در این دوره که با محتوا و روش جدیدی اجرا شد، محمد علیان، مدیر مسئول مرکز طراحی راهیان نور انقلاب اسلامی بهعنوان مدرس حضور داشت.
در این برنامه، جمشید فیروزی مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: مدلی طراحی کردیم که در آن موضوعات گفتمانی، معرفتی و مهارتی برای دانشجویان ارائه شد و دانشجو پس از پایان دوره بتواند یک راهیان نور گام دومی را اجرا کند.
او، با بیان اینکه در مباحث معرفتی و گفتمانی، نسبت راهیان نور با تمدن اسلامی، گامهای انقلاب اسلامی، نسبت آن با دولت و جامعه اسلامی یکی از حوزههای محتوایی دوره است افزود: برنامه ریزی لازم انجام شد تا دانشجو بعد از گذراندن مراحل جذب، مدل راهیان نور خود را بتواند طراحی کند.
مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: باید مدلی طراحی شود که دانشجو بعد از برگشتن از راهیان نور، بتواند نسبت به مسئلههای جامعه حساسیت داشته باشد و برای حل مسائل جامعه با آن مدل دفاع مقدس طراحی و چاره اندیشی کند.
فیروزی با بیان اینکه روایت گفتمانی در کنار روایت جغرافیایی در سرفصلهای آموزشی دوره صراط نور ۳ قرار گرفت، گفت: هدف از برگزاری دوره صراط نور، ارتقای آمادگی دانشجویان در راستای اجرای اردوی راهیان نور تحول آفرین و فناورانه برای اعزام عموم دانشجویان به استان خوزستان و زیارت یادمانهای عملیانی دفاع مقدس است.
- نویسنده : مریم توانا



































