حفظ کرامت رانندگان استیجاری خط ‌قرمز شورای شهر و شهرداری شیراز
حفظ کرامت رانندگان استیجاری خط ‌قرمز شورای شهر و شهرداری شیراز
در نشست فوری شورای اسلامی شهر شیراز، سیده مریم حسینی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورا بر موضوع ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری با محوریت حفظ کرامت انسانی، شفاف‌سازی فرآیندها و بهینه‌سازی سامانه‌های خدمات شهری تاکید کرد.

این جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، خوشبخت، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری، نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، مدیران حوزه حمل‌ونقل و نمایندگان رانندگان استیجاری برگزار شد.

تاکید بر حفظ شأن اجتماعی رانندگان

سیده مریم حسینی، سخنگوی شورای شهر شیراز، با بیان اینکه کرامت رانندگان استیجاری برای شورا غیر قابل مذاکره است، خواستار تدوین سازوکارهای قانونی برای جلوگیری از هرگونه تبعیض در سامانه‌های خدمات شهری شد.

حمایت از معیشت و امنیت شغلی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر لزوم تدوین طرح جامع حمایتی اعلام کرد چ: برنامه ای با مشارکت شورا، شهرداری و نمایندگان رانندگان خبر داد و افزود: این برنامه تا پایان فصل جاری برای بهبود وضعیت معیشتی رانندگان اجرایی می شود.

برون سپاری هدفمند و هوشمند

خشنود، معاون شهردار شیراز نیز در ادامه این جلسه از برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری های روز در سامانه خدمات استیجاری خبر داد و افزود: بازطراحی سامانه با رویکرد شفافیت و عدالت اولویت شهرداری است تا شکاف بین انتظارات رانندگان و عملکرد فعلی کاهش یابد.

تشکیل کارگروه مشترک

مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای شهر، شهرداری، سازمان فاوا و رانندگان ظرف دو هفته آینده تشکیل می‌شود تا پیشنهادهای عملیاتی برای حذف رویه‌های غیرشفاف، بهبود سامانه‌ها و برون‌سپاری خدمات به شورای شهر ارائه دهد.

 اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پاسخگوی تماس‌های شهروندان

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در هفته آینده پاسخگوی مسائل و دغدغه‌های شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ خواهند بود.

با هدف تقویت ارتباط با شهروندان و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها، طرح روی خط شهر را در سامانه ۱۳۷ عملیاتی کرده است.

روی خط شهر، فرصتی مناسب برای طرح مستقیم مشکلات و دریافت پاسخ‌های صریح از نمایندگان مردم را در شورای اسلامی شهر فراهم می‌آورد.

محمدتقی تذروی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر، محمود صفایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک و سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر و به ترتیب ناظرین در شهرداری مناطق ۲، ۷ و ۹ در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ۱۴، ۱۵ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه در طول هفته پیش رو به صورت تلفنی پاسخگوی سؤالات، پیشنهادات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ خواهند بود.

این اقدام، گامی مهم در افزایش اعتماد عمومی، ارتقای سطح مشارکت شهروندان در اداره شهر و بهبود فرآیند تصمیم‌گیری در شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود.

 مدیران شهرداری شیراز پاسخگوی تماس‌های مردمی

نهضت پاسخگویی و تعامل مستقیم با شهروندان، مدیران شهرداری شیراز در هفته پیش رو از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های شهروندان در قالب طرح روی خط شهر هستند.

نهضت پاسخگویی و تعامل مستقیم با شهروندان، مدیران شهرداری شیراز در هفته پیش رو از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های شهروندان در قالب طرح روی خط شهر هستند.

این اقدام، فرصتی بی‌واسطه برای طرح مسائل شهری و دریافت پاسخ‌های شفاف و سریع از سوی مسئولین مربوطه را فراهم می‌کند.

بر این اساس، سید محمدجواد افضلی، مسعود قادری و بهزاد پرنیان شهرداران مناطق ۴، ۵ و ۱۱ در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه و همچنین اصغر سروی مدیرکل بازرسی و روح‌الله خوشبخت معاون محیط زیست و خدمات شهری در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه در طول هفته آینده از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری هستند.

برنامه روی خط شهر، گامی عملی در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و ارتقای سطح مشارکت آن‌ها در اداره شهر به شمار می‌رود.

افتخارآفرینی خانه بهداشت کارگری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در جشنواره امتنان فارس

خانه بهداشت کارگری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با دریافت لوح تقدیر و تندیس خانه بهداشت کارگری برتر، در سی و ششمین جشنواره امتنان فارس به عنوان یکی از واحدهای نمونه شناخته شد.

این افتخار، حاصل تلاش گسترده برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کارگران و نقش‌آفرینی در دستیابی به توسعه پایدار شهری است.

در سی و ششمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان فارس، با دریافت لوح تقدیر و تندیس خانه بهداشت کارگری برتر، به‌عنوان یکی از واحدهای نمونه این استان شناخته شد.

این موفقیت حاصل فعالیت‌های مستمر و موثر این واحد در راستای ارتقای سطح سلامت کارگران و کارکنان زیرمجموعه سازمان است.

همکاری نزدیک با کارشناسان حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و اجرای شاخص‌های مورد نظر مراکز نظارتی از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و داوران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عوامل اصلی این افتخارآفرینی بودند.

تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری و کارفرمایان سلامت‌محور استان فارس، همزمان با هفته کار و کارگر در این آیین با حضور استاندار فارس، جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

در این آیین، از رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و واحد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای این سازمان به‌دلیل نقش‌آفرینی موثر و مستمر در ارتقای سطح ایمنی و سلامت محیط کار تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تلاش کارگران ستون توسعه شهری

صمد پناهیان، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، ضمن تبریک هفته کار و کارگر، از تلاش‌های بی‌وقفه کارگران این حوزه تقدیر کرد و گفت: کارگران سازمان مدیریت پسماند با وجود چالش‌های محیطی و سختی‌های شغلی، نقش بی‌بدیلی در حفظ بهداشت و سلامت شهروندان ایفا می‌کنند.

به گفته وی؛ این نشان برتر، نتیجه تلاش پاکبانان این سازمان است و قدردانی از زحمات این عزیزان و بهبود شرایط کاری آنها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همچنین به اجرای طرح‌های حمایتی جدید از جمله آموزش‌های ایمنی و افزایش امکانات رفاهی برای کارگران اشاره و تأکید کرد: کارگران ستون اصلی توسعه شهری هستند و قدردانی از آنها فراتر از یک روز یا هفته است.

پناهیان با اشاره به عنوان «پایتخت محیط زیستی آسیا ۲۰۲۴» برای شیراز، اظهار داشت: این موفقیت، حاصل تلاش شبانه‌روزی کارگران زحمتکشی بود که در مدیریت پسماند، بازیافت و حفظ پاکیزگی شهر، پیشگام هستند. اجرای دقیق طرح‌های تفکیک پسماند از مبدأ و مقصد و نظافت کلان‌شهر شیراز، عملاً سنگ‌بنای تحقق این عنوان بین‌المللی بوده است.

 

  • نویسنده : مریم توانا