مجتبی پارسایی، گفت: شهرداری صدرا امسال ۷۳ مناقصه، ۷۷ استعلام و ۲۶ مزایده برگزار کرد که نشاندهنده تلاش گسترده در اجرای طرح های عمرانی است.
پارسایی، از اجرای ۱۸ طرح در حوزه فضای سبز، ۱۲ طرح در حوزه آتشنشانی، ۴۱ طرح عمرانی و بیش از ۲۳ طرح در حوزه امور شهری خبر داد که برخی از آنها تا پایان امسال تکمیل می شوند.
شهردار صدرا با اشاره به نصب ۸ المان شهری تا پایان امسال، گفت: در بودجه سال آینده نیز بودجه ای برای طراحی المانهای جدید در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول، گفت: با تبدیل یادمان شهدای گمنام صدرا به المان شهدای استان فارس فاز دوم آن تا پایان اردیبهشت سال آینده تکمیل میشود.
پارسایی، گفت: ساختوسازهای داخل محدوده شهری زیر نظر شهرداری انجام میشود که در حریم شهر متولی آن امور اراضی است و شهرداری فقط اطلاعرسانی میکند.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا نیز گفت: در کارگروه شورای اسلامی شهر صدرا موضوعات مشترکی از جمله وضعیت محورهای مواصلاتی بین این دو شهر را بررسی میکند که یکی از آنها، جاده قرهپیری است.
روحالله شجاعیان، گفت: با راه اندازی یک خط ون از فلکه سنگی صدرا به میدان قائم شیراز، تقاضای راهاندازی یک خط مستقیم به میدان نمازی شیراز ارائه شد که تاکنون با مخالفت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مواجه شده است.
شجاعیان، گفت: طرح مترو صدرا در سفر ریاست جمهوری تصویب شد، اما به دلیل نبود مطالعات فنی، وارد فاز اجرایی نشده است.
این مقام مسئول، گفت: افزایش سرانه فضای سبز، استقرار آموزش و پرورش و راهاندازی طرح های فرهنگی مانند قرارگاه فرهنگی که با همکاری سپاه، امام جمعه و اوقاف صدرا انجام شده است، میتواند نقش مهمی در تابآوری اجتماعی ایفا کند.
او، از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به هر مسجد برای فعالیتهای فرهنگی در سال آینده خبر داد و گفت: برنامههایی مانند پیادهرویهای خانوادگی، کوهنوردی و حمایت از تکایای مذهبی نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، از تشکیل کمیسیونهای «کار و تولید» و «بانوان» در شورای اسلامی شهر صدرا خبر داد.
شجاعیان، گفت: مشکل جاده قرهپیری به یک بحران تبدیل شده که با وجود پیشرفت بخش زیادی از طرح سه و نیم کیلومتر باقیمانده در حریم شیراز، با نبود همکاری شهرداری شیراز مواجه شد که مدعی است تکمیل آن نیاز به ۵ هزار میلیارد تومان بودجه دارد که کارشناسان این هزینه را کمتر از یکهزار میلیارد تومان برآورد کردهاند.
مرتضی زارع، گفت: وضعیت بلاتکلیف این شهر باید تعیین تکلیف شود که آیا شهر صدرا زیرمجموعه شیراز است یا مستقل؟ اگر زیرمجموعه شیراز است، سهم آن از امکانات شهری چیست؟ اگر مستقل است، چرا فرمانداری ندارد؟
زارع، گفت: جمعیت این شهر از ۲۲۰ هزار نفر فعلی، به ۵۰۰ هزار نفر می رسد و نرخ رشد جمعیت صدرا سالانه ۱۲ درصد بوده که نشاندهنده نیاز مبرم به توسعه زیرساختهای شهری و حمل و نقل است.
او، گفت: در حال حاضر ۳۸ دستگاه میدل باس و ون در حملونقل عمومی صدرا فعال هستند که این تعداد کافی نیست ودر تعامل با شهرداری شیراز، ۸ دستگاه میدل باس جدید دریافت شد که ۵ اتوبوس دیگر نیز در آینده نزدیک به ناوگان حملونقل اضافه می شود و مقرر شده تعیین تکلیف آرامستان شمال غرب شیراز و شهر صدرا انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر صدرا، گفت: در دهه ۷۰، ۱۸ هزار هکتار زمین توسط منابع طبیعی به شرکت عمران صدرا واگذار شد که این زمینها پلاکبندی و فروخته شدند، به طوری که برای آنها سند و کاربری صادر شده و در نتیجه، شهرداری امکان جلوگیری از صدور مجوز ساخت را ندارد.
این مقام مسئول با تاکید بر فضای سبز فعلی صدرا به میزان ۳۳ هکتار، گفت: یکی از چالشهای اصلی، آسفالت معابر بوده که برای این منظور، در بودجه سال ۱۴۰۴، ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر اختصاص داده شده است.
شجاعی، گفت: ۹۵ درصد مشکلات آبهای سطحی صدرا برطرف شده است و همچنین، با قراردادی که با قرارگاه خاتمالانبیا منعقد شده، ساختمان مرکزی شهرداری صدرا ظرف یک سال و نیم آینده تکمیل می شود.
زارع، گفت:طرح کتابخانه مرکزی صدرا به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شد که با این حال، شهرداری و شورای شهر در تلاش هستند کمبودهای برخی ادارات را جبران کنند، ازجمله ایجاد ۸ زمین چمن مصنوعی در سطح شهر.
- نویسنده : مریم توانا