سید حسن موسوی در این دیدار، با تقدیر از زحمات روابط عمومی شرکت گاز فارس، گفت: در عصر کنونی، نقش روابط عمومی دیگر محدود به نگارش خبر یا گزارش نیست؛ روابط عمومی باید با محتوای تصویری، ویدئو، روایتهای خلاق و پیامهای تأثیرگذار با مخاطب ارتباط برقرار کند.
روابط عمومی هنر هشتم است؛ هنری که باید دیده و شنیده شود، نه فقط گفته شود.
در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت موجود و ارائه گزارش عملکرد، بر ضرورت بهروزرسانی تجهیزات، تقویت آموزشهای علمی و مهارتی، پیوست رسانهای برای تمام فعالیتهای سازمانی و اجرای پویشهای فرهنگی متمرکز برای فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی تأکید شد.
او، گفت: امروزه تولیدات محتوایی در قالب فیلم، اینفوگرافیک، ویدئوتیتر و گزارشهای تصویری، جایگزین شیوههای سنتی شدهاند. روابط عمومیها باید خود را با این جریان تطبیق دهند و همسو با فناوری روز، از ابزارهای نوین بهره ببرند.
موسوی، گفت: هر فعالیت در شرکتهای تابع باید همراه با بسته کامل رسانهای شامل متن خبر، تصویر شاخص، پیام خبری، فتو تیتر و ویدئو تیتر باشد. این بسته رسانهای، نه تنها اطلاعرسانی شفاف را محقق میسازد بلکه در ایجاد اعتماد عمومی و تقویت برند سازمانی مؤثر است.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اهمیت آموزش، بر برگزاری رویدادهای علمی، مهارتی و کارگاههای منطقهای برای کارکنان و مدیران روابط عمومی تأکید کرد و گفت: آموزشهای منطقهای علاوه بر بهروزرسانی دانش همکاران، موجب کاهش هزینهها و افزایش کیفیت محتوای تولیدی می شود.
او، از راهاندازی و توسعه پویشهای فرهنگی با محوریت باشگاه هواداران انرژی شامل گروههایی مانند خبرنگاران حامی انرژی، معلمان همیار انرژی، بانوان فعال در حوزه فرهنگسازی، و شبکه گازبانها در روستاها خبر داد و گفت: این شبکهها باید بهصورت هدفمند و ساختارمند برای آموزش، ترویج الگوی مصرف صحیح و ارتباط دوسویه با جامعه راهاندازی شوند.
موسوی، گفت: ویدئو بهدلیل انتقال حس و لحن، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به متن دارد. روابط عمومیها باید از این قابلیت برای توسعه ارتباط مؤثر با مخاطب بهره ببرند.
روابط عمومیها باید از هماکنون برای فصل زمستان آماده باشند و سناریوهای رسانهای برای موضوعاتی نظیر صرفهجویی در مصرف گاز، آمادگی در شرایط بحرانی، اطلاعرسانی شفاف و بهموقع را در دستور کار قرار دهند.
در ادامه جلسه، کارگروه همیار گاز با حضور روسای روابط عمومی شرکت های گاز استانی سمنان، قزوین، آذربایجان شرقی، قم، بوشهر و منطقه ۵ عملیات انتقال به میزبانی شرکت گاز استان فارس با هدف همافزایی بیشتر در حوزه فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی تشکیل شد.
- نویسنده : مریم توانا