دکتر «امین نیاکان» معاون درمان دانشگاه در احکامی جداگانه، دکتر «عبدالمحمد محقق» را به عنوان مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان و «بهروز به نژاد» را به عنوان رئیس اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت منصوب کرد.
مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان دانشگاه منصوب شد
در متن حکم دکتر «امین نیاکان» معاون درمان دانشگاه خطاب به دکتر «عبدالمحمد محقق» آمده است:
پیرو ابلاغ شماره ۱۲۵۴۴/۴۵۷ و نظـر بـه مراتب تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان منصوب می گردید. امیدوارم با استعانت از الطاف الهی، حسن تدبیر و رعایت تمام ضوابط و جهات شرعی و قانونی و در نظر داشتن منشور اخلاقی و اجرایی دولت چهاردهم، توجه به سیاست ها، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه سلامت و هماهنگی کامل با اینجانب در انجام امور محوله و اعتلای جایگاه دانشگاه موفق باشید.
اهم وظایف جنابعالی به شرح ذیل می باشد:
۱- تعیین خط مشی و ارائه راهکار جهت تحقق اهداف کلان مدیریت نظارت و اعتباربخشی و صدور پروانه های معاونت درمان
۲- طراحی برنامه عملیاتی سالیانه براساس برنامه استراتژیک معاونت درمان
۳- نظارت و برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفی و کمی و استانداردسازی مستمر شاخص های ساختاری، فرآیندی و برآیندی خدمات در بیمارستانها و مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز
۴- نظارت بر عملکرد کمیته های مربوطه از جمله کمیته های ICU ، بررسی مرگ و میر و خطای پزشکی، آنژیوگرافی و… و پیگیری تشکیل جلسات هماهنگی درون و برون بخشی به منظور تامین حمایت های لازم از کمیته های مذکور
۵- دریافت و ابلاغ کلیه قوانین و دستورالعمل های ارسالی از وزارت متبوع در کلیه سطوح خدمات پزشکی و پیراپزشکی
۶- نظارت و هماهنگی برگزاری جلسات کمیسیون های ماده ۲۰ صدور پروانه های موسسات درمانی و ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی
۷- نظارت بر عملکرد و حسن اجرای قوانین و دستورالعمل ها در ادارات و واحدهای زیرمجموعه
۸- نظارت عالی بر فرآیندهای اعتباربخشی بیمارستانها با محوریت ارتقاء شاخصهای کیفی
۹- برنامه ریزی جهت ارتقاء بازدیدهای تخصصی مرکز پایش مراقبت های درمانی
۱۰- ارتقاء نظارت های مراکز سرپایی (درمانگاه ها-مطب ها و…)
۱۱- ساماندهی سامانه های موجود در ادارات زیرمجموعه آن مدیریت
۱۲- تدوین درس آموخته های پزشکی برگرفته از خطاهای پزشکی
۱۳- همکاری با دبیرخانه ستاد تعرفه در نظارت بر تخلفات تعرفه ای
دکتر امین نیاکان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
رئیس اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان دانشگاه منصوب شد
متن حکم دکتر «امین نیاکان» معاون درمان دانشگاه خطاب به «بهروز به نژاد» بدین شرح است:
پیرو ابلاغ شماره ۱۲۶۳۷ و نظـر بـه مراتب تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان رئیس اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت منصوب می گردید. امیدوارم با استعانت از الطاف الهی، حسن تدبیر و رعایت تمام ضوابط و جهات شرعی و قانونی و در نظر داشتن منشور اخلاقی و اجرایی دولت چهاردهم، توجه به سیاست ها، اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در حوزه سلامت و هماهنگی کامل با اینجانب در انجام امور محوله و اعتلای جایگاه دانشگاه موفق باشید.
اهم انتظارات اینجانب از جنابعالی:
۱- سیاستگذاری و تدوین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه صدور پروانه های موسسات درمانی
۲- برنامه ریزی در زمینه رسیدگی هر چه سریعتر به درخواستهای متقاضیان صدور پروانه های بیمارستانها، موسسات، مطبها و دفاتر کار
۳- کنترل و نظارت بر صدور و تمدید پروانه های قانونی موسسات و مراکز درمانی
۴- برنامه ریزی مداوم در زمینه ارزیابی از فضاهای فیزیکی بیمارستانها، مراکز و موسسات درمانی
۵- برنامه ریزی و نظارت مستمر در جهت تشکیل کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه و شرکت مستمر در جلسات مذکور
۶- هماهنگی درون بخشی و برون بخشی با سایر واحدهای حوزه معاونت درمان و سایر معاونتها در زمینه اخذ استعلامهای مربوطه
۷- نظارت و ساماندهی سامانه صدور پروانه های موسسات درمانی به منظور تسریع در امور ارباب رجوع
۸- دریافت و ابلاغ کلیه قوانین و دستورالعمل های ارسالی از وزارت متبوع به بیمارستانها و مراکز درمانی
۹- برنامه ریزی در جهت تقویت میز خدمت در حوزه صدور پروانه ها به منظور کنترل حضور مراجعین در ساختمان مرکزی
۱۰- برنامه ریزی به منظور واگذاری خدمات صدور پروانه ها به حوزه دفاتر خدمات سلامت در راستای کاهش تصدی گری
دکتر امین نیاکان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
انتصاب سرپرست اداره صدور پروانه فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه
با حکم معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «سلیمان ارجمند طلب» به عنوان سرپرست اداره صدور پروانه فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه منصوب شد.
در متن حکم دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو دانشگاه خطاب به مهندس «ارجمند طلب» آمده است:
نظر به مراتب تعهد، تخصص، تجربیات و سوابق کاری جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست اداره صدور پروانه فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی منصوب می گردید تا با استعانت از الطاف الهی، حسن تدبیر، رعایت تمام ضوابط و جهات شرعی و قانونی و بهره گیری از توانمندی های علمی و فنی خود و سایر کارشناسان حوزه مرتبط مبتنی بر ضوابط و مقررات جاری نسبت به پیگیری امور محوله اقدام فرمایید. امید است در پیگیری موارد ذیل اهتمام ورزیده و در سایه توجهات حضرت حق موفق باشید.
اهم انتظارات و وظایف جنابعالی به شرح زیر می باشد:
۱- بازنگری و ارتقاء مستمر فرآیندهای جاری صدور مجوزهای بهداشتی با هدف تسریع در روند پاسخ گویی به استعلام های مرتبط در چهارچوب قوانین و ضوابط
۲- تسهیل و تسریع صدور مجوزهای بهداشتی با استفاده از همه ظرفیت های موجود و اتخاذ رویکردهای خلاقانه و استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی در عین پایبندی ضوابط، مقررات و خطوط قرمز سلامت و در راستای سیاست های کلان حاکمیتی و منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید
۳- ارتقاء تعاملات سازنده با سایر بخش های مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین معاونت در جهت حذف امور غیر ضروری و دوباره کاری ها ر جهت همپوشانی توانمندی ها و نیل به اهداف عالی حوزه با هدف تکریم و اجابت مطلوب تقاضاهای مراجعه کنندگان
۴- تلاش در جهت تفویض حداکثری فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزها و پروانه های بهداشتی به شبکه های بهداشت و درمان و نظارت بر حسن اجرای آن
۵- ایجاد تعامل مثبت و سازنده درون بخشی به منظور ساماندهی بهتر امور و هم افزایی توانمندی ها
۶- پیگیری امور سامانه های الکترونیک فرآیندی حوزه مدیریت نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و بالابردن مهارت های کاربری کارشناسان حوزه
۷- ارتقاء سطح هماهنگی و ایجاد تعاملات سازنده با کارشناسان ستاد سازمان و اداره کل مرتبط و سایر معاونت ها به ویژه قطب ۵ و مشارکت فعال در جلسات و همایش های حضوری و مجازی با هماهنگی مدیریت در جهت تبادل تجربیات و رفع چالش های اجرایی استفاده از این ظرفیت در جهت پیشبرد و اجرای بهینه تکالیف و برنامه های عملیاتی ابلاغی
۸- برنامه ریزی جهت بازآموزی مداوم و تلاش در راستای توانمند سازی کارشناسان اداره مرتبط و بهره گیری از پتانسیل فنی و علمی کارشناسان محترم با هدف افزایش بهره وری عملکرد متناسب با نیازهای روزآمد و چالش های نوظهور
۹- ایجاد ارتباط موثر با جامعه مسئولین فنی صنایع غذایی و آرایشی در جهت کمک به ارتقاء توانمندی های مسئولین فنی در اجرای شرح وظایف قانونی به منظور احصاء چالش های موجود و تلاش جهت رفع آنها
۱۰- برنامه ریزی جهت اجرای بهینه فرآیندهای اختصاصی حوزه و برنامه های عملیاتی و اجرایی ابلاغی
۱۱- همکاری در جهت ایجاد نظام ارزیابی مستمر و پایش عملکرد کارکنان حوزه مبتنی بر شاخص های کمی و کیفی سنجش شده، ثبت و گزارش دوره ای نتایج آن در چهارچوب برنامه های اعلام شده مدیریت
۱۲- تلاش در جهت ارتقا رتبه حوزه های مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ارزشیابی های سالانه سازمان ضمن تاکید بر رفع موارد عدم انطباق
۱۳- ایجاد و ارتقاء تعاملات سازنده با سایر سازمان های ذی ربط در سلامت و ایمنی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی (جهاد کشاورزی، دامپزشکی، استاندارد و …) با هدف تامین حداکثری ایمنی اقلام سلامت محور
۱۴- استفاده از ظرفیت سازمان های غیردولتی و مردم نهاد مرتبط جهت برونسپاری حداکثری برخی فرآیندها درچهارچوب قوانین و مقررات و همچنین جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی در تامین اهداف سازمانی حوزه
۱۵- تلاش مضاعف در جهت تکریم ارباب محترم رجوع و جلب و اخذ نظام مند نظرات، انتقادات و پیشنهادات کلیه ذی نفعان درون و برون سازمانی
۱۶- تلاش ویژه در جهت ایجاد و ارتقا روحیه وفاق و همدلی در میان کارکنان
۱۷- پیگیری سایر امور محوله از جانب معاون غذا و دارو و مدیر نظارت و ارزیابی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی
دکتر محمدجواد خشنود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
همچنین دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از زحمات دکتر «پیمان رمضانی» در زمان تصدی این مسوولیت تشکر کرد.
ارائه خدمات به ۳۱۷۴ مراجعه کننده مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری
در سال گذشته، به سه هزار و ۱۷۴ مراجعه کننده به مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری، خدمات مشاوره ارائه شده است.
رئیس بیمارستان، گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال گذشته، سه هزار و ۱۷۴ مراجعه کننده از مراکز ناباروری استان به مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری، معرفی شده اند که از این تعداد هزار و ۵۶۴ مورد گیرنده تخمک، جنین و رحم اجاره ای و هزار و ۶۱۰ مورد اهدا کننده تخمک، جنین و رحم اجاره ای بوده است.
نغمه جمشیدپور، گفت: مشاوره در زمینه های مسائل مامایی، روان شناسی، حقوقی، فقه و اخلاق برای کمک به طرفین در انتخاب آگاهانه و آشنایی با مزایا و معایب روند درمان در مرکز مشاوره ناباروری این مرکز انجام می شود
تعطیلی دو واحد صنفی در شهرستان مرودشت
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت از تعطیلی دو واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی در این شهرستان با دستور قضایی، خبر داد.
«ابراهیم شهریاری» با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم رعایت مسائل بهداشتی، طبق ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، این دو واحد صنفی اخطار رفع نواقص دریافت کرده بوده اند که با توجه به عدم رفع نواقص موجود، از سوی بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با همراهی کارشناسان اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان مرودشت، این دو واحد صنفی متخلف تعطیل شدند.
او اضافه کرد: با نگاه ویژه به تغذیه و سلامت شهروندان، رعایت اصول بهداشتی در فروشگاه ها و واحدهای صنفی و از همه مهم تر احقاق حقوق مردم، نظارت مستمر کارشناسان بهداشت محیط با انجام گشت های مشترک در دستور کار است و با متخلفان بر اساس قانون برخورد میشود.
دکتر شهریاری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه مسایل بهداشتی، موضوع را به شماره تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.
- نویسنده : مریم توانا