیری، با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح سلحشور ما در جبهه‌های دفاع از تمامیت ارضی، مقتدرانه ایستاده‌اند؛ سیاست دولت وفاق ملی را توجه به جنبه‌های متعارف زندگی مردم و نشاط اجتماعی بدون تاثیرپذیری از شرایط جنگی دانست.

او، با اشاره به تجاوز ددمنشانه دشمن صهیونیستی_آمریکایی به کشورمان، ضمن تمجید از روحیه استوار مردم ایران، گفت: مردم شریف ما با حفظ روحیه سلحشوری، خیابان‌ها و اماکن عمومی را به سنگری برای حمایت از نظام و نیروهای مسلح تبدیل کرده‌اند.

این مقام مسئول، گفت: بر همین اساس، به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که خدمات‌رسانی در همه عرصه‌ها، به‌ویژه در حوزه گردشگری، باید به نحو اکمل و بدون وقفه ادامه یابد.

استاندار فارس، در بازدید امروز و گفتگو مستقیم با گردشگرانی که از اقصی‌نقاط کشور مهمان مجموعه پاسارگاد و آرامگاه کوروش بودند، شاهد رضایتمندی مطلوب از نحوه میزبانی هستیم.

امیری، با تاکید بر اینکه اولویت استان، باز بودن تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی به روی مردم است تا آرامش و رفاه شهروندان در این ایام تضمین شود، با اشاره به مطالبات فرماندار و مسئولان محلی در خصوص توسعه زیرساخت‌های رفاهی گفت: موضوع تغییر کاربری زمین برای تامین پارکینگ جدید مجموعه پاسارگاد، مراحل کارشناسی خود را در شهرستان طی کرده است که این طرح در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و تعیین تکلیف می شود تا برای سنوات آینده، دغدغه‌ای در حوزه فضای پارک خودرو برای گردشگران وجود نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین به مسئله حریم میراث جهانی پاسارگاد و محدودیت‌های توسعه‌ای شهرستان اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای تخصصی جهت بازنگری در حریم این اثر ملی و جهانی فعال شده است.

هدف این است که ضمن رعایت دقیق ضوابط یونسکو و حفظ ظرافت‌های میراثی، محدودیت‌های توسعه شهرستان پاسارگاد را برطرف کرد تا معیشت و عمران منطقه در کنار صیانت از آثار تاریخی شکوفا شود.

در پایان این بازدید، استاندار فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های مهدی پارسایی معاون هماهنگی امور گردشگری استانداری، کارکنان میراث فرهنگی و مسئولان شهرستان پاسارگاد، بر تداوم پایش لحظه‌ای خدمات نوروزی تا پایان تعطیلات تأکید کرد.

بازدید استاندار فارس از مجموعه‌های جهانی پاسارگاد و تخت‌جمشید

استاندار فارس با حضور در مجموعه‌های جهانی پاسارگاد و تخت‌جمشید ضمن دیدار و گفت‌وگو با بازدید‌کنندگان، روند خدمت‌رسانی به گردشگران را از نزدیک بررسی کرد.

میراث جهانی پاسارگاد و آرامگاه کوروش در نهمین روز از فروردین ۱۴۰۵ میزان استاندار فارس بود

حسینعلی امیری، که برای ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی به این میراث فاخر جهانی رفته بود در تمام نقاط این مجموعه با همراهی مردم حضور و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با آنها در جریان شرایط دسترسی به امکانات و خدمات قرار گرفت.

امیری، در بدو حضور در پاسارگاد با بانوان دستفروش بومی که المان‌هایی از این مجموعه را به فروش می‌رساندند گفت‌وگو کرد.

این بانوان از کمبود گردشگر و مشتری گلایه کردند که استاندار از آنها دلجویی، خرید و ابراز امیدواری کرد با پیروزی نهایی بر دشمن این مجموعه رونق دوباره خود را بازیابد.

ایرانگردی از شهر باستانی دارابگرد نیز به استقبال استاندار آمد و از اینکه در این شرایط مدیر ارشد استان در میان مردم به اماکن تاریخی سرکشی می‌کند، قدردانی کرد و از دکتر امیری خواست در آینده و پس از بازگشتن به شرایط عادی، دوستداران میراث فرهنگی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار فارس نیز، فارس را خانه امن گردشگران توصیف کرد که همواره با تمام ظرفیت برای میزبانی شایسته از مهمانان آماده است و تلاش می‌کند بسترهای مناسب‌تری در حوزه توسعه گردشگری فراهم شود.

امیری، سپس سراغ محل حضور راهنمایان گردشگری رفت و ضمن احوالپرسی با آنها، درباره تاریخ باستان ایران و معماری آرامگاه کوروش پرس‌وجویی صمیمانه داشت؛ از زمان و نحوه ورود آریائیان به فلات ایران تا زیست و سلطنتِ کوروش کبیر سرسلسله‌ی هخامنشیان.

او، از میزانِ حضور مردم در پاسارگاد هم پرسید که راهنمایان از کاهش قابل توجه مهمانان نسبت به سال‌ گذشته ابراز ناراحتی کردند.

نماینده عالی دولت، گفت: تلاش شد اماکن تاریخی استان از روز اول سال جدید به روی مردم گشوده شود و امیدواریم روز به روز مهمانان بیشتری با روحیه بالا در این مکان حاضر شوند.

استاندار فارس، پس از بازدید از آرامگاه کوروش با قطارهایِ ویژه‌ی بازدید در واگنی با مردم و زوجی دنیادیده همراه شد و به بازدید از نقاط مختلف پرداخت.

امیری، در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید با همه گردشگرانی که در مسیر پیاده‌روی قرار می‌گرفتند گفت‌وگو می‌کرد و از مبدأ سفر، محل اقامت، نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران نیز سئوال می‌کرد.

فعالان میراث فرهنگی همچون خانم صفایی مدیر اقامتگاه بیگو که دیوار به دیوار مجموعه است نیز خود را به استاندار رساندند و از دغدغه‌های خود و مدیران مجموعه‌های اقامتی که بیشتر مربوط به کاهش گردشگران و محدودیت‌های مربوط به حریم مجموعه بود سخن گفتند و ضمن تقدیر از بازگشایی اماکن تاریخی در نوروز، از استاندار خواستند بیش از پیش زمینه حضور مهمانان فراهم شود.

استاندار نیز شرایط خاص کشور را دلیل کاهش حضور مهمانان دانست که با عادی شدن شرایط این مشکلات هم مرتفع می‌شود.

نماینده عالی دولت، همچنین وعده داد موضوع بازنگری حریم پاسارگاد و احداث پارکینگ در همسایگی مجموعه با سرعت بیشتری پیگیری و انجام شود تا حضور مهمانان در اقامتگاه‌های پاسارگاد رونق گیرد.

گفت‌وگوی صمیمانه و تبریک عید نوروز به تک‌تک اعضای خانواد‌ه‌ها و عیدی دادن به کودکان‌ و نوجوانان دیگر بخش جذاب حضور نماینده عالی دولت برای گردشگران نوروزی در مجموعه جهانی پاسارگاد بود.

عیادت معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از مجروحان جنگ در شیراز

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از مجروحان جنگی بستری در شیراز عیادت کرد.

مهدی پارسایی، با حضور بر بالین تعدادی از مجروحان جنگ رمضان که در ببیمارستان های شیراز بستری هستند از روند رسیدگی درمانی به ایشان آگاه شد.

پارسایی، ضمن گفتگو با مجروحان جنگ رمضان و همراهان ایشان، خدمات و رسیدگی به مشکلات ایشان را پیگیری کرد.

خدمت‌ رسانی بی‌وقفه به گردشگران و مهمانان نوروزی فارس

استاندار فارس، در بازدید میدانی از مجموعه میراث جهانی تخت‌جمشید، بر خدمت‌رسانی بی‌وقفه به گردشگران و مهمانان نوروزی فارس تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در ادامه بازدیدهای نوروزی خود از اماکن میراثی استان، با حضور مجموعه جهانی تخت‌جمشید ضمن اشاره به جایگاه راهبردی میراث فرهنگی در ایجاد آرامش روانی برای جامعه گفت: از روز اول سال جدید درهای اماکن گردشگری به روی مردم گشوده شد تا گردشگران و عموم مردم بتوانند از این ظرفیت‌های تمدنی و فرهنگی بهره ببرند که نقش مهمی در آرامش جامعه نیز دارد.

امیری، تخت‌جمشید را نماد تمدن کهن ایران توصیف کرد و گفت: آشنایی با اندیشه و تمدن دیرینه‌ی کشور و فرهنگی که ایرانیان در طول تاریخ با آن خو گرفته‌اند در جای‌جای مجموعه جهانی تخت‌جمشید در دسترس قرار دارد و نقش مهمی در بالا بردن روحیه مردم ایفا می‌کند.

او، گفت: تمام تلاش مسئولان کشور این است که خدمت‌رسانی در امور معیشتی و رفاهی مردم بدون هیچ خللی استمرار یابد و از سوی دیگر در ایام نوروز بسترهای لازم در استان‌های گردشگرپذیر همچون فارس نیز برای مردم فراهم باشد.

تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم و تامین نیازهای جامعه به کار گرفته شده است

استاندار فارس، با حضور در مسجد الزهرا(س) و اقامه نماز مغرب و عشا، در جمع نمازگزاران حاضر شد و با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

حسینعلی امیری، در سخنانی پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد الزهرا(ص)، با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی با برنامه‌ریزی دقیق تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای مردم به کار گرفته‌اند گفت: کارکنان دولت بدون وقفه در ادارات حضور دارند تا خدمت‌رسانی به مردم دچار نقصان و خدشه نشود.

امیری، گفت: به لطف خداوند سبحان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تأمین و توزیع کالاهای اساسی به نحو مطلوبی انجام می‌شود و در حوزه نظارت نیز همه ارکان نظارتی دولتی و صنفی با جدیت پای کار آمده‌اند تا ثبات نسبی بازار حفظ شود.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: مردم بزرگترین سرمایه کشور هستند و در این شرایط، آرامش و خدمت به آنها مهم‌ترین اولویت ماست و تمام ظرفیت‌ها در این مسیر به کار گرفته شده است.

حضور استاندار فارس در سطح شهر و بازدید از واحدهای تجاری

استاندار فارس با حضور در واحدهای تجاری سطح شهر با کسبه و مردم دیدار و گفت و گو و روند خدمت رسانی به شهروندان را بررسی کرد.

پیام استاندار فارس به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار فارس در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی، این روز را تجلی اراده پولادین ملت بزرگ ایران و نقطه عطفی در تاریخ معاصر این سرزمین توصیف کرد.

پیام حسینعلی امیری به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، روز تجلی اراده پولادین ملت بزرگ ایران و نقطه عطفی در تاریخ معاصر این سرزمین است؛ روزی که ایرانیان با رأی قاطع خود، «جمهوری اسلامی» را به‌عنوان نظام سیاسی برآمده از ایمان دینی، استقلال‌خواهی و مردم‌سالاری برگزید و سرنوشت خویش را بر پایه «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» رقم زد.
امروز در حالی سالگرد روز جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم که کشور عزیزمان ایران با شرایط ویژه و پیچیده تجاوز نظامی، فشارهای اقتصادی و جنگ‌های ترکیبی مواجه است، اما سرمایه بی‌بدیل این ملت یعنی «اتکال به خداوند سبحان، همبستگی و انسجام، اتحاد ملی و همراهی مردم و مسئولان» همواره مسیر پیروزی و سربلندی را در دشوارترین شرایط هموار کرده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران، این روز بزرگ را به محضر رهبر انقلاب اسلامی (حفظه‌الله)، ملت بزرگ ایران، به‌ویژه مردم شریف استان فارس تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با استمرار وحدت و انسجام ملی که برگرفته از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی است، شاهد پیروزی در این نبرد نابرابر و شکوفایی و عزت بیش از پیش ایران عزیز و استان فارس باشیم.

حسینعلی امیری
استاندار فارس

بازدید استاندار فارس از یک گلخانه در بخش ارژن شیراز

استاندار فارس با حضور در یک واحد گلخانه در بخش ارژن شیراز از نزدیک با صاحبان این کسب و کار دیدار کرد و دغدغه های آنان را شنید.

نباید اجازه داد آرامش و امید از مردم گرفته شود

استاندار فارس، در بازدید میدانی از منطقه گردشگری بخش دشت ارژن، ضمن گفت‌وگو با کسبه، اهالی منطقه و شماری از مسافران، از نزدیک در جریان وضعیت خدمات‌رسانی، کسب‌وکارها و مطالبات مردمی قرار گرفت.

حسینعلی امیری، با حضور در میان کسبه، مسافران و مردم محلی، بر ضرورت تداوم خدمت‌رسانی، رسیدگی به مطالبات شهروندان و فراهم‌سازی زمینه حضور ایمن و آرام گردشگران تأکید کرد و گفت: مردم این سرزمین با ترکیب هویت اسلامی و ایرانی، در برابر سختی‌ها مقاوم و استوار ایستاده‌اند.

امیری، در این بازدید با اشاره به حضور پرشمار مسافران از استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر، بندرعباس و خوزستان، گفت: از ابتدای سال جدید بر بازگشایی اماکن گردشگری و تاریخی و پذیرایی از مسافران تأکید شد، زیرا شرایط خاص استان‌های جنوبی و جابه‌جایی سفرها ایجاب می‌کرد که این مناطق با آمادگی کامل، میزبان گردشگران باشند.

او، با بیان اینکه جنگ و شرایط دشوار، بر بخشی از مناسبات اقتصادی اثر گذاشته است، گفت: با وجود این شرایط، کسبه منطقه اعلام کردند که به تدریج وضعیت بهتر شده و شمار مسافران و مشتریان رو به افزایش است.

این مقام مسئول، گفت: این نشان می‌دهد که مردم، با وجود همه فشارها، زندگی را ادامه می‌دهند، مرعوب نمی‌شوند و اجازه نمی‌دهند سایه جنگ و تهدیدات دشمن، آرامش و امید را از آنان بگیرد.

استاندار فارس، گفت: باید در برابر عظمت این ملت تعظیم کرد. این روحیه مسئولیت ما را به عنوان مدیران و مسئولان کشور سنگین‌تر می‌کند و موظف می‌سازد که برای رفع نیازهای مردم، با جدیت و سرعت بیشتری اقدام کنیم.

امیری، در ادامه این بازدید، به برخی مطالبات مطرح‌شده از سوی اهالی دشت ارژن نیز اشاره کرد و گفت: موضوع تعریض جاده ورودی دشت ارژن را که قابلیت اجرا دارد به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ارجاع می‌شود تا هرچه سریع‌تر بررسی و رفع شود؛ همچنین درباره مسئله فاضلاب، موضوع توسط فرماندار شیراز پیگیری و ساماندهی می شود.

او، گفت: در صورت تطبیق این درخواست با ضوابط دانشگاه علوم پزشکی، راه‌اندازی خانه بهداشت ارژن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول، گفت: دشت ارژن نه‌تنها یک مقصد گردشگری، بلکه بخشی از سرمایه اجتماعی و فرهنگی استان است و لازم است همه دستگاه‌ها برای حفظ آرامش، ارتقای خدمات و حمایت از مردم و کسب‌وکارهای این منطقه تلاش کنند.

سید احمد احمدی‌زاده، مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، حسینعلی امیری را در این بازدید دو ساعته همراهی کردند.

بازدید استاندار فارس از منطقه دشت ارژن شیراز و دیدار و گفت و گو با کسبه و مردم

استاندار فارس با حضور در منطقه دشت ارژن ضمن دیدار و گفت و گو با کسبه و اقشار مختلف مردم، روند خدمت رسانی به گردشگران و میهمانان نوروزی را بررسی کرد.

روایت حضور استاندار در یک مقصد گردشگری فارس
دیدار با مردمی که با امید زندگی می‌کنند!
استاندار به گفته خودش آمده بود حال مردم را بپرسد و دقایقی در کنارشان باشد؛ گفت و گوها با احوالپرسی و تبریک سال نو آغاز می‌شد و دکتر حسینعلی امیری با مردم سر صحبت را باز می‌کرد و می‌گفت: آمده‌ام از شما احوالپرسی کنم و سال نو را تبریک بگویم!

فضای بازدید، بیشتر از آنکه رنگ و بوی یک برنامه رسمی داشته باشد، حال‌وهوای یک دیدار صمیمی با مردم را داشت؛ دیداری که در آن، استاندار هم پای درد دل کسبه نشست و هم پای سخن مردم محلی و مسافران.

استاندار در میان مردم، از روحیه شکرگزاری و استقامت آنان سخن گفت؛ از این‌که با وجود سختی‌ها، همچنان زندگی در جریان است و مردم نه مرعوب شده‌اند و نه اجازه داده‌اند شرایط خاص کشور، امید و آرامش را از آنان بگیرد.

او با اشاره به حضور مسافران، به‌ویژه از استان‌های جنوبی کشور گفت از ابتدا تاکید داشته اماکن گردشگری و تاریخی باز بمانند تا پذیرای مهمانانی باشند که در این شرایط، دشت ارژن و دیگر نقاط، فارس را برای سفر برگزیده‌اند.

در میان گفت‌وگوها، کسبه از بهتر شدن تدریجی اوضاع گفتند؛ از این‌که با وجود اثرات جنگ، شمار مسافران و مشتری‌ها رو به افزایش است و آرام‌آرام رونق به منطقه بازمی‌گردد.

این حرف‌ها برای استاندار نشانه‌ای از پایداری مردم بود؛ مردمی که با وجود سختی‌ها، زندگی را رها نکرده‌اند و با عزت و صبوری ایستاده‌اند و به گفته استاندار فارس باید در برابر بزرگی این ملت تعظیم کرد زیرا این روحیه، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

اما این دیدار فقط به احوالپرسی و دلجویی محدود نماند.

مردم محلی چند خواسته و مسئله را هم مطرح کردند؛ از تعریض جاده ورودی دشت ارژن گرفته تا موضوع فاضلاب و نیاز به تقویت خدمات بهداشتی.

استاندار درباره تعریض جاده وعده داد موضوع را به معاون عمرانی ارجاع دهد تا هرچه سریع‌تر بررسی و رفع شود.

پیگیری جدی مسئله فاضلاب را نیز به فرماندار شیراز سپرد. درباره خانه بهداشت نیز با وجود محدودیت‌های ضوابط دانشگاه علوم پزشکی، گفت که این مسئله توسط رئیس این دانشگاه دنبال می‌شود.

دشت ارژن امروز برای مدیر ارشد استان فارس فقط یک مقصد گردشگری نبود؛ جایی بود برای گفت‌وگو، شنیدن، پیگیری و دلجویی.

جایی که دوباره روشن شد مردم، مهم‌ترین سرمایه این سرزمین‌اند.

پیام استاندار فارس به مناسبت روز طبیعت

استاندار فارس در پیامی به مناسبت ۱۳ فروردین آیین‌های ریشه‌دار و مردمی همچون روز طبیعت و «سیزده به در» را یادآور پیوند عمیق آحاد جامعه با یکدیگر و سرزمین‌ مادری دانست.

متن پیام حسینعلی امیری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سیزدهم فروردین، روز طبیعت، در فرهنگ عامه ایرانیان نمادی از همدلی و پیوند دوباره انسان با طبیعت است؛ روزی که خانواده‌ها در کنار یکدیگر در واپسین روز ایام نوروزی، در دامان سرزمین زیبای ایران، لحظاتی سرشار از نشاط و امید را تجربه می‌کنند.

این مراسم کهن، فرصتی ارزشمند برای تقویت روحیه همبستگی اجتماعی و قدردانی از نعمت‌های الهی و طبیعت ارزشمند استان فارس است؛ سرزمینی که همواره به زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ غنی و مردمانی مهربان شناخته می‌شود.

در شرایط ویژه‌ای که کشور عزیزمان در آن قرار دارد و زمانی که بیش از هر زمان دیگر نیاز به حفظ امید، تقویت همدلی، تعلق خاطر به مام میهن و گسترش نشاط اجتماعی در جامعه احساس می‌شود، آیین‌های ریشه‌دار و مردمی همچون روز طبیعت و ‘سیزده به در’ می‌تواند یادآور پیوند عمیق آحاد جامعه با یکدیگر و سرزمین‌ مادری باشد.

اینجانب ضمن تبریک روز طبیعت به مردم شریف ایران به ویژه فارسیانِ فرهنگ‌مدار، امیدوارم مردمان این دیار با وجود شرایط ویژه کشور همچون گذشته پاسدارِ میراث و آیین‌هایِ زیبایِ این روز ارزشمند باشند و در سایه همدلی و اتحاد ملی سالی سرشار از سلامتی، عزت و پیروزی برای ایران عزیز اسلامی رقم بخورد.

حسینعلی امیری
استاندار فارس

 شهادت و مجروح شدن تعدادی از روستاییان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از حمله جنگنده‌های رژیم‌های جنایتکار آمریکایی و صهیونیستی به یکی از مراتع کوهستانی این شهرستان خبر داد و گفت: این جنایت هولناک منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از روستاییان شد.

جلیل حسنی، با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: در حمله پهپادی امشب به تعدادی از مردم عادی در یکی از کوه‌های اطراف روستای کرمستج لارستان رفته بودند، جمعی به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

حسنی، گفت: متاسفانه رژیم‌های جنایتکار با نادیده گرفتن تمامی موازین انسانی و حقوق بین‌الملل، مکررا مناطق غیر نظامی را مورد هدف قرار گرفتند.

او، گفت:همه افراد حاضر در منطقه غیر نظامی و تا کنون تعداد شهدا چهار نفر و تعداد مجروحان سه نفر گزارش شده اند این افراد اهل شهر خور و روستاهای کرمستج، هرمود و براک هستند.

روز طبیعت، نشاط اجتماعی و پایداری مردم ایران را جلوه‌گر کرد

استاندار فارس، همزمان با روز طبیعت و در جریان بازدید از باغ جنت شیراز، با اشاره به حضور پرشور شهروندان در بوستان‌ها، باغ‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان، این حضور گسترده را نشانه‌ای از نشاط اجتماعی، همبستگی ملی و استحکام روحیه مردم ایران دانست.

حسینعلی امیری، با بیان اینکه ۱۳ فروردین در تقویم رسمی کشور به عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده و در فرهنگ ایرانیان با عنوان سیزده‌به‌در شناخته می‌شود، گفت: مردم ما طبق یک رسم دیرینه، این روز را در باغ‌ها، بوستان‌ها و فضاهای طبیعی سپری می‌کنند و امروز نیز در سطح شهر و به‌ویژه در باغ جنت، از نزدیک شاهد حضور پرشور و منظم شهروندان هستیم.

امیری، در این بازدید، وضعیت فضای سبز، خدمات مورد نیاز شهروندان، نظم، امنیت و میزان آمادگی مجموعه‌های اجرایی و خدماتی بررسی شد که شهرداری شیراز امکانات بسیار مناسبی را برای رفاه مردم در روز طبیعت فراهم کرده‌ است.

او، با اشاره به حضور شهروندانی از استان‌های همجوار و جنوبی کشور، از جمله بوشهر، گفت: در گفت‌وگو با تعدادی از مردم، رضایت و خرسندی آنان از فضای فراهم‌شده برای گذران روز طبیعت مشهود بود و از این رو، لازم است از شهرداری شیراز و همه دست‌اندرکارانِ ارائه این خدمات صمیمانه قدردانی شود.‌

این مقام مسئول، گفت: مردم ایران با روحیه‌ای بالا، نشاطی مثال‌زدنی و آرامشی تحسین‌برانگیز، نشان داده‌اند که در برابر مشکلات مرعوب نمی‌شوند.

استاندار فارس، گفت: حضور گسترده مردم در پارک‌ها، اماکن تاریخی و فضاهای فرهنگی، گواهی روشن بر استحکام روحیه این ملت شریف است.

امیری، گفت: این روحیه، نه‌تنها نشانه سادگی، اصالت و بزرگی مردم ماست، بلکه معادلات دشمن را نیز بر هم می‌زند و او را ناگزیر به عقب‌نشینی می‌کند.

او، در پایان ضمن قدردانی از همه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که در ایجاد فضای شاد، امن و منظم در روز طبیعت نقش داشته‌اند، از رسانه‌ها نیز به دلیل انعکاس واقع‌بینانه و امیدآفرین این صحنه‌های اجتماعی تشکر کرد و گفت: آن‌چه امروز در جامعه دیده می‌شود، تصویری واقعی از مردم ایران است؛ مردمی که با وجود همه دشواری‌ها، همچنان با امید، آرامش و نشاط در کنار هم زندگی می‌کنند.

حضور استاندار فارس در بوستان جنت و دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم

استاندار فارس امروز سیزدهم فروردین ماه، با حضور در بوستان جنت با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تبریک روز طبیعت، دقایقی را در کنار آنان‌ گذراند.

 پیام تسلیت استاندار فارس در پی درگذشت سردار عبدالرحمن جزایری

استاندار فارس در پیامی در پی درگذشت سردار عبدالرحمن جزایری، فرمانده پیشین مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان فارس، ایشان را از چهره‌های ماندگار مهندسی رزمی در سال‌های پرافتخار دفاع مقدس دانست که با ابتکار، تدبیر و مجاهدت‌های کم‌نظیر خود در پشتیبانی مهندسی عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز، نقش مؤثری در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در آن دوران داشت.

متن پیام حسینعلی امیری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مجاهد و پیشکسوت عرصه جهاد و ایثار، سردار عبدالرحمن جزایری، فرمانده پیشین مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان فارس، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

آن مرحوم از چهره‌های ماندگار مهندسی رزمی در سال‌های پرافتخار دفاع مقدس بود که با ابتکار، تدبیر و مجاهدت‌های کم‌نظیر خود در پشتیبانی مهندسی عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی چون ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس، نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف رزمندگان اسلام ایفا کرد.

این خدمات ارزشمند و نقش‌آفرینی‌های مؤثر ایشان در دوران دفاع مقدس، موجب شد تا به پاس این مجاهدت‌ها، مفتخر به دریافت «نشان فتح» از فرمانده معظم کل قوا شوند.

بی‌تردید نام و یاد این جهادگر صدیق که عمر پربرکت خود را در مسیر خدمت به میهن عزیز اسلامی و مردم سپری کرد، در حافظه تاریخی ملت ایران و مردم قدرشناس استان فارس ماندگار می ماند.

اینجانب درگذشت این سردار سرافراز را به خانواده معزز و صبور ایشان، همرزمان و یاران، جامعه جهادگران و مردم شریف استان فارس تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

حسینعلی امیری
استاندار فارس

اعلام جزئیات ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان فارس از ۱۵ فروردین

بنا بر اعلام معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، جزئیات ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از روز ۱۵ فروردین تعیین و ابلاغ شد.

بر اساس این اعلام، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در شهر شیراز از ساعت ۸ تا ۱۴ خواهد بود و ۳۰ درصد از کارکنان به‌صورت حضوری و مابقی به‌ صورت دورکار فعالیت می کنند.

همچنین بانوان شاغل در شیراز و مادران دارای فرزند مقطع ابتدایی در سراسر استان نیز دورکار خواهند بود.
در شهرستان‌های استان، نحوه حضور کارکنان با نظر فرمانداران و مناسب با شرایط هر شهرستان تعیین می شود.

این تصمیم با هدف تنظیم و مدیریت مطلوب فعالیت دستگاه‌های اجرایی و استمرار ارائه خدمات عمومی اتخاذ شده است.

افزایش ساعت بازدید از ارگ کریمخانی تا ساعت ۱۹

استاندار فارس، با حضور در ارگ کریم‌خان، بر ضرورت تداوم خدمت‌رسانی به گردشگران و صیانت از هویت تاریخی و تمدنی کشور تأکید کرد و گفت: ساعت بازدید این مجموعه تاریخی که هم‌اکنون تا ساعت ۱۵ تعیین شده، به‌ ساعت ۱۹ افزایش می یابد.

حسینعلی امیری، در بازدید از ارگ کریم‌خان، با اشاره به جایگاه ممتاز استان فارس در گردشگری کشور، به‌ویژه در ایام نوروز، گفت: اماکن تاریخی، فرهنگی، میراثی و زیارتی استان فارس پذیرای میهمانان عزیزی هستند که از سراسر کشور به این استان سفر می‌کنند و لازم است روند خدمت‌رسانی به آنان با کیفیت مطلوب ادامه یابد.

امیری، با بیان این‌که بازدیدهای میدانی از حافظیه، سعدیه هرکدام ۲ مرتبه، پاسارگاد، تخت جمشید، دشت ارژن و دیگر مقاصد گردشگری استان در روزهای اخیر انجام شده است، گفت: در این بازدیدها، علاوه بر گفت‌وگوهای صمیمانه‌ با مردم، هنرمندان و فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و در موارد لازم، دستورات مقتضی برای رفع مشکلات صادر شد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به فعالیت جمعی از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در ارگ کریم‌خان، گفت: برخی از این فعالان درخواست افزایش ساعت فعالیت مجموعه را مطرح کردند و بر همین اساس، دستور داده شد ساعت بازدید ارگ تا ساعت ۱۹ افزایش یابد تا علاقه‌مندان بتوانند در ساعات بیشتری از این بنای ارزشمند بازدید کنند و هنرمندان نیز از محدودیت‌های زمانی آسیب نبینند.

استاندار فارس، گفت: در شرایطی که پس از تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، میزان مراجعه به برخی از اماکن گردشگری کاهش یافته، افزایش ساعت بازدید می‌تواند به رونق بیشتر این مجموعه و تقویت فعالیت هنرمندان مستقر در آن کمک کند.

امیری، در گفت‌وگو با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این موضوع مطرح شد و با موافقت وی، مقرر شده روند اجرای این شیوه مدیریتی از تخت جمشید آغاز شود.

نماینده عالی دولت در استان، میراث فرهنگی را یکی از ارکان توسعه پایدار دانست و صیانت از این سرمایه‌های ملی را لازمه توسعه گردشگری فارس عنوان و تأکید کرد: بخشی از درآمد حاصل از بازدید اماکن تاریخی باید برای نگهداری و توسعه آثار در همان استان هزینه شود.

او، گفت: با موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مقدمات اجرای ساختار هیئت‌امنایی برای مدیریت اماکن میراثی و فرهنگی فارس فراهم شده و این موضوع پس از تکمیل شرایط لازم، به‌زودی به‌ صورت رسمی اعلام می شود.

این مقام مسئول، گفت: اغلب بازدیدکنندگان به اصول حضور در این اماکن احترام می‌گذارند و برای پیشگیری از آسیب‌های موردی ناشی از ناآگاهی و بی‌توجهیِ تعداد اندکی است، باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

استاندار فارس، در پایان این بازدید ۲ ساعته که سید احمد احمدی‌زاده مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، مهدی پارسایی معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری و حسن دهقان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز وی را همراهی می‌کردند، استاندار در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص حفظ آثار میراثی در محدوده شهر شیراز، با تأکید بر حساسیت ویژه کمیسیون ماده ۵ در بررسی تغییر کاربری اراضی و املاک مرتبط با آثار میراثی، گفت: در این کمیسیون، نظر اداره‌کل میراث فرهنگی درباره میراثی بودن یا نبودن هر ملک، مبنای تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد و تاکنون نیز از مهرماه ۱۴۰۳ و قبول مسئولیت در فارس، هیچ موردی وجود نداشته که میراث فرهنگی اثری را میراثی اعلام کند و در ادامه، مجوز ساخت خانه یا واحد تجاری در آن صادر شود.

امیری، گفت: در سایر موضوعات نیز هر زمان اداره‌کل میراث فرهنگی نسبت به یک اثر تاریخی اظهار نظر کرده، با دقت و حساسیت کامل مورد توجه قرار گرفته و اجازه داده نشده هویت تاریخی و ملی این آثار مورد تعرض، تعدی یا نگاه تجاری قرار گیرد.

او، گفت: حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی خود بخشی از توسعه است و میراث فرهنگی یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری استان به شمار می‌رود؛ موضوعی که در سند گردشگری استان و همچنین در تصمیمات شورای برنامه‌ریزی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بازدید میدانی استاندار فارس از ارگ کریمخانی

استاندار فارس در بازدیدمیدانی از مجموعه زندیه و ارگ کریمخانی ضمن دیدار و گفت و گو با کارمندان، هنرمندان و گردشگردان، روند خدمت رسانی را به بازدیدکنندگان بررسی کرد.

بازدید استاندار از بازار شیراز و حضور در واحدهای تجاری سطح شهر

استاندار با حضور در بازار شیراز و واحدهای تجاری با کسبه و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کرد.

بازتاب گسترده نامه پزشکیان به مردم آمریکا در رسانه‌های جهان

رئیس‌جمهور در پیامی به مردم آمریکا، مطالبی در خصوص جنگ اخیر بیان کرد که این نامه در بین رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت.

بازنشر این نامه در ده‌ها رسانه بین‌المللی موجب شد تا در ۲۴ ساعت ابتدایی انتشار آن، ۱۶ میلیون آمریکایی این نامه را بخوانند.

عزم جدی برای رونق اقتصادی استان فارس علی رغم جنگ تحمیلی نابرابر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، از عزم جدی جهت رونق اقتصادی استان فارس علی رغم جنگ تحمیلی نابرابر خبر داد و گفت: معاونت اقتصادی استانداری با تلاش سایر دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی برای نیل به اهداف توسعه ای را مبتنی بر شعار سال در دستور کار خود قرار داده است.

مسعود گودرزی، در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تمهیدات انجام شده در بحث توزیع کالاهای اساسی و نظارت بر بازار در ایام پایانی سال و شروع سال جدید گفت: با راهبری و مدیریت مناسب استاندار و حضور همیشگی ایشان در عرصه های اقتصادی می توان گفت که علی رغم جنگ تحمیلی نابرابر و تجاوز دشمن به خاک عزیز ایران، هیچ گونه کمبودی در کالاهای مورد نیاز و پر مصرف مردم نداشتیم.

گودرزی، گفت: امسال ما در بحث توزیع کالاها علاوه بر روال سابق اصناف، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها ابتکار جدید «روستا بازار» مورد استفاده قرار گرفت که در سراسر استان فارس این طرح اجرا شد و هدف طرح این بود که عرضه کالا به سهولت انجام شود.

او، با بیان اینکه در بحث نظارت نیز امسال شاهد نظارت های تخصصی و فنی تری بودیم، گفت: روزانه ۲اکیپ در شهرستان شیراز و یک اکیپ در سایر شهرستان ها در کنار سایر گشت های مشترک، با هدایت و راهبری دفتر اقتصادی به امر نظارت می پرداختند.

این مقام مسئول، گفت: توزیع کنندگان کالاهای اساسی نیز با توجه به شرایط جنگی، فرهنگ خوبی را از توزیع و فروش محصولات به نمایش گذاشتند به طوری که کمتر موردگران فروشی گزارش شد و این مساله علاوه بر نظارت دقیق، نشان از فرهنگ بالا به همین منظور بود که تلاش همگی دست اندرکاران و مسوولان ذی ربط در این راستا جای قدردانی و تحسین داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، گفت: اکثر شعب بانکی تا آخرین روزهای سال خدمات رسانی کردند و در عرصه قوت لایموت مردم یعنی نان نیز تامین آرد مورد نیاز نانواییان استان به خوبی انجام شد و سهمیه آرد نانواها تا ۱۵ فروردین در اختیار آنها قرار گرفت و این صنف نیز مانند گذشته به وظایف خود به خوبی عمل کرد.

گودرزی، گفت: در استان فارس ۲۲۰ هزار واحد صنفی فعال بودند.

او، از سرکشی به واحدهای تولیدی، حل مشکلات بیمه ای و بانکی و تامین سوخت آنها نیز گفت: ما در این شرایط جنگی از تولید غافل نبودیم و توجه به امر تولید موضوع مهمی بود که به همه جنبه های آن توجه شد.

این مقام مسئول، گفت: در سال جدید با توجه به شعار سال از دستگاه های اجرایی خواسته ایم که برنامه های خود را به صورت دقیق و عملیاتی اعلام کنند که در نهایت با یک برنامه ریزی دقیق، رشد و توسعه و رونق اقتصادی استان را با یک وحدت رویه و خرد جمعی دنبال می کنیم.

معاون استاندار فارس، گفت: انتظار می رود با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه اقتصادی استان، ضمن جبران خسارت های ناشی از این جنگ نابرابر، بتوانیم قدمی در راستای توسعه و رونق اقتصادی برداشته و نیازهای مردم را به خوبی تامین کنیم.

 برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس، با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

سید کمال علوی، با اشاره به تاکید استاندار فارس به‌ فرمانداران برای تمهیدات برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس تقدیم زمان‌بندی‌ گفت: به منظور برگزاری هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی بخش برای شوراهای روستا و تیره‌های عشایری است.

علوی، با اشاره به اینکه پایان وقت ۱۶ فروردین ابلاغ نظر تایید یا رد صلاحیت به داوطلبان انجام می‌شود، گفت: داوطلبان تایید صلاحیت‌شده از ۱۶ فروردین تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۵، فرصت دارند درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را به هیات‌های اجرایی ارائه دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس، گفت: رسیدگی به اعتراض داوطلبان ردصلاحیت‌شده در هیات نظارت بخش، به مدت چهار روز از ۱۷ تا ۲۱ فروردین در هیات نظارت شهرستان انجام می‌شود؛ سپس در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ فروردین (به مدت یک هفته)، شکایات این داوطلبان بررسی نهایی می‌ شود.

او، گفت: نتیجه بررسی شکایات در ۲۸ فروردین به هیات نظارت بخش اعلام می‌شود و ابلاغ نظر هیات نظارت شهرستان به بخشدار جهت انتشار آگهی در ۲۹ فروردین انجام می شود بخشداران نیز از ۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت ماه سه روز فرصت دارند نسبت به تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزدها اقدام کنند.

این مقام  مسئول، گفت: در این شرایط جنگی، دولت و ستاد انتخابات کشور مصمم هستند که انتخابات بر اساس تقویم زمان‌بندی در روز مقرر یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ در سراسر کشور برگزار شود؛ تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی از سه تا ۲۰ فروردین فرصت دارند فهرست امکانات خود را برای تبلیغات به هیات‌های اجرایی اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس، با تاکید بر پیگیری‌های استاندار فارس از فرمانداران برای تمهیدات برگزاری انتخابات، گفت: هیچ لحظه‌ای از انجام وظایف معمول فروگذار نشده و امیدواریم با پیروزی در این جنگ نابرابر، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی با مشارکت حداکثری باشیم.

علوی، گفت: بر اساس قانون، ۲ هزار و ۵۵۵ روستا و تیره عشایری در استان واجد شرایط تشکیل شورا هستند؛ تعداد کل کرسی‌های این دوره هشت هزار و ۱۱۵ کرسی(شامل ۲ هزار و ۳۳۰ روستا با سه کرسی و ۲۲۵ روستا با پنج کرسی) است.

او، گفت: در مجموع ۱۵ هزار و ۵۷۴ نفر در استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند و تنها یک تیره عشایری به حد نصاب نرسیده است؛ این رقم نسبت به دوره ششم که ۱۴ هزار و ۵۹۴ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده بودند ، افزایش یک هزار نفری را نشان می‌دهد.

انتخابات هفتمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ در سراس کشور برگزار می‌شود.

ادای احترام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس به مقام شامخ شهدای لارستان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، در سفر به شهرستان لارستان با حضور در گلزار شهدای شهر لار و شهر خور، به مقام شامخ شهدای جنگ رمضان ادای احترام کرد.

سید محمدحسن موسوی، در این سفر ضمن حضور بر مزار مطهر شهدا و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی داشت و بار دیگر بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه تأکید کرد.

موسوی، همچنین در ادامه برنامه‌های خود، با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد و از صبر، استقامت و نقش اثرگذار آنان در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آورد.

او، در این دیدارها، خانواده‌های شهدا را سرمایه‌های معنوی نظام دانست و خدمت به آنان را وظیفه‌ای همیشگی برای مسئولان برشمرد.

 برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

 برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی همه‌ جانبه برای حفظ پایداری شبکه برق فارس

استاندار فارس، در بازدید از شرکت برق منطقه‌ای فارس، از آمادگی فنی و عملیاتی این مجموعه برای حفظ پایداری شبکه برق استان خبر داد.

حسینعلی امیری، در جریان بازدید از شرکت برق منطقه‌ای فارس، با حضور در بخش‌های کنترل، دیسپاچینگ و ایستگاه‌ها، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی همه کارکنان این مجموعه، گفت: بازدیدهای روزانه از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان با هدف آگاهی از آخرین وضعیت آمادگی دستگاه‌ها و بررسی میدانی اقدامات انجام می‌شود.

امیری، با بیان این‌که این بازدید با دو هدف قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران صنعت برق و بررسی میزان آمادگی مجموعه در شرایط موجود، گفت: علاوه بر دریافت روزانه گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله حوزه برق استان از مدیرکل مدیریت بحران، حضور در شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز با هدف بررسی وضعیت پایداری شبکه و دریافت توضیحات کارشناسی انجام شد.

او، گفت: درباره سناریوهای احتمالی، توضیحات کارشناسی دقیقی ارائه شد و بر این اساس، تمهیدات فنی لازم برای حفظ پایداری شبکه برق، تداوم خدمت‌رسانی به واحدهای تولیدی و جلوگیری از بروز اختلال برای مشترکان خانگی پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول، گفت: مجموعه برق استان از نظر فنی برای شرایط مختلف آمادگی قابل‌توجهی دارد.

استاندار فارس، گفت: شبکه برق کشور به‌گونه‌ای طراحی شده که در صورت خروج بخشی از آن از مدار، کل شبکه دچار اختلال نشود و خوشبختانه در این مجموعه نیز اقدامات مهندسی قابل‌تقدیری انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به عملکرد مجموعه برق استان در مقاطع حساس گفت: این مجموعه، علاوه بر مانورهایی که در جریان جنگ ۱۲ روزه برگزار کرده، در عمل نیز توانمندی خود را اثبات کرده است.

امیری، گفت: در ماجرای هدف قرار گرفتن یکی از پست‌های برق استان نیز بلافاصله وارد عمل شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ترمیم و بازسازی اقدام کردند و برق را به شبکه آسیب‌دیده بازگرداندند.

او، گفت: در این بازدید ۲ ساعته که مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز حسینعلی امیری را همراهی می‌کردند، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس توضیحاتی را در خصوص آمادگی شرکت توزیع برق در خدمت‌رسانی و معاونان برق منطقه‌ای نیز هریک توضیحات فنی را درحوزه‌های تخصصی خود به حضور مدیر ارشد استان ارائه دادند.

برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

تأکید مدیرکل امور فرهنگی استانداری فارس بر وحدت و همدلی حول محور ایران سرافراز

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سفری به شهرستان فراشبند، در اجتماع شبانه مردم این شهرستان حضور یافت و بر اهمیت انسجام ملی در مسیر پیشرفت کشور و مقابله با دشمن آمریکایی_صهیونی تأکید کرد.

سید محمدحسن موسوی، در اجتماع مردم فراشبند تحقق آرمان‌های والای انقلاب و حفظ اقتدار نظام، را بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت روحیه وفاق و همدلی آحاد جامعه حول محور ایران سرافراز دانست.

او، در ادامه برنامه‌های خود در شهرستان فراشبند، با حضور در منزل شهید والامقام «سیدمحمدجواد موسوی» از شهدای گران‌قدر جنگ رمضان، با خانواده این شهید معزز دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری فارس در این دیدار با تجلیل از ایثارگری‌های شهدای این خطه، گفت: عزت، امنیت و استقلال امروز کشور مدیون مجاهدت شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان است که در مقاطع حساس تاریخ، جانانه از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی میهن دفاع کردند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس، در این دیدار که با هدف تکریم مقام شامخ شهدا و ارتباط مستقیم با مردم منطقه انجام شد، بر استمرار راه شهیدان در مسیر خدمت‌رسانی صادقانه و پاسداری از ارزش‌های ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس با خانواده شهدای ناو جماران در خرامه، کوار و سروستان دیدار کرد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، با سفر به شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان و حضور در منزل چند تن از شهدای والامقام «جنگ رمضان»، با خانواده این دلاورمردان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید کمال علوی، با گرامیداشت یاد شهدایی همچون شهید «سلیم سلیمی جابری» و «احمد جوادی‌نیا» از شهدای ناو جماران، گفت: امنیت امروز کشور مرهون ایثار همین شیرمردانی است که در اولین ساعات تجاوز دشمن، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

در ادامه سلسله برنامه‌های تجلیل از خانواده معظم شهدای عملیات «جنگ رمضان» و شهدای ناوچه جماران، سید کمال علوی به نمایندگی از استاندار فارس، با حضور در شهرستان‌های مختلف، بار دیگر عهد خدمت خود را با آرمان‌های شهدا تجدید کرد.

دیدار با خانواده‌های دو شهید والامقام در خرامه

مدیرکل سیاسی استانداری فارس، در نخستین گام از سفر خود، راهی شهرستان خرامه شد و در منزل دو شهید بزرگوار این دیار حضور یافت.

سید کمال علوی، ضمن ابلاغ پیام تسلیت و همدردی مسئولان استانی، با پدران و مادران این شهدا به گفت‌وگو نشست و در جریان مسائل و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

او، گفت: شهید «سلیم سلیمی جابری» و شهید «احمد جوادی‌نیا»، دو تن از رزمندگان دلاوری هستند که در حادثه دلخراش ناو «جماران» در همان ساعات ابتدایی جنگ نابرابر رمضان، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مقام مسئول، گفت: اسم پاک فرزندان شما برای همیشه در تاریخ دفاع از حریم ایران اسلامی ماندگار است. ما امروز مدیون غیرت و شجاعت آنها هستیم.

ادامه دیدارها در شهرستان کوار

سید کمال علوی، سپس راهی شهرستان کوار شد و با حضور در منزل دو شهید دیگر این منطقه، بار دیگر غبار غم و اندوه را از چهره خانواده معظم شهدا زدود.

علوی، گفت: در شهرستان کوار، با خانواده شهید «میلاد صفری» و شهید «علی‌رضا فیضیان» دیدار کرد.

او، گفت: هر دوی این عزیزان نیز از مدافعان غیوری بودند که در همان روزهای نخست جنگ تحمیلی و حمله ناجوانمردانه دشمن جان شیرین خود را فدای اسلام و میهن کردند.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس در این دیدارها با تأکید بر اینکه راه شهدا خط قرمز نظام است، گفت: دشمن فکر می‌کرد با شهادت فرماندهان و رزمندگان، ملت ایران را به زانو درمی‌آورد، اما غافل از اینکه خون پاک این شهیدان، نهضتی جهانی بر علیه استکبار به پا کرده است.

حضور در سروستان و سرکشی از دیگر خانواده‌ها

گزارش‌های تکمیلی حاکی از آن است که سید کمال علوی در ادامه این سفر یک‌روزه، از شهرستان سروستان نیز بازدید و ضمن حضور در جمع تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این منطقه، بر حل مشکلات معیشتی و رفاهی آنان تأکید کرد.

این دیدارها با تأکید بر لزوم تداوم این دیدارها در تمام شهرستان‌های استان گفت: وظیفه ما فقط برگزاری مراسم نیست؛ وظیفه ما تکریم عملی و همه‌جانبه خانواده‌های شهدا در تمام روزهای سال است.

نباید اجازه دهیم ذره‌ای از ایثار این عزیزان کم‌جلوه داده شود.

وداع مردم شیراز با دو یادگار دفاع مقدس با حضور استاندار فارس

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار عبدالرحمن جزایری و شهید علی رنجبر اسلاملو، با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان و مردم قدرشناس، در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حسینعلی امیری استاندار فارس برگزار شد، نماز بر پیکر این دو ایثارگر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین طاهری، تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، اقامه شد. پیکر شهید علی رنجبر اسلاملو از شهدای جنگ تحمیلی رمضان که در حین عملیات پاکسازی پرتابه‌های دشمن متجاوز در منطقه قره‌باغ فارس به فیض شهادت نائل آمده بود، به همراه پیکر سردار عبدالرحمن جزایری که پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت، تشییع شد.

سردار جزایری از فرماندهان برجسته مهندسی رزمی جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بود که سابقه فرماندهی در عملیات‌های بزرگی همچون ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس را در کارنامه داشت. این پیشکسوت عرصه جهاد به پاس خدمات و مجاهدت‌های بی‌بدیل خود در جبهه‌های نبرد، مفتخر به دریافت «نشان فتح» از سوی فرمانده معظم کل قوا شده بود.

استاندار فارس در این آیین ضمن تجلیل از مقام شامخ این دو یادگار دفاع مقدس، یاد و خاطره مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنان را گرامی داشت.

تامین سوخت و انرژی تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

استاندار فارس، در بازدید از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، ضمن بررسی آخرین وضعیت آمادگی زیرساخت‌های سوخت‌ رسانی در مواجهه با شرایط ویژه، اعلام کرد که بر اساس اسناد پدافند غیرعامل و دستورات ابلاغی دولت، تمامی تمهیدات لازم برای پایداری خدمات‌رسانی در حوزه انرژی پیش‌بینی شده است و در صورت بروز هرگونه اخلال در زیرساخت‌ها یا حملات سایبری، فرآیند توزیع سوخت طبق برنامه‌ریزی‌های جایگزین تداوم می‌یابد.

حسینعلی امیری، در جریان این بازدیدِ نظارتی با اشاره به تهدیدات موجود علیه زیرساخت‌ها، بر آمادگی کامل بخش دولتی در مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: طبق راهبردهای ابلاغی از سوی ریاست محترم جمهوری، ارائه خدمات به مردم نباید در هیچ شرایطی با وقفه مواجه شود.

امیری،گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با بدترین سناریوها از پیش از آغاز این نبرد نابرابر فراهم شده و دستگاه‌های اجرایی با نقشه راه روشن و بدون ابهام، فرآیندهای عملیاتی خود را دنبال می‌کنند.

او، گفت: اولویت‌بندی سوخت‌رسانی به ناوگان امداد و نجات، اورژانس، آتش‌نشانی، حمل‌ونقل عمومی و همچنین صنایع غذایی و دارویی و البته نیروهای مسلح به‌طور دقیق تدوین شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه، گفت: هدف دشمن از تهدید زیرساخت‌ها، ایجاد نارضایتی عمومی است، اما با تمهیدات اتخاذ شده، حتی در صورت بروز اختلال در سیستم‌های دیجیتالی و مکانیزه، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات به‌ صورت دستی و سنتی صورت گرفته است تا خللی در معیشت روزانه شهروندان و فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد نشود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان، ضمن دستور برای نهایی‌سازی چک‌لیست‌های عملیاتی و ارائه گزارش جامع آمادگی اطمینان داد که با تکیه بر پدافند غیرعامل و مدیریت هوشمندانه، تمامی ظرفیت‌های استان برای تأمین نیازهای اساسی از جمله سوخت و گاز نانوایی‌ها در وضعیت پایدار قرار دارد.

او، با اشاره به اینکه پاسخگویی به افکار عمومی و حفظ پایداری خدمات از اولویت‌های اصلی مدیریت استان است، بر استمرار نظارت‌ها تا اطمینان کامل از رفع تمامی نقاط ضعف احتمالی در زنجیره تأمین و توزیع انرژی تأکید کرد.

در این بازدید که مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز استاندار فارس را همراهی می‌کردند، مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی استان و معاونان این شرکت هریک گزارش‌هایی را در حوزه تخصصی خود به حضور مدیر ارشد استان ارائه دادند.

برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

 بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از طرح های عمرانی بخش ارژن شهرستان شیراز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، از مناطق سیل‌زده بخش ارژن شهرستان شیراز و روند اجرای پل محور شیراز ـ ارژن (نسیم‌آباد) بازدید کرد.

رضایی کوچی، گفت: در پی بارندگی‌های سیل‌آسای هفته گذشته در سطح استان فارس، خساراتی به بخش‌های زیربنایی، ابنیه و پل‌های ارتباطی بخش ارژن شهرستان شیراز وارد شد.

او، گفت: با حضور در مناطق سیل‌زده بخش ارژن از روند اجرایی تکمیل و ساخت پل محور شیراز ـ ارژن (نسیم‌آباد) که بر اثر سیلاب به‌طور صددرصد تخریب شده بود، بازدید کرد.

این مقام مسئول، گفت: ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت فیزیکی طرح اعلام کرد این پل ظرف هفته آینده آماده بهره‌برداری است.

مردم اثبات کردند پای آرمان‌ها و خاک وطن هستند

مدیرکل سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه ما اکنون در چند جبهه با کشورهای متعددی در حال جنگ هستیم، گفت: ایستادگی مردم طی بیش از یک ماه گذشته ادامه داشته و مردم اثبات کردند پای آرمان‌ها و خاک وطن هستند و ایرانی‌ها همیشه پای شرف، ناموس و وطن ایستاده‌اند.

سید کمال علوی، در سفر به شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان و در جمع فرمانداران، معاونان فرمانداران، بخشداران و کارشناسان انتخابات هر سه شهرستان و در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پیش‌روی این شهرستان‌ها، با اشاره به حوادث پرفرازونشیب سال ۱۴۰۴ گفت: این سال متفاوت از همه طول دوران عمر انقلاب بوده و اکنون نیروهای نظامی در میدان، مردم در خیابان و دولت چهاردهم نیز تمام‌قد در حال پشتیبانی از هر دو است.

علوی، گفت: مردم به‌رغم فشارهای اقتصادی و تورم ناشی از جراحی اقتصادی و تحریم‌ها، اما با کمبود کالاهای اساسی و نیازهای روزمره مواجه نشدند و اکنون نیز به‌رغم خسارت‌ها و از دست دادن فرماندهان و هموطنان، با این دستاوردها نسبت به افکار عمومی جهان پیروز جنگ هستیم.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه ما اکنون در چند جبهه با کشورهای متعددی در حال جنگ هستیم، گفت: ایستادگی مردم طی بیش از یک ماه گذشته ادامه داشته و مردم اثبات کردند پای آرمان‌ها و خاک وطن هستند و ایرانی‌ها همیشه پای شرف، ناموس و وطن ایستاده‌اند.

او، گفت: جنگ خسارات زیادی در پی دارد و امیدوارم با وحدت‌ و همبستگی از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

این مقام مسئول، گفت: در قانون آمده که می‌توان از منابع و نیروی مالی، انسانی و تجهیزات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات استفاده کرد و کسانی که مقابل این قانون ایستادگی کنند، تخلف است.

علوی، با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۵۵ روستا و تیره عشایری و ۱۲۶ شهر در استان پهناور فارس واجدتشکیل شورا است، گفت: داوطلبان ردصلاحیت‌شده از ۱۷ تا ۲۰ فروردین فرصت ثبت اعتراض دارند که رسیدگی از ۲۱ تا ۲۷ فروردین توسط هیات نظارت شهرستان‌ها انجام و نظر قطعی اعلام می شود.

دبیر ستاد انتخابات فارس، گفت: از ۱۶ فروردین تا ۲۷ فروردین نیز فرصت تغییر حوزه انتخابیه به داوطلبان داده شده که در محدوده همان شهرستان افراد می‌توانند از شهر به روستا، روستا به شهر و یا روستا به روستا یا شهر به شهر تغییر دهند.

او، گفت: بنا بر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در موعد مقرر در۱۱ اردیبهشت‌ماه پیش‌رو است که امیدواریم مردم با حضوری پرشور برگ زرینی در این انتخابات رقم بزنند.

این مقام مسئول، گفت: دولت در بحث تامین امنیت استان و تامین کالا و نیازهای مردم تمام‌قد پای کار ایستاده و تلاش‌های زیاد و بی‌نظیری به کار گرفته شد؛ دولت چهاردهم با وجود همه مشکلات و چالش‌ها تمام‌قد پشتیبان نیروهای نظامی و امنیتی و مردم بوده و مردم ذره‌ای احساس خلأ و کمبود کالا و مایحتاج نکردند.

علوی، گفت: در امر فرآیند انتخابات، تلاش داریم مر قانون اجرا شود و از آبروی افراد صیانت کرده و انتخابات سالم، پرشور و رقابتی و بر اساس اصل سلامت انتخابات برگزار شود.

طرح های عمرانی حتی در اوج جنگ نیز متوقف نشد

استاندار فارس در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه استقلال خط ۲ قطار شهری شیراز، با تبیین ابعاد پیروزی در نبرد اخیر، بر تداوم بی‌وقفه مسیر توسعه و پروژه‌های عمرانی در سخت‌ترین شرایط جنگی تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در مراسم افتتاح هفتمین ایستگاه خط ۲ متروی شیراز، با گرامیداشت یاد رهبر شهید انقلاب اسلامی (قدس سره)، فرماندهان ارشد نظامی و شهدای غیرنظامی گفت: این نخستین آیین افتتاح یک پروژه بزرگ شهری پس از آغاز جنگ تحمیلی رمضان است و از پویایی و اراده مجموعه مدیریت شهری در انجام وظایف حتی در هنگام جنگ خبر می‌دهد.

امیری، با تجلیل از نقش مردم در این دوران، از حضور مستمر شهروندان در صحنه قدردانی کرد و یادآور شد که مردم با حفظ آرامش خود، در حقیقت «جبهه دوم» را تدارک دیدند و تکیه‌گاه رزمندگان بودند.

او، با مقایسه روحیه ملت ایران با سایر کشورها، گفت: برخلاف برخی تجربه‌های جهانی که جنگ منجر به خروج مردم از کشور می‌شود، در ایران حتی در اوج حملات، مردم با دعا برای رزمندگان و حفظ روال عادی زندگی، اجازه ندادند سایه جنگ بر کشور سنگینی کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تهدیدات پیشین رئیس‌جمهور آمریکا علیه هویت تمدنی کشور، تصریح کرد: خطای راهبردی دشمن ناشی از جهل نسبت به پیشینه سه‌هزارساله و ریشه‌های عمیق تمدنی ایران است زیرا تمدن بزرگ ایران که بر پایه غیرت، جوانمردی و اتحاد ملی بنا شده، با تهدیدهای مقطعی لرزان نمی‌شود و در یک شب از بین رفتنی نیست؛ لذا پذیرش شروط ایران توسط دشمن، گواه روشنی بر شکست محاسبات تمدنی و نظامی آنان است.

امیری، گفت: مردم حتی در ایام جنگ و در اوج فضای جنگی، با آرامش و اطمینان روند عادی زندگی را ادامه دادند و برای پیروزی رزمندگان دعا می‌کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از تلاش‌های شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری در این ایام تقدیر کرد و گفت: در جریان جنگ تحمیلی رمضان مدیریت شهری شیراز علاوه بر رسیدگی به آسیب‌های ناشی از حملات دشمن به مناطق مسکونی، غیرنظامی و خدماتی، در جهت پشتیبانی از مناطق آسیب‌دیده در سیل، همچون جهرم، نیز حضور داشت و علاوه بر خدمات‌رسانی به شهروندان شیرازی اجازه نداد طرح های عمرانی و خدمات شهری متوقف شود.

استاندار فارس، گفت: ایستگاه استقلال را یکی از شاهکارهای مهندسی قطار شهری کشور توصیف کرد و از پیگیری‌های انجام شده با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای رفع موانع ناشی از تحریم‌ها و تأمین واگن‌های مورد نیاز خبر داد تا روند خدمت‌رسانی مترو به شهروندان شیراز به سطح مطلوب برسد.

امیری، گفت: پیام این افتتاحیه، اراده ملت بزرگ ایران و مردم فارس برای پیشرفت و سازندگی در هر شرایطی است.

افتتاح ایستگاه استقلال خط ۲ قطار شهری شیراز با حضور استاندار فارس

در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ایستگاه «استقلال» در خط ۲ قطار شهری شیراز استاندار فارس با حضور در محوطه ایستگاه و واگن‌های مترو، ضمن بررسی روند خدمات‌رسانی، در فضایی صمیمی با شهروندان و مسافران به گفت‌وگو پرداخت.

اقتدار دفاعی و انسجام ملی؛ ‌شرط لازم برای استمرار فرآیندهای دموکراتیک در شرایط ویژه کشور

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در نشست ستاد انتخابات استان، ضمن تشریح ابعاد پیچیده نبرد تحمیلی اخیر و شکست محاسبات دشمن در ضربه به ارکان حاکمیت، بر ضرورت تقویت انسجام داخلی به عنوان راهبردی حیاتی تاکید کرد.

جلیل حسنی، گفت: در این جلسه، بر تداوم فعالیت‌های اجرایی انتخابات و آمادگی برای برگزاری این رویداد ملی در سخت‌ترین شرایط ممکن، به عنوان نشانی از پایداری و پویایی نظام تأکید شد.

حسنی، در نشست ستاد انتخابات استان فارس با هدف بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های اجرایی و تبیین اقتضائات سیاسی روز، به ریاست وی برگزار شد با اشاره به تهاجم اخیر علیه کشور، گفت: این یک واقعیت است که محاسبات راهبردی دشمن مبنی بر سقوط سریع حاکمیت و گسست میان مردم و نظام، در سایه پایداری ملی و استحکام ساختارهای قدرت با شکست مواجه شده است.

او، گفت: با وجود شهادت فرمانده کل قوا، ثبات پویای نیروهای مسلح و طراحی هوشمندانه ارکان نظام به‌گونه‌ای تجلی یافت که ایران نه تنها در موضع دفاع، بلکه در رویه تهاجمی نیز مقتدرانه ظاهر شد و تابوهای دیرینه دشمن در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را در هم شکست.

این مقام مسئول، با تحلیل وضعیت اجتماعی کشورمان پس از تهاجم دشمن آمریکایی_صهیونیستی، بر ضرورت وحدت ملی تاکید کرد و گفت: انسجام داخلی امروز برنده‌ترین سلاح در برابر جنگ شناختی و نظامی دشمن است.

حسنی، گفت: حضور هوشمندانه تمامی طیف‌ها، اقوام و حتی منتقدان در تجمعات ملی، نشان از دلبستگی آحاد جامعه به موجودیت میهن دارد و از این روست که باید تلاش کرد لفاظی‌های تفرقه‌ افکنانه و اقدامات جریان‌های محفلی و خودسر که انسجام عمومی را نشانه گرفته‌اند، اثری مخرب‌تر از تسلیحات دشمن بر پیکره اقتدار ملی بر جای نگذارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با بیان اینکه مسوولان ارشد استان به صراحت این رویکردهای غیرمسئولانه را نفی می‌کند، بر ضرورت برخورد با چنددستگی‌ تأکید کرد و خواستار هوشیاری همه‌ جانبه دستگاه‌های مسئول در قبال این پدیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه، با تأکید بر لزوم تفکیک فضای مدیریت بحران از فعالیت‌های مدنی، از تلاش برای پیگیری فرآیندهای اجرایی انتخابات با قوت و در زمان مقرر خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده رسانه‌های جمعی موظف شدند با تبیین دقیق فعالیت‌ها، اتمسفر اجتماعی را به سمت عادی‌سازی هدایت کرده و فضای انتخاباتی را در اولویت اطلاع‌رسانی قرار دهند.

حسنی، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ناپذیری رفتارهای دشمن، دستور داده شد که فرمانداران و بخشداران با آمادگی کامل برای بدترین سناریوهای احتمالی، برنامه‌ریزی و بسترسازی کنند.

او، همچنین بر اجرای دوره‌های آموزشی فشرده برای کاربران و مجریان شعب اخذ رأی و همچنین تقویت ارتباط سیستماتیک کمیته‌های استانی با رده‌های متناظر در پایتخت تاکید کرد و گفت: این اقدامات با هدف حصول اطمینان از آمادگی فنی و اشراف عملیاتی استان انجام می شود تا علی‌رغم فشارهای ناشی از جنگ، وظایف محوله در حوزه انتخابات با دقت و بر اساس تجربیات گران‌بهای تاریخی به سرانجام برسد و استان فارس همچنان در رتبه‌های برتر آمادگی و نظارت انتخاباتی باقی بماند.

گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب با توزیع و غرس ۱۲۱۰ اصله نهال

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس از توزیع و غرس ۱۲۱۰ اصله نهال در راستای اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی به منظور بزرگداشت یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب خبر داد.

سید محمدحسن موسوی، گفت: اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی محله محور و با مشارکت مردمی قرار است در سطح شیراز نهال توزیع و غرس شود.

موسوی، گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری قرارگاه مردمی حضرت علی بن حمزه (ع) تعداد ۱۲۱۰ اصله نهال به تعداد حروف ابجد نام رهبر شهید انقلاب در سطح محلات شیراز توزیع و غرس می شود.

او، گفت: در این حرکت فرهنگی که با حضور آحاد مردم انجام خواهد شد ضمن برگزاری و گرامیداشت چهلمین روز شهادت قائد امت رهبر شهید انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ، تعداد بسیار زیادی نهال در محلات و مکان های پیشنهادی در سطح شیراز کاشته و توسط مردم مراقبت و نگهداری می شود.

در سالیان گذشته رهبر شهید انقلاب ضمن غرس نهال و درخت، تاکید داشتند : همه مردم در موضوع درختکاری به‌ عنوان یک عمل صالح و حسنه مشارکت داشته باشند تا با افزایش درختان، محیط زندگی و زیست طراوت و صفا پیدا کند.

عکس خبر فوق از آرشیو سایت khamenei.ir برداشت شده و به یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب در حال کاشت نهال در سالیان گذشته بوده است.

نیاز اصلی امروز ایران اسلامی اتحاد و انسجام ملی است

مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، نیاز اصلی امروز ایران اسلامی را اتحاد و انسجام ملی دانست و گفت: اگر ابرقدرتی مثل آمریکا اکنون در جنگ و تجاوز ظالمانه علیه ملت ایران احساس شکست کرده، چیزی جز اتحاد و انسجام ملت ایران نبوده است؛ امروز حضور هر شخص در میدان و خیابان، از کودک و جوان تا زنان و مردان، مانند یک موشک و لانچر عمل می‌کند.

سید کمال علوی، در مراسم چهلمین روز درگذشت رهبر معظم انقلاب اسلامی که در گذر حافظ شیراز و با حضور هنرمندان، شاعران، فرهنگ‌وران و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تسلیت چهلمین روز شهادت رهبر شهید و نیز شهدای جنگ رمضان، کودکان و دانش‌آموزان میناب، شهدای لامرد و رزمندگان، سخنرانی کرد.

علوی، سال ۱۴۰۴ را یکی از متفاوت‌ترین سال‌های عمر انقلاب اسلامی دانست و گفت: در سال گذشته، جنگ ۱۲ روزه، جنگ رمضان، حوادث دی‌ماه و جراحی اقتصادی به وقوع پیوست؛ سالی که رهبر شهید انقلاب اسلامی، سرداران، دانشمندان، دولتمردان و بسیاری از هموطنان را از دست دادیم، اما مردم ثابت کردند که در تمام بزنگاه‌های تاریخی، محکم پای انقلاب ایستاده‌اند.

او، گفت: مردم ما در خیابان و رزمندگان در میدان، طی چهل روز گذشته چنان کاری کردند که آمریکا به التماس برای آتش‌بس افتاده است؛ امروز ایران پیروز میدان است؛ اگر رزمندگان در میدان و مردم در خیابان از کشور دفاع می‌کنند، دولت نیز تمام‌قد پشتیبان آنان است.

این مقام مسئول، گفت: در چهل روز گذشته، با وجود جنگ تمام‌عیار، انواع تحریم‌ها و چالش‌ها، مردم هیچ احساس کمبودی در تامین کالاهای مورد نیاز، انرژی و مایحتاج خود نکردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، با اشاره به پیشینه ایستادگی ملت ایران گفت: مردم ما همواره پای وطن ایستاده‌اند؛ از استعمار پیر انگستان گرفته تا هشت سال جنگ تحمیلی و جنگ رمضان، جان دادند اما خاک ندادند.

علوی، نیاز اصلی امروز ایران اسلامی را اتحاد و انسجام ملی دانست و گفت: اگر ابرقدرتی مثل آمریکا اکنون در جنگ و تجاوز ظالمانه علیه ملت ایران احساس شکست کرده، چیزی جز اتحاد و انسجام ملت ایران نبوده است؛ امروز حضور هر شخص در میدان و خیابان، از کودک و جوان تا زنان و مردان، مانند یک موشک و لانچر عمل می‌کند.

او، گفت: ما از خون و جان دادن برای ایران نمی‌ترسیم، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب جان خود را مقتدرانه و مظلومانه تقدیم کردند؛ اکنون نیز همه مدیران و مردم ایران گوش به فرمان رهبری و مسئولان نظام هستند؛ خدای نکرده ذره‌ای حرف از اختلاف نباید در میان باشد؛ حمایت قاطع مردم از تصمیمات رهبری و مسئولان ارشد، پیروزی را برای ایران عزیز به دنبال دارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در ادامه از زحمات هنرمندان و اصحاب رسانه که طی چهل روز گذشته شبانه‌روز پای کار بودند، قدردانی کرد.

همبستگی و انسجام به عنوان رکن اصلی دفاع ملی باید حفظ شود

استاندار فارس، روند پیروزمندانه «جنگ تحمیلی رمضان» را حاصل ۴۰ روز ایستادگی سلحشورانه نیروهای مسلح در سنگرهای دفاع و پایداری مردم در خیابان‌ها و میدان‌ها توصیف کرد.

حسینعلی امیری، حفظ اتحاد و انسجام داخلی را برای تکمیل دفاع ملی و عبور موفق از مرحله دیپلماسی ضروری دانست.

امیری، در جمع خبرنگاران، با تحلیل ابعاد نبرد اخیر با دشمن آمریکایی – صهیونی گفت: پس از چهل روز مقاومت همه‌جانبه در سنگرهای دفاع از نظام و انقلاب، اکنون، شرایط ایران پذیرفته و بر جبهه متجاوز تحمیل شده است.

او، با اشاره به تغییر چهره نبرد از وضعیت نظامی به عرصه دیپلماسی، گفت: فارغ از هرگونه سلیقه سیاسی یا قومیت، حفظ اتحاد و انسجام ملی در این مقطع، اهمیتی هم‌تراز با مجاهدت رزمندگان در خطوط مقدم دارد و این همبستگی باید به عنوان رکن اصلی دفاع ملی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار فارس، بر لازم‌الاجرا بودن تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، تأکید کرد و آن را فصل‌الخطاب تمامی ارکان دانست.

امیری، با گرامیداشت یاد و خاطر رهبر شهید انقلاب اسلامی، فرماندهان عالی‌رتبه و شهدای غیرنظامی که در این مسیر جان خود را فدا کردند، از پایداری و بزرگی مردم استان فارس در طول این چهل روز قدردانی کرد.

این مقام مسئول، با دعوت از عموم مردم برای برگزاری باشکوه مراسم چهلمین روز شهادت رهبر انقلاب و شهدای خدمت در سراسر استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها، گفت: بزرگداشت این مناسبت ملی در شرایط کنونی، پیامی مقتدرانه مخابره می‌کند و حضور منسجم مردم در این آیین‌ها را نشان‌ دهنده پیوند ناگسستنی ملت با آرمان‌های نظام و تداوم مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی است.

تاکید بر اصل دقت در فرآیند صدور احکام کارگزینی کارکنان

علیرضا انصاری، ضمن بازدید از فرآیند صدور احکام کارگزینی بر دقت در انجام این فرآیند بجهت عدم تضییع حقوق همکاران تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، ضمن تبریک سال نو به شرایط پیش آمده جنگ رمضان اشاره کرد و گفت: از خداوند متعال آرزوی نصرت و پیروزی برای رزمندگان ایران اسلامی و پیروزی در نبرد حق علیه باطل را دارم.

ایشان ضمن تسلیت مجدد شهادت قائد امت حضرت امام خامنه ای، از خداوند منان طول عمر پربرکت برای رهبری جدید جمهوری اسلامی تا ظهور صاحب واقعی این مملکت حضرت ولی عصر (عج) را خواستار شد.
انصاری ضمن تاکید بر حفظ اتحاد وانسجام ملی این مهم را رمز پیروزی دانست و افزود:شاه کلید و اساس پیروزی داشتن حس همدلی و اتحاد با یکدیگر است.

ایشان در پایان از همکاران کارگزینی بابت همت در این شرایط سخت و انجام امورات پرسنلی کارکنان تشکر کرده و افزود:بایستی تلاش گردد تا در سال جاری پرداخت حقوق براساس عملکرد کارکنان باشد تا به نوعی باعث افزایش روحیه و حس خدمت در بین همکاران باشیم.

پیشتازی فرماندهان ما در میدان نبرد رمز برتری بر دشمن است

استاندار فارس، در مراسم تشییع رئیس شهید سازمان اطلاعات سپاه، با تاکید بر پیشتازی فرماندهان ایرانی در خط مقدم، حملات ناجوانمردانه به محل کار فرماندهان شهید را فاقد ارزش نظامی دانست.

حسینعلی امیری، در مراسم تشییع سردار مجید خادمی که با حضور مردم قدرشناس شیراز برگزار شد، با اشاره به حضور فرماندهان در میدان و در میان مردم گفت: یکی از ویژگی‌های بارز فرماندهان نیروهای مسلح ما این است که برخلاف سایر نقاط دنیا که فرماندهان در عقب نیروها می‌ایستند، در نظام ما فرماندهان پیشاپیش و جلوتر از زیر مجموعه خود در عرصه حضور دارند.

امیری، با گرامیداشت یاد شهدای اقتدار که در نبرد ۱۲ روزه و جنگ تحمیلی رمضان به شهادت رسیدند گفت: این عزیزان ناجوانمردانه در محل کار خود شهید شدند که این اقدامات ناجوانمردانه و فاقد هرگونه ارزش نظامی است.

پیکر پاک سردار شهید مجید خادمی که امروز با حضور استاندار فارس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و مردم قدرشناس در شیراز بدرقه شد، فردا جمعه به سوی روستای زادگاهش در شهرستان فسا تشییع و به خاک سپرده می شود.

تدبیر در بحبوحه جنگ؛ فارس چگونه سفره مردم را آرام نگه داشت؟

از نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی، بازار فارس آرامش خود را حفظ کرد؛ ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای بیش از ۶ ماه، ماه‌ها پیش از جنگ انجام شده بود و اکنون نیز به رغم پشت سر گذاشتن جنگ ۴۰ روزه بازدید میدانی از انبارها و فروشگاه‌های شیراز، از وفور کالا و ثبات قیمت‌ها حکایت دارد.

هرگاه کشوری درگیر جنگ می‌شود، اولین تهدید جدی جان مردم را کمبود مواد غذایی و کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد؛ استاندار فارس اما این تهدید را پیش از وقوع خنثی کرد و همه مسئولان اقتصادی استان را پای کار آورد.

در روزهای جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی، استان فارس بدون کوچکترین دغدغه‌ای در تامین نیازهای اساسی مردم، روزهای سخت را پشت سر گذاشت؛ حسینعلی امیری استاندار فارس، از ماه‌ها قبل از آغاز جنگ، برنامه‌ریزی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی انجام داده بود؛ او از روزهای نخست جنگ با برگزاری جلسات مستمر با مدیران اقتصادی استان، بازار را به صورت میدانی رصد کرد و با کسبه و بازاریان به گفت‌وگو نشست.

مدیریت جهادی در طوفان جنگ؛ چگونه فارس بدون بحران معیشتی از سخت‌ترین روزها عبور کرد؟

تقسیم کار و نظارت شبانه‌روزی؛ روایتی از یک عملیات هماهنگ

مسئولان اقتصادی استان فارس در همان ابتدای کار به دستور استاندار به خط شدند؛ آن‌ها تقسیم کار مناسبی را میان خود صورت دادند و این تیم از توزیع مویرگی کالا تا نظارت‌های شبانه‌روزی بر بازار را برنامه‌ریزی کردند.

ذخیره‌سازی اقلام و کالاهای اساسی در کمترین زمان ممکن در انبارها انجام شد؛ این ذخایر برای دست‌کم چهار، ۶ و حتی بیش از ۶ ماه پیش‌بینی گردید؛ آمارهای رسمی و بازدیدهای میدانی ایرنا هم اکنون از وفور کالاها در انبارهای استان حکایت می‌کند.

گزارش‌های سرکشی از بازار فارس نشان می‌دهد که در هیچ یک از اقلام اساسی کمبودی گزارش نشده است؛ انواع کالاها اعم از برنج، مرغ، شکر، روغن، قند و سایر اقلام در تمامی نقاط شهرها به‌ویژه شیراز به راحتی قابل تهیه هستند.

تولیدکنندگان و بازاریان؛ پای کار مردم می‌ایستند

بازاریان نیز با همان قیمت‌های قبل از جنگ، اجناس خود را به مشتریان عرضه کردند؛ آن‌ها به هیچ وجه به دنبال سوءاستفاده از شرایط و سودجویی نرفتند.

استان فارس در این روزهای سخت، علاوه بر تامین اقلام مورد نیاز خود، مایحتاج دیگر استان‌ها را نیز تامین کرد؛ بیش از ۲۰۰ عامل توزیع و تامین کالاهای اساسی در مجتمع بازرگانان فارس، کار توزیع مویرگی را به نقاط مختلف استان انجام دادند.

این عاملان فروش به صراحت اعلام کردند که هیچ کم و کسری در بازار وجود ندارد و به اعتقاد آن‌ها، شرایط فعلی حتی بهتر از روزهای قبل از جنگ ارزیابی می‌شود.

جوانمردی که یکی از افراد باسابقه مجتمع بازرگانان شیراز به شمار می‌رود، گفت: نیروهای مسلح در دوران جنگ مشغول حفاظت از کشور هستند؛ ما هم باید پشت جبهه را داشته باشیم.

این بازاری باسابقه، گفت: با هماهنگی خوبی که بین روسای اتحادیه و صنف وجود دارد، هیچ گونه مشکلی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی نداشتیم و اکنون اوضاع نرمال و مثل روزهای قبل از جنگ است.

جوانمردی، گفت: این وظیفه هر انسان و هر ایرانی است که در این شرایط پای کار باشد.

شاه‌ حسینی، یکی دیگر از عاملان فروش و توزیع اقلام اساسی نیز گفت: وظیفه شرعی و دینی و وطن‌پرستی ما ایجاب می‌کند که پای کار مردم باشیم؛ مجتمع بازرگانان شیراز تامین‌کننده خیلی از کالاهایی است که هم به جنوب و هم به شمال کشور ارسال می‌شود.

این فعال اقتصادی، گفت: در شرایط سخت، زیر شدیدترین تهدیدها قرار گرفتیم، اما پای کار ایستادیم.

او، با بیان اینکه «سرباز، سرباز است و وطن‌پرست، وطن‌پرست است، گفت: ما میهن‌دوست هستیم و عضو همین جامعه به شمار می‌رویم.

شاه‌ حسینی، گفت: امسال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم؛ قیمت‌ها تقریبا مشابه قیمت‌های سال قبل باقی مانده تا در شرایط جنگی فشار مضاعفی به مردم وارد نشود؛ توزیع‌کنندگان کالاهای اساسی با توجه به شرایط جنگی، فرهنگ بالایی را در توزیع و فروش محصولات به نمایش گذاشتند؛ تنها موارد بسیار اندکی از گران‌فروشی در استان گزارش شد که این موضوع نشان‌دهنده اثربخشی نظارت دقیق و فرهنگ بالای فعالان اقتصادی فارس است.

هیچ کمبودی احساس نشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، نیز در نشست چند روز پیش خود با فعالان اقتصادی، وضعیت بازار را تشریح کرد.

مسعود گودرزی، در این نشست گفت: به‌رغم جنگ نابرابر تحمیلی دشمن، هیچ گونه کمبودی در کالاهای اساسی و پرمصرف مردم استان احساس نشد.

معاونت اقتصادی استانداری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی برای نیل به اهداف توسعه‌ای را مبتنی بر شعار سال در دستور کار خود قرار داده است.

معاون استاندار فارس، گفت: با راهبری و مدیریت مناسب استاندار، هیچ گونه کمبودی در کالاهای مورد نیاز مردم نداشتیم.

آرامش در بازار فارس

همه شواهد و بازدیدهای میدانی از بازار فارس نشان می‌دهد که آرامش بر آن حکمفرماست؛ کارها بر روی ریل مناسب در سایه همدلی و مسئولیت‌پذیری مردم، اصناف و مسئولان در حال انجام است.

مدیریت جهادی در طوفان جنگ؛ چگونه فارس بدون بحران معیشتی از سخت‌ترین روزها عبور کرد؟
نگاهی به اقدامات میدانی استاندار

حسینعلی امیری، استاندار فارس، از ۹ اسفندماه ۱۴۰۴ تا کنون اقدامات گسترده و مستمری را انجام داده است؛ او جلسات ستاد تنظیم بازار و ستاد مدیریت بحران استان را به طور مستمر برگزار کرد.

استاندار فارس در مساجد حضور یافت و به گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم و نمازگزاران پرداخت؛ او از انبارهای کالاهای اساسی و مجتمع بازرگانان شیراز بازدید میدانی به عمل آورد.

امیری همچنین در دستگاه‌های اجرایی مرتبط با نظارت بر بازار از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی حضور پیدا کرد؛ او به طور مستمر در بازارهای شیراز و برخی شهرهای دیگر حاضر شد و با کسبه به گفت‌وگو نشست.

استاندار فارس، انبارهای اصلی کالاهای اساسی و فروشگاه‌های بزرگ توزیع کالا را مورد بازدید قرار داد؛ او به طور مداوم با ۳۷ فرماندار استان تماس گرفت و آخرین وضعیت شهرستان‌ها را پیگیری کرد.

امیری همچنین از شهرک صنعتی شیراز و واحدهای بزرگ تولید صنایع غذایی نیز بازدید میدانی به عمل آورد.

از انبارهای پر تا سفره‌های آرام؛ روایت یک پیروزی خاموش

به رغم جنگ تحمیلی نابرابر، شاهد استمرار نبض زندگی در استان فارس هستیم و کسب‌وکار در این استان همچنان رونق دارد و آرامش در فضای تامین و عرضه کالاهای اساسی به طور کامل برقرار است.

مدیریت جهادی استاندار فارس و همدلی بازاریان، این استان را به جزیره امن معیشتی در طوفان جنگ تبدیل کرده است.

 برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی فارس برای خدمت‌رسانی در هر شرایط

استاندار فارس با حضور در اجتماع شبانه مردم شیراز، حضور آگاهانه و مستمر ملت را در میدان، ضامن اقتدار نظام و پایداری کشور دانست و با تشریح آمادگی دستگاه‌های اجرایی، بر ثبات وضعیت ذخایر کالاهای اساسی و پایداری خدمات زیربنایی استان تأکید کرد.

حسینعلی امیری، در جمع اقشار مختلف مردم با تأکید بر این‌که حضور مسولانه ملت ایران در سطح جهان بی‌نظیر است، گفت: حضور پرشور و با شعور مردم در چهل روز گذشته، سنگری پولادین ایجاد کرد که اهمیت آن از مجاهدت رزمندگان در دفاع از تمامیت ارضی و اسلام عزیز کمتر نیست.

امیری، گفت: با توجه به غیرقابل اعتماد بودن رژیم صهیونیستی و آمریکا و نبود سند الزام‌آور در وضعیت فعلی، کماکان تا پیروزی نهایی به این صلابت و درک درست مردم از شرایط کشور نیاز داریم و حضور پررنگ امشب، حکایت از همین بیداری و اتحاد دارد.

استاندار فارس، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تأمین مایحتاج عمومی از بازه زمانی جنگ دوازده‌روزه تا جنگ تحمیلی رمضان، گفت: با نظارت مستمر بر انبارها، سیلوها و تشکیل جلسات ستاد تنظیم بازار، اکنون کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد به طوری که در مواردی به سایر استان‌ها نیز کمک‌رسانی شده است.

او، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله صمت، پخش فرآورده‌های نفتی، آب، برق و بهداشت و درمان در آمادگی کامل به سر می‌برند تا حتی در شرایط ویژه نیز خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه نشود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان فارس، با اشاره به تاب‌آوری زیرساخت‌های شهری در برابر حوادث و سرعت عمل نیروهای فنی در بازسازی شبکه‌های آسیب‌دیده طی هفته‌های اخیر، گفت: بازگشت سریع بخش‌های آسیب‌دیده در جنگ به مدار خدمت‌رسانی، بیانگر آمادگی عملیاتی برای مدیریت پایداری خدمات در شرایط دشوار است.

ابلاغ جزئیات ساعات کاری و نحوه حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی فارس از ۲۲ فروردین ماه

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۵، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان فعالیت خواهند کرد.

بر اساس این اطلاعیه و حسب موافقت جناب آقای دکتر امیری، استاندار فارس، از تاریخ یادشده تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به بازگشت به روال حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان در محل کار هستند.

بر این اساس، محدودیت‌های پیشین در حضور نوبتی نیروها لغو شده و ارائه خدمات به شهروندان با حداکثر ظرفیت نیروی انسانی انجام می‌ شود.

مطابق این ابلاغیه، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های مشمول از ۸ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت. مدیران دستگاه‌ها مکلفند با برنامه‌ریزی دقیق در این بازه زمانی، ادامه خدمت‌ رسانی مطلوب و پاسخگویی به مراجعان را تضمین کنند.

به منظور سیاست‌های حمایتی از نهاد خانواده مقرر شده است مادران دارای فرزند شش سال و کمتر یا دانش‌آموز مقطع ابتدایی وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و مدیریت بهینه نیروی انسانی بر عهده بالاترین مقام هر دستگاه اجرایی است.

قدردانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از حضور درخشان و موثر بانوان فارس در روزهای جنگ و حماسه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در پیامی از حضور حماسی بانوان فارس در اجتماعات مردمی و میدان داری آنان در روزهای جنگ قدردانی کرد.

متن پیام سمانه ذوالقدری جهرمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها دنیا نظاره گرِ رقم خوردن صحنه های بی نظیری از صلابت و شکوهِ فرزندان ایران زمین بود و دید که چگونه ایرانِ سوگ وار، بدون ترس از زوزه جنگنده ها و بمب افکن های بی رحم، استوار ایستاد و نیروهای مسلحِ شجاع و دلاور ایران در دفاع از این سرزمین بزرگ، جان عزیزشان را سپر کردند تا پیروزی در یک میدانِ نبردِ نابرابر، از آنِ ما باشد.

چهل روز است که زنان و مردان و دختران و پسرانِ غیور ایران زمین، خیابان را رها نکرده اند و به تأسی از رهبر شهید و عزیزمان با مشت های گره کرده و پرچم های بر افراشته و بغض های فروخورده، تکبیرگویان تا پاسی از شب از قطره قطره خون های ریخته شده، و وجب به وجب خاک متبرک شده اش پاسداری می کنند.

چهل روز است که دنیا در حیرتِ حضور زنان و دخترانی است که روزها، چراغ خانه را روشن نگاه داشته اند و شب ها، پرچم سه رنگ اقتدار، عزت و عظمت این سرزمین را برافراشته اند و در برابر جنگ افروزانِ کودک کش، زینب وار رجز می خوانند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد رهبرِ شهیدمان و همه شهدای جنگ رمضان به ویژه شهدای استان فارس، از نقش درخشانِ زنان و دختران با غیرت استان فارس که با حضور گسترده و موثر خود در اجتماعات مردمی روزهای سختِ جنگ را به روزهای پر افتخارِ شور و حماسه تبدیل می کنند، قدردانی نموده و از خداوند بزرگ سرافرازی و سربلندی روزافزون ایران عزیزمان را مسألت می نمایم.

سمانه ذوالقدری جهرمی

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری

گرامیداشت اربعین رهبر شهید در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)

مراسم چهلمین روز شهادت رهبر شهید انقلاب اسلامی (قدس سره) با حضور استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و سایر مسئولان استانی و مردم قدرشناس شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

بازدید معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از بازدید ۲۹۶ هزار و ۲۵۸ نفر از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز ۱۴۰۵

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، از بازدید ۲۹۶ هزار و ۲۵۸ نفر از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز ۱۴۰۵ خبر داد.

مهدی پارسایی، با بیان این که حافظیه، سعدیه، ارگ کریمخانی، تخت جمشید و پاسارگاد از جمله مراکزی هستند که بیشترین بازدید نوروزی و فروش بلیط در آن ها انجام شد، گفت: بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی به دلیل وقوع جنگ به میزان ۹۶ درصد کاهش یافته و به همین نسبت درآمدهای حاصل از بلیط فروشی نیز کاهش یافته است.

پارسایی، با اشاره به این که میزان کل تردد خودروها در استان فارس دو میلیون و ۹۷ هزار و ۶۵۵ دستگاه در نوروز ۱۴۰۵ ثبت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

او، با بیان این که دستگاه های مختلف مسئول در حوزه ستاد خدمات سفر علیرغم خطرات موجود وظایف خود را به شایستگی انجام داده اند، گفت: مجموعه جمعیت هلال احمر علاوه بر خدمات درمانی و دارویی، ۱۵۶ عملیات امدادی، اورژانس ۱۱ هزار و ۳۱۶ ماموریت جاده ای و غیر جاده‌ای و دانشگاه علوم پزشکی خدمات رسانی به دو هزار و ۱۱۹ نفر به صورت بستری و ۷۸۸ نفر به صورت سرپایی در ایام نوروز ۱۴۰۵ را انجام داده اند.

این مقام مسئول، با اعلام این که در نوروز ۱۴۰۵، هفت هزار و ۱۸۲ بازدید از واحدهای صنفی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت انجام شد، گفت: به منظور رعایت حقوق مردم و حفظ کیفیت خدمات در ایام نوروز، یک هزار و ۴۵۶ بازدید از مراکز تاسیسات خدمات گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۵ انجام شده بر این اساس ۶۷ مورد تشویق، ۱۸ مورد تذکر و اخطار کتبی و دو مورد تعطیلی یا تعلیق واحد خدماتی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: مجموع اقامت ثبت شده در نوروز ۱۴۰۵ در اقامتگاه های رسمی و غیررسمی استان فارس، ۱۰۵ هزار و ۴۷۴ نفر بوده است که در هتل ها، اقامتگاه های سىتی، بوم گردی ها، مهمان پذیرها، مدارس، کمپ های شهرداری، حسینیه ها و زائرسراها اسکان یافته اند.

پارسایی، با بیان اینکه اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری این استان در ایام نوروز ۱۴۰۵ باز بوده و با دستورات استاندار، پذیرای مسافران نوروزی بوده اند، گفت: با وجود برقراری شرایط ویژه جنگی، تلاش کردیم با فعالیت اماکن تاریخی و فرهنگی، نقش موثری در تقویت روحیه مردم و افزایش تاب آوری اجتماعی ایفا کنیم.

او، با اشاره به فضاسازی گذر حافظیه متناسب با اعیاد و همچنین شرایط جنگ تحمیلی بر کشور، گفت: بیش از ۷۰ غرفه در قالب پنج بازارچه به منظور ارائه خدمات به مسافران نوروزی و عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان فارس برپا شد.

این مقام مسئول، به سپر آبی برای محافظت از آثار تاریخی و میراثی استان فارس در شرایط تهاجم نظامی دشمنان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: به حضور مستمر و محسوس پلیس راهور استان فارس در جاده های استان به منظور ایجاد آرامش برای خانواده ها و افزایش امنیت سفر اشاره کرد و گفت: کارکنان راهداری استان فارس نیز در نوروز ۱۴۰۵ با حضور موثر خود ایمنی جاده ها در شرایط بارندگی و وقوع سیل در بعضی شهرستان های استان را مدیریت کردند.

برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر با وجود شرایط جنگی؛ آغاز تغییر حوزه انتخابیه

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با اعلام پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری از امروز، جزئیات کامل زمان‌بندی مراحل اعتراض، رسیدگی به شکایات و تغییر حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: با وجود شرایط جنگی، دولت مصمم است انتخابات ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ طبق تقویم زمان‌بندی برگزار شود.

حضور استاندار فارس در سطح شهر بازدید از واحدهای تجاری و گفت و گو با کسبه و اقشار مختلف مردم

استاندار فارس با حضور در سطح شهر از تعدادی از واحدهای تجاری بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمت رسانی به شهروندان و توزیع کالاهای اساسی قرار گرفت. حسینعلی امیری همچنین با کسبه و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کرد.

تحقق نقشه راه توسعه استان با بازنگری در سند آمایش سرزمینی فارس

نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سال ۱۴۰۵، با تمرکز بر بازنگری سند آمایش به‌عنوان بالاترین سند فرادستی و تصویب طرح‌های پیشران اقتصادی و زیربنایی برگزار شد.

حسینعلی امیری، در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری که به ریاست وی و با حضور اعضای شورا برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب (رحمت الله علیه) و فرماندهان نیروهای مسلح و مردم بی پناه و بی‌گناه به‌ویژه کودکان و زنان، از تلاش مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و به‌ویژه در جنگ تحمیلی سوم قدردانی و تاکید کرد: کشور کماکان در وضعیت جنگی است و باید الزامات و اقتضائات شرایط جنگی رعایت شود.

امیری، با بیان این که این شورا به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری توسعه‌ای استان شناخته می‌شود، بر ضرورت حرکت در مسیر اسناد بالادستی و تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی و تولیدی تأکید کرد.

سند آمایش؛ قطب‌نمای حرکت دستگاه‌های اجرایی

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت به‌روزرسانی اسناد راهبردی گفت: سند آمایش سرزمینی بالاترین سند فرادستی استان است و با توجه به ضرورت‌های توسعه‌ای، این سند که از سال ۱۳۹۹ بازنگری نشده بود، توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت دقیق و طی فرایندی کارشناسی مطالعه و به روز رسانی شده است.

امیری، با اشاره به تدوین اسناد توسعه برای ۳۷ شهرستان بر اساس مزیت‌های بومی، گفت: مقرر شد متن بازنگری شده این سند با رعایت الزامات و اقتضائات کارشناسی، در اختیار فرمانداران و بخش‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا پس از اعمال نقطه‌نظرات کارشناسی و اجماع نهایی، در جلسه آتی شورا به تصویب برسد.

تصویب طرح‌های تولیدی و تعیین تکلیف طرح های منطقه‌ای

بخش دیگری از این جلسه به تصویب طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زا اختصاص داشت.

استاندار فارس ضمن اعلام تصویب طرح‌های حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری به اتفاق آراء، گفت: طرح های متعددی از سراسر استان که پیش‌تر در کارگروه‌های ذیل شورا از جمله کارگروه زیربنایی بررسی شده بود، به تصویب رسید.

تکلیف یک‌ماهه دستگاه‌ها برای تدوین برنامه‌های عملیاتی

امیری، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده، برنامه اجرایی سال ۱۴۰۵ خود را منطبق بر سند آمایش تهیه و به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

او،همچنین با تعیین مهلت ۱۰ روزه برای فرمانداران جهت ارائه آخرین نظرات پیرامون سند آمایش شهرستان‌ها، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا گزارش اقدامات ابتکاری و توسعه‌ای استان در سال ۱۴۰۴را جهت ارائه به دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین نماید.

در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزون بر گزارش جامع از مطالعات سند آمایش سرزمینی استان فارس، همچنین در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، موضوع تجمیع پروژه‌های اداره‌کل نوسازی مدارس از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت که پیش از این توسط دفتر فنی استانداری مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح و در خصوص عملیاتی شدن آن تصمیم‌گیری شد.

بخش پایانی مصوبات این جلسه به بررسی پیشنهادات کارگروه‌های تخصصی اختصاص داشت که طی آن، خروجی جلسات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین مورد تأیید قرار گرفت.

دستور استاندار برای تدوین برنامه اجرایی دستگاه ها منطبق بر سند آمایش ظرف مدت یک ماه

نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سال ۱۴۰۵، با تمرکز بر بازنگری سند آمایش به‌عنوان بالاترین سند فرادستی و تصویب طرح‌های پیشران اقتصادی و زیربنایی برگزار شد.

حسینعلی امیری، در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری که به ریاست وی و با حضور اعضای شورا برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب (رحمت الله علیه) و فرماندهان نیروهای مسلح و مردم بی پناه و بی‌گناه به‌ویژه کودکان و زنان، از تلاش مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و به‌ویژه در جنگ تحمیلی سوم قدردانی و تاکید کرد: کشور کماکان در وضعیت جنگی است و باید الزامات و اقتضائات شرایط جنگی رعایت شود.

امیری، با بیان این که این شورا به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری توسعه‌ای استان شناخته می‌شود، بر ضرورت حرکت در مسیر اسناد بالادستی و تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی و تولیدی تأکید کرد.

سند آمایش؛ قطب‌نمای حرکت دستگاه‌های اجرایی

استاندار فارس، با تاکید بر اهمیت به‌ روز رسانی اسناد راهبردی گفت: سند آمایش سرزمینی بالاترین سند فرادستی استان است و با توجه به ضرورت‌های توسعه‌ای، این سند که از سال ۱۳۹۹ بازنگری نشده بود، توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت دقیق و طی فرایندی کارشناسی مطالعه و به روز رسانی شده است.

امیری، با اشاره به تدوین اسناد توسعه برای ۳۷ شهرستان بر اساس مزیت‌های بومی، گفت: مقرر شد متن بازنگری شده این سند با رعایت الزامات و اقتضائات کارشناسی، در اختیار فرمانداران و بخش‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا پس از اعمال نقطه‌نظرات کارشناسی و اجماع نهایی، در جلسه آتی شورا به تصویب برسد.

تصویب طرح‌های تولیدی و تعیین تکلیف طرح های منطقه‌ای

بخش دیگری از این جلسه به تصویب طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زا اختصاص داشت.

استاندار فارس ضمن اعلام تصویب طرح‌های حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری به اتفاق آراء، گفت: طرح های متعددی از سراسر استان که پیش‌تر در کارگروه‌های ذیل شورا از جمله کارگروه زیربنایی بررسی شده بود، به تصویب رسید.

تکلیف یک‌ ماهه دستگاه‌ها برای تدوین برنامه‌های عملیاتی

استاندار فارس در بخش پایانی بیانات خود، با ترسیم نقشه راه سال ۱۴۰۵، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده، برنامه اجرایی سال ۱۴۰۵ خود را منطبق بر سند آمایش تهیه و به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

او، همچنین با تعیین مهلت ۱۰ روزه برای فرمانداران جهت ارائه آخرین نظرات پیرامون سند آمایش شهرستان‌ها، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا گزارش اقدامات ابتکاری و توسعه‌ای استان در سال ۱۴۰۴را جهت ارائه به دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین نماید.

در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزون بر گزارش جامع از مطالعات سند آمایش سرزمینی استان فارس به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، موضوع تجمیع طرح های اداره‌کل نوسازی مدارس از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت که پیش از این توسط دفتر فنی استانداری مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح و در خصوص عملیاتی شدن آن تصمیم‌گیری شد.

بخش پایانی مصوبات این جلسه به بررسی پیشنهادات کارگروه‌های تخصصی اختصاص داشت که طی آن، خروجی جلسات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین مورد تأیید قرار گرفت.

 رمز پیروزی در جنگ هشتگ‌ها چیست

روزنامه‌نگار و عضو شورای اطلاع‌رسانی فارس، در یادداشتی تحلیلی به بررسی ابعاد نبرد شناختی در عصر ارتباطات پرداخته و بر اهمیت «جنگ هشتگ‌ها» تاکید کرده است.

حسن دهقان، با اشاره به دگردیسی منازعات جهانی، «میدان» و «دیپلماسی» را نه دوگانه‌ای متعارض، بلکه اتحادی مقدس برای دفاع ملی می‌داند.

دهقان، معتقد است اکنون که ایران در نبرد میدانی دست برتر را دارد، دشمنان در تلاشند با اختلال اطلاعاتی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب، این دستاوردها را در میز مذاکره خنثی کنند.

او، گفت: از این رو، حفظ انسجام اجتماعی، پرهیز از تشتت و حمایت از دیپلمات‌ها به عنوان افسران دیپلماسی، یگانه راهبرد تثبیت پیروزی است.

متن کامل یادداشت مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به شرح زیر است:

در عصر ارتباطات، ماهیت منازعات بین‌المللی دچار دگردیسی بنیادین شده است.

اگر در دهه‌های گذشته، سرنوشت کشورها بیشتر در میدان «جنگ سخت» و با شمارش موشک‌ها، تانک‌ها و ادوات و نیروهای نظامی رقم می‌خورد، امروز جبهه دومی به موازات آن گشوده شده که پیروزی در میدان اول، بدون توفیق در میدان دوم، شکننده خواهد بود؛ این جبهه جدید، «میدان دیپلماسی و جنگ روایت‌ها» است که سنگرهای آن از جنس «هشتگ‌ها» در شبکه‌های اجتماعی هستند.

تحلیل شرایط خطیر کنونی نیازمند درک دقیق مختصات این میدان نبرد شناختی است:

هژمونی تحلیل بر خبر و بحران راستی‌آزمایی

در جنگ هشتگ‌ها، با پدیده «اختلال اطلاعاتی» (Information Disorder) روبه‌رو هستیم. در پلتفرم‌های تعاملی، سرعت تولید محتوا چنان بالاست که «تحلیل‌های سوگیری‌شده» جایگزین «خبر عینی» می‌شوند.

هشتگ‌ها تقلیل‌گرایانه‌ترین فرم انتقال پیام‌اند که مفاهیم پیچیده را در چند کلمه خلاصه کرده و مستعد برانگیختن احساسات به جای خردورزی است.

در این اتمسفر، مرز بین واقعیت، شایعه و عملیات روانی مخدوش می‌شود. وقتی تحلیل‌های جهت‌دار جای خبر را می‌گیرند، فرآیند «راستی‌آزمایی» (Fact-checking) برای افکار عمومی بسیار دشوار می‌شود.

در چنین فضایی، بمباران اطلاعاتی می‌تواند ذهن مخاطب را در «اتاق‌های پژواک» (Echo Chambers) گرفتار سازد.

دیپلمات‌ها؛ افسران جنگ روایت‌ها و نیازمند پشتوانه اجتماعی

همان‌گونه که در نبرد سخت، جامعه به تخصص و فداکاری فرماندهان و رزمندگان اعتماد می‌کند، در میدان نبرد نرم و جنگ روایت‌ها نیز باید به دیپلمات‌های کشور به چشم «افسران میدان دیپلماسی» نگریست.

در نظریات ارتباطات بین‌الملل، «قدرت چانه‌زنی» (Bargaining Power) یک دیپلمات در پشت میز مذاکره،  به میزان «انسجام اجتماعی» (Social Cohesion) در داخل کشورش بستگی دارد.

اعتماد افکار عمومی به تیم دیپلماسی، یگانه سرمایه‌ای است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در برابر هجمه رسانه‌ای طرف مقابل، با اقتدار از منافع ملی دفاع کنند.

تقابل‌های دوتایی جعلی: پایان دوگانه «مذاکره-مقاومت»

از تکنیک‌های عملیات روانی رسانه‌ای، ایجاد «تقابل‌های دوتایی» (Binary Oppositions) است.

القای این گزاره که «مذاکره» در نقطه مقابل «مقاومت» قرار دارد، یک تله رسانه‌ای است.

از منظر مفهوم «قدرت هوشمند» (Smart Power)، قدرت سخت (مقاومت میدانی) و قدرت نرم (دیپلماسی و مذاکره) دو روی یک سکه‌اند.

این دو مفهوم نه تنها در تضاد با یکدیگر نیستند، بلکه در موازات هم، «اتحادی مقدس برای دفاع ملی» را شکل می‌دهند. مقاومت در میدان، تولیدکننده اقتدار است و دیپلماسی، نقدکننده این اقتدار در بازار سیاست بین‌الملل. نفی هر یک، به معنای خلع سلاح خودخواسته در برابر حریف است.

مدیریت افکار عمومی در دوران گذار: ضرورت پرهیز از تشتت

در شرایط کنونی که به زعم افکار عمومی جهان در رسانه‌های بین‌المللی، ایران توانسته است در یک نبرد نابرابر، دست برتر را داشته باشد و تصویر یک کنشگر مقتدر را مخابره کند، یک خطر استراتژیک در کمین است: «انشقاق و تشتت در صفوف متحد جامعه.

دشمنانی که در میدان نبرد سخت ناکام مانده‌اند، تلاش می کنند با استفاده از ارتش‌های سایبری و دامن زدن به اختلافاتِ موهومِ حزبی و جریانی، در داخل کشور دوقطبی‌های کاذب ایجاد کنند.

هرگونه تفرقه در جبهه داخلی توسط رادارهای رسانه‌ای دشمن رصد شده و به عنوان «سیگنال ضعف» به میز مذاکره مخابره می‌شود.

این امر، مذاکره‌کنندگان ما را در برابر دشمنانی که تا دندان به رسانه‌های جریان اصلی مجهز هستند، در موضع ضعف قرار می دهد.

نتیجه‌گیری

امروز، سواد رسانه‌ای بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی است. در میانه بمباران هشتگ‌ها، یگانه راهبرد محافظت از منافع ملی، عبور از دوگانه‌سازی‌های جعلی، اعتماد به افسران میدان دیپلماسی و حفظ یکپارچگی اجتماعی است که در پیام رهبر انقلاب نیز مشهود است.

تنها با یک صدای واحد در داخل است که می‌توان رساترین پژواک اقتدار را در عرصه بین‌المللی طنین‌انداز کرد و پیروزی‌های میدان نبرد سخت را در جنگ روایت‌ها و دیپلماسی، برای کسب پیروزی نهایی در مقابله با تجاوز آمریکایی-صهیونیستی تثبیت کرد.

حضور استاندار فارس در سطح شهر شیراز؛ از زیارت آستانه تا دیدار و گفت و گو با کسبه و مردم

استاندار فارس پس از تشرف به آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) و دیدار با زوار و خادمان حرم، راهی بازار شد و با حضور در واحدهای تجاری، پای صحبت کسبه و اقشار مختلف مردم نشست.

تریبون ها باید به دنبال امیدآفرینی و انسجام بخشی در جامعه باشند

استاندار فارس، در برنامه گفت و گوی ویژه شبکه فارس به تحلیل و روند ۴۰ روز جنگ رمضان پرداخت و با تأکید بر اینکه این نبرد نابرابر هنوز به پایان نرسیده، گفت: مهمترین وظیفه کسانی که تریبونی در اختیار دارند انسجام بخشی، امیدآفرینی و پرهیز از دوقطبی شدن جامعه است.

حسینعلی امیری، جنگ رمضان را در ادامه جنگ۱۲روزه دانست و گفت: دشمنان در جنگ۱۲روزه به قصد براندازی آمده بودند، اما با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (ره)، قدرت و فداکاری نیروهای مسلح، تصمیمات خردمندانه شورای عالی امنیت ملی به ریاست دکتر پزشکیان و در نهایت انسجام مردم که منجر به شکل‌گیری دفاع ملی شد، ناکام ماندند؛ سپس با محاسبات غلط دست به تهاجم دوم زد که از ۹ اسفند آغاز شد و «جنگ رمضان» نام گرفت.

امیری، گفت: از منظر معادلات نظامی، دشمن گمان می‌کرد با توجه به حضور رهبر انقلاب، فرماندهان عالی نیروهای مسلح در یک مکان، بهترین شرایط برای آغاز حمله فراهم است.

او، گفت: تصور آن‌ها این بود که با هدف قرار دادن فرماندهی کل، فرماندهان عالی نیروهای مسلح و مختل کردن نظام فرماندهی، کشور ظرف سه چهار روز از هم می‌پاشد.

این مقام مسئول، گفت: اما آن‌ها ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را نشناخته بودند.

استاندار فارس،  گفت: کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام شهادت رهبری، ساختار رسمی کشور بازیابی شد.

امیری، گفت: شورای موقت رهبری بلافاصله تشکیل شد و نیروهای مسلح در حالی که هنوز پیکر شهدای تهاجم اولیه از زیر آوار خارج نشده بود، با آمادگی کامل پاسخ تجاوز دشمن را دادند.

او، با ستایش حضور مستمر و باشکوه مردم در خیابان‌ها تا پاسی از شب، نقش آن‌ها را در این دفاع ملی به مثابه «آتش تهیه توپخانه» برای پشتیبانی از خط مقدم توصیف کرد.

این مقام مسئول، گفت: امروز هر ایرانی وطن‌دوست، حتی کسانی که از نظام گله‌مند هستند، به هر شکلی که برایش مقدور است در دفاع از ایران ایستاده است.

امیری، با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۰ میلیون نفر در پویش «جان‌فدا» گفت: در برابر بالگردهای آمریکایی، عشایر غیور ما با هر نوع سلاح‌ شخصی که در اختیار داشتند مانند برنو و تفنگ دولول ایستادگی کردند.

استاندار فارس، گفت: حتی کسانی که در حوادث دی‌ماه جزو معترضان بودند، امروز به دلیل به خطر افتادن تمامیت ارضی ایران عزیز، گلایه‌ها را کنار گذاشته و در کنار نظام ایستاده‌اند. کردهای غیور کشور نیز ثابت کردند که جز به تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران به چیزی فکر نمی‌کنند. همچنین با توجعه به مراجعات مکرر مردم استان برای مشارکت و حمایت از رزمندگان، با هماهنگی آیت‌الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان، «ستاد پشتیبانی از جنگ» در فارس تشکیل شد که شاهد کمک‌های خالصانه اقشار مختلف مردم از جواهرات بانوان گرفته تا محصولات کشاورزان هستیم.

این مقام مسئول، به ناکامی‌های پی‌درپی آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هدف اولیه آن‌ها تغییر نظام بود که محقق نشد.

استاندار فارس، گفت: در گام بعدی با عملیات فریب قصد وارد کردن هواپیماها و بالگردها را برای ربودن مواد هسته‌ای ایران داشتند که در کمین افتادند.

امیری، گفت: آن‌ها بارها از اشغال جزایر صحبت کردند که تلاششان با مقاومت بی‌نظیر نیروی دریایی و فداکاری شهید تنگسیری(ره) راه به جایی نبرد.

او، گفت: نیروهای مسلح ما بدون حمایت هیچ نیروی نظامی در برابر ارتشی مقاومت کردند که بودجه آن۱۰۰ برابر بودجه دفاعی ماست و آن‌ها تنها به صورت ناجوانمردانه زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم بی‌پناه را هدف قرار دادند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه ایرانِ قهرمان معادلات جهانی را تغییر داده است و با تشبیه تنگه هرمز به تنگه احد در جنگ‌های صدر اسلام گفت: امروز کنترل تنگه هرمز که موقعیتی استراتژیک دارد در دست ایران است و توانست معادلات اقتصادی و انرژی دنیا را تغییر بدهد.

استاندار فارس، گفت: در مقابل بعضی از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی اظهار داشته‌اند که لشکرکشی ترامپ به خاورمیانه باعث مخدوش شدن امنیت ملی و تضعیف آمریکا شده است؛ تا جایی که دموکرات‌ها بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی، استیضاح ترامپ را مطرح کرده‌اند.

امیری، گفت: متنی که اکنون روی آن بحث می‌شود، پیشنهاد رسمی ایران و بدیهی است تیم مذاکره‌کننده با خردورزی و دوراندیشی همه‌جانبه منافع و مصالح کشور را در نظر می‌گیرد.

او، با بیان اینکه به موجب اصل یکصد و دهم قنون اساسی اعلام جنگ و صلح با مقام رهبری است و تأکید بر لزوم تبعیت از تصمیمات حاکمیتی افزود: پذیرش آتش‌بس و مذاکره، تصمیم شخص رئیس‌جمهور،دولت یا وزارت خارجه نیست، بلکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که در هرم حاکمیت گرفته شده و به تأیید رهبر انقلاب رسیده است.

این مقام مسئول، گفت: آتش‌بس به معنای پایان جنگ نیست، بلکه جنگ از میدان نظامی به میدان دیپلماسی منتقل شده است.

استاندار فارس، گفت: حفظ هوشیاری، پرهیز از دوقطبی‌سازی، مقابله با شایعات و جلوگیری از غافلگیری ذهنی در این برهه حساس، ضامن پیروزی نهایی ملت ایران است و کسانی که تریبون در اختیار دارند باید با موضع‌گیری‌های حکیمانه و به دور از دوقطبی‌سازی به دنبال انسجام‌ بخشی و امیدآفرینی در جامعه باشند.

قدردانی استاندار فارس از مجاهدت‌های خاموش کارکنان پزشکی قانونی در شیراز

استاندار فارس، با حضور در اداره‌کل پزشکی قانونی استان، عملکرد کارکنان این اداره کل در چند ماه اخیر به ویژه در خصوص تشخیص هویت شهدای جنگ رمضان در کمترین زمان ممکن را مطلوب و قابل تحسین توصیف کرد.

حسینعلی امیری، در این بازدید ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان از جمله آزمایشگاه‌های تخصصی، بخش تشخیص ژنتیک و تالار تشریح، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان در تعیین هویت جان‌باختگان حوادث چند ماه اخیر و شهدای جنگ تحمیلی رمضان قدردانی کرد.

امیری، با اشاره به حجم بالای کار این اداره کل در چند ماه اخیر تعیین تکلیف سریع پرونده‌ها و شناسایی پیکرهای شهدا را گوشه‌ای از ایثارهای خاموش کارکنان این اداره کل برشمرد.

او، گفت: با توجه به ماهیت برخی حوادث اخیر، تشخیص هویت در موارد دشوار تنها با تکیه بر دانش فنی و آزمایش‌های دقیق ژنتیک میسر بوده است که کارکنان این اداره‌کل با کار شبانه‌روزی، این مهم را در کمترین زمان ممکن به انجام رساندند.

این مقام مسئول، با تاکید بر حساسیت بالای کار در بخش‌های آزمایشگاهی و ژنتیک، تخصص پزشکان قانونی را مقدمه‌ای ضروری برای دستیابی به عدالت در مراجع قضایی نیز برشمرد.

استاندار فارس، با اشاره به سوابق خود در حوزه قضاوت و آشنایی با مبانی علمی پزشکی قانونی، ماهیت این حرفه را با مفهوم «عدالت» پیوسته دانست و گفت: اگر گزارش‌های دقیق و مستند پزشکی قانونی نباشد، مسیر دادرسی برای صدور احکام عادلانه با دشواری مواجه می شود.

امیری، گفت: پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر، اگرچه شیوه تشخیص را علمی‌تر کرده، اما حساسیت و دقت مورد نیاز را نیز به مراتب افزایش داده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به جایگاه این سازمان در ساختار قوه قضاییه و ستاد مدیریت بحران، عملکرد اخیر این اداره‌کل را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد که هماهنگی میان‌بخشی در مدیریت حوادث، منجر به رضایت دستگاه‌های متولی شده است. وی همچنین به ضرورت تداوم آمادگی ستاد مدیریت بحران برای مواجهه با شرایط اضطراری تأکید کرد.

استاندار فارس در پایان این بازدید، ضمن شنیدن گزارش دکتر درودچی، مدیرکل پزشکی قانونی استان، در خصوص وضعیت تجهیزات و منابع انسانی، بر لزوم بررسی راهکارهای کارشناسی جهت تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی و ارتقای توان فنی این مجموعه تأکید کرد.

در این بازدید ۲ ساعته که با همراهی سید احمد احمدی‌زاده مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار انجام شد، مدیرکل پزشکی قانونی فارس گزارشی از نحوه شیفت‌بندی کارکنان در شرایط بحرانی و نیازمندی‌های این اداره‌کل جهت حفظ پایداری خدمات ارائه داد.

امیری نیز با حضور در بخش‌های مختلف آن اداره کل و دفاتر کار کارکنان، تلاش‌های مسئولانه آنان را ارج نهاد.

آمادگی کامل ستاد انتخابات فارس برای برگزاری باشکوه انتخابات

رئیس ستاد انتخابات فارس بر برگزاری قطعی و منظم انتخابات در موعد مقرر تأکید کرد و ضرورت آموزش فراگیر، تقویت زیرساخت‌های فناوری و نظارت دقیق بر تخلفات را اولویت‌های اصلی ستاد برای مدیریت شرایط ویژه کنونی و تضمین امنیت و سلامت انتخابات برشمرد.

جلیل حسنی، در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به شرایط ناشی از تحولات اخیر و تأثیرات آن بر فضای عمومی کشور، گفت: اگرچه وضعیت جاری نوساناتی را در تصمیم گیری‌ها ایجاد کرد، اما هنر مدیریت در این شرایط، تبدیل تهدید‌ها به فرصت و ایجاد نظم از دل نابسامانی‌ها است.

حسنی، گفت: تمامی کمیته‌ها باید برای برگزاری صددرصدی انتخابات در زمان مقرر، شرح وظایف خود را با جدیت دنبال کنند تا هیچ‌گونه ناهماهنگی در روز اخذ رأی ایجاد نشود.

او، گفت: تا دست‌اندرکاران انتخابات در شهرستان‌ها به آخرین شیوه‌های اجرایی مجهز شوند؛ وی از کمیته اطلاع‌ رسانی و رسانه‌ها خواست تا با تغییر جهت‌گیری‌های روانی و جهت دهی هوشمندانه فضا، ذهنیت جامعه را از شرایط جنگی به سمت مشارکت ملی و انتخاباتی سوق دهند.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری فارس با ارائه پیشنهادی در حوزه ارتقای توان علمی مجریان، خواستار اعزام تیم‌های آموزشی تخصصی به شهرستان‌ها در کنار هیئت‌های بازرسی شد و گفت: آموزش هماهنگ و مستمر دست‌ اندرکاران انتخابات و نمایندگان فرماندار در حوزه‌های انتخابیه، پیش‌ شرط پویایی ستاد است و این فرآیند باید با همکاری اداره کل سیاسی و دبیرخانه ستاد به سرعت گسترش یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به تفاوت‌های زیرساختی نبرد جاری با دوران دفاع مقدس، گفت: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله جبهه‌ها در مرز‌ها بودند، اما امروز شهر‌های کشور به خصوص شهر‌های بزرگ جبهه ما و هدف تهاجم دشمن است.

این مقام مسئول، گفت: مدیریت تجمع‌ها و حفظ امنیت صندوق‌ها با رویکردی هوشمندانه در دستور کار شورای تأمین قرار دارد.

حسنی، در خصوص نظارت بر فعالیت‌های زودهنگام و سوءاستفاده‌های احتمالی از شرایط جاری برای تبلیغات انتخاباتی با اشاره به گزارش‌های هیئت بازرسی، بر لزوم برخورد قاطع با تخلفات و ارجاع پرونده‌ها به شعب ویژه قضایی تأکید کرد و از کمیته‌های ذی‌ربط خواست تا با هوشیاری کامل، مانع از مصادره جریانات اخیر به نفع کاندیدا‌های احتمالی شوند.

در این نشست، رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد انتخابات استان فارس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های پشتیبانی، فناوری، آموزش و بازرسی پرداختند و بر آمادگی کامل جهت اجرای تکالیف قانونی خود تأکید کردند.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در شیراز با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس به همراه حاج رضا نریمانی و جمعی از جوانان شهر شیراز، با حضور در منزل سردار شهید یعقوب خادمی و شهید سرهنگ علی انصاری، از مقام شامخ این شهدای والامقام تجلیل کردند.در این دیدار معنوی بر تداوم راه شهدا و تکریم خانواده‌های ایثارگر تأکید شد.

سید محمدحسن موسوی به همراه مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حاج رضا نریمانی و جمعی از جوانان متدین شیراز، در دیداری صمیمانه با خانواده‌های معظم «سردار شهید یعقوب خادمی» (فرمانده فقید یگان هواپیمایی فرودگاه‌های فارس) و «سرهنگ شهید علی انصاری» گفتگو کردند.

در این دیدار که با هدف عرض تسلیت و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند شهدای گرانقدر برگزار شد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به جایگاه ویژه شهیدان در حفظ امنیت و آرامش کشور، گفت: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و حضور در محضر آنان، فرصتی برای کسب روحیه خدمت‌گزاری و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی در پایان این دیدار، ضمن ابلاغ سلام و تحیت مسئولان عالی استان به خانواده‌های معظم شهدا، بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران تأکید کرد.

این نشست معنوی که به یاد سه شهید والامقام سپاه فرودگاه شیراز با حضور دوستان و همکاران شهدا برگزار شد،با روایتگری و بیان خاطراتی از سیره اخلاقی و مجاهدت‌های این شهیدان همراه بود.

افتتاح ایستگاه منطقه ۶ آتش نشانی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی بانوان و سپس با حضور در آیین افتتاح ایستگاه منطقه ۶ شیراز، از خدمات جهادی بانوان آتش‌نشان و صبوری خانواده‌های آنان تجلیل کرد.

سمانه ذوالقدری جهرمی، گفت: در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد شهدای مجموعه شهرداری، از تولید مستندهایی با محوریت روایت ایثار و فداکاری قهرمانان آتش‌نشان خبر داد.

ذوالقدری جهرمی در دیداری صمیمانه با حضور در ایستگاه اختصاصی آتش‌نشانی بانوان، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و توانمندی‌های آنان قرار گرفت. وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی بانوان آتش‌نشان، نقش آنان را در ارتقای سطح ایمنی و امدادرسانی جامعه برجسته و ستودنی دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه، ضمن حضور در آیین افتتاحیه ایستگاه آتش‌نشانی منطقه ۶، به مقام شامخ خانواده‌های آتش‌نشانان و نقش ارزنده آنان در شرایط دشوار کنونی و «جنگ تحمیلی سوم» ادای احترام کرد.

این مقام مسئول، هدف از این حضور را قدردانی از صبوری و فداکاری خانواده‌هایی دانست که با حمایت خالصانه از همسران و فرزندان خود، امکان حضور آنان را در میدان دفاع از وطن و خدمت به هم‌وطنان فراهم کرده‌اند و این دیدار را نمادی از سپاس و قدرشناسی مجموعه دولت از ایثارگری‌های آنان برشمرد.

ذوالقدری جهرمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، به‌خصوص شهدای گرانقدر مجموعه شهرداری شیراز، برای ارواح مطهر آنان علو درجات و برای خانواده‌های معززشان صبر و شکیبایی آرزو کرد.

مشاور استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات رسانه‌ای جهت تبیین ایثارگری‌های این قشر اشاره کرد و گفت: تجلیل از مجاهدت‌های این قهرمانان، دو مستند از مجموعه ‘مستند صفر’ با عناوین ‘ایستاده در آتش’ و ‘اسم مادرم ایران’ تولید شده است؛ این آثار به روایت فداکاری بانوان و آقایان آتش‌نشانی می‌پردازد که در مسیر انجام مسئولیت خطیر خود، حتی از خانواده‌های خود می‌گذرند تا حافظ جان و مال مردم باشند.

آثار تهاجم دشمنان به میراث تاریخی فارس حفظ و روایت می شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: آثار تهاجم نظامی دشمنان به آثار تاریخی و فرهنگی این استان نگهداری و مستند می شوند.

مهدی پارسایی، در حاشیه بازدید از موزه تاریخ آموزش و پرورش که در طول جنگ رمضان مورد تهاجم موشکی دشمنان قرار گرفت، گفت: علی رغم این که از ابتدای آغاز جنگ، اماکن تاریخی و فرهنگی استان با پرچم‌های سپر آبی نشانه گذاری شده بود، متاسفانه این موزه مورد تهاجم موشکی قرار گرفته است.

پارسایی، با بیان این‌که بمباران اماکن فرهنگی و تاریخی جنایت جنگی محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه در تهاجم دشمنان به این بنای ارزشمند تاریخی آسیب‌های جدی به محوطه، ساختمان و آثار موجود در موزه وارد شده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به اینکه موزه تاریخ آموزش و پرورش در ابتدا ساختمان بلدیه و محل استقرار شهرداری شیراز بوده است، گفت: این عمارت سپس به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار گرفت و در سال های اخیر به عنوان موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گرفته است.

او، گفت: در بازدید مشترک به اتفاق مدیران کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقرر شد رویکرد استان برای بازسازی عمارت موزه تاریخ آموزش و پرورش، حفظ و روایت واقعه تهاجم نظامی در جنگ رمضان مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول، گفت: اسناد موجود در موزه آموزش و پرورش شیراز نشان می‌دهد در گذشته استان هرمزگان و کشور فعلی بحرین بخشی از استان فارس بوده و مدارس آن ها زیر نظر فارس اداره می شد به همین مناسبت در پرونده بازسازی این عمارت، یادمان ۱۶۸ دانش آموز شهید مدرسه شجره طیبه میناب در بخشی از موزه در نظر گرفته می شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم روند مرمت موزه تاریخ آموزش و پرورش استان با سرعت قابل قبولی انجام می شود، گفت: مرمت کالبدی عمارت بر عهده میراث فرهنگی و مرمت اسناد و جهت گیری محتوایی بر عهده آموزش و پرورش است که با نظارت استانداری انجام می شود.

آرامش فارس در روزهای بی قراری!

در روزهای پرالتهاب «جنگ رمضان»، زمانی که سایه تهدیدات بر زیرساخت‌ها و آرامش روانی جامعه سنگینی می‌کرد و جامعه در اندوه شهدا بر سر می‌برد، مدیریت ارشد استان فارس رویکردی مبتنی بر «حضور میدانی» و «مدیریت مستقیم بحران» را برای آرامش مردم اتخاذ کرد.

خروج از اتاق‌های دربسته و استقرار در خط مقدم خدمات‌رسانی شهری، درمانی و اقتصادی، استراتژی اصلی برای حفظ انسجام استان بود.

استاندار فارس در این ایام حساس، با سرکشی مستمر، دقیق و بدون وقفه به دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و زیربنایی، ضمن ارزیابی میزان آمادگی نهادها و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، دستورات قاطعی را برای عبور از شرایط خاص جنگی و حفظ پایداری زندگی شهروندان صادر کرد.

با حضور استاندار در کوی و بزرن، مراکز جمعیتی و دیدار چهره به چهره با کسبه، رهگذران، دستفروشان و عموم مردم، سیگنال‌های مهمی برای امنیت روانی و آرامش جامعه ارسال می‌شد تا آب در دل فارس تکان نخورد!

خط مقدم درمان و امداد؛ از آمادگی بیمارستان‌ها تا تکریم امدادگران

نخستین و حیاتی‌ترین حلقه در مدیریت شرایط جنگی، حوزه بهداشت، درمان و امداد است. در همین راستا، بازدیدهای سرزده از ۴ بیمارستان مرجع استان توسط استاندار، با هدف ارزیابی دقیق نحوه خدمت‌رسانی به مجروحان احتمالی و بیماران عادی انجام شد.

در این بازدیدها، بررسی وضعیت ذخایر دارویی استان، تجهیزات اتاق‌های عمل و لجستیک پزشکی در دستور کار قرار داشت تا اطمینان حاصل شود که سیستم بهداشت و درمان استان در صورت بروز هرگونه موج بحران، دچار غافلگیری نمی شود.

همزمان، حضور در جمعیت هلال احمر استان فارس، به منظور ارزیابی توان لجستیکی و عملیاتی ناوگان امداد و نجات و نحوه مدیریت مجروحان انجام شد. امیری همچنین در اداره کل پزشکی قانونی ، ضمن بررسی چگونگی و سرعت تشخیص هویت شهدا، در نشستی صمیمانه از مجاهدت‌های خاموش کارکنان این اداره کل که در شرایط دشوار جنگی با فشار روحی و کاری مضاعفی روبه‌رو بودند، صمیمانه قدردانی کرد.

شریان‌های حیاتی و پدافند غیرعامل؛ تضمین پایداری زیرساخت‌ها

تهدیدات جنگی همواره متوجه زیرساخت‌های حیاتی آب، برق و انرژی است. مدیریت ارشد استان با درک این حساسیت، نظارت بر شرکت‌های خدمات‌رسان را تشدید کرد.

در بازدید از شرکت برق منطقه‌ای، وضعیت شبکه‌های توزیع و انتقال با توجه به تهدیدات صریح دشمن مورد واکاوی قرار گرفت و دستورات پیشگیرانه پدافند غیرعامل برای محافظت از تاسیسات ابلاغ شد.

در حوزه تامین آب، حضور در شرکت آب و فاضلاب شیراز با یک رویکرد فنی بررسی و مانور روی سناریوهای هشت‌گانه آبرسانی اضطراری همراه بود.

این سناریوها برای شرایطی تدوین شده بودند که در صورت آسیب دیدن زیرساخت‌های اصلی، جریان آب شرب شهروندان قطع نشود.

همچنین، سرکشی به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، با تمرکز بر حفظ امنیت مخازن استراتژیک، ارزیابی نحوه تامین و توزیع سوخت در جایگاه‌ها و اجرای دقیق الزامات پدافند غیرعامل انجام گرفت تا شریان حمل‌ونقل و انرژی استان دچار اخلال نشود.

اقتصاد، بازار و امنیت غذایی؛ مقابله با تروریسم اقتصادی

در شرایط جنگی، حفظ ثبات بازار و امنیت غذایی به اندازه دفاع نظامی اهمیت دارد. نماینده عالی دولت در فارس، با آگاهی از این مهم، بازدید از سازمان جهاد کشاورزی و انبارهای کالاهای اساسی را در اولویت قرار داد.

در این بازدیدها، زنجیره تولید، نحوه تامین مایحتاج عمومی و میزان دقیق ذخایر استراتژیک استان (از جمله گندم، روغن، برنج، گوشت و نهاده‌های دامی) به صورت کمی و کیفی ارزیابی شد.

برای جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی در فضای ملتهب جنگ، نظارت بر چرخه توزیع تشدید شد.

حضور استاندار در اداره کل صنعت، معدن و تجارت، و متعاقب آن بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع بنکداران، پیام روشنی برای بازار داشت: نظارت بر عرضه و قیمت‌ها تعطیل‌بردار نیست.

با حضور در اداره کل تعزیرات حکومتی دستور داده شد تا با اعمال نظارت‌های هوشمند و ضربتی، هرگونه تحرک در جهت احتکار کالا یا گران‌فروشی را در نطفه خفه کنند.

از سوی دیگر، رویکرد حمایتی دولت نیز فراموش نشد؛ حضور در اداره کل امور مالیاتی با دستور کار مشخصِ «تدوین تسهیلات و معافیت‌های ویژه برای صنوف و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از شرایط جنگ» صورت گرفت تا چرخ اقتصاد خرد استان از حرکت نایستد.

مدیریت شهری و تداوم جریان زندگی؛ از حمل‌ و نقل تا گردشگری

بخش مهمی از راهبرد استاندارفارس در ایام جنگ رمضان، جلوگیری از توقف جریان عادی زندگی و حفظ روحیه امید در جامعه بود.

حضور در شهرداری شیراز و بررسی پلن‌های مدیریت بحران شهری در صورت بروز آسیب ‌های احتمالی به شهر، نشان از نگاه پیشگیرانه داشت.

در حوزه حمل‌ و نقل، با توجه به افزایش حجم ترددها و استفاده مردم از ناوگان عمومی، استاندار با حضور در اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و بازدید مستقیم از پایانه مسافربری شیراز، وضعیت ناوگان، نحوه خدمات‌دهی به مسافران و ایمنی جاده‌ها را ارزیابی کرد.

اما شاید یکی از هوشمندانه‌ترین اقدامات در حوزه مدیریت روانی جامعه، تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

با وجود شرایط جنگی، استاندار فارس دستور بازگشایی اماکن گردشگری از ابتدای ایام نوروز را صادر کرد و خود به صورت مستمر از اماکن شاخصی چون مجموعه سعدیه، حافظیه، مجموعه زندیه و میراث‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد سرکشی کرد.

این اقدام، پالس قدرتمندی از امنیت، ثبات و تداوم حیات فرهنگی را به جامعه مخابره کرد.

حضور نمادین در اداره کل منابع طبیعی و مشارکت در کاشت نهال در روز درختکاری نیز، نمادی از امید به آینده و سازندگی در دل بحران بود.

ارتباط بی‌واسطه با مردم؛ دیپلماسی خیابانی

در کنار جلسات رسمی و بازدیدهای اداری، نقطه عطف مدیریت استاندار فارس در این ایام، پیاده‌روی‌های روزانه در سطح شهر بود.

در روزهایی که اخبار نگران‌کننده فضای جامعه را پر کرده بود، حضور عالی‌ترین مقام اجرایی استان در خیابان‌ها، دیدار چهره‌به‌چهره با رهگذران، گفتگو با کسبه و حتی نشستن پای درددل دست‌فروشان، تاثیر شگرفی در کاهش اضطراب عمومی داشت. این دیپلماسی مستقیم، به مدیریت استان کمک کرد تا اطلاعات و بازخوردهای کف جامعه را بدون فیلتر دریافت کند و تصمیمات را بر اساس واقعیات ملموس اتخاذ نماید.

در کنار این اقدامات، حضور مستمر امیری در مساجد، بقاع متبرکه و رویدادها و تجمعات مردمی، حلقه تکمیل‌کننده این مدیریت میدانی بود.

در ایامی که جامعه بیش از پیش نیازمند آرامش معنوی و همبستگی بود، شرکت در مراسم‌های مذهبی و همنشینی با مردم در اماکن مقدسی چون حرم‌های مطهر و مساجد محلات، پیام‌آور همدلی و انسجام بود.

این حضور صمیمانه در قلب رویدادها، علاوه بر تقویت روحیه ایمان و تاب‌آوری شهروندان در برابر فشارهای روانی جنگ، بستری مناسب برای شنیدن بی‌واسطه دغدغه‌های اقشار مختلف فراهم آورد.

این فعالیت‌ها تصویرگر یک مدل مدیریت پویاست؛ مدیریتی که در آن، استاندار به جای مدیریت کارتابلی، در میدان حاضر شد.

از ارزیابی سناریوهای هشت‌گانه آب تا دستورات مالیاتی برای حمایت از کسب‌وکارها، و از بازدید بخش‌های اورژانس تا قدم زدن در میان مردم و بازگشایی اماکن تاریخی نظیر تخت جمشید، همگی نشان‌دهنده یک استراتژی جامع بود: «آمادگی کامل برای بدترین شرایط، همزمان با تلاش برای حفظ عادی‌ترین جریان زندگی.

این سلسله بازدیدها و نظارت‌های میدانی، نه تنها باعث ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در شرایط خاص شد، بلکه با هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، سپر دفاعی و روانی مستحکمی برای مردم استان فارس در برابر بحران‌ها ایجاد کرد و نشان داد که ماشین خدمات‌رسانی دولت در فارس، حتی در سخت‌ترین شرایط جنگی، متوقف نمی شود.

آرامش فارس در روزهای بی قراری!

در روزهای پرالتهاب «جنگ رمضان»، زمانی که سایه تهدیدات بر زیرساخت‌ها و آرامش روانی جامعه سنگینی می‌کرد و جامعه در اندوه شهدا بر سر می‌برد، مدیریت ارشد استان فارس رویکردی مبتنی بر «حضور میدانی» و «مدیریت مستقیم بحران» را برای آرامش مردم اتخاذ کرد.

خروج از اتاق‌های دربسته و استقرار در خط مقدم خدمات‌رسانی شهری، درمانی و اقتصادی، استراتژی اصلی برای حفظ انسجام استان بود.

حسینعلی امیری استاندار فارس در این ایام حساس، با سرکشی مستمر، دقیق و بدون وقفه به دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و زیربنایی، ضمن ارزیابی میزان آمادگی نهادها و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، دستورات قاطعی را برای عبور از شرایط خاص جنگی و حفظ پایداری زندگی شهروندان صادر کرد.

با حضور استاندار در کوی و بزرن، مراکز جمعیتی و دیدار چهره به چهره با کسبه، رهگذران، دستفروشان و عموم مردم، سیگنال‌های مهمی برای امنیت روانی و آرامش جامعه ارسال می‌شد تا آب در دل فارس تکان نخورد!

خط مقدم درمان و امداد؛ از آمادگی بیمارستان‌ها تا تکریم امدادگران

نخستین و حیاتی‌ترین حلقه در مدیریت شرایط جنگی، حوزه بهداشت، درمان و امداد است.

بازدیدهای سرزده از ۴ بیمارستان مرجع استان توسط استاندار، با هدف ارزیابی دقیق نحوه خدمت‌ رسانی به مجروحان احتمالی و بیماران عادی انجام شد.

در این بازدیدها، بررسی وضعیت ذخایر دارویی استان، تجهیزات اتاق‌های عمل و لجستیک پزشکی در دستور کار قرار داشت تا اطمینان حاصل شود که سیستم بهداشت و درمان استان در صورت بروز هرگونه موج بحران، دچار غافلگیری نمی شود.

همزمان، حضور در جمعیت هلال احمر استان فارس، به منظور ارزیابی توان لجستیکی و عملیاتی ناوگان امداد و نجات و نحوه مدیریت مجروحان انجام شد.

امیری همچنین در اداره کل پزشکی قانونی ، ضمن بررسی چگونگی و سرعت تشخیص هویت شهدا، در نشستی صمیمانه از مجاهدت‌های خاموش کارکنان این اداره کل که در شرایط دشوار جنگی با فشار روحی و کاری مضاعفی روبه‌رو بودند، صمیمانه قدردانی کرد.

شریان‌های حیاتی و پدافند غیرعامل؛ تضمین پایداری زیرساخت‌ها

تهدیدات جنگی همواره متوجه زیرساخت‌های حیاتی آب، برق و انرژی است. مدیریت ارشد استان با درک این حساسیت، نظارت بر شرکت‌های خدمات‌رسان را تشدید کرد.

در بازدید از شرکت برق منطقه‌ای، وضعیت شبکه‌های توزیع و انتقال با توجه به تهدیدات صریح دشمن مورد واکاوی قرار گرفت و دستورات پیشگیرانه پدافند غیرعامل برای محافظت از تاسیسات ابلاغ شد.

در حوزه تامین آب، حضور در شرکت آب و فاضلاب شیراز با یک رویکرد کاملاً فنی بررسی و مانور روی سناریوهای هشت‌گانه آبرسانی اضطراری همراه بود. این سناریوها برای شرایطی تدوین شده بودند که در صورت آسیب دیدن زیرساخت‌های اصلی، جریان آب شرب شهروندان قطع نشود.

همچنین، سرکشی به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، با تمرکز بر حفظ امنیت مخازن استراتژیک، ارزیابی نحوه تامین و توزیع سوخت در جایگاه‌ها و اجرای دقیق الزامات پدافند غیرعامل انجام شد تا شریان حمل‌ونقل و انرژی استان دچار اخلال نشود.

اقتصاد، بازار و امنیت غذایی؛ مقابله با تروریسم اقتصادی

در شرایط جنگی، حفظ ثبات بازار و امنیت غذایی به اندازه دفاع نظامی اهمیت دارد. نماینده عالی دولت در فارس، با آگاهی از این مهم، بازدید از سازمان جهاد کشاورزی و انبارهای کالاهای اساسی را در اولویت قرار داد.

در این بازدیدها، زنجیره تولید، نحوه تامین مایحتاج عمومی و میزان دقیق ذخایر استراتژیک استان (از جمله گندم، روغن، برنج، گوشت و نهاده‌های دامی) به صورت کمی و کیفی ارزیابی شد.

برای جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی در فضای ملتهب جنگ، نظارت بر چرخه توزیع تشدید شد.

حضور استاندار در اداره کل صنعت، معدن و تجارت، و متعاقب آن بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع بنکداران، پیام روشنی برای بازار داشت: «نظارت بر عرضه و قیمت‌ها تعطیل‌بردار نیست.

با حضور در اداره کل تعزیرات حکومتی دستور داده شد تا با اعمال نظارت‌های هوشمند و ضربتی، هرگونه تحرک در جهت احتکار کالا یا گران‌فروشی را در نطفه خفه کنند.

از سوی دیگر، رویکرد حمایتی دولت نیز فراموش نشد؛ حضور در اداره کل امور مالیاتی با دستور کار مشخصِ «تدوین تسهیلات و معافیت‌های ویژه برای صنوف و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از شرایط جنگ» صورت گرفت تا چرخ اقتصاد خرد استان از حرکت نایستد.

مدیریت شهری و تداوم جریان زندگی؛ از حمل‌ونقل تا گردشگری

بخش مهمی از راهبرد استاندارفارس در ایام جنگ رمضان، جلوگیری از توقف جریان عادی زندگی و حفظ روحیه امید در جامعه بود.

حضور در شهرداری شیراز و بررسی پلن‌های مدیریت بحران شهری در صورت بروز آسیب ‌های احتمالی به شهر، نشان از نگاه پیشگیرانه داشت.

در حوزه حمل‌ونقل، با توجه به افزایش حجم ترددها و استفاده مردم از ناوگان عمومی، استاندار با حضور در اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و بازدید مستقیم از پایانه مسافربری شیراز، وضعیت ناوگان، نحوه خدمات‌دهی به مسافران و ایمنی جاده‌ها را ارزیابی کرد.

اما شاید یکی از هوشمندانه‌ترین اقدامات در حوزه مدیریت روانی جامعه، تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

با وجود شرایط جنگی، استاندار فارس دستور بازگشایی اماکن گردشگری از ابتدای ایام نوروز را صادر کرد و خود به صورت مستمر از اماکن شاخصی چون مجموعه سعدیه، حافظیه، مجموعه زندیه و میراث‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد سرکشی کرد.

این اقدام، پالس قدرتمندی از امنیت، ثبات و تداوم حیات فرهنگی را به جامعه مخابره کرد. حضور نمادین در اداره کل منابع طبیعی و مشارکت در کاشت نهال در روز درختکاری نیز، نمادی از امید به آینده و سازندگی در دل بحران بود.

ارتباط بی‌واسطه با مردم؛ دیپلماسی خیابانی

در کنار جلسات رسمی و بازدیدهای اداری، نقطه عطف مدیریت استاندار فارس در این ایام، پیاده‌روی‌های روزانه در سطح شهر بود.

در روزهایی که اخبار نگران‌کننده فضای جامعه را پر کرده بود، حضور عالی‌ترین مقام اجرایی استان در خیابان‌ها، دیدار چهره‌به‌چهره با رهگذران، گفتگو با کسبه و حتی نشستن پای درددل دست‌فروشان، تاثیر شگرفی در کاهش اضطراب عمومی داشت.

این دیپلماسی مستقیم، به مدیریت استان کمک کرد تا اطلاعات و بازخوردهای کف جامعه را بدون فیلتر دریافت کند و تصمیمات را بر اساس واقعیات ملموس اتخاذ نماید.

در کنار این اقدامات، حضور مستمر امیری در مساجد، بقاع متبرکه و رویدادها و تجمعات مردمی، حلقه تکمیل‌کننده این مدیریت میدانی بود.

در ایامی که جامعه بیش از پیش نیازمند آرامش معنوی و همبستگی بود، شرکت در مراسم‌های مذهبی و همنشینی با مردم در اماکن مقدسی چون حرم‌های مطهر و مساجد محلات، پیام‌آور همدلی و انسجام بود.

این حضور صمیمانه در قلب رویدادها، علاوه بر تقویت روحیه ایمان و تاب‌آوری شهروندان در برابر فشارهای روانی جنگ، بستری مناسب برای شنیدن بی‌واسطه دغدغه‌های اقشار مختلف فراهم آورد.

این فعالیت‌ها تصویرگر یک مدل مدیریت پویاست؛ مدیریتی که در آن، استاندار به جای مدیریت کارتابلی، در میدان حاضر شد.

از ارزیابی سناریوهای هشت‌گانه آب تا دستورات مالیاتی برای حمایت از کسب‌وکارها، و از بازدید بخش‌های اورژانس تا قدم زدن در میان مردم و بازگشایی اماکن تاریخی نظیر تخت جمشید، همگی نشان‌دهنده یک استراتژی جامع بود: آمادگی کامل برای بدترین شرایط، همزمان با تلاش برای حفظ عادی‌ترین جریان زندگی.

این سلسله بازدیدها و نظارت‌های میدانی، نه تنها باعث ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در شرایط خاص شد، بلکه با هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، سپر دفاعی و روانی مستحکمی برای مردم استان فارس در برابر بحران‌ها ایجاد کرد و نشان داد که ماشین خدمات‌رسانی دولت در فارس، حتی در سخت‌ترین شرایط جنگی، متوقف نمی شود.

آرامش فارس در روزهای بی‌قراری!

استاندار فارس چگونه در چهل روز جنگ رمضان، جامعه را مدیریت کرد؟

در روزهای پرالتهاب «جنگ رمضان»، حسینعلی امیری مدیریت ارشد استان فارس به جای نشستن در اتاق‌های دربسته، استراتژی «حضور میدانی» را برای حفظ معیشت، امنیت روانی و تداوم جریان زندگی انتخاب کرد.

مهم‌ترین اقدامات استاندار فارس در این ایام حساس:

خط مقدم درمان و امداد: بازدید سرزده از چهار بیمارستان مرجع استان، هلال احمر و پزشکی قانونی برای ارزیابی ذخایر دارویی، لجستیک پزشکی و تکریم کادر درمان.

پایداری زیرساخت‌های حیاتی: نظارت سخت‌گیرانه بر شرکت‌های آب، برق و سوخت و اجرای هشت سناریوی اضطراری آبرسانی برای جلوگیری از هرگونه اختلال در زندگی مردم.

اقتصاد و امنیت غذایی: رصد دقیق ذخایر کالاهای اساسی، تشدید نظارت بر بازار برای مقابله با احتکار و گران‌فروشی، و تدوین معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده.

تزریق امید از مسیر گردشگری: باز نگه‌داشتن اماکن تاریخی شاخص (مانند تخت‌جمشید، حافظیه و سعدیه) در ایام نوروز و کاشت نهال، به عنوان نمادی از تداوم حیات و آرامش جامعه.

دیپلماسی خیابانی و حضور در بین مردم: پیاده‌روی‌های روزانه، گفتگوی چهره‌به‌چهره با دست‌فروشان و کسبه، و حضور مستمر در مساجد برای شنیدن بی‌واسطه دغدغه‌ها و کاهش اضطراب عمومی.

مدیریت میدانی به جای مدیریت کارتابلی؛ یعنی آمادگی صددرصدی برای بدترین شرایط، در عین تلاش برای حفظ عادی‌ترین جریان زندگی!

چرخ خدمات‌رسانی در فارس متوقف نمی‌شود.

تشرف استاندار فارس به بارگاه نورانی حضرت شاهچراغ (ع) و دیدار با زائران و خادمان

استاندار فارس، با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و سید میر محمد (ع)، ضمن زیارت این آستان مقدس، در فضایی صمیمانه با زائران و خادمان دیدار و گفتگو کرد.

امیری، در این بازدید سرزده، علاوه بر بررسی روند خدمت‌رسانی به زوار، در پایگاه مقاومت بسیج آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز حضور یافت و با بسیجیان این پایگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 انتخابات در شیراز الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به همزمانی فرآیندهای انتخاباتی با «جنگ تحمیلی سوم»، گفت: مردم ما سابقه برگزاری انتخابات در دوران هشت سال دفاع مقدس را دارند و با این موضوع ناآشنا نیستند.

اگرچه شیوه جنگ متفاوت است.

در آن موقع خط مقدم ما مرزها بود اما در جنگ تحمیلی اخیر، شهرها و کلان‌شهرها مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، با تشریح آخرین وضعیت برگزاری هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری در این استان، با اشاره به شرایط خاص کشور، بر عزم جدی مسئولان برای برگزاری انتخابات در تاریخ اعلام‌شده تاکید کرد.

جلیل حسنی، با اشاره به همزمانی فرآیندهای انتخاباتی با «جنگ تحمیلی سوم»،گفت: مردم ما سابقه برگزاری انتخابات در دوران هشت سال دفاع مقدس را دارند و با این موضوع ناآشنا نیستند؛ گرچه شیوه جنگ متفاوت است؛ در آن موقع خط مقدم ما مرزها بود اما در جنگ تحمیلی اخیر، شهرها و کلان‌شهرها مورد تهاجم دشمن قرار گرفت.

حسنی، گفت: مردم ما ثابت کرده‌اند که از دل بحران می‌توانند فرآیندهای اجتماعی را به بهترین نحو دنبال کنند و نمونه آن تثبیت انتخابات در دوران دفاع مقدس است؛ ما بر همین توان مردمی تکیه داریم و امروز نیز با اقتدار و وحدتی که در حمایت از نیروهای مسلح و سرداران دیپلماسی شکل گرفته، می‌توانیم حرف‌های زیادی در معادلات جهانی داشته باشیم.

او، با بیان اینکه تمامی فرآیندهای اجرایی انتخابات بر اساس ابلاغیه ستاد انتخابات کشور پیش رفته است، گفت: کمیته‌های ۱۱گانه ستاد انتخابات استان شامل کمیته‌های امنیتی، سیاسی، پشتیبانی، حقوقی ، آموزش، بازرسی، استعلامات، بانوان، فناوری ، مشارکت‌های مردمی ، اطلاع‌رسانی و اجرایی با هماهنگی دبیرخانه ستاد در مرکز استان و در ۳۷ شهرستان با مدیریت فرماندار بسترهای لازم فراهم است.

این مقام مسئول، در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال تعویق انتخابات گفت: شایعاتی وجود دارد اما تا این لحظه بنا بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ است؛ اگر بر اساس قانون، طرح یا لایحه‌ای از سوی دولت یا مجلس برای تغییر زمان به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و ابلاغ شود، طبیعتا تمکین خواهیم کرد، اما در حال حاضر تاکید ما به فرمانداران ۳۷ شهرستان و ۹۸ بخشدار استان، پیگیری فرآیندها با تمام توان و انگیزه است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به حجم گسترده عوامل اجرایی این رویداد گفت: نزدیک به ۹۵ هزار نفر از نیروهای پشتیبانی، تدارکاتی، انتظامی، امنیتی، اجرایی، نظارتی و بازرسی در سطح استان ساماندهی شده‌اند؛ آموزش‌های مربوط به اعضای شعب و کاربران نیز طی روزهای آینده با هماهنگی وزارت کشور دنبال می شود.

حسنی، همچنین زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را از سوم تا نهم اردیبهشت ماه اعلام کرد.

او، گفت: طبق ابلاغ ستاد انتخابات کشور، در ۱۱ شهر کشور از جمله شیراز، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار و در سایر شهرستان‌ها و روستاها نیز با توجه به احتمال نوسانات زیرساختی، رای‌گیری به صورت دستی انجام می‌شود.

این مقام مسئول، گفت: در این دوره شاهد همدلی کم‌نظیری میان هیات‌های اجرایی و نظارت بودیم که نتیجه آن، ثبت بیشترین میزان تایید صلاحیت نامزدها در ادوار مختلف انتخابات شوراها بوده است؛ این اتحاد و انسجام همان چیزی است که در خیابان‌ها و میدان‌ها شاهد آن هستیم و مایه افتخار هر ایرانی و مسلمانی است.

سوگواری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز

مجلس ۵۰ ساله عزای صادق آل عبا در مدرسه خان شیراز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

مدرسه علمیه خان شیراز حدود ۵۰ سال است که در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام ، میزبان دلسوختگان و عزاداران این امام همام است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، که به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در این مدرسه سخن می‌گفت با اشاره به شکست دشمن در جنگ تحمیلی سوم گفت: باید ایستاد و مقاومت و مبارزه کرد و ملت ایران به لطف خدا از این جنگ سربلند بیرون می آید .

مدیر مدرسه علمیه خان شیراز، با اشاره به این که در پی جنگ تحمیلی سوم یک وحدت منسجم در کشور شکل گرفت گفت: بایستی این وحدت و اتحاد حفط شود .

او، با بیان این که مردم در کنار دولت همه پای این روز‌های سخت ایستادند گفت: برای ساخت کشور هم همه باید پای کار بیایند و اتفاقات و فردایی بزرگ برای ایران رقم بزنند.

آیت الله ملک حسینی، گفت: هیچ اراده‌ای در برابر اراده این ملت نمی‌تواند بایستد.

حسینعلی امیری، استاندار فارس، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، در مراسم عزاداری که در مدرسه علمیه خان شیراز برگزار شد، حضور یافت.

دیدار چهره‌به‌چهره استاندار فارس با کسبه و شهروندان شیرازی

استاندار فارس پس از شرکت در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مدرسه تاریخی خان، با حضور در سطح شهر، دیداری صمیمانه و بی‌واسطه با جمعی از کسبه و اقشار مختلف مردم داشت.

استاندار با پیاده‌روی در بخش‌هایی از شهر و گفت‌وگو با بازاریان و شهروندان، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها، چالش‌ها و مطالبات روزمره مردم قرار گرفت.

تأکید استاندار فارس بر تسریع در فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان

استاندار فارس، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی لارستان، ضمن تأکید بر لزوم خروج از بن‌بست‌های اداری، بر تدوین جدول زمان‌بندی دقیق برای عملیاتی شدن این منطقه راهبردی تأکید کرد، جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس را فرصتی طلایی برای توسعه جنوب استان برشمرد و خواستار تسهیل فرآیندها برای حضور فعال بخش خصوصی شد.

حسینعلی امیری، در نشست بررسی چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان، نخستین مأموریت مدیریت این مجموعه را تدوین جدول زمان‌بندی دقیق دانست.

امیری، گفت: فرآیند استعلامات باید ظرف یک ماه و تصویب فرم‌های دبیرخانه در شورای‌عالی مناطق آزاد حداکثر ظرف دو ماه نهایی شود تا با رصد مداوم، از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و اتلاف زمان جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به پیشینه این منطقه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری(قدس سره) به لارستان است، از بوروکراسی فرسایشی ۱۸ ساله‌ای که مانع پیشرفت طرح شده، انتقاد کرد و گفت: فلسفه وجودی مناطق ویژه، انعطاف در قوانین و سرعت‌بخشی به سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین نباید اجازه داد سرمایه‌گذار در پیچ‌وخم‌های اداری گرفتار شود.

امیری، تعیین تکلیف زمین را اولویت نخست اجرایی برشمرد و دستور داد فردی به صورت اختصاصی مامور پیگیری استعلامات در مرکز باشد تا زنجیره اقدامات بعدی معطل نماند.

استاندار فارس در بخش دیگری از این نشست، با نگاهی به تحولات ژئوپلیتیک منطقه و شرایط جاری در حوزه خلیج‌فارس، بازگشت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس را یک «فرصت طلایی» توصیف کرد و گفت: بسیاری از ایرانیان متمکن و متشرع در جنوب خلیج‌فارس تمایلی به انتقال سرمایه خود به اروپا ندارند و لارستان و لامرد باید برای میزبانی از این سرمایه‌ها پیش‌قدم شوند.

او، بر لزوم تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی «بدون نام» برای جذب سریع این منابع تأکید کرد و گفت: پیش‌بینی موج بازگشت سرمایه‌ها به وطن، نیازمند برنامه‌ریزی هوشمندانه در جنوب استان است تا از خروج این ظرفیت‌های عظیم اقتصادی از کشور جلوگیری شود.

در این نشست که با حضور مسعود گودرزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سعید مصفا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، احمدعلی افکاری، مدیرعامل منطقه ویژه لارستان و اعضای هیئت‌مدیره شامل آقایان افشار، زندوی و طاهری‌فرد برگزار شد، گزارشی از روند ابلاغ قانون این منطقه به حضور مدیر ارشد استان ارائه و همچنین اعلام شد که مستندات مربوط به تغییر کاربری زمین و مصوبات کارگروه زیربنایی که در فروردین ۱۴۰۳ نهایی شده، جهت طی مراحل نهایی به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شده است.

تأکید استاندار فارس بر اولویت بخشی به «تولید» در حوزه جهاد کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سفر به شیراز با استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.

استاندار فارس در این نشست با بر لزوم حفظ هویت تولیدی و آمادگی برای مدیریت آثار اقتصادی در ماه‌های پس از جنگ تأکید کرد.

حسینعلی امیری، با تأکید بر اینکه با دستور ویژه هیچ‌یک از مدیرانی که با معیشت مستقیم مردم سر و کار داشتند در ایام جنگ استان را ترک نکردند، گفت: تمام ابزارها و ظرفیت‌ها برای آرامش جامعه، ثبات بازار و تأمین معیشت مردم در این دوران به کار گرفته شد.

امیری، در این دیدار از تلاش‌های مجموعه دولت و به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی در اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی قدردانی کرد.

او، سهم این وزارتخانه در پیشبرد اهداف اقتصادی را حتی کلیدی دانست و گفت: اگرچه وقوع حوادث دی‌ماه فرصت تبیین این اقدامات بزرگ را از دولت سلب کرد، اما نقش جهاد کشاورزی در تأمین مواد غذایی کشور غیرقابل‌انکار است.

این مقام مسئول، گفت: در شرایطی که بسیاری از پیش‌بینی‌ها از احتمال بروز کمبودهای شدید حکایت داشت، تمهیدات این وزارتخانه باعث شد تا کشور از این مرحله سخت به سلامت عبور کند.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه این استان از ماه‌ها قبل برای شرایط خاص آماده شده بود، گفت: هدف اصلی این بود که مردم سایه جنگ را در زندگی روزمره خود احساس نکنند.

امیری، گفت: ذخایر نهاده‌های دامی استان اکنون در سطح اطمینان‌بخش قرار دارد؛ همچنین ۹ پیشنهاد راهبردی برای مدیریت بهتر شرایط به دولت ارائه شده که بخشی از آن‌ها پذیرفته شده و بقیه در دست بررسی نهایی قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان فارس، پایه اصلی حکمرانی در زمان بحران را ایجاد حس حضور دولت در میان مردم دانست و گفت: نباید اجازه داد جامعه احساس بی‌دولتی کند زیرا این موضوع راه را برای احتکار و سوءاستفاده‌های اقتصادی باز می‌کند. وی با اشاره به بازدیدهای میدانی روزانه خود در ایام جنگ تحمیلی رمضان، از مراکز عرضه کالا و پمپ‌بنزین‌ها، اعلام کرد: در دو ماه گذشته هیچ‌کدام از مدیرانی که با معیشت مستقیم مردم سر و کار دارند اجازه ترک استان را نداشته‌اند و با تماس‌های شبانه‌روزی، ثبات بازار و فراوانی کالاها از سوی مدیریت ارشد استان دنبال شده است.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری ضرورت صیانت از نقش تولیدی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: نباید اجازه داد این وزارتخانه از یک نهاد «تولیدکننده» به یک مجموعه «بازرگانی و توزیعی» تبدیل شود؛ زیرا با وجود این‌که فعالیت‌های بازرگانی مسیر راحت‌تری دارد، اما تولید امری پرزحمت و بنیادین است که نباید از آن غفلت کرد.

استاندار فارس، در پایان بر ضرورت برنامه‌ریزی از هم‌اکنون برای مدیریت آثار پساجنگ تأکید کرد و همکاری زنجیره‌وار میان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و سایر دستگاه‌های متولی را برای پیشگیری از مشکلات ناگهانی ضروری دانست.

امیری، در پایان فعالیت های جدی در حوزه نظارت را از دیگر ارکان ثبات و آرامش در دوران ۴۰ روز جنگ رمضان دانست که با تمهیدات ویژه، افزوده شدنِ ۱۲۰ بازرس جدید برای نظارت دقیق بر بازار و رفع اختلاف قیمت‌ها در فروشگاه‌ها در کنار بازرسان اصلی در این زمینه نقش بسیار مهمی داشت.

در این نشست که با حضور احد بهجت حقیقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سید احمد احمدی‌زاده مدیرکل تعاون روستایی فارس برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی و راهبردهای میان‌مدت بخش کشاورزی گزارشاتی به حضور مدیر ارشد استان ارائه شد.

همچنین در ابتدای این جلسه محمدرضا طلایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن ابلاغ مراتب سپاس و قدردانی غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی از تلاش‌ها و مدیریت جهادی استاندار فارس در مسیر ثبات بازار، گزارشی از فعالیت‌های سازمان تعاون روستایی به عنوان یکی از بازوهای اصلی وزارتخانه در تأمین و توزیع اقلام راهبردی ارائه داد.

حضور استاندار فارس در محدوده بافت تاریخی شیراز، زیارت سید تاج الدین غریب(ع) و دیدار با زوار و کسبه

استاندار فارس، با حضور در بافت تاریخی و مرکز شهر شیراز، ضمن زیارت بارگاه مطهر حضرت سید تاج‌الدین غریب (ع)، در فضایی صمیمی با زائران، مجاوران و کسبه محلی دیدار و گفتگو کرد.

مقام عالی دولت در استان در این بازدید سرزده، از نزدیک در جریان مطالبات و دغدغه‌های مردم و بازاریان منطقه قرار گرفت.

تشریح برنامه‌های روز دختر در فارس با محوریت نقش دختران در دفاع از وطن

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های روز دختر با محوریت تبیین نقش دختران در دفاع از میهن خبر داد.

سمانه ذوالقدری جهرمی، با اشاره به جان‌فشانی ۱۹ بانوی شهید استان فارس در جریان «جنگ تحمیلی رمضان»، بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت شایسته این روز و تجلیل از دختران شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

ذوالقدری جهرمی، با تبریک پیشاپیش روز دختر، به تشریح رویکرد برنامه‌های امسال پرداخت و گفت: برنامه‌های روز دختر سال جاری با تمرکز بر نقش‌آفرینی دختران در صیانت از مرزهای اعتقادی و وطنی، در قالب پویش‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، اجتماعات مردمی و آیین‌های گرامیداشت دختران شهدا با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تمجید از روحیه حماسی دختران ایرانی گفت: دختران عزیز ما همواره ثابت کرده‌اند که در هر شرایطی برای دفاع از وطن آماده‌اند و حضوری پررنگ و مؤثر دارند.

ذوالقدری، گفت: در ایام جنگ رمضان، شاهد بودیم که چگونه عشق به میهن، دختران دانش‌آموز، دانشجو، هنرمند و ورزشکار را داوطلبانه پای کار آورد و این عزیزان در کنار یکدیگر در میدان دفاع از وطن خوش درخشیدند.

او، گفت: امسال برنامه‌های روز دختر به یاد و نام ۱۹ بانوی شهید استان فارس که در جریان جنگ تحمیلی سوم جان خود را فدا کردند، مزین شده است تا الگویی راستین از ایثار و وطن‌دوستی برای نسل جوان ترسیم شود.

مشاور استاندار فارس در پایان، ضمن دعوت از نهادهای متولی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مناسبت، ابراز امیدواری کرد که تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اهتمام ویژه، ظرفیت‌های خود را برای تجلیل شایسته از جایگاه دختران و ترویج فرهنگ وطن‌دوستی، شجاعت، ایثار و شهادت به کار گیرند.

تشکیل کارگروه مدیریت شرایط ناشی از جنگ برای حل مشکلات اصناف

استاندار فارس در نشستی با اعضای اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی استان، از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای مدیریت شرایط اقتصادی پس از جنگ و برنامه‌ریزی برای تدوین فرصت سرمایه‌گذاری بی‌نام جهت جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

حسینعلی امیری در این نشست با تاکید بر این‌که فعالان اقتصادی و اصناف فارس اعضای یک خانواده هستند، گفت: یکی از اصلی‌ترین ارکان آرامش بازار در استان، نجابت و شرافت کسبه و بازاریانی است که در شرایط ویژه با درک صحیح از وضعیت کشور به ارائه خدمت مشغول هستند.

امیری، با تجلیل از نقش کلیدی اصناف در همراهی با طرح‌های تعدیل اقتصادی دولت و همچنین خدمات آن‌ها در دوران جنگ تحمیلی رمضان، گفت: خدمات پشت جبهه صنوف فارس در ایام اخیر قابل تحسین است؛ چرا که این همراهی مانع از تبدیل فشارها و جنگ اقتصادی دشمن به یک چالش داخلی شد و این نشست فرصتی برای قدردانی از این پایداری و همکاری صمیمانه فراهم کرده است.

استاندار فارس، به ظرفیت‌های اقتصادی ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: بسیاری از هم استانی‌های متدین و متمکن در این کشورها دارای واحدهای تولیدی و بازرگانی بزرگی هستند که تمایل دارند در وطن خود سرمایه‌گذاری کنند؛ بر همین اساس به بخش‌های اقتصادی استان دستور داده شده است تا با حذف بوروکراسی و دیوان‌سالاری اداری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام را آماده کنند تا این عزیزان بتوانند در اسرع وقت، به ویژه در مناطق جنوبی استان، سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را آغاز کنند.

امیری، با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت شرایط پس از جنگ زیر نظر معاونت اقتصادی استانداری، به وضعیت تأمین کالا اشاره کرد و گفت: نوسانات قیمتی که متأثر از شرایط در سطح ملی است اما در سطح استان هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی وجود ندارد و اقلامی نظیر روغن، برنج و حبوبات به وفور در بازار یافت می‌شود.

او، گفت: برای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، علاوه بر بازرسان رسمی دستگاه‌های متولی، بیش از ۱۲۰ بازرس از سایر بخش‌ها مأمور شده‌اند تا بر روند توزیع و قیمت‌ها نظارت کنند.

این مقام مسئول، گفت: احتکاری در استان گزارش نشده که این نشان‌دهنده تعهد اصناف شریف فارس به هم‌وطنان است.

استاندار فارس در پایان تعامل مستمر میان بدنه اجرایی دولت و اتحادیه‌های صنفی را کلید عبور از موانع اقتصادی دانست و بر لزوم استمرار این نشست‌های مشورتی برای دستیابی به ثبات پایدار در بازار تاکید کرد.

در این جلسه و پیش از سخنان استاندار، مسعود گودرزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، به همراه مدیران کل صمت، تعزیرات حکومتی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان، گزارشی جامع از اقدامات دستگاه‌های متبوع خود در زمینه ارائه تسهیلات حمایتی از اصناف، خدمات بیمه‌ای و نظارت بر زنجیره تامین کالا در ایام اخیر ارائه دادند.

همچنین حجت جوانمردی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان و مشاور استاندار در امور اصناف، به تشریح برنامه‌های اجرایی این اتاق در جهت هم‌افزایی با مجموعه‌های دولتی پرداخت.

همچنین در این نشست نمایندگان اتحادیه‌های صنفی مرغ و گوشت، خواربار، لاستیک، کابینت، پلاستیک، عطاران و اغذیه فروشان، ضمن قدردانی از رویکرد میدانی و حضور مستمر استاندار در میان بازاریان، به بیان جدی‌ترین دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات شوراها ضرورت دارد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، با اشاره به آسیب‌های ناشی از اختلافات داخلی، انسجام ملی را قوی‌تر از بمب‌های سنگین دانست و بر ضرورت تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌روی شوراها تاکید کرد.

سید کمال علوی، در نشست با فرماندار ویژه لارستان،معاونان، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات این شهرستان، به تشریح چالش‌ها و دستاوردهای دولت در شرایط کنونی پرداخت.

علوی، در ابتدا با اشاره به دوران سخت تحریم‌های پس از جنگ و فشارهای اقتصادی وارده به کشور گفت: نیروهای نظامی ما در میدان، شجاعانه از کیان و شرف این خاک دفاع کردند و مردم نیز پای کار بودند؛ این انسجام ملی در آن مقطع تاریخی تجلی یافت.

او، با یادآوری حوادث دی‌ماه و اعتراضات معیشتی گفت: در هر شرایطی، شکاف و اختلاف، آسیب‌زننده‌تر از بمب‌های سنگین است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه دولت در شرایط جنگی وارد شده، از تلاش‌ها برای تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از احساس کمبود در میان مردم تقدیر کرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، گفت: هدف از این اقدام، قطع دست رانت‌خواران و رساندن سود واقعی به مردم بود؛ حذف ارز ترجیحی با وجود اعتراضات دی‌ماه، اجتناب‌ناپذیر بود.

علوی، با اشاره به تجربه خود به عنوان فرماندار در ایام کرونا و مشکلات تامین روغن، مرغ و برق، گفت: نظام و کشور با تلاش شبانه‌روزی دولتمردان، اجازه نداده‌است مردم احساس نگرانی یا کمبودی برای نیازمندی‌ های خود داشته باشند.

او، گفت: عملکرد ایران را در مقایسه با کشورهایی که با صف‌های طولانی برای کالا و سوخت مواجه‌اند، مناسب ارزیابی کرد.

این مقام مسئول، با اشاره به پرداخت به‌موقع حقوق کارمندان، پاداش بازنشستگان، عیدی و سنوات، از تلاش دولت در این زمینه قدردانی کرد.

دبیر ستاد انتخابات فارس در ادامه با یادآوری برگزاری انتخابات هفتمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در دولت چهاردهم و عدم همزمانی آن با انتخابات ریاست‌جمهوری، این نکته را تمایزی مهم در انتخابات کنونی دانست.

علوی، همچنین به برگزاری تمام‌الکترونیک انتخابات در ۱۱ شهر کشور و تغییرات اعمال‌شده در قانون انتخابات، از جمله تغییرات قانون انتخابات شوراهای روستاها و عشایری اشاره کرد.

او، از زحمات فرماندار، معاونان، بخشداران، کارشناسان و عوامل برگزاری انتخابات در لارستان تقدیر کرد و از افزایش شمار داوطلبان شهرها و روستاها در این دوره خبر داد.

دبیر ستاد انتخابات فارس با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان توسط مراجع پنج‌گانه، از تلاش آنان برای ارائه نگاهی وسیع و منصفانه تقدیر کرد و گفت: حفظ آبروی افراد و توجه به حق‌الناس، از مهم‌ترین اصول در این فرآیند است.

علوی، گفت: اگر خدای‌نکرده اختلافی رقم بخورد، ضربه و آسیبش از بمب‌های سنگین نیز بیشتر است.

او، از تلاش‌های فرماندار و عوامل اجرایی انتخابات در لارستان تقدیر و بر ضرورت فراهم‌آوردن زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

انتخابات هفتمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۱۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اعتقاد به توحید و عشق به میهن، رمز درخشش رزمندگان در نبردهای اخیر است

استاندار فارس، در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، با حضور در منزل پاسدار شهید «رحمان رضایی» و سرهنگ پاسدار شهید «رضا فتحی» از شهدای گرانقدر جنگ رمضان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ این مجاهدان، با خانواده و فرزندان آنان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ وی با تبریک روز دختر به دختران شهیدان رضایی و فتحی، تکریم فرزندان شهدا را وظیفه‌ای دینی و ملی دانست.

حسینعلی امیری، با حضور در منزل پاسدار شهید رحمان رضایی و پاسدار شهید سرهنگ رضا فتحی، بقا و دوام نظام را مرهون فداکاری خانواده‌های معظم شهدا دانست و گفت: ملت مقاوم ایران در طول تاریخ زخم‌های فراوانی بر پیکر خود برداشته اما هیچ‌گاه از پا نیفتاده است.

امیری، گفت: در دهه اخیر نیز تدبیر حضرت امام (ره) و رهنمود‌های رهبر شهید(قدس سره)، نسلی را تربیت کرد که توانست در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کند؛ به طوری که نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ رمضان که به خیال خود ظرف چند روز پایان می‌یافت، به خوابی آشفته تبدیل شد.

او، با اشاره به صلابت و اعتقاد راسخ خانواده شهدا گفت: شهدا و خانواده‌های آنان الگوهای حسنه و حجت عصر حاضر هستند.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به وجود چنین ذخایر معنوی افتخار می‌کند، خانواده شهدا را میزان و تراز قضاوت در پیشگاه الهی خواند.

استاندار فارس، همچنین با تبریک پیشاپیش روز دختر به دختران شهیدان، بر پیوند عمیق عاطفی میان پدران و دختران تأکید کرد و گفت: تکریم دختران شهدایی که در جنگ رمضان به شهادت رسیدند، وظیفه‌ای دینی و ملی است.

امیری، همچنین ضمن تبیین مفهوم صبر، یادآور شد که صبر به معنای انفعال نیست، بلکه «صبر فعال» به معنای شکیبایی در مسیر عمل به وظیفه است که بزرگترین اجر را نزد خداوند متعال دارد.

او، از نقش راهبردی نیروی هوافضای سپاه در دفاع ملی تجلیل کرد و گفت: رشادت‌های رزمندگان هوافضا در جنگ دوازده‌روزه و جنگ رمضان، به عنوان نقطه‌ای عطف در تاریخ این مرز و بوم ماندگار می شود.

این مقام مسئول، گفت: آنچه باعث ایستادگی در آن پایگاه‌ها و شرایط سخت شد، جز عشق به خدا، رسیدن به توحید و اعتقاد به ماوراء‌طبیعت نبود.

نماینده عالی دولت در استان فارس، گفت: صرف‌نظر از تفاوت در سلیقه، پوشش و ظاهر، تمام آحاد ملت بر اساس فطرت الهی خود قدردان ایثارگری‌های شهدا هستند زیرا وجدان بیدار جامعه درک می‌کند امنیت امروز محصول خون این عزیزان است.

استاندار فارس در پایان، حضور در منزل شهدا را توفیقی برای خادمان مردم در دولت دانست و بر لزوم صیانت از سرمایه‌های معنوی نظام تأکید کرد.

در این دیدارها که با هدف تکریم دختران شهدا در آستانه روز دختر و به ابتکار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بنیاد شهید استان انجام شد، سید احمد احمدی زاده، مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، سمانه ذوالقدری جهرمی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز استاندار فارس را همراهی کردند.

امیری، در پایان دیدارها با اهدای هدایایی، از پایداری و مجاهدت‌های خانواده‌های شهیدان رضایی و فتحی تجلیل کرد.

صیانت از آرا را خط قرمز دولت است

سید کمال علوی، صیانت از حق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را «فصل‌الخطاب» فعالیت‌های ستاد انتخابات برشمرد و گفت: امانت‌داری از تک‌تک آرای مردم، وظیفه شرعی و قانونی ما است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در نشست بررسی زیرساخت‌های انتخاباتی شهرستان لامرد، با اشاره به عبور پیروزمندانه کشور از بحران‌های اخیر و تثبیت اقتدار ملی در جریان «جنگ رمضان»، بر آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری قانون‌مند انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید کرد و صیانت از آرا را خط قرمز حاکمیت دانست.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس با تحلیل وقایع پس از شهادت رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهان ارشد،گفت: معاندان و دشمنان نظام با تکیه بر محاسبات غلط، تصور می‌کردند با ترورهای هدفمند، انسجام مدیریتی کشور از هم گسیخته می‌شود، اما حضور مقتدرانه مردم در صحنه و جایگزینی هوشمندانه مدیران، نشان داد که ریشه‌های این نظام مستحکم‌تر از تصورات آن‌هاست. پیروزی راهبردی ما در سایه هدایت‌های آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای، به جهانیان ثابت کرد که ثبات ایران خدشه‌ناپذیر است.

علوی، با تمجید از عملکرد دولت چهاردهم در مدیریت بحران انرژی و تأمین معیشت، گفت: علی‌رغم فشارهای سنگین و آسیب‌های وارد شده به برخی زیرساخت‌ها، با تدبیر بدنه اجرایی، خللی در تامین کالاهای اساسی و انرژی خانگی و صنعتی ایجاد نشد. این پایداری شبکه، گواهی بر توانمندی مدیریتی کشور در اوج بحران‌های نظامی است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در خصوص نحوه اجرای فرایند رأی‌گیری با اشاره به موانع وارداتی ناشی از جنگ، اعلام کرد: پیش‌بینی اولیه ما بر برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک استوار بود، اما به دلیل محدودیت و جنگ در تأمین برخی تجهیزات فناورانه، این رویداد به‌صورت نیمه‌الکترونیک برگزار می شود.

علوی، گفت: از آن‌ جایی که اکثریت قاطع فرمانداران و بخشداران ما از بدنه کارشناسی و باسابقه وزارت کشور انتخاب شده‌اند و آمادگی دارند تحت هر شرایطی، انتخابات را در موعد مقرر و بر مدار دقیق قانون اجرا کنند.

او، صیانت از حق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را «فصل‌الخطاب» فعالیت‌های ستاد انتخابات برشمرد و گفت: امانت‌داری از تک‌تک آرای مردم، وظیفه شرعی و قانونی ما است.

این مقام مسئول، گفت: شمارش دقیق و شفاف آرا، زیربنای اعتماد عمومی برای مشارکت‌های سیاسی آینده است و اطمینان داریم این دوره از انتخابات نیز به عنوان برگی زرین از اقتدار مدنی جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت می‌شود.

 پیام استاندار فارس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

استاندار فارس در پیامی به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های ارتش در دفاع مقدس و جنگ ۱۲ روزه، از نقش کم‌نظیر دلاورمردان ارتش استان در از کار انداختن ماشین جنگی دشمن در “نبرد رمضان” تجلیل کرد.

متن پیام حسینعلی امیری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، تجلی‌گاه اراده‌های پولادین و یادآور حماسه‌آفرینی‌های دلاورمردانی است که با ایمان، قدرت و ایثار، حصاری مستحکم و استوار برای امنیت و تمامیت ارضی این مرز و بوم بنیان نهاده‌اند.
تاریخ پرافتخار ایران عزیز، همواره شاهد مجاهدت‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر ارتشیان قهرمان بوده است.
دلاوری‌های این سلحشوران در ایام ۸ سال دفاع مقدس و جنگ ۱۲ روزه، برگ زرینی است که تا ابد بر تارک این سرزمین می‌درخشد؛ امروز نیز، این مسیر پرفروغ و خطیر با همان صلابت و ایمان در عرصه‌های گوناگون تقابل با تهدیدات، ادامه دارد چنانکه غیورمردان ارتش با ایستادگی و نبوغ نظامی خود، نقش کم‌نظیری در پیشبرد اهداف عملیاتی و درهم‌شکستن ماشین جنگی دشمن در نبرد رمضان ایفا کردند.

اینجانب ضمن تبریک این روز باشکوه به پیشگاه تمامی جان‌برکفان ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ویژه امیر ابوالقاسم رضایی فرمانده رشید ارشد ارتش در استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد و ارتشیان غیور استان فارس، از درگاه خداوند سبحان (جلَّ و اعلا) برای ایشان سلامتی، سرافرازی و توفیق روزافزون در مسیر اعتلای میهن عزیز اسلامی و پیروزی نهایی در این نبرد نابرابر مسئلت دارم.

حسینعلی امیری
استاندار فارس

سعدی شاعر دوستی و ارتباطات انسانی است

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، سعدی را شاعر صلح و دوستی و ترسیم کننده ارتباطات متعالی انسانی دانست.

مهدی پارسایی، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یادروز سعدی، گفت: وقتی تمدن ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد، همه دنیا به یاد می آورند که استاد سخن سعدی شیرازی نماینده بزرگ این تمدن است که شاعر دوستی و صلح محسوب می‌شود.

پارسایی، با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کشور، مراسم یادروز سعدی به صورت متفاوتی برگزار خواهد شد، گفت: در مراسم یادروز سعدی، مقبره این شاعر پرآوازه ایرانی با حضور اصناف و فعالان حوزه گردشگری گلباران می شود.

او، گفت: شهردار شیراز در نامه نگاری با شهرداران خواهرخوانده های شیراز ضمن یادآوری این روز و تشریح شرایط خاص کشور، خواستار برگزاری مراسم یادروز سعدی در نقاط مختلف جهان و گرامی‌داشت میراث گران‌سنگ وی‌ می شود.

این مقام مسئول، گفت: شهردار نیانجینگ چین برای برگزاری مراسم یادروز سعدی از مسئولان استان فارس دعوت کرده است که در پاسخ، پیامی خطاب به مسئولان و برگزار کنندگان این برنامه صادر می شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، به برگزاری مراسم یادروز سعدی با حضور عراقچی وزیر امور خارجه در شیراز در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: در این سفر به حکایت ملاقات سعدی شیرازی با تاجر ایرانی در جزایر کشورمان اشاره و تشریح کردم که دیپلماسی اقتصادی در سطح جهان بر عهده ایرانیان بوده است به گونه ای که محصولات مرغوب هر کشور و منطقه و همچنین مشتریان و بازارهای این محصولات را به خوبی می‌شناختند.

 تأکید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بر نقش تعاونی‌ها در اشتغال پایدار روستایی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، در بازدید از شرکت تعاونی روستایی زنان «تفیهان»، تعاونی‌ها را بستری کلیدی برای توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی دانست.

سمانه ذوالقدری جهرمی، با حضور در مجموعه تعاونی زنان تفیهان، از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این واحد قرار گرفت.

در این بازدید ذوالقدری جهرمی، با همراهی صبوری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی زنان استان و روستایی کارشناس مدیریت تعاون روستایی فارس بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله «روستابازار»، واحد نانوایی بانوان و سایر واحدهای تولیدی و خدماتی بازدید کردند و با روند ارائه خدمات و تولیدات این شرکت آشنا شدند.

او، با اشاره به جایگاه سازنده تعاونی‌ها در ارتقای توانمندی بانوان، گفت: اجرای برنامه‌های حمایتی، آموزشی و توسعه‌ای از اولویت‌های اصلی حوزه بانوان استان است و گسترش فعالیت این تعاونی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اشتغال پایدار در روستاها باشد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی زنان استان فارس نیز با تأکید بر پتانسیل بالای این تشکل‌ها، خاطرنشان کرد: تقویت شبکه‌سازی، ارتقای کیفیت محصولات و ایجاد بسترهای مناسب برای بازاریابی تولیدات بانوان روستایی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای توسعه اقتصادی این بخش است.

در پایان این بازدید که هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر انجام شد، با اهدای شاخه گل از دختران شاغل در بخش‌های مختلف تعاونی و دختران فعال در شبکه تعاونی‌های روستایی زنان استان تجلیل شد.‌

گامی جدی برای توانمندسازی و اشتغال پایدار

مسئولان ارشد استان فارس، با حضور در مهمان‌شهر اتباع افغانی، ضمن بررسی مشکلات زیرساختی، بهداشتی و فرهنگی این مجموعه، بر لزوم توسعه فرصت‌های شغلی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی برای ساکنان تأکید کردند.

مجموعه مهمان‌شهر اتباع سروستان میزبان جمعی از مسئولان استان فارس بود.

در این بازدید جلیل حسنی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، توکل نماینده مجلس شورای اسلامی،احمدی مدیرکل امور اتباع،

معلم فرماندار سروستان و جمعی از اعضای شورای تأمین شهرستان و مدیران ، معاونین و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند.
این بازدید با هدف بررسی ظرفیت‌ها و همچنین رفع مشکلات زیرساختی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی این مجموعه انجام شد.

حسنی، ایجاد اشتغال پایدار را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان کرد و اعلام داشت که ظرفیت‌ های مهمان‌ شهر نه‌تنها برای ساکنان، بلکه برای شهروندان جویای کار در سطح شهرستان نیز قابل بهره‌برداری است.

او، گفت: بهره‌گیری از امکانات موجود در مهمان‌شهر می‌تواند نقشی مؤثر در توانمندسازی ساکنان و بهبود کیفیت زندگی آنان داشته باشد و زمینه‌ساز اجرای طرح‌های حمایتی و توسعه محور در آینده نزدیک باشد.

پیام تبریک مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در پیامی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، ضمن گرامیداشت یاد دختران شهید استان، بر نقش بی‌بدیل ایمان، تحصیل و معنویت در درخشش شخصیت اجتماعی دختران ایران‌زمین و پرورش نسل‌های پرافتخار آینده تاکید کرد.

متن پیام سمانه ذوالقدری جهرمی به شرح زیر است:
به نام خداوند زیبایی‌‌ها

امسال جشن میلاد بانوی عصمت و کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را به یاد دختران آسمانی استان فارس، هلما سادات، الهه، الهام، نرجس، آوینا، شورانگیز، رقیه سادات، حلما و حانیه سادات آغاز کردیم و دختران عزیزِ شهدا را به رسمِ پدران شهیدشان در این روز مبارک در آغوش گرفتیم.

در تاریخ کهن این دیار، دخترانِ ما اراده و اشتیاق را با هم در آمیخته اند تا حضورشان گرمای روزهای سرد و لبخندشان، انعکاس و ترنمِ مهربانی باشد. دخترانِ عزیز ما، به درستی دریافته اند که با تحصیلِ علم و هنر و ورزش، افق های روشن آینده به رویشان گشوده می شود و با ایمان و معنویت، شخصیتِ و اصالتشان بر تارکِ اجتماع می درخشد.

پر واضح است که صبر و وقار و غرور دختران ما در کنار شجاعت و درایت و تلاش از آنان مادرانی خواهد ساخت که نه یک ایران که یک جهان به وجودشان افتخار می کند.

روزتان مبارک دختران عزیز ما!

کاشت نهال میثاق در مسیر سبز فارس

در  مراسمی به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، غرس نهال با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، مسئولان منابع طبیعی و جمعی از دلاورمردان ارتش در حاشیه آزادراه شیراز- اصفهان برگزار شد.

محمدحسن موسوی، در این مراسم ضمن تبریک روز ارتش و ادای احترام به جان‌ فشانی‌های غیورمردان نیروهای مسلح، پیوند میان امنیت و محیط‌زیست را پیوندی راهبردی توصیف کرد و گفت: حفاظت از آب و خاک این مرز و بوم، وجه مشترک تمامی دلسوزان نظام است و کاشت درخت یکی از جلوه‌های روشن و پایدار حفاظت از کیان سرزمین محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ درختکاری، گفت: این امر مقدس و حیاتی همواره مورد تاکید ویژه رهبر شهید و همچنین رهبر معظم انقلاب بوده است.

موسوی، گفت: توجه جدی به اسناد بالادستی و پیشبرد طرح‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری، نه‌تنها یک وظیفه اداری، بلکه یک رسالت ملی و اعتقادی برای صیانت از میراث ماندگار این دیار است.

در این مراسم که با مشارکت مدیرکل و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نیروهای سرافراز ارتش و اقشار مختلف مردم برگزار شد، تعدادی نهال در حاشیه آزادراه شیراز- اصفهان غرس شد تا ضمن گرامیداشت رشادت‌های ارتشیان، گامی در راستای ارتقای سرانه فضای سبز و حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان برداشته شود.

توسعه پایدار فارس از مسیر گردشگری محقق می‌شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گردشگری، را مسیر تحقق توسعه پایدار این استان دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری استان فارس در سطح کشور بی نظیر است.

مهدی پارسایی، در جلسه مدیران اصناف گردشگری استان که با حضور قادری و اکبرپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران برگزار شد گفت: فارس استانی صنعتی نیست و در زمینه کشاورزی نیز به دلیل خشکسالی، آسیب‌های جدی دیده است؛ رشد فارس در زمینه خدمات و مبتنی بر حوزه گردشگری است.

پارسایی، با بیان اینکه گردشگری، صنعتی نوپا در ایران محسوب می‌شود و هیچگاه مسئله اساسی دولت ها نبوده است، گفت: اقتصاد ما همواره نفتی بوده و یا صادرات و کسب درآمدهای حاصل از آن، دولت ها کمتر توجه خود را به موضوع گردشگری معطوف کرده اند.

او، با اشاره به اینکه گردشگری در طول سال‌های گذشته همواره ظرفیت بالقوه بوده و به بالفعل نشده است، گفت: در برنامه مقیاس کلان کشور بخش گردشگری هیچگاه فربه نشده است؛ چنان‌که هر کشور دیگری ظرفیت‌های گردشگری ما را داشت حتما کمیسیون گردشگری در مجلس ایجاد می‌شد اما ما تازه در این مسیر قرار گرفته ایم.

این مقام مسئول، گفت: در حوزه وضع قوانین و مقررات و اجرای قانون مربوط به گردشگری نیز کشور دچار عقب ماندگی زیادی است و بسیاری از این مقررات بسیار قدیمی است و متناسب با نیازها و شرایط جدید بروز نشده است.

امیری استاندار استان فارس از ابتدای حضور در این مسئولیت حوزه گردشگری را اولویت اول توسعه فارس اعلام کرد، گفت: این اولویت بندی منطقی است زیرا به گفته ایشان همه مطالعات توسعه در تاریخ بر جایگاه گردشگری فارس تاکید دارد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با بیان اینکه سال گذشته نوروز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، گفت: بازدید بسیار بالا از اماکن تاریخی و فرهنگی، بازگشایی مراکز گردشگری در تاریخ های خاص، برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی و دیدارهای بسیار زیاد با مقامات کشورهای دنیا از جمله مشخصه های برنامه های گردشگری سال گذشته بود.

پارسایی، با تاکید بر اینکه حجم فعالیت مدیران استان در ایام چند رمضان چند برابر شده است، گفت: پیگیری های زیادی صورت گرفته است که تسهیلات ویژه حوزه گردشگری در زمینه های مختلف مانند تامین اجتماعی و مالیات برای حمایت از فعالان این حوزه برقرار شود.

او، گفت: بدیهی است که در شرایط خاص جنگی گ، کشور با اولویت ها و مسائل پیچیده ای روبرو است که با همکاری و همراهی همه مردم باید این موقعیت را به خوبی مدیریت کنیم.

وحدت ملی سد نفوذناپذیر در برابر تهاجم دشمن است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر اینکه صدای اختلاف از موشک دشمن مخرب‌تر است، گفت: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ریشه در ایمان، اتحاد و موقعیت استراتژیک کشور دارد و فرمانداران به عنوان فرماندهان عرصه اجرایی، موظف به حفظ انسجام و آرامش جامعه در میانه نبرد تحمیلی هستند.

جلیل حسنی، در نشست فرمانداران استان فارس که به صورت وبیناری و با دستور کار مدیریت شهرستانها در ایام جنگ و پسا جنگ و همچنین روند اجرایی انتخابات برگزار گردید به تبیین ابعاد جنگ تحمیلی اخیر از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: اگرچه تهاجم دشمن آسیب‌هایی را در حوزه‌های مختلف به همراه داشته، اما ذات نبرد بر پایداری استوار است و دشمن در دستیابی به اهداف نهایی خود همچون ساقط نمودن نظام ، تسلط بر ظرفیت‌های هسته ای با شکستی راهبردی مواجه شده است.

حسنی، با اشاره به اینکه شاخص‌های انسانی همچون وحدت و انسجام ملی ، موقعیت ژئوپلیتیک خلیج فارس و تنگه هرمز ، ایمان و اعتقادات دینی ابزارهای قدرت در کنار نیروهای مسلح کشورند که از قدرت هسته ای قوی تر عمل می کنند ، گفت: تا زمانی که به اتحاد و اعتقاد ما خدشه‌ای وارد نشود، آسیب جدی نخواهیم دید و ساختار دفاعی کشور با وجود از دست دادن فرماندهان بزرگ، همچنان استوار و مستحکم است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با یادآوری حماسه‌آفرینی‌های دوران جنگ هشت ساله، بر لزوم واقع‌گرایی در مدیریت بحران تاکید کرد و از فرمانداران خواست تا با تقویت ارتباط مستمر با مردم، اجازه ندهند هیچ روزنه‌ای برای ایجاد انشقاق در جامعه ایجاد شود؛ چرا که راهبرد دشمن در شرایط کنونی، ایجاد جنگ روانی و ضربه زدن به صفوف متحد ملت است.

او، با تمجید از پشتیبانی مطلوب دولت و آرامش حاکم بر شهرها و روستاها علیرغم قرار داشتن در خط مقدم نبرد، گفت: هماهنگی بی‌نظیر در سطوح مدیریتی استان و عملکرد شورای تأمین، باعث شده تا هیچ‌گونه کمبودی در حوزه‌های زیربنایی و معیشتی احساس نشود و این الگوی همدلی باید در تمامی شهرستان‌ها نیز با جدیت دنبال شود.

این مقام مسئول، به الزامات عملیاتی در حوزه‌های انتخاباتی و اداری اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات (به‌صورت نیمه‌الکترونیکی)، بر ضرورت رصد دقیق نارضایتی‌های اجتماعی، نظارت بر بازار و مدیریت مسائل کارگری در دوران جنگ تاکید کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرگونه کم‌کاری مدیران را در شرایط کنونی غیرقابل قبول دانست و از فرمانداران خواست تا با تداوم بازرسی‌ها ، تقویت پدافند غیرعامل و تعامل سازنده با نخبگان، تشکلهای اجتماعی و سیاسی ، ائمه جمعه معتمدین و متنفذین شهرستانی و همه اقشار اجتماعی وسرکشی به خانواده معظم شهدا، جنگ تحمیلی اخیر فضای خدمت‌رسانی را زنده نگه دارند.

حسنی، همچنین بر صیانت از منابع کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد که مدیریت هوشمندانه بازار و اشتغال، اولویت اصلی در پایان دادن به هجمه‌های اقتصادی دشمن است.

نشست ستاد انتخابات استان با حضور اعضای این ستاد و فرمانداران سراسر استان(به صورت وبیناری) برگزار شد و به بررسی چالش‌های برگزاری انتخابات پیش رو و تعویق زمان آن مطابق برنامه زمان‌بندی وزارت کشور و همچنین مدیریت شهرستانها در وضعیت کنونی اختصاص داشت.

تجدید میثاق دختران فارس با آرمان‌های فاطمی در سومین حرم اهل‌بیت(ع)

همزمان با دهه کرامت و روز ملی دختر، ویژه‌برنامه «میثاق بانوان فاطمی ۳» در بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ (ع) و نمایشگاه کالیگرافی «وطن» در بازار هنر شیراز برگزار شد و مدیرکل امور بانوان استانداری فارس با حضور در این برنامه‌ها و تکیه دختران ورزشکار شیراز، از توانمندی‌های شگرف و نقش‌آفرینی‌های اجتماعی دختران این دیار تجلیل کرد.

سمانه ذوالقدری جهرمی، در حاشیه مراسم «میثاق بانوان فاطمی ۳» که با حضور پرشور دختران و بانوان در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، این گردهمایی را نمادی از دلبستگی نسل جوان به ارزش‌های اسلامی و الگوی والای بانوی کرامت دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در ادامه برنامه‌های این روز، با حضور در بازار هنر شیراز از نمایشگاه کالیگرافی دختران با مضمون «وطن» بازدید کرد.

او، گفت: دختران ایرانی با سرانگشتان هنرمند خود، مفهوم والای میهن‌پرستی را به زیباترین شکل ترسیم کرده‌اند. این آثار نشان می‌دهد که هویت ملی و دینی در جان دختران ما ریشه دوانده و آنان با خلاقیت خود، پیشران فرهنگی جامعه هستند.

ذوالقدری جهرمی همچنین با حضور در تکیه دختران ورزشکار شیراز، از همت و روحیه پهلوانی آنان قدردانی کرد.

این مقام مسئول، ترکیبِ ورزش و فعالیت‌های داوطلبانه اجتماعی در میان دختران را نویدبخش نشاط و سلامت در خانواده‌های آینده دانست و گفت: شایستگی دختران استان فارس در میادین ورزشی و عرصه‌های اجتماعی، نشان از خودباوری نسلی دارد که با الگوگیری از حضرت معصومه (س)، عفت و عزت را در کنار فعالیت‌های تاثیرگذار به نمایش می‌گذارد.

پیام صلح‌خواهی سعدی باید بیش از همیشه در جهان طنین‌انداز شود

پیام صلح‌خواهی سعدی باید بیش از همیشه در جهان طنین‌انداز شوداستاندار فارس در پیامی به مناسبت یادروز سعدی، این شاعر و حکیم نامدار را منادی صلح و دوستی دانست و تأکید کرد که کلام نافذ و حکمت ژرف او مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و امروز جهان بیش از هر زمان دیگر به اندیشه‌های انسان‌ساز سعدی نیاز دارد.

استاندار فارس در پیامی به مناسبت یادروز سعدی شیرازی، او را چهره‌ای برجسته در تمدن ایرانی–اسلامی معرفی کرد که با سخن نافذ، نگاه ژرف و اندیشه‌های انسانی خود توانسته مرزهای تنگ جغرافیایی را پشت سر بگذارد و پیامی ماندگار از صلح، دوستی و اخلاق به جهانیان عرضه کند.

او در این پیام ابراز امیدواری کرده است که پیام صلح‌خواهی سعدی بیش از پیش در گوش جان مردم جهان شنیده شود.

حسینعلی امیری در این پیام آورده است: هرچند ایران در نخستین روز اردیبهشت ۱۴۰۵ با شرایط ویژه‌ای روبه‌روست، اما این مسائل از ارج و جایگاه افصح‌المتکلمین نمی‌کاهد و چه‌بسا یادروز این اندیشمند بزرگ رنگ و بویی متفاوت و عمیق‌تر به خود می‌گیرد.

امیری، با اشاره به شرایط پرالتهاب جهان امروز تأکید کرده است که بشر بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت به اندیشه‌های زلال و رهایی‌بخش سعدی است؛ چهره‌ای که به‌ عنوان نماینده شایسته تمدن ایرانی–اسلامی، قرن‌هاست پیام صلح، مدارا و انسان‌دوستی را به گوش جهانیان رسانده است و نشان داده کلمات چگونه می‌توانند التیام‌بخش رنج‌های بشری و پیونددهنده دل‌ها باشند.

او، گفت: در روز یادبود سعدی، آرامگاه مصفای او در شیراز با حضور مردم، علاقه‌مندان فرهنگ و فعالان گردشگری جلوه‌ای تازه می‌یابد و این حضور گسترده گواهی بر زنده‌بودن نام و اندیشه او در قلب جامعه ایرانی است.

این مقام مسئول، همچنین تأکید کرده است که پیام مهر و خرد سعدی محدود به مرزهای فارس نمانده و ظرفیت دیپلماسی فرهنگی شهرهای فرهنگی، به‌ویژه خواهرخوانده‌های شیراز، می‌تواند پلی از احترام و گفت‌وگوی متقابل میان ملت‌ها ایجاد کند.

استاندار فارس، ضمن گرامیداشت این روز، ابراز امیدواری کرده است که پیام صلح‌خواهی سعدی پرطنین‌تر از همیشه در جهان شنیده شود زیرا تمدن اصیل ایرانی همواره با زبان صلح و خرد با جهان سخن گفته و سعدی یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین صداهای این تمدن است که تا همیشه در تاریخ خواهد درخشید.

 عبور پیروزمندانه دولت از تنگناهای جنگ و تثبیت اقتدار حاکمیتی

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس از تایید نهایی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کلان‌شهر شیراز خبر داد و گفت: دولت چهاردهم علیرغم تحمیل دو جنگ سنگین و خسارات گسترده، با انضباط مالی بی‌سابقه اجازه نداد معیشت مردم و حقوق حقوق‌بگیران دچار وقفه شود.

سید کمال علوی، در نشست با فرماندار و معاون فرماندار و بخشداران شهرستان مُهر، با تسلیت شهادت رهبر فرزانه انقلاب و شهدای حوادث اخیر، سال ۱۴۰۴ را پرحادثه‌ترین برهه در تاریخ ۴۷ ساله انقلاب دانست و گفت: دولت چهاردهم در شرایطی سکان اجرایی کشور را به دست گرفت که با پدیده‌های پیچیده‌ای چون مکانیسم ماشه، ضرورت جراحی اقتصادی و جنگ‌های تحمیلی روبرو بود، اما با شجاعت و تدبیر، از ریزش سرمایه اجتماعی جلوگیری کرد و شعار «دولت فدای ملت» را در عمل به اثبات رساند.

علوی، گفت: دولت چهاردهم تنها مجموعه‌ ای بود که در اوج بحران جنگ، پرداخت حقوق، عیدی و پاداش کارگران و کارمندان را متوقف نکرد و این ثبات، ریشه در اقتدار نظام دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس، با اشاره به نوآوری‌های قانونی در این دوره، گفت: اجرای مدل «انتخابات تناسبی» برای نخستین بار، گامی بلند در جهت تقویت نقش احزاب و مدیریت شهری است.

او، علیرغم محدودیت‌های ناشی از جنگ در تامین تجهیزات خارجی، با پیگیری‌های انجام شده شیراز در زمره ۱۱ شهر کشور قرار گرفت که انتخابات در آن به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و رایزنی‌ها برای افزودن یک شهر دیگر استان به این فهرست در جریان است.

علوی، با تمجید از عملکرد فرمانداران و بخشداران در دعوت از نخبگان، گفت: برخلاف نگرانی‌های اولیه، با استقبال شایسته داوطلبان، امروز در تمامی ۱۲۶ شهر استان و ۲۵۵۰ روستا و تیره عشایری، تعداد ثبت‌نام‌ها به حد نصاب رسیده و هیچ نقطه‌ای در استان که‌ واجد شرایط تشکیل شورا می باشد، بدون داوطلب نمانده است.

این مقام مسئول، گفت: از سعه‌صدر و نگاه باز مراجع پنج‌گانه استعلامی و هیئت‌های اجرایی و نظارت در تایید صلاحیت‌ها قدردانی کرد و گفت: اولویت ما اجرای مُرّ قانون و صیانت از آبروی افراد به عنوان حق‌الناس است.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس، با اشاره به اقتدار حاکمیتی فرمانداران، گفت: فرمانداران به عنوان نماینده عالی حاکمیت در شهرستان‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در جهت برگزاری انتخاباتی امن، سالم و پرشور گام بردارند.

علوی، در بدو ورود به شهرستان مهر در شهر فال حضور یافت و بر تربت پاک‌ استاندار فقید فارس دکتر احمدی با قرائت فاتحه به‌ روح آن مدیر دیپلمات ادای احترام کرد.

  • نویسنده : مریم توانا