تشریح جزییات اجرای طرح کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی دانش آموزان متوسطه دوم فارس
تشریح جزییات اجرای طرح کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی دانش آموزان متوسطه دوم فارس
سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی در ۳ گام خبر داد.

علی رضا شجاعی پور گفت: هدف از اجرای طرح کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی ، ارتقا میانگین نمرات کتبی نهایی و در دسترس قرار دادن جدیدترین محتواهای آموزشی، تدوین و انتشار سوالات استاندارد و مفهومی برای دانش آموزان است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه طرح کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی در ۳ گام اجرایی می گردد گفت: گام نخست این طرح تدوین و ارسال جزوات شیوه های صحیح مطالعه دروس و برنامه ریزی به منظور برگزاری آزمون های شبه نهایی کشوری ویژه پایه دهم و یازدهم رشته های نظری که هم اکنون آغاز گردیده است.

شجاعی پور در تشریح گام دوم این طرح افزود: تولید محتواهای آموزشی و جمع بندی دروس به همت سرگروه های آموزشی استان فارس و بارگذاری در سامانه آپارات به آدرس: https://www.aparat.com/fars.edugroups گام دوم طرح است.

وی ادامه داد: همچنین تدوین و انتشار سوالات مفهومی و همچنین تدوین جزوات شیوه های صحیح پاسخگویی به این نوع سوالات و برگزاری جلسه اولیا به منظور آشناسازی اولیا با تغییرات کنکور و فرآیند کتبی نهایی گام سوم این طرح است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی محتواهای فوق با هدف قابل دسترس بودن برای تمامی دانش آموزان، اولیا و دبیران در کانال ها منتشر می گردد و تمامی دانش آموزان و مدیران دوره دوم متوسطه نظری می توانند به منظور دریافت محتواها با ورود به این کانال ها اقدام نمایند.

شجاعی پور در تشریح آدرس کانال ها برای عضویت افزود: تمامی معاونین آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش متوسطه نظری و مدیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری می توانند به کانال https://shad.ir/motevesete۲۳۰۰ در بستر شاد مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری و اولیا می توانند به کانال https://eitaa.com/goruhamuzeshimotevasetehfars دربستر ایتا و به کانال https://shad.ir/std۲fars در بستر شاد بپیوندند.

این طرح از هفتم فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

اعلام اسامی ۹ برگزیده استان فارسی راه یافته به مرحله کشوری رویداد ملی “مدرسه، منزل، تعالی محصل”
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: تعداد ۲۱۰ اثر از فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیای آنها از سراسر استان، در دبیرخانه استانی رویداد ملی “مدرسه، منزل، تعالی محصل” مستقر در اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس دریافت شد.

حشمت اله وفایی اظهار کرد: رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» در قالب سه بخش تجربه نگاری، ایده پردازی و مقاله و پژوهش برگزار می شود.

وی افزود: تعداد ۲۱۰ اثر از فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیای آنها از سراسر استان، در دبیرخانه استانی رویداد ملی “مدرسه، منزل، تعالی محصل” مستقر در اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس دریافت شد که پس از داوری آثار مذکور و بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی وزارت، تعداد ۹ اثر جهت حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

وفایی تصریح کرد: در بخش ایده پردازی؛ زهرا خوشبخت از فرهنگیان و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس میمند، زهرا غلام پور از شهرستان داراب و مهدی نیکوکار اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو شیراز، به مرحله بعد معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش تجربه نگاری سهیلا فرحمند از اولیا و فرهنگیان ناحیه دو شیراز، لیلا فرهمند از شهرستان داراب و هاجر خلیفه از ناحیه ۳ شیراز و در بخش مقاله و پژوهش علمی نیز اشرف طیبی منش و فرزانه قدیری به صورت مشترک از اداره اموزش و پرورش عشایری فارس،الهه تمدن و سمیه ابدام از شهرستان خرمبید به مرحله کشوری این رویداد راه یافتند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: رویداد ملی «منزل، تعالی محصل» در جهت تحقق بخشیدن به راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین مبنی برافزایش میزان مشارکت خانواده ها در فعالیت های آموزشی و تربیتی مدرسه وبرگزاری دوره های آموزشی اثر بخش ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های و راهکار ۳-۴ تدوین برنامه جامع مشارکت خانواده و نهادهای تربیتی و آموزشی برای تقویت فرهنگ تربیتی خانواده و تحقق شایستگی های پایه دانش آموزان در مدارس استان انجام شد.

وی ادامه داد: ارتقاء کمی و کیفی مشارکت خانواده و انجمن اولیا و مربیان در فرآیندهای تربیتی مدرسه، شناسایی و معرفی تجارب زیسته و نو آوریهای مؤثر در حوزه تعامل خانواده و مدرسه، شناسایی ظرفیتها و الگوهای موفق نقش آفرینی انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه، بسترسازی جهت تعمیم رویکردها و راهکارهای مؤثر مشارکت خانواده در فرآیندهای تربیتی مدرسه و …، از اهداف این رویداد ملی است.

 

  • نویسنده : مریم توانا