اولویت اصلی باید علم آموزی و مدرسه سازی باید
فرماندار شیراز، در این مراسم با تأکید بر نگاه عالمانه در برنامهریزی گفت: بالیدن تمدنها با استفاده از عدد و رقم سرعت یافت.
سید علاءالدین کراماتی، گفت: نماد تمدن مدرن رایانه و اینترنت است که بر مبنای صفر و یک است. اما ما در برنامهریزیهای خود، بهویژه در شهر جدید صدرا، از عدد و رقم غافل شدیم.
کراماتی، گفت: توجه نکردیم که چند نفر ساکن میشوند، چند خانوار در شهر زندگی میکنند و به چند مدرسه، دبیرستان، هنرستان و درمانگاه نیاز دارند، یک شهر را ایجاد و توسعه دادیم در حالی که هیچ تناسبی میان نیازها و امکانات وجود ندارد.
او، گفت: سال آینده هشت هزار نفر به جمعیت دانشآموزی اضافه میشوند، در حالی که تنها امکان ساخت هفت مدرسه وجود دارد. جمعیتشناسی، ضریب رشد و ظرفیتها همه بر اساس عدد و رقم مشخص میشوند و ما در این زمینه غفلت کردهایم.
این مقام مسئول، گفت: باید به سمت علم برویم و آموزش و پرورش ما را به مقصد میرساند. تأمین فضای آموزشی کافی برای دانشآموزان از ضروریات علمآموزی است.
فرماندار شیراز، گفت: هیچ چیز جز علم معجزه نمیکند و باید تمام وجودمان معطوف به آموزش و پرورش باشد.
کراماتی، گفت: در روشنایی علم است که میتوان کاستیها را از بین برد. همه کمبودها، تورم و مشکلات باید علتیابی شوند. اولویت اصلی باید علم و مدرسهسازی باشد.
او، گفت: بیعدالتی در آموزش و پرورش و جداسازی دانشآموزان پذیرفته نیست. در قرن بیست و یکم جالب نیست که در شرایطی که مدارس و دانشگاههای گوناگون فعال هستند، ما در فضای آموزشی دچار کمبود باشیم.
این مقام مسئول، گفت: رسالت پیامبر اسلام مبارزه با جهل بود و تمدن اسلامی با ساخت مدرسه به اوج خود رسید.
فرماندار شیراز، گفت: امروز نیز اگر میخواهیم به این اوج بازگردیم، باید در نهضت مدرسهسازی مشارکت کنیم.
کراماتی، گفت: هیچکس نباید بگوید ندارم؛ همه به اندازه وسع خود باید کمک کنند تا عزت ملی و دینی حفظ شود.
هر پیشرفتی ریشه در آموزش دارد

شهردار صدرا با بیان اینکه هر جامعه برای حرکت و پیشرفت نیازمند زیرساختهای گوناگون است، گفت: زیرساختهای عمرانی ملموس و قابل مشاهدهاند و ما جوامع را بر اساس آن قضاوت می کنیم، اما زمینهساز اصلی پیشرفت هر جامعه نظام آموزشی آن است.
مجتبی پارسایی، گفت: هر پیشرفتی که در کشور رقم میخورد، ریشه در کیفیت آموزش و پرورش دارد و در این فضاهای آموزشی که ساخته می شود حتی اگر فقط یک نفر به درستی پرورش یابد، میتواند آینده یک جامعه و حتی تاریخ بشر را تغییر دهد.
پارسایی گفت: از آغاز این دوره مدیریت شهری، همکاری نزدیک با آموزش و پرورش در اولویت بوده است تا هم در حوزه زیرساختی و هم در خدمات جانبی زمینه ارتقای کیفیت آموزشی فراهم شود. این مسیر را با تمام توان ادامه خواهیم داد تا فرزندان ایران در بستری شایسته پرورش یابند.
کمبود فضای آموزشی جدی است
رییس اداره آموزش و پرورش شهرصدرا با اشاره به حجم کمبودهای آموزشی در این شهر گفت: سال آینده هشت هزار دانشآموز جدید وارد چرخه آموزش و پرورش صدرا خواهند شد و هماکنون نیز بیش از هفت هزار دانشآموز روزانه به دلیل کمبود فضای آموزشی به شیراز میروند.
سوسن زارع ، گفت: صدرا با ۵۱ مدرسه دولتی و ۸۷ مدرسه غیردولتی تنها شهری است که تعداد مدارس غیردولتی آن قریب به دو برابر مدارس دولتی است، در حالی که بیشتر خانوادهها از طبقات متوسط و پایین جامعه هستند و توان پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی را ندارند.
زارع، ضمن تشکر از تخصیص اعتبار جدید برای افزایش فضای آموزشی، خواستار همکاری همه دستگاهها شد.
در شهر صدرا هفت طرح ۱۲ کلاسه اجرا میشود

رئیس اداره نوسازی مدارس استان فارس، در این مراسم گفت: نهضت توسعه عدالت در نظام آموزشی استان فارس با ۶۵۳ طرح آغاز شده است و در شهر صدرا هفت طرح ۱۲ کلاسه اجرا میشود که دو طرح در حال ساخت و دو طرح امروز کلنگزنی شد، دو مدرسه دیگر با همکاری شرکت عمران صدرا اسکلتگذاری شدهاند.
امین سینایی، گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال طرح های باقیمانده به نتیجه برسند تا کمبود فضای آموزشی در شهر صدرا کاهش یابد.
مدارس تا مهر سال آینده آماده بهرهبرداری میشوند

محس کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: این دو مدرسه تا ابتدای مهر سال آینده آماده بهرهبرداری می شود و به دانشآموزان شهر صدرا تقدیم میشوند.
- نویسنده : مریم توانا


































