روابط عمومی باید با تولیدات محتوایی سخن بگوید
روابط عمومی باید با تولیدات محتوایی سخن بگوید
در سفر یک‌روزه به شیراز، سید حسن موسوی رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در جمع کارکنان روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، ضمن گفتگوی صمیمی و بحث و تبادل نظر، بر روابط عمومی تخصصی و مبتنی بر اطلاعات روز تاکید کرد و گفت: روابط عمومی در عصر کنونی باید با تولیدات محتوایی خود سخن بگوید، نه با حرف زدن.

سید حسن موسوی در این دیدار، با تقدیر از زحمات روابط عمومی شرکت گاز فارس، گفت: در عصر کنونی، نقش روابط عمومی دیگر محدود به نگارش خبر یا گزارش نیست؛ روابط عمومی باید با محتوای تصویری، ویدئو، روایت‌های خلاق و پیام‌های تأثیرگذار با مخاطب ارتباط برقرار کند.

روابط عمومی هنر هشتم است؛ هنری که باید دیده و شنیده شود، نه فقط گفته شود.

در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت موجود و ارائه گزارش عملکرد، بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات، تقویت آموزش‌های علمی و مهارتی، پیوست رسانه‌ای برای تمام فعالیت‌های سازمانی و اجرای پویش‌های فرهنگی متمرکز برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی تأکید شد.

او، گفت: امروزه تولیدات محتوایی در قالب فیلم، اینفوگرافیک، ویدئوتیتر و گزارش‌های تصویری، جایگزین شیوه‌های سنتی شده‌اند. روابط عمومی‌ها باید خود را با این جریان تطبیق دهند و همسو با فناوری روز، از ابزارهای نوین بهره ببرند.

موسوی، گفت: هر فعالیت در شرکت‌های تابع باید همراه با بسته کامل رسانه‌ای شامل متن خبر، تصویر شاخص، پیام خبری، فتو تیتر و ویدئو تیتر باشد. این بسته رسانه‌ای، نه تنها اطلاع‌رسانی شفاف را محقق می‌سازد بلکه در ایجاد اعتماد عمومی و تقویت برند سازمانی مؤثر است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اهمیت آموزش، بر برگزاری رویدادهای علمی، مهارتی و کارگاه‌های منطقه‌ای برای کارکنان و مدیران روابط عمومی تأکید کرد و گفت: آموزش‌های منطقه‌ای علاوه بر به‌روزرسانی دانش همکاران، موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محتوای تولیدی می شود.

او،  از راه‌اندازی و توسعه پویش‌های فرهنگی با محوریت باشگاه هواداران انرژی شامل گروه‌هایی مانند خبرنگاران حامی انرژی، معلمان همیار انرژی، بانوان فعال در حوزه فرهنگ‌سازی، و شبکه گازبان‌ها در روستاها خبر داد و گفت: این شبکه‌ها باید به‌صورت هدفمند و ساختارمند برای آموزش، ترویج الگوی مصرف صحیح و ارتباط دوسویه با جامعه راه‌اندازی شوند.

موسوی، گفت: ویدئو به‌دلیل انتقال حس و لحن، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به متن دارد. روابط عمومی‌ها باید از این قابلیت برای توسعه ارتباط مؤثر با مخاطب بهره ببرند.

روابط عمومی‌ها باید از هم‌اکنون برای فصل زمستان آماده باشند و سناریوهای رسانه‌ای برای موضوعاتی نظیر صرفه‌جویی در مصرف گاز، آمادگی در شرایط بحرانی، اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه جلسه، کارگروه همیار گاز با حضور روسای روابط عمومی شرکت های گاز استانی سمنان، قزوین، آذربایجان شرقی، قم، بوشهر و منطقه ۵ عملیات انتقال به میزبانی شرکت گاز استان فارس با هدف هم‌افزایی بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی تشکیل شد.

 

  • نویسنده : مریم توانا