محسن عمادی، گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد با اصلاح نرخ تن-کیلومتر، افزایش مییابد که از سوی صنف رانندگان ابلاغ می شود تا نیازهای معیشتی رانندگان تامین شود.
عمادی، گفت: هدف از این اقدام، تأمین بخشی از هزینههای جاری رانندگان در شرایط پرتلاطم اقتصادی است و برنامهریزی لازم برای افزایش مستمر و منطقی نرخها در آینده نزدیک انجام شده است تا بتواند پاسخگوی نیازهای معیشتی و نگهداری ناوگان باشد.
او، گفت: اینگونه رفتارها واکنشهایی است که از بیانیهها و هدایتهای خارج از کشور انجام می شود و هیچگونه ارتباطی با تشکلهای صنفی داخلی ندارد.
این مقام مسئول، گفت: اقدامات لازم برای اصلاح حق بیمه رانندگان مشمول یارانه دولت و غیرمشمول با پیشنهاد بازنگری آئین نامه دولت به کمیسیون عمران مجلس و دولت ظرف یکماه انجام می شود.
عمادی، گفت: طی اجرای این قانون، اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای به عنوان خادم صنف رانندگان قبل از این اعتراضات، طی جلساتی با مسئولان بیمه رایزنی کرده که تخفیفات بیمهای برای رانندگان لحاظ شود که مستلزم لغو قوانین فعلی است و در سطح ملی در حال پیگیری برای صدور مصوبه هیئت دولت است.
او، گفت: در جلساتی با مقامات استانی و ملی، پیگیر تصویب مصوبات در هیأت دولت هستیم و تصمیمات مهمی نیز گرفته شده تا این هزینهها کاهش یافته و حمایتهای لازم انجام شود که در صورت نبود تحقق این مصوبات، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و دیگر نهادهای مرتبط، تلاش میکنند این نیازها را تامین کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس، گفت: ضمن عدم اجرای سه نرخی کردن سوخت، سهمیه پایه سوخت ناوگان بازنگری میشود و در حال حاضر به مناسبت آزادسازی خرمشهر ۵۰۰ لیتر گازوئیل به کامیونها تشویقی داده شد که برنامهریزیهای لازم انجام شده تا ناوگان حمل و نقل کالا مشکل تامین سوخت نداشته باشد.
این مقام مسئول، گفت: پرداخت کرایه حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از تخلیه و تحویل بار، برخورد با کمیسیون اضافی، توزیع عادلانه بار و سامانه نوبتدهی در تمامی پایانههای دارای سالن اعلام بار از دیگر تصمیمات اخذ شده برای رفاه حال رانندگان است.
- نویسنده : مریم توانا