مسعود زارعی با اشاره به وظایف شورای شهر،گفت: این نهاد مسئول برنامهریزی و نظارت بر عملکرد دستگاههای خدماترسان، به ویژه شهرداری، است. هدف اصلی این نظارت، بهبود کیفیت خدمات و رفع نقایص در کوتاهترین زمان ممکن است.
زارعی، گفت: شیراز به عنوان یکی از بهترین شهرها در ارائه خدمات به مسافران نوروزی شناخته میشود و مسافران سالهای گذشته نظرات مثبتی درباره تجربه خود از این شهر داشتهاند.
او، گفت: نظارت میدانی و استفاده از سامانه ۱۳۷ برای ثبت نواقص و جمعآوری نظرات مردم از جمله روشهای نظارتی است.
رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورا از تلاشهای پاکبانان و نیروهای شهری و دیگر دستگاهها در ارائه خدمات به مسافران قدردانی کرد و بر لزوم همکاری و پیگیری مستمر برای رفع مشکلات تأکید کرد.
زارعی، گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر در مکان های در نظر گرفته شده شهرداری اسکان داده شدهاند و شبانه حدود ۶۰۰۰ نفر به شکل موقت در مکانهای تعیین شده اسکان یافتهاند.
رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی با اشاره به اسکان بخش از مسافران نوروزی در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش استان فارس گفت: حدود ۸۰ درصد از مسافران اسکان داده شده در مدارس پیش از نوروز بصورت اینترنتی برای پذیرش در مدارس نامنویسی انجام شده که براساس این جامع آماری حدود ۳۷ هزار نفر در مدارس استان تا روز دوم فروردین اسکان داده شدند.
او، گفت: در شهر شیراز، حدود ۵۰ هزار نفر در مدت دو روز سپری شده از نوروزی در مکان های تحت پوشش شهرداری و مدارس اسکان یافتهاند که پیش بینی برای روزه های آینده بیشتر از این اعداد است.
این مقام ارشد در ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای شهر گفت: با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز، و تجربههای قبلی نشان میدهد که در یک شب ممکن است تا ۳۰۰ هزار نفر در شهر شیراز اقامت داشته باشند.
زارعی، گفت: مشکلات عمدهای که مردم در سامانه ۱۳۷مطرح کردهاند شامل نیاز به راهنمایی، نظافت، و سیستمهای گرمایشی است. برخی از افراد تقاضای حمام دارند که در برخی مراکز، امکانات محدودی برای این منظور فراهم شده است.
تشکیل مستمر و منظم جلسات ستادعالی نظارت بر خدمات سفر نوروزی در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران و مسافران سومین حرم اهل بیت (ع)
افسانه خواست خدایی نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری با تاکید بر نظارت جدی شورای اسلامی بر ارائه خدمات سفر به زائران و مسافران نوروزی از تشکیل مستمر جلسات این ستاد و پیگیری مسائل و مشکلات در ستادهای اجرایی خبر داد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ نیز مشابه سه سال گذشته با سیاست گذاری کمیسیون خدمات شهری ، ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر نوروزی شهرداری تشکیل گردیده، افزود: در این ستاد نظارت علاوه بر پیگیری و حل نقاط ضعف در ستادهای اسکان و نوروزی پیشنهاداتی در راستا ارتقای سطح ارائه خدمات به زائران و مسافران مورد بررسی و در دستور کار شهرداری قرار میگیرد.
نائب رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری افزود: در جلسات ستاد عالی نظارت از مدیران مجموعه شهرداری و استانی دعوت بعمل میآید و مسائل و مشکلاتی را که توسط تیم بازرسی ستاد نظارت مورد رصد و گزارش میگردد ،به فوریت مورد رسیدگی و پیگیری و دستور کار شهرداری قرار میگیرد.
تعامل سازنده و پاسخگویی سریع شاخصههای مدیریت شهری موفق است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید شبانه نوروزی از محور گردشگری حافظیه، گفت: گزارشهای رسیده حاکی از استقبال پرشور مسافران و گردشگران از این مجموعه و سایر نقاط دیدنی شهر است و با هماهنگیهای انجامشده و نظارت مستمر، شاهد وضعیت مطلوب و رضایتبخشی در سطح شهر از سوی مردم و زائران و مسافران هستیم.
سید ابراهیم حسینی، گفت: گروه های کاری از ستاد اجرایی تا ستاد عالی نظارت بصورت شبانهروز در حال رصد و رفع سریع هرگونه مشکل احتمالی هستند تا میهمانان ما با خاطرهای خوش از شیراز و مهماننوازی شیرازیها و با خاطرات خوش به شهرهای خود بازگردند.
حسینی، گفت: این تعامل و همدلی بین تمام ارگانها، نشاندهنده ظرفیت بالای مدیریت یکپارچه شهری در شیراز است.
او، گفت: همکاریهای جمعی تحت نظارت عالیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای اسلامی شهر، شیراز را به شهری نمونه در میزبانی از میهمانان نوروزی بدل کرده است.
- نویسنده : مریم توانا






































