مشارکت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان فارس در فرآیند رصد و پایش طرح نماد
مشارکت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان فارس در فرآیند رصد و پایش طرح نماد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی با مداخلات به موقع و موثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی هدف کلی طرح «نماد» است.

فرشید قاسمی در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) با حضور  اعضای دستگاه های ائتلاف در این طرح در استان و جمعی از کارشناسان و مدیران ناحیه سه شیراز به عنوان منطقه هدف اجرای این طرح در استان باحضور دکتر احمد محمود زاده؛ معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش استان در اولویت قرار دارد طرح نماد و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

قاسمی، گفت: مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر آسیب های اجتماعی با مداخلات به موقع و موثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی هدف کلی طرح «نماد» است.

او، گفت: آموزش‌های رشد مدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و روانی، ۶ فرآیند راهبردی طرح «نماد» را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق،  ثبت گزارش رصد و پایش های انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانش آموزان دارای فوریت‌های روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه از جمله اقدامات انجام شده به منظور طرح نماد در استان فارس است.

این مقام مسئول، گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در فرآیند رصد و پایش طرح نماد مشارکت داشتند.

  • نویسنده : مریم توانا