همدلی و همکاری در خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی و زائرین سومین حرم اهل‌بیت(ع) 
همدلی و همکاری در خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی و زائرین سومین حرم اهل‌بیت(ع) 
معاون شهردار شیراز و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز نیز در این مراسم به تلاش‌هایی اشاره کرد که برای سپری شدن ایام نوروز به‌گونه‌ای انجام شد که مقارن ایام سال نو با ماه مبارک رمضان به بهترین نحو در برنامه‌ریزی‌ها نمود یابد.

 

روح‌الله خوشبخت با بیان این مقدمه به تشریح خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده برای آماده‌سازی و مدیریت شهر شیراز در ایام نوروز پرداخت.

خوشبخت با بیان اینکه از اول بهمن‌ماه دستورالعمل راه‌اندازی ستاد سفر از سوی شهردار شیراز صادر شده است، گفت: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه آغاز و دستورالعمل یک مذکور در ۴۴ صفحه با شرح وظایف ۱۱ کمیته و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری به همراه برنامه زمان‌بندی تهیه و تدوین شد.

معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کمپ اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نورزی در نظر گرفته شد.

او، گفت: علاوه بر این کمپ‌های اسکان ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز و ۴۲ حسینیه نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز بود.

خوشبخت، با تاکید بر اینکه برپایی چادر در سطح شهر شیراز ممنوع است، گفت: دو بوستان نماز و سایه برای مسافرانی که قصد بر پا کردن چادر دارند در نظر گرفته شد و این هماهنگی سبب شد هیچ مسافری بدون جا و مکان نماند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: برنامه‌های متعدد و ارزشمندی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این ایام برگزار شد که طرح افطاری ساده در سطح شهر یکی از این موارد بود.

او، با بیان اینکه ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از امکانات شهرداری در ایام نوروز نیازمند هماهنگی‌های اولیه با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، گفت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور تمامی مدیران شهرداری شیراز به‌صورت مستمر انجام‌شده و همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی و زائرین سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به فعالیت مجموعه‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه سازمان آتش‌نشانی شیراز با انجام بیش از ۸۰۰ عملیات همراه شهروندان، مهمانان و زائران نوروزی ایمن و بی‌خطر را مدیریت کردند.

خوشبخت، گفت: نیروهای شهرداری ۷ نفر از مسافران نوروزی را از خطر گازگرفتگی و مرگ نجات دادند.

پاک‌سازی ورودی‌ها و محله‌های شهر از سوی پاکبانان، نورپردازی المان سازی و ایجاد فضاهای شهری مناسب، لکه‌گیری آسفالت‌ها و ایجاد غرفه‌های تامین اقلام موردنیاز شهروندان از اقداماتی بود که خوشبخت به‌عنوان فعالیت‌های شهرداری شیراز پیش از آغاز نوروز به آن اشاره کرد.

معاون شهردار شیراز انجام همه این برنامه‌ها وهمچنین مدیریت بارندگی سنگین شیراز را حاصل همراهی و همدلی و همکاری همه مجموعه‌ها در شهرداری و هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای دیگر استانی و شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: در ادامه با رفع نواقص احتمالی شاهد بهبود هرچه بیشتر خدمات‌رسانی در شهرداری شیراز باشیم.

سال پیش رو با تمام توان برای ساختن شهری درخور نام شیراز تلاش خواهیم کرد 

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با ابراز خرسندی از تلاش مجموعه شهرداری و همکاری با سایر نهادها و ارگان‌ها برای پشت سر گذاشتن ایام نوروز به‌گونه‌ای رضایت‌بخش و مطلوب، گفت: شیراز شهرراز و نامی به گستردگی ایران است و همه مدیران و مسئولان فعال در این شهر باید شایسته جایگاه این شهر به ارائه خدمات بپردازیم.

محمدحسن اسدی در این مراسم با اشاره به این‌که هم‌اکنون تعدادی از مدیران و نیروهای شهرداری و همکاران ستاد تسهیلات و مدیران ارشد در این مراسم حضور دارند درصورتی‌که تلاش خانواده بزرگ شهرداری بود که این رخداد مبارک را رقم زد.

او، با اشاره به اینکه برگزاری اختتامیه و تقدیر از نمایندگان افرادی که در این مسیر خدمت‌رسانی کرده‌اند اقدامی شایسته از سوی شورا و شهرداری بوده گفت: به‌ رسم هرساله در نخستین جلسه شورای شهر نیز مشروحی از اقدامات انجام‌شده را به اصحاب رسانه و اعضا شورا گزارش خواهیم داد.

شهردار شیراز با بیان اینکه فعالیت بی‌وقفه و پایان‌ناپذیر در شهرداری مصداق این شعر است که «به پایان آمد این دفتر/ حکایت همچنان باقی است»؛ گفت: حکایت فعالیت‌های ما در شهرداری شیراز همچنان ادامه دارد و سال پیش رو با تمام توان برای ساختن شهری درخور نام شیراز تلاش خواهیم کرد.

اسدی گفت: تشکر واقعی شایسته پاکبانان و سبزبانانی است که با تلاش شبانه‌روزی خود چهره شهر را این‌گونه به مردم تقدیم کرده‌اند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: اگر در ایام نوروز ۲۰ روز را بدون حادثه پشت سر گذاشته‌ایم و حضور میلیونی زائر‌ها و مهمان‌ها را با سربلندی مدیریت کردیم، دلیلش همدلی میان شهرداران مناطق و همکاری و همراهی همه نیروهای سازمان‌های زیرمجموعه بود.

او، گفت: در این نوروز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، معاونت فرهنگی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داد ازجمله طرح افطاری ساده و ایستگاه‌های سیار و مراسمی که در مساجد و سایر مکان‌های مذهبی برگزار شد بسیار تاثیرگذار بود.

شهردار شیراز، گفت: این نتایج حاصل نشد مگر با همکاری همه‌جانبه شورا و همه نهادها و دستگاه‌ها که هریک به نحو احسن وظایف خود را انجام دادند.

شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد 

رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران و مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز، در آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز  با بیان اینکه مسافران نوروزی با ورود به شهر شیراز احساس رضایتمندی و آرامش خاطر داشتند، گفت: رضایت مسافران نشان شایستگی ستاد خدمات سفر شیراز و توانایی همکاران عزیز ما در ارائه خدمات مناسب به مهمان نوروزی بود.

مسعود زارعی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد و این ماحصل داشتن مجموعه قوی و هماهنگ و متمایز شهری با ریاست شهردار شیراز است، گفت: تیم شهرداری شیراز در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ با استفاده از توان نیروی انسانی در تمام بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها مایه سربلندی مردم شیراز شد.

او، بر ضرورت مستندسازی اقدامات و عملکرد شهرداری شیراز به‌عنوان تأکید کرد و گفت: در مستند ارائه‌شده به‌خوبی اقدامات مدیریت شهری در زمان بارندگی و بالا بودن حجم نزولات آسمانی قابل‌مشاهده است. اقدام موثر شهرداری شیراز در مدیریت آب‌های سطحی در هنگام بارندگی

زارعی، گفت: فراوانی باران و جاری شدن آب در بستر رودخانه‌ها منجر به آب‌گرفتگی و سیل درمعابر نشد که این مهم به دلیل اقدامات مؤثر شهرداری شیراز در لوله‌گذاری، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در طول سال گذشته محقق شد.

رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این ستاد در کنار ستاد اجرایی با هدف بهبود عملکرد و استفاده از آموزش ۵۴ ناظر از نیروهای مجرب شهرداری و عملکرد آن‌ها در ساعت کاری مشخص و منظم و در برنامه زمان‌بندی مشخص ایرادات بسیاری را یادآوری کردند، مواردی که با رفع آن‌ها شاهد بهبود عملکرد خدمات ارائه‌شده در ایام نوروز بودیم.

او، گفت: حدود ۷۵ درصد از این ایرادات در کمتر از ۲ ساعت برطرف شد که نشان از سرعت و قدرت عمل شهرداری شیراز دارد و این عملکرد در موارد بحرانی به‌خوبی می‌تواند خود را نشان دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، گفت: حدود ۱۱ درصد ایرادت بعد از زمان مقرر برطرف شد که در مجموعه شهرداری شیراز در برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی به نیازهای در ایام نوروز کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

بهره‌برداری از سامانه ۱۳۷ با عملکرد جدید و ثبت حدود ۱۰ هزار گزارش مردمی و رسیدگی به حدود ۵۲ درصد از موارد با اولویت‌بندی خدمات از دیگر دستاوردهای بود که زارعی به آن پرداخت و گفت: در نوروز سال جاری این ایرادات ثبت‌شده در همان روز موردبررسی مسئولان قرار می‌گرفت که بر اساس جمع‌بندی و نظارت بر اساس حدود ۹ آیتم در سطح مناطق بیشترین ایراد تجمعی در دستور کار قرار می‌گرفت.

او، گفت: عدالت در پرداخت‌ها امسال نسبت به سال گذشته قابل‌مشاهده بود.

رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز به نقش این ستاد در هم‌افزایی با سازمان‌های خارج از شهرداری برای رفع مشکلات موجود در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در یکی از موارد با برگزاری جلسات مختلف و دستگاه‌‌های متولی هفت پارکینگ متخلف با جریمه مواجه شدند تا از تضییع حقوق شهروندان و مسافران جلوگیری شود.

شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی توانست مهمان‌نوازی این کلان‌شهر را به‌خوبی نشان دهد

مراسم اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری شیراز در ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۳ از تمام توان و امکانات خود استفاده کرد، گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و نیروی انسانی علاوه بر نشان دادن ویژگی مهمان‌نوازی و پذیرایی از مسافران عملکرد مناسب و قابل‌تقدیری داشت.

سید ابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه مهمان‌نوازی نماد اخلاق مردم این شهر در پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی ا‌ست، گفت: شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی در ایام نوروز و بر اساس اظهارنظر مسافران توانست مهمان‌نوازی کلان‌شهر را به‌خوبی در ارائه خدمات نشان دهد و این مهم جای تقدیر دارد.

او، گفت: یکی از ویژگی متمایز در نوروز سال جاری و ارائه خدمات شهرداری شیراز هماهنگی در دو بخش ارائه خدمات معاون خدمات شهری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بود که با همراهی، هماهنگی و همپوشانی در خدمات سفر عملکرد خوبی را ارائه دادند که این ویژگی مبارک را باید به مدیریت شهری تبریک گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نکته مهم‌تر اینکه در کنار این موارد امسال شاهد حضور مدیران شهرداری درصحنه خدمات‌رسانی به مسافران بودیم که این حضور صحنه زیبایی از خدمت و مهمان‌نوازی را خلق کرد.

حسینی گفت: نکته‌ای که نباید از آن غافل شد آمادگی شهرداری شیراز در بارندگی ایام نوروز بود به‌طوری‌که باوجود ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی سیل رخ نداد و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

زبانزد بودن نظافت شهر موضوع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و گفت: در کنار عملکرد شهرداری شیراز و کارهای فراوان که انجام شد، نظارت عالی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای بر خدمات سفر و حضور، همفکری و همراهی اعضای شورای شهر در ایام نوروز در کنار مجموعه شهرداری از ویژگی بارز خدمات نوروزی ۱۴۰۳ در مجموعه مدیریت شهری شیراز بود.

او، گفت‌: اقدامات گسترده مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استانی و کشوری مایه‌ سربلندی که به نمایندگی از شورای شهر از تک‌تک مدیران شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنم.

مراسم اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز

اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با بیان اینکه شهرداری شیراز در ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۳ از تمام توان و امکانات خود استفاده کرد، اظهار کرد: چندین نکته در ارائه خدمات تسهیلات مسافران نوروزی شهرداری شیراز امسال خود را به‌خوبی نشان داد که در مرحله نخست در ارتباط با عملکرد شهرداری باید گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و نیروی انسانی علاوه بر نشان دادن ویژگی مهمان‌نوازی و پذیرایی از مسافران عملکرد مناسب و قابل‌تقدیری داشت.

سید ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه مهمان‌نوازی نماد اخلاق مردم این شهر در پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی ا‌ست، تصریح کرد: شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی در ایام نوروز و بر اساس اظهارنظر مسافران توانست مهمان‌نوازی کلان‌شهر را به‌خوبی در ارائه خدمات نشان دهد و این مهم جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود به ایجاد هماهنگی در تمام بخش‌ها مختلف شهرداری همانند سنوات قبل اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی متمایز در نوروز سال جاری و ارائه خدمات شهرداری شیراز هماهنگی در دو بخش ارائه خدمات معاون خدمات شهری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بود که با همراهی، هماهنگی و همپوشانی در خدمات سفر عملکرد خوبی را ارائه دادند که این ویژگی مبارک را باید به مدیریت شهری تبریک گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه صحبت خود با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها سال‌به‌سال در این شهر در حال تقویت هستند، خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر اینکه در کنار این موارد امسال شاهد حضور مدیران شهرداری درصحنه خدمات‌رسانی به مسافران بودیم که این حضور صحنه زیبایی از خدمت و مهمان‌نوازی را خلق کرد.

حسینی در ادامه افزود: نکته‌ای که نباید از آن غافل شد آمادگی شهرداری شیراز در بارندگی ایام نوروز بود به‌طوری‌که باوجود ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی سیل رخ نداد و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

زبانزد بودن نظافت شهر موضوع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و ادامه داد: در کنار عملکرد شهرداری شیراز و کارهای فراوان که انجام شد، نظارت عالی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای بر خدمات سفر و حضور، همفکری و همراهی اعضای شورای شهر در ایام نوروز در کنار مجموعه شهرداری از ویژگی بارز خدمات نوروزی ۱۴۰۳ در مجموعه مدیریت شهری شیراز بود.

وی گفت‌: اقدامات گسترده مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استانی و کشوری مایه‌ سربلندی که به نمایندگی از شورای شهر از تک‌تک مدیران شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

پیام تبریک رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

رئیس و اعضای  شورای اسلامی شهر شیراز با انتشار پیامی فرارسیدن عید سعید فطر را به کارکنان خدوم شورای اسلامی شهر و  شهرداری شیراز و سایر شهروندان و هموطنان تبریک گفتند.

در متن پیام چنین آمده است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا سَأَلَکَ بِهِ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ وَ أَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُکَ الْمُخْلِصُون.اللهم اسئلک بحقَّ هذا الیوم الَّذی جعلتهُ لِلمسلمینَ عیدا

یک بار دیگر رمضان، ماه رحمـت و مغفرت، ماه ضیافـت الهـی در میعادگاه فطر به پایان رسـید و مومنان روزه‌دار، یک ماه عبادت عارفانه و روزه داری خالصانه خویش به درگاه ذات اقدس الهی را جشن گرفته و در فضای معنوی و مطهر ذکر «اللهم اهل الکبریاء و العظمه» به استقبال عید خجسته فطر می روند.

عید فطر، عید فطرت‌های روشنی است که پس از گذشت ماه مبارک رمضان در نخستین روز ماه شوال نزد حضرت دوست گرد می‌آیند و بر خوان کرم او نشسته و ادب بندگى به جای می‌آورند.

عید سعید فطر روز رحمت و پاداش خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداختند. آنان که پلیدی را از جان خود زدودند و به جای آن، اخلاص و ایمان را جایگزین نمودند .بنابراین این عید را بایست تولدی دوباره برای آنهایی دانست که در این ماه مبارک، اخلاص، بندگی و ایمان را جایگزین هوای نفس کرده اند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در تبیین معنای عید واقعی می فرمایند: عید واقعى آن وقتى است که انسان، رضاى خدا را به دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می فرمایند: “ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طَیّبه در نفس خویش استفاده کنند”.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین و با امید بر استجابت و پذیرش نیایش‌ها و مناجات این ضیافت الهی، حلول ماه شوال المکرم و خجسته عید سعید فطر، عید عبادت و بندگی و بازگشت به فطرت زلال الهی را  محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، همه مسلمین جهان، هم ‌میهنان فهیم، به ‌ویژه همشهریان ولایتمدار سومین حرم اهل بیت(ع)، تبریک و تهنیت عرض نموده و سعادت و رستگاری همگان را از درگاه ایزد متعال مسئلت  می نمایم.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : مریم توانا