محسن کلاری در دیدار با مدیر کل ثبت احوال استان، گفت: مجموعه فعالیت ثبت احوال به همه دستگاه ها مرتبط است و اطلاعات ثبت احوال به روز است.
کلاری، گفت: ضروری است انتظارات ثبت احوال از آموزش و پرورش به صورت کتبی ارائه شود تا اقدامات لازم انجام شود.
او، گفت: با توجه به برگزاری آزمون های متعدد از جمله کنکور سراسری و ضرورت احراز هویت دانش آموزان، ارتباط کاری آموزش و پرورش و ثبت احوال بسیار مهم است.
مدیرکل ثبت احوال استان فارس نیز در این دیدار گفت: ضروری است نسبت به اطلاع رسانی به موقع به دانش آموزان در خصوص عکسدار کردن شناسنامه و دریافت کارت هوشمند اقدام شود.
سید عباس هاشمی، گفت: ثبت آمار و ارقام پوشش جمعیتی از ماموریت های اساسی این نهاد است.
هاشمی، گفت: ارائه به موقع خدمات سجلی به دانش آموزان از مصادیق همکاری ثبت احوال و آموزش و پرورش است.
او، گفت: در اول مهر هر سال آموزش و پرورش از دانش آموزان بخواهد تا نسبت به عکسدار کردن شناسنامه خود اقدام کنند.
این مقام مسئول، گفت: به زودی در فرآیند هوشمند سازی، در مراجعات به نهادها نیازی به ارائه کپی شناسنامه نیست.
مدیرکل ثبت احوال استان فارس، گفت: افراد باید از ۱۴ سالگی شناسنامه خود را عکس دار کنند و پس از اتمام ۱۵ سالگی، برای دریافت کارت هوشمند ملی هوشمند اقدام کنند.
او، گفت: ثبت احوال ۱۲۷ نوع خدمت ارائه می دهد که شناسنامه و کارت ملی ویترین این خدمات است.
هاشمی، گفت: از سال ۱۳۶۷ شماره ملی جایگزین شماره شناسنامه شد لذا پایگاه های اطلاعاتی سایر دستگاهها باید به روز باشد وبه زودی و از تیرماه سال جدید صدور گواهی انحصار وراثت در ثبت احوال انجام می شود.
مدارس شاهد نقش الگویی برای سایر مدارس دارند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس شاهد به عنوان مدارس در تراز سند تحول بنیادین و اهداف این سند؛ نقش الگویی برای سایر مدارس دارند.
یزدان دشتیان در کارگاه توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مدارس شاهد وایثارگران استان گفت: مدارس شاهد بستر مناسبی جهت دستیابی به اهداف عالی آموزش و پرورش است و تجربه گردانی در این رهگذر یکی از فاکتورهای مهم در امر پیشرفت به شمار می رود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، هدف از اجرای این کارگاه را ارتقای سطح دانش مدیران در جنبه های مختلف مدیریتی و آشنایی با راهبری کلاس درس بیان کرده و افزود: با توجه به اینکه مدارس شاهد به عنوان مدارسی هستند که در تراز سند تحول بنیادین و اهداف آن فعالیت دارند لذا نقش الگویی برای سایر مدارس داشته ولازم است در جنبه های مختلف فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گیرند.
دشتیان با اشاره به نقش خطیر مدیران خصوصا مدیران مدارس شاهد، گفت: تمامی مقاطع تحصیلی از حساسیت خاص خود برخوردارند اما مقطع پیش دبستانی و ابتدایی نقش مهمتری در ساختار آموزش و پرورش و فرایند یاددهی و یادگیری دارند که وظیفه مهم آن، آماده سازی دانش آموزان برای یادگیری و الگو پذیری درمقطع متوسطه است.
وی همچنین با تاکید برلزوم جایگزین نمودن رهبری به جای مدیریت و توجه به تکریم ارباب رجوع توسط مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس گفت: تقویت همدلی در بین کارکنان، مسئولیت پذیری، توجه به شورای دبیران از جمله عوامل موفقیت مجموعه های آموزشی و پرورشی هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، در ادامه با تاکید بر نقش والدین در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی گفت: اولیای دانشآموزان نقش مهمی در سیاست گذاری های آموزش و پرورش دارند و مهمترین چالش در بحث های آموزش و پرورش به جهت شکل دهی در امر تربیت دانش آموزان به شمار می روند که در بین مقاطع تحصیلی متأسفانه مقطع متوسطه اول در برنامه ریزی های آموزشی و فرهنگی با نقش دو سویه والدین و مربیان در امر تربیت مغفول مانده است.
دشتیان با تاکید بر اینکه باید از فرایند نتیجه محور در آموزش و پرورش پرهیز کرد، گفت: باید تلاش کنیم دو عنصر مهم هویت و استعدادیابی را در دوره متوسطه اول تقویت نموده که این دو مهم از طریق هدایت تحصیلی و جشنواره های مختلف همچون خوارزمی قابل دسترس است.
وی با اشاره به سوابق فعالیتش در مدارس شاهد گفت: اذعان و اعتقاد دارم که مدارس شاهد بستر مناسبی جهت دستیابی به اهداف عالی آموزش و پرورش است و تجربه گردانی در این رهگذر یکی از فاکتورهای مهم در امر پیشرفت به شمار می رود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس به تقویت روابط با حوزه مشاوره تاکید نموده و در خصوص تحلیل نتایج و شاخص های موجود در مقاطع مختلف تحصیلی توضیحاتی را ارائه کرد.
- نویسنده : مریم توانا